Ιερός Ναός Πρωτάτου - παράσταση βασισμένη στην αντίστοιχη ξυλογραφία - έργο του χαράκτη Γ.Μόσχου
Γραμματόσημο ΕΛΤΑ σειρά ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ (φ.Μ.Κυμάκη) |
Σήμερα 25 Φεβρουαρίου
Αγίου Ρηγίνου ιερομάρτυρος και Αγίου Ταρασίου
Για μεγέθυνση ροδάκι |
Γειά σας και χαρά σας! ......... Λίγο πολύ όλοι την έχουμε την δόση μας και εγώ λίγο παραπάνω και επιπλέον μια δόση αυτοσαρκασμού ......... Ελπίζω να σας αρέσει το περιεχόμενο που δημιουργώ εδώ κάθε μέρα ...... Σας ευχαριστώ!
Γραμματόσημο ΕΛΤΑ σειρά ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ (φ.Μ.Κυμάκη) |
Για μεγέθυνση ροδάκι |
Σπούδασε φωνητική μουσική στο ωδείο της γενέτειράς του. Το θεατρικό του ντεμπόυτο το έκανε το 1933 στην οπερέττα του Λέχαρ Εύθυμη χήρα.
Συνεργάστηκε με οπερετικούς και επιθεωρησιακούς θιάσους στην Αθήνα και στην επαρχία έως το 1942. Στα 1947 συγκρότησε δικό του θίασο οπερέττας και στα 1955 τον μετέτρεψε σε θίασο πρόζας.
Υπήρξε ένας από τους πιο αγαπητούς ηθοποιούς του ελληνικού κινηματογράφου, ιδιαίτερα σε ρόλους κονφερασιέ, με πηγαίο χιούμορ και ιδιαίτερο στύλ, παίζοντας σε ταινίες όπως Η Χιονάτη και οι 7 νάνοι, Ο εμίρης και ο κακομοίρης, Έξω οι κλέφτες.
Τα τελευταία χρόνια ζούσε απομονωμένος από τα φώτα της δημοσιότητας μαζί με τις δύο αδελφές του και δεν είχε παιδιά.
Κηδεύτηκε στον Κόκκινο Μύλο.
ένα μικρό δείγμα του ταλέντου του εδώ https://www.youtube.com/watch?v=X52_GSSf6J4
συνέχεια για εργογραφία https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B7%CF%82_
Χρειάστηκαν είκοσι χρόνια ώστε να ολοκληρωθεί η πρώτη και μόνη -σύμφωνα με τον συγγραφέα- αυτοβεογραφία του που θα διαβάσουμε ποτέ-
Ανάμεσα στην Αζινιάγκα και τη να εξιστορούνται οι περιπέτειες, η οικογενειακή ζωή, τα πρώτα σινεμά. η σχεση με τη θρησκεία, με το σχολείο. οι πρώτοι έρωτες και οι πρώτες απογοητεύσεις.
H αφήγηση είναι γεμάτη από τη διαύγεια και την τρυφερότητα ενός ανθρώπου συνεχίζει να διατηρεί την επαφή του με το παιδί που κάποτε υπήρξε.
οι αφράτοι φαβοκεφτέδες μου (φ.Μ.Κυμάκη) |
Θα σας τα δείξω αναλυτικά και με εικόνες
Εδώ μου είχε μείνει φάβα ποσότητα 2-3 μερίδες περίπου το βάρος της γύρω στο μισό κιλό.
Έβαλα τη φάβα σε ένα μπολ και πρόσθεσα τα εξής
λίγο άνηθο ψιλοκομμένο (3 κλωνάρια}
ένα κρεμμύδι επίσης ψιλοκομμένο
ένα φιλί σκόρδο ψιλοκομμένο
λίγο λάδι (μισό ρακοπότηρο)
δυο φρυγανιές τριμμένες
αλάτι πιπέρι κύμινο
ένα αυγό
και ανακάτωσα το μείγμα με ένα κουτάλι καλά καλά...
Σε ένα δίσκο με αλεύρι έβαζα κουταλιές και έφτιαξα τους κεφτέδες
τους οποίους τηγάνισα σε ελαιόλαδο πολύ σύντομα
διότι όλα τα συστατικά είναι έτοιμα προς βρώσι εξ αρχής
το αυγό μόνο θέλει λίγο ...3-4 λεπτά από κάθε πλευρά και είναι έτοιμοι
Μαρίκα Νίνου |
Η Μαρίκα Νίνου ήταν Αρμενικής καταγωγής και το πραγματικό της όνομα ήταν Ευαγγελία Αταμιάν. Γεννήθηκε το 1922 πάνω στο βαπόρι Ευαγγελίστρια που έφερνε τη μητέρα της, τις δύο αδερφές της και τον οκτάχρονο αδερφό της Μπαρκέβ Αταμιάν, από τη Σμύρνη στον Πειραιά.
Βγήκε από την κοιλιά της μαμάς της μελανιασμένη και, επειδή νόμιζαν ότι δεν θα ζούσε, την απομάκρυναν σε κάποια αποθήκη. Όμως συνήλθε, επέζησε και αμέσως τη βάφτισε ο καπετάνιος της Ευαγγελίστριας και γι' αυτό την είπαν Ευαγγελία.
Στην Ελλάδα εγκαταστάθηκαν στην Κοκκινιά, στην οδό Μεγάρων 50. Στα 7 της η Ευαγγελία Αταμιάν γράφτηκε στο Αρμένικο σχολείο του Αρμενικού Κυανού Σταυρού «Ζαβαριάν». Μάλιστα, ο δάσκαλός της την προέτρεψε να μάθει μαντολίνο, το οποίο έκανε, και τελικά συμμετείχε στην ορχήστρα του σχολείου.
Τα φωνητικά της προσόντα φαίνεται ότι τα έδειξε πολύ μικρή, αφού από μαθήτρια του δημοτικού ακόμη την καλούσαν στην Αρμένικη εκκλησία Άγιος Ιάκωβος στην Κοκκινιά για να ψάλει στις ακολουθίες της Μεγάλης Εβδομάδας.
Το 1939 παντρεύτηκε τον συμπατριώτη της Χάικ Μεσροπιάν, ο οποίος ήταν κλειδαράς κι είχε ένα μαγαζάκι στην Κοκκινιά. Το 1940 γεννήθηκε ο γιος τους, ο Οβανές, αλλά το ζευγάρι χώρισε και το 1946 ο Μεσροπιάν έφυγε για την Αρμενία.
Ήδη όμως το 1944, και μετά το χωρισμό της, η Νίνου είχε γνωρίσει τον ακροβάτη και θιασάρχη Νίκο (Νίνο) Νικολαΐδη. Στην αρχή η Μαρίκα δούλευε στο ταμείο, αλλά στη συνέχεια έγιναν με τον Νίνο καλλιτεχνικό ζευγάρι ακροβατικών με το όνομα Ντούο Νίνο και έκαναν περιοδείες. Αργότερα παντρεύτηκαν και έγινε Ευαγγελία Νικολαΐδου.
Το όνομα Μαρίκα τής το κόλλησε η μάνα του Νίνο, μία θεατρίνα, γιατί παρέπεμπε στη Μαρίκα Κοτοπούλη. Το επίθετο Νίνου ήρθε από τον Νίνο τον ακροβάτη και, έτσι, η Ευαγγελία Αταμιάν έγινε Μαρίκα Νίνου. Το 1947 μπήκε στο σχήμα κι ο γιος της, ο Οβανές, οπότε μετονομάστηκε σε Δυόμισι Νίνο. Στις παραστάσεις τους, η Μαρίκα έλεγε και κανένα λαϊκό τραγούδι.
ένα δείγμα με τραγούδια της εδώ https://www.youtube.com/watch?v=i0GqALf66vM
πολύ περισσότερες πληροφορίες εδώ https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%B1%CF%81%CE%AF%CE%BA%CE%B1_%CE%9D%CE%AF%CE%BD%CE%BF%CF%85
Ταχυδρομικός διανομέας αναγγέλει την άφιξή του |
Η παραπάνω φωτ είναι τμήμα από την φωτ του άρθρου του Μωυσή Κωνσταντίνη ειδικού συμβούλου φιλοτελισμού ΕΛΤΑ Από αυτό το άρθρο θα παραθέσω κάποια αποσπάσματα ... σε δυο αναρτήσεις....
Άμεσα συνυφασιμένο με την ιστορία του Ελληνισμού, το Ταχυδρομείο διαδραμάτισε το δικό του, ουσιαστικό και καθοριστικής σημασίας ρόλο, στην αναβίωση και ανασυγκρότηση του νεότερου ελληνικού κράτους. Η πορεία του συνδέθηκε άμεσα με τις μεγάλες και κρίσιμες περιόδους που διήνυσε η πατρίδα μας τους αιώνες. Ιδιαιτέρως συνδέθηκε η ίδρηση και η αναπτυξή του με την καθιέρωση της Αθήνας ως πρωτεύουσας της Ελλάδας. Οι δύο θεσμοί, το Ελληνικό Ταχυδρομείο και η νέα πρωτεύουσα, η Αθήνα, έκτοτε συμπορεύτηκαν.
Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία ιδρύθηκαν με ψήφισμα ιου Καποδίστρια, που εκδόθηκε στις 24 Σεπτεμβρίου 1828, με το οποίο μπήκαν οι βάσεις της σύγχρονης Ταχυδρομικής Υπηρεσίας.
0ι πρώτες ενέργειες για να γίνει η Αθήνα πρωτεύουσα του νεοσύστατου ελληνικού κράτους ξεκίνησαν από τους κατοίκους της, 0ι οποίοι, με υπόμνημά τους στον Οθωνα, στις 3 Ιουνίου 1833, τον παρακαλούσαν να «ευαρεστηθή να τιμήση την πόλιν με την καθέδραν της Κυβερνήσεώς του". Τη θέση διεκδικούσαν και άλλες πόλεις, όπως το Ναύπλιο —παρουσίαζε άλλωστε το πλεονέκτημα των δικαιωμάτων της προσωρινής πρωτεύουσας—, η Κόρινθος, η Τρίπολη, η Σύρος, καθώς επίσης τα Μέγαρα, πόλη που υποστήριζε ο Ιωάννης Κωλέττης. Τελικά υπερίσχυσε η γνώμη του βασιλιά της Βαυαρίας, Λουδοβίκου —πατέρα του Οθωνα— και προκρίθηκε η Αθήνα. Έτσι, στις 18/30 Σεπτεμβρίου 1834, επί πρωθυπουργίας Ιωάννη Κωλέτη ο Όθωνας εξέδωσε ιο σχετικό διά ταγμα, το οποίο δηιιοοιεύθηκε στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 18/30-9-1834.
Η ελληνική κυ3έρνηση ιου 1834 φιλοδοξούσε να συνδέσει την πρωτεύουσα του κράτους με την περιφέρεια, να μειώσει την απόσταση των υπηρεσιών του και να επιτρέψει την ασφαλή μεταφορά των πληροφοριών το ταχύτερο δυνατό. Επρόκειτο για ένα σχέδιο φιλόδοξο και τολμηρό, που αποοκοπούσε στην κάλυψη των κρατικών αναγκών της εποχής. Για το λόγο αυτό, παρ' ότι δεν υπήρχε ειδικό δίκτυο, μπόρεσε να οργανώοει τη μεταφορά των ταχυδρομικών αντικειμένων με έφιππους και πεζούς ταχυδρόμους.
.........
Επί αιώνες η Αθήνα είχε δεχτεί αλλεπάλληλες βαρβαρικές εισβολές, τα περισσότερα κτήριά της είχαν πυρποληθεί, χιλιάδες κάτοικοί της είχαν σφαγιασθεί, ο Παρθενώνας είχε υποστεί ισχυρά πλήγματα από τον Μοροζίνι. Η νέα πρωτεύουσα παρουσίαζε ολοφάνερα πλήρη παρακμή. Η κατάσταση της πόλης περιγράφεται με λακωνικό τρόπο από τον Γερμανό αρχαιολόγο Λουδοβίκο Ρος, ο οποίος διετέλεσε πρώτος καθηγητής αρχαιολογίας και Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.
«Την 1η Δεκεμβρίου 1834 η Αθήνα κηρύχθηκε, πρωτεύουσα και την ίδια μέρα άρχισε η μεταφορά των Υπουργείων, της Συνόδου, του 0ηοαυροφυλακίου και του Γενικού Ταχυδρομείου. Τα έπιπλα και τα αρχεία, που έφταναν στην έρημη ακτή του Πειραιά προερχόμενα από το Ναύπλιο, φορτώνονταν σε καμήλες, αλλά και μουλάρια, άλογα και γαϊδούρια και μετακομίζονταν από την παραλία προς την Αθήνα».
Ώσπου να μεταφερθεί η έδρα της κυβέρνησης, η αλληλογραφία την Αθήνα στελνόταν από το Ναύπλιο και τον Πόρο στον Πειραιά, όπου την παραλάμβανε ο υγειονόμος, ο μοναδικός δημόσιος υπάλληλος, και την έστελνε στην Αθήνα με φουστανελοφόρο πεζοπόρο.
Σύμφωνα με μαρτυρία του περιηγητή Φίνλει ο ταχυδρόμος αυτός ανέβαινε σε ένα πέτρινο σκαλοπάτι στο «Σταροπάζαρο» (την σημερινή πλατεία Συντάγματος) και καλούσε δυνατά τους παραλήπτες να παραλάβουν την αλληλογραφία τους. Όσα γράμματα παρέμεναν ζήτητα, ο παράδοξος αυτός ταχυδρόμος τα έριχνε στη φωτιά, κάτω από ιτα περιπαιχτικά σχόλια των απλοϊκών Αθηναίων της εποχής εκείνης.
Αλλά και ο Γάλλος φιλόσοφος και πολιτικός Εντγκάρ Κινέ (Edgar Quinet), που επισκέφθηκε την Αθήνα το 1829 ως μέλος της Γαλλικής Επιστημονικής Αποστολής, γράφει σχετικά:
«Μπορούσα να πιστέψω ότι κατέφθασα στην Αθήνα την επόμενη μέρα από τον εμπρημό του Ξέρξη ή από τις σφαγές του Σύλλα. Το βλέμμα μου, που περιπλανιόταν συνεχώς στο κατεστραμμένο από τον εμπρησμό έδαφος, στα κατερειπωμένα κτήρια, στις καλύβες από πευκόξυλα, αναζητούσε να βρει ανάπαυλα στους στύλους και στα τείχη της αρχαιότητας... Ούτε βιβλία υπήρχαν ούτε φανοστάτες ούτε εφημερίδες ούτε ταχυδρομείο. Ο ταχυδρόμος, κρατώντας την αλληλογραφία που είχε έρθει από το Ναύπλιο, ανέβαινε σε ένα βαρέλι, διάβαζε δυνατά, για να τον ακούνε οι συγκεντρωμένοι γύρω του, τα ονόματα των παραλητττών και σε περίπτωση που δεν εμφανίζονταν οι αποδέκτες, έκαιγε τις επιστολές επί τόπου
Η μεταφορά της πρωτεύουσας ανάγκασε και τους επιχειρηματίες να μετακομίσουν τα καταστήματά τους στην Αθήνα.
συνεχίζεται....
το άνθος του Λάδανου (φ.Μ.Κυμάκη) |
για μεγέθυνση ροδάκι |
δωρεάν φωτο |
Οι «σαν σύννεφα» φουσκωμένοι κόκκοι του καβουρδισμένου καλαμποκιού ήταν μια από τις αγαπημένες συνήθειες των ανθρώπων των σπηλαίων. Αυτό αποδεικνύεται από αρχαιολογικά ευρήματα σύμφωνα με αρχαιολογικά ευρήματα μέχρι και ηλικίας 5.000 ετών κάποιο που εντοπίστηκε στο Νέο Μεξικό.
Οι ιθαγενείς το απολάμβαναν ως γεύμα κάνοντας έναν - έναν τους σπόρους να σκάνε πάνω στη φλόγα κρατώντας τον με μια αυτοσχέδια λαβίδα ωστόσο το χρησιμοποιούσαν και για να φτιάξουν μπύρα και σούπες αλλά ακόμα και για να κατασκευάσουν κοσμήματα.
Στις 22 Φεβρουαρίου 1630, ο Κουαντακένα, ένας Ινδιάνος από τη φυλή των Γουαμπανοάγκ, έδειξε πώς φτιάχνει το ποπ κορν στους Βρετανούς αποίκους του Πλίμουθ της Μασαχουσέτης.
Και έτσι διαδόθηκε στον κόσμο όλο.
Οι Ευρωπαίοι το λάτρεψαν και το έτρωγαν για πρωινό μαζί με κρέμα και ζάχαρη. Στη συνέχεια, έγινε απαραίτητο συνοδευτικό για το δείπνο της Ημέρας των Ευχαριστιών.
Το ποπ κορν έγινε ακόμα πιο γνωστό τον 19ο αιώνα, όταν πλανόδιοι μικροπωλητές έστηναν τους πάγκους τους σε πάρκα, πανηγύρια και κάθε υπαίθρια γιορτή..
Αργότερα τα καροτσάκια βρέθηκαν και έξω από κινηματογράφους.Αυτό δεν άρεσε στους αιθουσάρχες, διότι δεν ήθελαν να αποσπάται η προσοχή των θεατών κατά τη διάρκεια της προβολής.
Όμως το φιλοθεάμον κοινό αγαπούσε το ποπ κορν και το επέβαλε συγχρόνως με το θέαμα Έτσι καθιερώθηκε το ποπ κορν και όπως αποδείχτηκε προς όφελος της επιχείρησης καθώς οι κινηματογράφοι απέκτησαν νέα έσοδα.
Το ποπ κορν ήταν γλυκό ως τον Β΄ Παγκ. πόλεμο . Τότε όμως υπήρχε έλλειψη ζάχαρης και γι αυτό έγινε αλμυρό και έτσι παραμένει μέχρι σήμερα.
Οι Αμερικανοί έχουν την πρωτιά στην κατανάλωση ποπ-κορν, με 65 κιλά ανά άτομο ετησίως.
πληροφορίες από
Ήταν δεύτερος στην ιεραρχία της οργάνωσης, και σκοτώθηκε από τους Άγγλους σε μάχη που δόθηκε κοντά στην Ιερά Μονή Μαχαιρά. Κατά τη διάρκεια του αγώνα ήταν κυρίως γνωστός με το ψευδώνυμο Ζήδρος, ενώ εκ των υστέρων ονομάστηκε «Σταυραετός του Μαχαιρά».
Μετά θάνατον, τιμήθηκε από την Ελληνική πολιτεία με τον βαθμό του Αντιστράτηγου.
Ο Αυξεντίου γεννήθηκε στις 22 Φεβρουαρίου του 1928 στο χωριό Λύση που βρίσκεται ανάμεσα στη Λευκωσία και στην Αμμόχωστο.
Γονείς του ήταν ο Πιερής και η Αντωνία Αυξεντίου, και είχε μία μικρότερη αδελφή, την Χρυστάλα.Φοίτησε στο Δημοτικό Σχολείο του χωριού του και κατόπιν στο Γυμνάσιο της Αμμοχώστου, το πλησιέστερο προς τη Λύση.
Αφού αποφοίτησε από το Γυμνάσιο, πήγε στην Ελλάδα με σκοπό να σπουδάσει στη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων, όμως στις εξετάσεις δεν κατάφερε να εισαχθεί.Κατετάχθη στον Ελληνικό στρατό και πέρασε από τη Σχολή Εφέδρων Αξιωματικών Πεζικού, ενώ παράλληλα μελετούσε φιλολογία για να μπει στην φιλοσοφική σχολή Αθηνών.
Απολύθηκε από το Στρατό ως Έφεδρος Ανθυπολοχαγός Πεζικού και στη συνέχεια υπηρέτησε στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα για λίγους μήνες, προτού και επιστρέψει στην Κύπρο το 1952, όπου εργάστηκε μαζί με τον πατέρα του και αρραβωνιάστηκε. περισσότερες πληροφορίες εδώ
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%93%CF%81%CE%B7%CE%B3%CF%8C%CF%81%CE%B7