Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2022

Τενεσί Ουίλιαμς

Τενεσί Ουίλιαμς

Ο Τενεσί Ουίλιαμς, φιλολογικό ψευδώνυμο του Τόμας Λανιέ Ουίλιαμς (26 Μαρτίου 1911 - 25 Φεβρουαρίου 1983) ήταν Αμερικανός θεατρικός συγγραφέας. 

Έζησε για μεγάλο χρονικό διάστημα στη Νέα Ορλεάνη, όπου και άλλαξε το όνομά του από την πολιτεία καταγωγής του πατέρα του. Έγραψε ποιήματα, νουβέλες, θεατρικά έργα και παιχνίδια, ιστορίες και μυθιστορήματα. Κέρδισε το βραβείο Πούλιτζερ το 1948 για το Λεωφορείον ο Πόθος και το 1955 για τη Λυσσασμένη Γάτα. Τα έργα του έχουν μεταφραστεί σε περισσότερες από 30 γλώσσες και αποτελούν δημοφιλείς παραστάσεις σε όλο τον κόσμο.

Ο Τενεσί Ουίλιαμς γεννήθηκε το 1911 στο Κολόμπους του Μισισίπι. Η μητέρα του καταγόταν από αριστοκρατική οικογένεια, ενώ ο πατέρας του δούλευε ως πλασιέ για μια εταιρεία παπουτσιών. Σε ηλικία 5 ετών, διαγνώστηκε παράλυση των κάτω άκρων του, ασθένεια που τον καθήλωσε για τα επόμενα δυο χρόνια. Επειδή ήταν ανήμπορος να κάνει οτιδήποτε, η μητέρα του τον ενθάρρυνε να φαντάζεται και να γράφει ιστορίες.
Οικογένεια

Σε πολλά από τα έργα του ο Ουίλιαμς εμπνεύστηκε από την ίδια την οικογένειά του για την ανάπτυξη των πρωταγωνιστικών του χαρακτήρων.

Ο πατέρας του Ουίλιαμς υιοθετούσε όλο και πιο βάναυση συμπεριφορά απέναντι στα παιδιά του με το πέρασμα των χρόνων. Συχνά ευνοούσε τον αδερφό του Τενεσί, ίσως λόγω και της ασθένειας και της αδύναμης γενικότερα φύσης του ίδιου στα παιδικά του χρόνια. Η μητέρα του είχε βλέψεις ως εκλεπτυσμένη κυρία της υψηλής κοινωνίας του Νότου, δημιουργούσε μια ασφυκτική ατμόσφαιρα, ενώ πιθανότατα είχε νευρική διαταραχή.

Ο Ουίλιαμς ήταν πολύ κοντά με την αδερφή του, τη Ρόουζ, η ζωή της οποίας τον επηρέασε ίσως περισσότερο από κάθε άλλο. Σε νεαρή ηλικία, έμαθε ότι πάσχει από σχιζοφρένεια και πέρασε μεγάλο μέρος της ζωής της σε ψυχιατρικές κλινικές. Σε μια προσπάθεια καταπολέμησης της ασθένειάς της, οι γονείς του Ουίλιαμς ενέκριναν τη λοβοτομή στη Ρόουζ το 1937 στην Ουάσινγκτον. Δυστυχώς, τα αποτελέσματα δεν ήταν τα αναμενόμενα και η Ρόουζ σακατεύτηκε για το υπόλοιπο της ζωής της.

Ο Ουίλιαμς υπέστη ισχυρό σοκ από το γεγονός αυτό και δε συγχώρησε ποτέ τους γονείς του.

Περισσότερες πληροφορίες  https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A4%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CF%83%CE%AF_%CE%9F%CF%85%CE%AF%CE%BB%CE%B9%CE%B1%CE%BC%CF%82

Σήμερα 25 Φεβρουαρίου Αγίου Ρηγίνου ιερομάρτυρος και Αγίου Ταρασίου

Ιερός Ναός Πρωτάτου - παράσταση βασισμένη στην αντίστοιχη ξυλογραφία - έργο του χαράκτη Γ.Μόσχου

Γραμματόσημο ΕΛΤΑ σειρά ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ (φ.Μ.Κυμάκη)
Γραμματόσημο ΕΛΤΑ σειρά ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ (φ.Μ.Κυμάκη)

Σήμερα 25 Φεβρουαρίου  

Αγίου Ρηγίνου ιερομάρτυρος και Αγίου Ταρασίου

Χρόνια πολλά!!!
Ρηγίνος, Ρήγας, Ρήγος, 
Ρηγίνη, Ρηγίνα,Ρεγίνα,Ρεγγίνα,
Ρηγούλα,Ρήγισα,Ρήγω
Ταράσιος,Ταράσης,Ταρασία,Ταρσώ
 
Για μεγέθυνση ροδάκι

Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου 2022

Κούλης (Ιωάννης) Στολίγκας


Ο ηθοποιός Κούλης (Ιωάννης) Στολίγκας γεννήθηκε στη Δράμα το 1910 και πέθανε στις 24 Φεβρουαρίου 1984 στην Αθήνα.

Σπούδασε φωνητική μουσική στο ωδείο της γενέτειράς του. Το θεατρικό του ντεμπόυτο το έκανε το 1933 στην οπερέττα του Λέχαρ Εύθυμη χήρα

 Συνεργάστηκε με οπερετικούς και επιθεωρησιακούς θιάσους στην Αθήνα και στην επαρχία έως το 1942. Στα 1947 συγκρότησε δικό του θίασο οπερέττας και στα 1955 τον μετέτρεψε σε θίασο πρόζας. 

 Υπήρξε ένας από τους πιο αγαπητούς ηθοποιούς του ελληνικού κινηματογράφου, ιδιαίτερα σε ρόλους κονφερασιέ, με πηγαίο χιούμορ και ιδιαίτερο στύλ, παίζοντας σε ταινίες όπως Η Χιονάτη και οι 7 νάνοι, Ο εμίρης και ο κακομοίρης, Έξω οι κλέφτες

Τα τελευταία χρόνια ζούσε απομονωμένος από τα φώτα της δημοσιότητας μαζί με τις δύο αδελφές του και δεν είχε παιδιά. 

Κηδεύτηκε στον Κόκκινο Μύλο. 

ένα μικρό δείγμα του ταλέντου του εδώ https://www.youtube.com/watch?v=X52_GSSf6J4 

συνέχεια για εργογραφία  https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B7%CF%82_

ΜΙΚΡΕΣ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ


ΜΙΚΡΕΣ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ
ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

Μετάφραση: Αθηνά Ψυλλιά

Οι «Μικρές αναμνήσεις» είναι η εξιστόρηση των δεκαπέντε πρώτων χρόνων ζωής του νομπελίστα συγγραφέα Ζοζέ Σαραμάγκου.

Χρειάστηκαν είκοσι χρόνια ώστε να ολοκληρωθεί η πρώτη και μόνη -σύμφωνα με τον συγγραφέα- αυτοβεογραφία του που θα διαβάσουμε ποτέ- 

Ανάμεσα στην Αζινιάγκα και τη να εξιστορούνται οι περιπέτειες, η οικογενειακή ζωή, τα πρώτα σινεμά. η σχεση με τη θρησκεία, με το σχολείο. οι πρώτοι έρωτες και οι πρώτες απογοητεύσεις.  

H αφήγηση είναι γεμάτη από τη διαύγεια και την τρυφερότητα ενός ανθρώπου συνεχίζει να διατηρεί την επαφή του με το παιδί που κάποτε υπήρξε.

Από κάποιο φυλλάδιο με την βιβλιογραφία του σπουδαίου αυτού συγγραφέα  

Να συμπληρώσω ότι είναι ένα οικονομικό βιβλίο λιγότερο των 10 ευρω 

εκδ. ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ - ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΑΠ΄ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

Σήμερα 24 Φεβρουαρίου Α & Β Εύρεση Τιμίας Κεφαλής Αγίου Ιωάννου Προδρόμου

Ροζ ρόδο  Μάταλα (φ.Μ.Κυμάκη)
Ροζ ρόδο  Μάταλα (φ.Μ.Κυμάκη)

Σήμερα 24 Φεβρουαρίου

Α & Β  Εύρεση Τιμίας Κεφαλής Αγίου Ιωάννου Προδρόμου

για μεγέθυνση ροδάκι

Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2022

Οι Φαβοκεφτέδες μου...

οι αφράτοι φαβοκεφτέδες μου (φ.Μ.Κυμάκη)

Μήπως σας έχει μείνει φάβα από χθές;

Σήμερα μπορείτε να φτιάξετε ένα πολύ νόστιμο και λαχταριστό συνοδευτικό για το σημερινό φαγητό.

Είναι πανεύκολο να φτιάξουμε φαβοκεφτέδες  

Θα σας τα δείξω αναλυτικά και με εικόνες 

Εδώ μου είχε μείνει φάβα ποσότητα 2-3 μερίδες περίπου  το βάρος της γύρω στο μισό κιλό.

Έβαλα τη φάβα σε ένα μπολ (φ.Μ.Κυμάκη)ανακάτωσα το μείγμα με ένα κουτάλι (φ.Μ.Κυμάκη)



 

 

 

 

 

 

 Έβαλα τη φάβα σε ένα μπολ και πρόσθεσα τα εξής

λίγο άνηθο ψιλοκομμένο (3 κλωνάρια}

ένα κρεμμύδι επίσης ψιλοκομμένο

ένα φιλί σκόρδο ψιλοκομμένο

λίγο λάδι (μισό ρακοπότηρο)

δυο φρυγανιές τριμμένες

αλάτι πιπέρι κύμινο 

ένα αυγό

και ανακάτωσα το μείγμα με ένα κουτάλι καλά καλά...

έφτιαξα τους κεφτέδες (φ.Μ.Κυμάκη)ένα δίσκο με αλεύρι έβαζα κουταλιές (φ.Μ.Κυμάκη)

Σε ένα δίσκο με αλεύρι έβαζα κουταλιές και έφτιαξα τους κεφτέδες

τους οποίους τηγάνισα σε ελαιόλαδο πολύ σύντομα 

διότι όλα τα συστατικά είναι έτοιμα προς βρώσι εξ αρχής 

το αυγό μόνο θέλει λίγο ...3-4 λεπτά από κάθε πλευρά και είναι έτοιμοι

 
Καλή επιτυχία! και Καλή όρεξη!

Μαρίκα Νίνου

Μαρίκα Νίνου

Η Μαρίκα Νίνου (πραγματικό όνομα: Ευαγγελία Αταμιάν, 1922 - 23 Φεβρουαρίου 1957) ήταν Ελληνίδα τραγουδίστρια Θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες γυναικείες φωνές που πέρασαν από την Ελλάδα.

Η Μαρίκα Νίνου ήταν Αρμενικής καταγωγής και το πραγματικό της όνομα ήταν Ευαγγελία Αταμιάν. Γεννήθηκε το 1922 πάνω στο βαπόρι Ευαγγελίστρια που έφερνε τη μητέρα της, τις δύο αδερφές της και τον οκτάχρονο αδερφό της Μπαρκέβ Αταμιάν, από τη Σμύρνη στον Πειραιά. 

Βγήκε από την κοιλιά της μαμάς της μελανιασμένη και, επειδή νόμιζαν ότι δεν θα ζούσε, την απομάκρυναν σε κάποια αποθήκη. Όμως συνήλθε, επέζησε και αμέσως τη βάφτισε ο καπετάνιος της Ευαγγελίστριας και γι' αυτό την είπαν Ευαγγελία.

Στην Ελλάδα εγκαταστάθηκαν στην Κοκκινιά, στην οδό Μεγάρων 50. Στα 7 της η Ευαγγελία Αταμιάν γράφτηκε στο Αρμένικο σχολείο του Αρμενικού Κυανού Σταυρού «Ζαβαριάν». Μάλιστα, ο δάσκαλός της την προέτρεψε να μάθει μαντολίνο, το οποίο έκανε, και τελικά συμμετείχε στην ορχήστρα του σχολείου. 

Τα φωνητικά της προσόντα φαίνεται ότι τα έδειξε πολύ μικρή, αφού από μαθήτρια του δημοτικού ακόμη την καλούσαν στην Αρμένικη εκκλησία Άγιος Ιάκωβος στην Κοκκινιά για να ψάλει στις ακολουθίες της Μεγάλης Εβδομάδας.

Το 1939 παντρεύτηκε τον συμπατριώτη της Χάικ Μεσροπιάν, ο οποίος ήταν κλειδαράς κι είχε ένα μαγαζάκι στην Κοκκινιά. Το 1940 γεννήθηκε ο γιος τους, ο Οβανές, αλλά το ζευγάρι χώρισε και το 1946 ο Μεσροπιάν έφυγε για την Αρμενία.

Ήδη όμως το 1944, και μετά το χωρισμό της, η Νίνου είχε γνωρίσει τον ακροβάτη και θιασάρχη Νίκο (Νίνο) Νικολαΐδη. Στην αρχή η Μαρίκα δούλευε στο ταμείο, αλλά στη συνέχεια έγιναν με τον Νίνο καλλιτεχνικό ζευγάρι ακροβατικών με το όνομα Ντούο Νίνο και έκαναν περιοδείες. Αργότερα παντρεύτηκαν και έγινε Ευαγγελία Νικολαΐδου. 

Το όνομα Μαρίκα τής το κόλλησε η μάνα του Νίνο, μία θεατρίνα, γιατί παρέπεμπε στη Μαρίκα Κοτοπούλη. Το επίθετο Νίνου ήρθε από τον Νίνο τον ακροβάτη και, έτσι, η Ευαγγελία Αταμιάν έγινε Μαρίκα Νίνου. Το 1947 μπήκε στο σχήμα κι ο γιος της, ο Οβανές, οπότε μετονομάστηκε σε Δυόμισι Νίνο. Στις παραστάσεις τους, η Μαρίκα έλεγε και κανένα λαϊκό τραγούδι.

ένα δείγμα με τραγούδια της εδώ  https://www.youtube.com/watch?v=i0GqALf66vM

πολύ περισσότερες πληροφορίες εδώ  https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%B1%CF%81%CE%AF%CE%BA%CE%B1_%CE%9D%CE%AF%CE%BD%CE%BF%CF%85

Ιστορία ΕΛΤΑ (Νο 1)

Ταχυδρομικός διανομέας αναγγέλει την άφιξή του

Ένα ένθετο της εφημερίδας ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ του έτους 2008 είναι αφιερωμένο στο Ελληνικό γραμματόσημο λόγω της συμπλήρωσης των 180 χρόνων των ΕΛΤΑ .  Το 2028 θα συμπληρωθούν τα 200 χρόνια. 

Η παραπάνω φωτ είναι τμήμα από την φωτ του άρθρου του Μωυσή Κωνσταντίνη ειδικού συμβούλου φιλοτελισμού ΕΛΤΑ Από αυτό το άρθρο θα παραθέσω κάποια αποσπάσματα ... σε δυο αναρτήσεις....

Άμεσα συνυφασιμένο με την ιστορία του Ελληνισμού, το Ταχυδρομείο διαδραμάτισε το δικό του, ουσιαστικό και καθοριστικής σημασίας ρόλο, στην αναβίωση και ανασυγκρότηση του νεότερου ελληνικού κράτους. Η πορεία του συνδέθηκε άμεσα με τις μεγάλες και κρίσιμες περιόδους που διήνυσε η πατρίδα μας τους αιώνες. Ιδιαιτέρως συνδέθηκε η ίδρηση και η αναπτυξή του με την καθιέρωση της Αθήνας ως πρωτεύουσας της Ελλάδας. Οι δύο θεσμοί, το Ελληνικό Ταχυδρομείο και η νέα πρωτεύουσα, η Αθήνα, έκτοτε συμπορεύτηκαν.

Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία ιδρύθηκαν με ψήφισμα ιου Καποδίστρια, που εκδόθηκε στις 24 Σεπτεμβρίου 1828, με το οποίο μπήκαν οι βάσεις της σύγχρονης Ταχυδρομικής Υπηρεσίας.

0ι πρώτες ενέργειες για να γίνει η Αθήνα πρωτεύουσα του νεοσύστατου ελληνικού κράτους ξεκίνησαν από τους κατοίκους της, 0ι οποίοι, με υπόμνημά τους στον Οθωνα, στις 3 Ιουνίου 1833, τον παρακαλούσαν να «ευαρεστηθή να τιμήση την πόλιν με την καθέδραν της Κυβερνήσεώς του". Τη θέση διεκδικούσαν και άλλες πόλεις, όπως το Ναύπλιο —παρουσίαζε άλλωστε το πλεονέκτημα των δικαιωμάτων της προσωρινής πρωτεύουσας—, η Κόρινθος, η Τρίπολη, η Σύρος, καθώς επίσης τα Μέγαρα, πόλη που υποστήριζε ο Ιωάννης Κωλέττης. Τελικά υπερίσχυσε η γνώμη του βασιλιά της Βαυαρίας, Λουδοβίκου —πατέρα του Οθωνα— και προκρίθηκε η Αθήνα. Έτσι, στις 18/30 Σεπτεμβρίου 1834, επί πρωθυπουργίας Ιωάννη Κωλέτη ο Όθωνας εξέδωσε ιο σχετικό διά ταγμα, το οποίο δηιιοοιεύθηκε στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 18/30-9-1834.

Η ελληνική κυ3έρνηση ιου 1834 φιλοδοξούσε να συνδέσει την πρωτεύουσα του κράτους με την περιφέρεια, να μειώσει την απόσταση των υπηρεσιών του και να επιτρέψει την ασφαλή μεταφορά των πληροφοριών το ταχύτερο δυνατό. Επρόκειτο για ένα σχέδιο φιλόδοξο και τολμηρό, που αποοκοπούσε στην κάλυψη των κρατικών αναγκών της εποχής. Για το λόγο αυτό, παρ' ότι δεν υπήρχε ειδικό δίκτυο, μπόρεσε να οργανώοει τη μεταφορά των ταχυδρομικών αντικειμένων με έφιππους και πεζούς ταχυδρόμους.

......... 

Επί αιώνες η Αθήνα είχε δεχτεί αλλεπάλληλες βαρβαρικές εισβολές, τα περισσότερα κτήριά της είχαν πυρποληθεί, χιλιάδες κάτοικοί της είχαν σφαγιασθεί, ο Παρθενώνας είχε υποστεί ισχυρά πλήγματα από τον Μοροζίνι. Η νέα πρωτεύουσα παρουσίαζε ολοφάνερα πλήρη παρακμή. Η κατάσταση της πόλης περιγράφεται με λακωνικό τρόπο από τον Γερμανό αρχαιολόγο Λουδοβίκο Ρος, ο οποίος διετέλεσε πρώτος καθηγητής αρχαιολογίας και Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.

«Την 1η Δεκεμβρίου 1834 η Αθήνα κηρύχθηκε, πρωτεύουσα και την ίδια μέρα άρχισε η μεταφορά των Υπουργείων, της Συνόδου, του 0ηοαυροφυλακίου και του Γενικού Ταχυδρομείου. Τα έπιπλα και τα αρχεία, που έφταναν στην έρημη ακτή του Πειραιά προερχόμενα από το Ναύπλιο, φορτώνονταν σε καμήλες, αλλά και μουλάρια, άλογα και γαϊδούρια και μετακομίζονταν από την παραλία προς την Αθήνα».

Ώσπου να μεταφερθεί η έδρα της κυβέρνησης, η αλληλογραφία την Αθήνα στελνόταν από το Ναύπλιο και τον Πόρο στον Πειραιά, όπου την παραλάμβανε ο υγειονόμος, ο μοναδικός δημόσιος υπάλληλος, και την έστελνε στην Αθήνα με φουστανελοφόρο πεζοπόρο.

Σύμφωνα με μαρτυρία του περιηγητή Φίνλει ο ταχυδρόμος αυτός ανέβαινε σε ένα πέτρινο σκαλοπάτι στο «Σταροπάζαρο» (την σημερινή πλατεία Συντάγματος) και καλούσε δυνατά τους παραλήπτες να παραλάβουν την αλληλογραφία τους. Όσα γράμματα παρέμεναν ζήτητα, ο παράδοξος αυτός ταχυδρόμος τα έριχνε στη φωτιά, κάτω από ιτα περιπαιχτικά σχόλια των απλοϊκών Αθηναίων της εποχής εκείνης.

Αλλά και ο Γάλλος φιλόσοφος και πολιτικός Εντγκάρ Κινέ (Edgar Quinet), που επισκέφθηκε την Αθήνα το 1829 ως μέλος της Γαλλικής Επιστημονικής Αποστολής, γράφει σχετικά:

«Μπορούσα να πιστέψω ότι κατέφθασα στην Αθήνα την επόμενη μέρα από τον εμπρημό του Ξέρξη ή από τις σφαγές του Σύλλα. Το βλέμμα μου, που περιπλανιόταν συνεχώς στο κατεστραμμένο από τον εμπρησμό έδαφος, στα κατερειπωμένα κτήρια, στις καλύβες από πευκόξυλα, αναζητούσε να βρει ανάπαυλα στους στύλους και στα τείχη της αρχαιότητας... Ούτε βιβλία υπήρχαν ούτε φανοστάτες ούτε εφημερίδες ούτε ταχυδρομείο. Ο ταχυδρόμος, κρατώντας την αλληλογραφία που είχε έρθει από το Ναύπλιο, ανέβαινε σε ένα βαρέλι, διάβαζε δυνατά, για να τον ακούνε οι συγκεντρωμένοι γύρω του, τα ονόματα των παραλητττών και σε περίπτωση που δεν εμφανίζονταν οι αποδέκτες, έκαιγε τις επιστολές επί τόπου

Η μεταφορά της πρωτεύουσας ανάγκασε και τους επιχειρηματίες να μετακομίσουν τα καταστήματά τους στην Αθήνα.

συνεχίζεται....


το σχόλιό μου: Πολύ έξυπνο το κόνσεπτ  Ο Ερμής ο αγγελιαφόρος των Θεών πετάει μέσα στο σύμπαν παραλαμβάνοντας και παραδίδοντας τα γράμματα 
 από και σε διάφορα σημεία του πλανήτη μας.
Και για τις κοντινές αποστάσεις μετακινείται με αυτοκίνητο,

Σήμερα 23 Φεβρουαρίου Αγίου Πολυκάρπουτου, Αγίας Γοργονίας, Οσίου Πολυχρονίου

το άνθος του Λάδανου (φ.Μ.Κυμάκη)
το άνθος του Λάδανου (φ.Μ.Κυμάκη)

  Το φυτό, ανήκει στο γένος Cistus,και απ αυτό παράγεται το λάδανο,μια ρητίνη με φαρμακευτικές ιδιότητες γνωστές από την αρχαιότητακαι καλά τεκμηριωμένες από τη σύγχρονη επιστήμη.

Σήμερα 23 Φεβρουαρίου
Αγίου Πολυκάρπουτου, Αγίας Γοργονίας, Οσίου Πολυχρονίου

Χρόνια Πολλά!!!
Πολύκαρπος, Πολυκάρπης, Πολυκαρπία, Πολυκάρπη,
Πολυχρόνης, Πολυχρόνιος, Χρόνης, Πολυχρονία, 
για μεγέθυνση ροδάκι

Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2022

22 Φεβρουαρίου 1630, ο Κουαντακένα, ένας Ινδιάνος...

δωρεάν φωτο

Ενα από τα αγαπημένα σνακ μικρών και μεγάλων και ο αχώριστος φίλος μας για  σινεμά είναι το ποπ κορν, δηλαδή το φουσκωμένο καλαμπόκι που έχει τη δική του ιστορία.

Οι «σαν σύννεφα» φουσκωμένοι κόκκοι του καβουρδισμένου καλαμποκιού ήταν μια από τις αγαπημένες συνήθειες των ανθρώπων των σπηλαίων. Αυτό αποδεικνύεται από αρχαιολογικά ευρήματα σύμφωνα με αρχαιολογικά ευρήματα μέχρι και  ηλικίας 5.000 ετών κάποιο που εντοπίστηκε στο Νέο Μεξικό.

Οι ιθαγενείς το απολάμβαναν ως γεύμα κάνοντας έναν - έναν τους σπόρους να σκάνε πάνω στη φλόγα κρατώντας τον με μια αυτοσχέδια λαβίδα  ωστόσο το χρησιμοποιούσαν και για να φτιάξουν μπύρα και σούπες αλλά ακόμα και για να κατασκευάσουν κοσμήματα.

Στις 22 Φεβρουαρίου 1630, ο Κουαντακένα, ένας Ινδιάνος από τη φυλή των Γουαμπανοάγκ, έδειξε  πώς  φτιάχνει το ποπ κορν στους Βρετανούς αποίκους του Πλίμουθ της Μασαχουσέτης.

Και έτσι διαδόθηκε στον κόσμο όλο.

Οι Ευρωπαίοι  το λάτρεψαν και  το έτρωγαν για πρωινό μαζί με κρέμα και ζάχαρη. Στη συνέχεια, έγινε απαραίτητο συνοδευτικό για το  δείπνο της Ημέρας των Ευχαριστιών.

Το ποπ κορν έγινε ακόμα πιο γνωστό τον 19ο αιώνα, όταν πλανόδιοι μικροπωλητές έστηναν τους πάγκους τους σε πάρκα, πανηγύρια και κάθε υπαίθρια γιορτή..  

Αργότερα τα καροτσάκια βρέθηκαν και έξω από κινηματογράφους.Αυτό δεν άρεσε στους αιθουσάρχες, διότι δεν ήθελαν να αποσπάται η προσοχή των θεατών κατά τη διάρκεια της προβολής. 

Όμως το φιλοθεάμον κοινό αγαπούσε το ποπ κορν και το επέβαλε συγχρόνως με το θέαμα Έτσι καθιερώθηκε το ποπ κορν και όπως αποδείχτηκε προς όφελος της επιχείρησης καθώς οι κινηματογράφοι απέκτησαν νέα έσοδα.

Το ποπ κορν ήταν γλυκό ως τον Β΄ Παγκ. πόλεμο . Τότε όμως υπήρχε έλλειψη ζάχαρης και γι αυτό έγινε αλμυρό και έτσι παραμένει μέχρι σήμερα.

Οι Αμερικανοί έχουν την πρωτιά  στην κατανάλωση ποπ-κορν, με 65 κιλά ανά άτομο ετησίως. 

πληροφορίες από

https://www.iefimerida.gr/news/398240/i-istoria-toy-pop-korn-snak-poy-mas-gnorise-enas-indianos-eikones