Δευτέρα 30 Μαΐου 2022

Όσιος Ανδρέας ο δια Χριστόν σαλός


εκδ. Ι.Μ.Παράκλητου Ωρωπός Αττικής
Εκδόσεις  Ι.Μ.Παράκλητου Ωρωπός Αττικής

Όσιος Ανδρέας ο δια Χριστόν σαλός

Πρόλογος Α' έκδοσης

Η διά Χριστόν σαλότης είναι ειδικό χάρισμα τού αγίου Πνεύματος, μοναδικό στο είδος και στη μέθοδο. Προσφέρεται όμως σε ελάχιστους και εκλεκτούς. 

Ένας απ' αυτούς ήταν και ο όσιος Ανδρέας, ο οποίος μάς παρακίνησε να εντρυφήσουμε στον κατανυκτικό του βίο, να ωφεληθούμε πνευματικώς, να παρακολουθήσουμε τις ιερές ακροβασίες του μέσα σε μία άβυσσο πικρής ταπεινώσεως και συντριβής, να πάρουμε —έστω από την αφήγηση— δυο σταγόνες από την παραδείσια γλυκύτητα των θείων οραμάτων και της «εις ουρανούς αρπαγής» του, και τέλος να προβούμε στην παρούσα έκδοση για ψυχική ωφέλεια και αγιασμό των αδελφών μας.

Σκύθης στην καταγωγή ο όσιος Ανδρέας, έζησε στην Κωνσταντινούπολη μέσα στην ατμόσφαιρα εκείνη τής βυζαντινής πνευματικότητας, όπου άκμαζαν μεγάλες ασκητικές μορφές, στολισμένες με τα πολυποίκιλα χαρίσματα τού αγίου Πνεύματος.

Συγγραφεύς του βίου είναι ο Νικηφόρος, πρεσβύτερος του ναού τής Αγίας Σοφίας, ο οποίος χρημάτισε και πνευματικός πατήρ του όσιου. Ήταν ο μόνος πού γνώριζε όλη την αλήθεια για την σαλότητά του για τον υψηλό τρόπο ζωής και ασκήσεως, για τις ουρανομήκεις και μύχιες καταστάσεις του.

Ο βίος του Οσίου φαίνεται ότι διαδόθηκε ευρύτατα μέσα στο πλήρωμα τής Εκκλησίας, όπως αποδεικνύεται από την πλούσια χειρόγραφη παράδοση πού έφθασε ως τις ημέρες μας, καθώς επίσης και από την εορτή της Αγίας Σκέπης (1η Οκτωβρίου), η οποία αντλεί την υπόθεσή της από τον βίο του. Η Εκκλησία τής Ελλάδος μετά τον πόλεμο του 1940 μετέθεσε την εορτή αυτή από την 1η στην 28η Οκτωβρίου, εις ανάμνησιν της «σκέπης» της Θεοτόκου προς το έθνος μιας. Εκεί όμως πού ή εορτή τής Αγίας Σκέπης βρήκε μεγάλη απήχηση και εορτάζεται με ιδιαίτερη λαμπρότητα είναι ή Ρωσική Εκκλησία. Κι αυτό ίσως να οφείλεται στην καταγωγή του οσίου.

Σχετικώς με την περίοδο τής ζωής τού οσίου Ανδρέα έχουμε δύο εκδοχές: Η πρώτη υποστηρίζει ότι ο όσιος έζησε επί Λέοντος Α ' του Μακέλη (457-474), ενώ ή δεύτερη και επικρατέστερη ότι άκμασε επί Λέοντος τού Σοφού (886-911). Με τη δεύτερη εκδοχή συμφωνεί όπως προφορικά μάς και ο Πατρολόγος καθηγητής κ. Π Χρήστου, καθώς και ορισμένοι ξένοι βυζαντινολόγοι, των οποίων επιχειρήματα αναφέρονται σε άρθρο βελγικού περιοδικού «BΥΖΑΝΤΙΟΝ» (τ. ΧΧΧΙΧ, σελ. 204-208, BRUXELLES 1970). Το συμπέρασμα όλων είναι ότι ο χρόνος συγγραφής του βίου κυμαίνεται μεταξύ των ετών 910-920, οπότε ή περίοδος τής ζωής του οσίου τοποθετείται στα τέλη του 9ου — αρχές του 10ου  αιώνος.

Για τη μετάφρασή μας χρησιμοποιήσαμε το σχετικό κείμενο του Migne (P.G. ΙΙΙ 627-888), την έκδοση του βίου από τον Σ. Σχοινά στον Βόλο το 1976, η οποία αποτελεί συνδυασμό δύο χειρογράφων κωδίκων (ΙΖ' αί) τής μονής Διονυσίου, και τέλος το κείμενο πού εξέδωσε από δύο σιναϊτικά χειρόγραφα (ΙΖ και ΙΗ' αί.) ο Ιορδανίτης μοναχός Αυγουστίνος στα Ιεροσόλυμα το 1912.

Χειρόγραφοι κώδικες πού αναφέρονται στον βίο του οσίου Ανδρέα υπάρχουν πολλοί και είναι διάσπαρτοι σε βιβλιοθήκες των μονών του Αγ. Όρους και της Ευρώπης, όπως εύκολα διαπιστώνει κανείς από τις καταλογογραφήσεις των Σπ. Λάμπρου και Εr. Halkin.

Η εργασία μας αυτή δεν έχει επιστημονικές αξιώσεις. Aποβλέπει κυρίως στην ψυχική ωφέλεια του αναγνώστου. Ωστόσο όμως πρέπει να αναφέρουμε ότι μάς απορρόφησε πολύ χρόνο, επειδή διαπιστώσαμε σημαντικές διαφορές -λόγω ακριβώς του πλήθους των χειρογράφων- ανάμεσα στα κείμενα πού είχαμε στη διάθεσή μας. Το γεγονός αυτό μάς ώθησε να κάνουμε μία επίπονη και λεπτομερή συγκριτική εργασία.

Ως προς τη μετάφραση, προσπαθήσαμιε να τηρήσουμε μέν πιστότητα και σεβασμό πρός τό κείμενο, συγχρόνως όμως να την προσφέρουμε στην γλώσσα και στο ύφος της εποχής μας.

Θα ήταν ευχής έργον να πραγματοποιηθή μελλοντικά μια κριτική έκδοσις τού κειμένου του βίου προς τιμήν τού οσίου Ανδρέα, πού είναι ομολογουμένως ο πιο εκφραστικός σαλός άγιος.

Ο αναγνώστης άς μή λησμονή τον ιδιόμορφο και ιδιότυπο χαρακτήρα τού βιβλίου αυτού, όσον αφορά τις επιστημονικές δοξασίες και τις θεολογικές αναζητήσεις τής εποχής πού γράφτηκε. Διαφορετικά, υπάρχει ο κίνδυνος τα σποκαλυπτικα και προφητικά μέρη του να οδηγήσουν σε παρερμηνείες και πλάνες, όπως ακριβώς έγινε και με την Αγία Γραφή.

Και τούτο γιατί ο άγιος, ζώντας σε υπερ-φυσικές και υπέρ-λογες καταστάσεις, αδυνατούσε να εκφράση με ανθρώπινες λέξεις και σχήματα τις ουράνιες θεωρίες και τα μυστήρια του μέλλοντος αιώνος που τού αποκαλύπτονταν.

Ουρανοβάμων κι αυτός, σαν δεύτερος Παύλος, υπήρξε υπέρχρονος, υπέρχωρος, υπέροχος και ουρανομήκης.

Παύλου το ρήμα και μεταστάς Ανδρέας «ημείς γε μωροί διά Χριστόν» κεκράγει.

Κυριακή 29 Μαΐου 2022

Σήμερα 29 Μαΐου Αγίας Θεοδοσίας παρθενομάρτυρος

κι όμως είναι αληθινά .....στις Μουρνιές (φ/Μ/Κυμάκη)
κι όμως είναι αληθινά .....στις Μουρνιές    (φ. Μ. Κυμάκη)

Σήμερα 29 Μαϊου Αγίας Θεοδοσίας παρθενομάρτυρος, 

Αγίου Ολβιανού επισκόπου πόλεως Ανέου, Οσίας Υπομονής

Χρόνια Πολλά!!!

Θεοδοσία, Ολβιανός, Ολιβία,  Υπομονή

Αν o άνθρωπος δεν χαλιναγωγήσει ποτέ τις ορέξεις του, ποτέ δεν θα χορτάσει τις επιθυμίες του.    Άγιος Αθανάσιος o Πάριος





Για μεγέθυνση ροδακι να ανοίξει με  φακό

Σάββατο 28 Μαΐου 2022

Το ακατονόμαστο θέατρο του Σάμουελ Μπέκετ




Απόσπασμα από άρθρο της Αγγελικής Σπυροπούλου  

Μια  "Αντιστασιακή"  Τέχνη   -   Πέραν της γλώσσας του ουμανισμού

που αναφέρεται στην μελέτη της Μάρως Γερμανού 

Σήμερα 28 Μαΐου Αγίου Ευτυχή Μελιτινής, Αγίου Ανδρέα (Σαλός) Αγίου Διοσκορίδη

από παλιές ευτυχισμένες μέρες (φ.Μ.Κυμάκη)
από παλιές ευτυχισμένες μέρες (φ.Μ.Κυμάκη)

Σήμερα 28 Μαΐου Αγίου Ευτυχή Μελιτινής, Αγίου Ανδρέα (Σαλός) Αγίου Διοσκορίδη

Χρόνια Πολλά! Διόσκορος


για μεγέθυνση ροδάκι να ανοίξει με φακό

Παρασκευή 27 Μαΐου 2022

Κουρκούτι

Κουρκούτι

(Για μπακαλιάρο, κολοκυθάκια, μελιτζάνες πιπεριές, κομματάκια τυρί)

ΥΛΙΚΑ

1 1/2 φλιτζάνι αλεύρι για όλες πς χρήσεις "ΑΡΙΣΤΟΝ"

3 κουταλάκια λάδι

1 1/2 φλιτζάνι μπύρα

1 αυγό

1 κουταλάκι κάρυ ή πάπρικα λίγο αλάτι-πιπέρι

ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Χτυπάτε σε μπολ όλα τα υλικά ώσπου να αναμειχθούν καλά. Βουτάτε τα ψαρικά, λαχανικά ή το τυρί στο κουρκούτι και τα τηγανίζετε στο καυτό λαδι.

Για να γίνουν τραγανιστά, μην ξεχνάτε τηγανίζετε λίγα κομματάκια κάθε φορά.

Σήμερα 27 Μαΐου Οσίου Ιωάννου Ρώσσου Νέου Ομολογητού

στο ρουφ γκαρντεν της αξέχαστης Θείας μας (φ.Μ.Κυμάκη)
στο ρουφ γκαρντεν της αξέχαστης Θείας μας (φ.Μ.Κυμάκη)

Σήμερα 27 Μαϊου Αγίου Αλυπίου μάρτυρος, 

Οσίου Θεράποντος ηγουμένου Λευκής Λίμνης, 

Οσίου Ιωάννου του Ρώσου

Χρόνια Πολλά!

Αλύπιος , Αλυπία , Θεράπων




Για μεγέθυνση ροδάκι να ανοίξει με φακό

Πέμπτη 26 Μαΐου 2022

Αποβάλετε τη νικοτίνη και κόψτε το κάπνισμα με Κρεμόριο – Ταρτάρ


Αποβάλετε τη νικοτίνη και κόψτε το κάπνισμα με Κρεμόριο – Ταρτάρ

Το κρεμόριο είναι όξινο άλας και έχει αρκετές χρήσεις. Προέρχεται από τα σταφύλια και θεωρείται υποπροϊόν του κρασιού.

1. Κόψτε το κάπνισμα και αποβάλετε τη νικοτίνη: Εκτός από την αποβολή της νικοτίνης από τον οργανισμό το κρεμόριο βοηθάει στο να σας κάνει να μην σας αρέσει η γεύση του τσιγάρου. Αναμίξτε το με χυμό πορτοκάλι και πιείτε καθημερινά. Ο χυμός έχει βιταμίνη C που ξεπλένει την νικοτίνη. Ανακατέψτε σε ½ ποτήρι χυμό, ½ κουταλάκι του γλυκού κρεμόριο και πίνετε το καθημερινά για ένα μήνα πριν κοιμηθείτε.

2. Υπέρταση: Το χαμηλό κάλιο κάνει υπέρταση. Το κρεμόριο το λύνει σε μόλις 100 γρ., Παίρνετε 16.500 mg κάλιο. Απλά προσθέσετε 1 κουταλάκι του γλυκού κρέμα κρεμόριο σε ένα ποτήρι νερό, και πίνετε το καθημερινά πριν από τον ύπνο. (Εάν έχετε ψηλή αρτηριακή πίεση και έλλειψη καλίου συμβουλευτείτε πρώτα τον γιατρό σας και δοκιμάστε αυτό το σπιτικό Γιατρικό)

3. Λοιμώξεις του ουροποιητικού: Αλλάζοντας το PH των ούρων ανακουφίζει από λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος. Απομακρύνει τα κακά βακτηρίδια και τις μολύνσεις. Σε ένα φλιτζάνι ζεστό νερό, βάλτε 1/½ κουταλάκι κρεμόριο και προσθέστε μερικές σταγόνες χυμό λεμονιού, πιείτε το 1-2 φορές την ημέρα. ...

συνέχεια του άρθρου στην πηγή https://blog.bachari.gr/2018/07/11/5-%ce%bf%cf%86%ce%ad

Φυσική κρέμα σύσφιξης για τον λαιμό

 

Οι διακοπές της γιαγιάς

Οι εκπρόσωποι της τρίτης ηλικίας είναι ευνοημένοι στις διακοπές. Έχοντας αφήσει πίσω τους τις επαγγελματικές και τις οικογενειακές υποχρεώσεις, μπορούν να κανονίσουν τη δική τους «φυγή» όταν τα πλήθη των παραθεριστών θα έχουν επιστρέψει και επιπλέον οι τιμές στα ξενοδοχεία είναι χαμηλότερες.

Πάντως είναι καλό να λάβετε υπόψη ότι τα υψόμετρα άνω των χιλίων μέτρων από το επίπεδο της θάλασσας προκαλούν κάποιο ψυχοσωματικό στρες στους ηλικιωμένους, γι' αυτό καταλληλότερες είναι οι πεδινές και οι παραθαλάσσιες περιοχές.

Αν ο ηλικιωμένος αναρρώνει από χειρουργική επέμβαση ή οξεία ασθένεια, θα τον ωφελήσει η διαμονή σε λόφο ή κοντά σε λίμνη.

Τα άτομα που πάσχουν από χρόνια βρογχίτιδα, ελα φριά έως μέση υπέρταση ή φέρουν καρδιακή βαλβίδα ή βηματοδότη, αλλά ανταποκρίνονται καλά στη θεραπεία τους, μπορούν να χαρούν τις διακοπές τους ακόμα και σε μέρη με υψόμετρο μέχρι 1.500 μέτρα και σε δροσερές παραθαλάσσιες περιοχές.
 

Τα μεγάλα υψόμετρα, τα ταξίδια στο εξωτερικό και στις περιοχές με πολλή ζέστη ή κρύο θα πρέπει να τα αποφεύγουν όσοι αναρρώνουν από βαριά ασθένεια, υποφέρουν από μεγάλη υπέρταση, είναι καρδιοπαθείς ή πάσχουν από βρογχίτιδα και εμφύσημα που συνδέονται με καρδιακά προβλήματα.

Κυδώνια ποσέ

Κυδώνια ποσέ
Κυδώνια ποσέ

Ένα ελληνικό δροσερό επιδόρπιο...

Υλικά

• 4 κυδώνια καθαρισμένα και κομμένα στα τέσσερα 

• 1/2 μπουκάλι άσπρο γλυκό κρασί

 • 4 αστεροειδείς γλυκάνισοι 

• 2 ξυλαράκια κανέλας

 • 50 ml μέλι

 • 100 γρ. Ζάχαρη

 • 100 γρ σταφίδες

 • 350 ml νερό

Εκτέλεση

Τοποθετούμε όλα τα υλικά σε μια κατσαρόλα, τη σκεπάζουμε με λαδόκολλα και σιγοβράζουμε για μιάμιση περίπου ώρα. 

Τα σερβίρουμε είτε ζεστά με παγωτό είτε κρύα με στραγγιστό γιαούρτι.