Λέοντος επισκόπου Κατάνης του θαυματουργού,
Ανιανού Επισκόπου Αλεξανδρείας

Γειά σας και χαρά σας! ......... Λίγο πολύ όλοι την έχουμε την δόση μας και εγώ λίγο παραπάνω και επιπλέον μια δόση αυτοσαρκασμού ......... Ελπίζω να σας αρέσει το περιεχόμενο που δημιουργώ εδώ κάθε μέρα ...... Σας ευχαριστώ!
ένα βοτσαλοκηπάκι ...Ιεράπετρα (φ.Μ.Κυμάκη) |
Χρόνια Πολλά !!! στους εορτάζοντες
Η Αγία Φιλοθέη, (κατά κόσμον Ρηγούλα ή Ρεβούλα-Παρασκευή Μπενιζέλου), ήταν μοναχή με σημαντική φιλανθρωπική και κοινωνική δράση κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας του 16ου αιώνα. Η Ορθόδοξη Εκκλησία την έχει ανακηρύξει αγία και είναι στενά συνδεδεμένη με την πόλη των Αθηνών. Η μνήμη της τιμάται από την Ορθόδοξη Εκκλησία στις 19 Φεβρουαρίου.
Γεννήθηκε το 1522, σε οικογένεια γαιοκτημόνων, των Μπενιζέλων.
Η Ρηγούλα ή Ρεβούλα (Παρασκευούλα), όπως ήταν το κοσμικό της όνομα, ήταν κόρη του Αγγέλου Μπενιζέλου και της Σηρίγης Παλαιολογίνας, γόνου της ιστορικής βυζαντινής οικογένειας.
Το πατρικό σπίτι της Ρεβούλας βρισκόταν εκεί που σήμερα υψώνεται το μέγαρο Αρχιεπισκοπής Αθηνών γι’ αυτό άλλωστε, η οδός αυτή ονομάζεται οδός Αγίας Φιλοθέης.Η αγία ήταν ολιγογράμματη κατά το έθος της εποχής
Σε ηλικία 14 ετών οι γονείς της αποφάσισαν να την παντρέψουν με τον κατά πολύ μεγαλύτερό της Ανδρέα Χειλά ενάντια στη θέλησή της και σε τρία χρόνια, έμεινε χήρα.
Στα 17 της χρόνια ήταν όμορφη, πάμπλουτη, καταγόμενη από δύο αρχοντικές και σημαντικές οικογένειες, μορφωμένη και ελεύθερη. Έτσι ήταν περιζήτητη νύφη και οι σημαντικότερες οικογένειες της Αθήνας και όχι μόνο, την διεκδικούσαν για νύφη τους.
Όμως αυτή τη φορά η Ρεβούλα δήλωσε ότι θέλει να ακολουθήσει ασκητική ζωή. Επιδόθηκε σε φιλανθρωπικό έργο και δέκα χρόνια μετά το θάνατο των γονιών της εκάρη μοναχή με το όνομα Φιλοθέη.
Η κοινωνική της δραστηριότητα
Η μοναχή Φιλοθέη άσκησε ένα είδος φιλανθρωπικού και ιεραποστολικού μοναχισμού
Πρώτα ανακαίνισε το ναΐσκο του Αγίου Ανδρέα, ο οποίος βρισκόταν στον περίβολο του πατρικού της αρχοντικού, μετατρέποντάς τον σε κοινόβιο. Το Καθολικό του Αγίου Ανδρέα και το πηγάδι της μονής της σώζονται μέχρι σήμερα στον περίβολο της Αρχιεπισκοπής Αθηνών.
Στο κοινόβιο αυτό εισήλθε πρώτη ως Ηγουμένη μαζί με άλλες μοναχές, κόρες επιφανών οικογενειών της Αθήνας.
Η ίδρυσή του πρέπει να τοποθετηθεί περί το 1571. Εκεί ζούσαν περί τις 150 μοναχές, ανάμεσα στις οποίες και μερικές εκχριστιανισμένες μουσουλμάνες, αλλά και Κύπριοι σκλάβοι μετά την πτώση της Κύπρου στους Τούρκους την ίδια περίοδο.
Προσφέρει μεγάλα ποσά για την απελευθέρωση των αιχμαλώτων, ενώ ιδιαιτέρως φροντίζει για τη φυγάδευση των γυναικών στα νησιά, προκαλώντας όλεθρο στα χαρέμια των Τούρκων.
Σύμφωνα με τη μαρτυρία του Καθολικού επισκόπου Ζακύνθου προς τις αρχές της Βενετίας, η Φιλοθέη "εδέχθη εις το μοναστήρι πολλάς γυναίκας αμαρτωλάς που ήσαν έγκυοι και τας έκρυψεν εις το μοναστήρι ίνα μη τιμωρηθούν από τους Τούρκους".Παράλληλα, ιδρύει παραρτήματα στο Χαλάνδρι, τα Πατήσια, το Ψυχικό, την Καλογρέζα.
Στην περιοχή του Ψυχικού άνοιξε ένα πηγάδι για να ξεκουράζονται οι κατάκοποι αγρότες που δούλευαν ώρες κάτω από το ζεστό ήλιο και το νερό ήταν λιγοστό στην αττική γη. Λέγεται ότι από το ψυχικό αυτό της μοναχής Φιλοθέης πήρε η περιοχή το όνομά της. Ή πάλι πως έγραψε πάνω στο μαρμάρινο χείλος του πηγαδιού την λέξη «ψυχικόν» δηλωτικό της ψυχικής ωφέλειας.
Και η περιοχή της Καλογρέζας οφείλει το όνομά της από τη μονή που εκεί ίδρυσε η Φιλοθέη, τη μονή της Καλογραίας, όπως την αποκαλούσαν οι Αθηναίοι (και από παραφθορά της λέξης, μονή της Καλογρέζας, σύμφωνα με άλλη ετυμολογία, "καλογρέζα" σημαίνει "μοναχή" στην αρβανίτικη διάλεκτο).
περισσότερες πληροφορίες εδώ
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CE%B3%CE%AF%CE%B1_%CE%A6%CE%B9%CE%BB
Σήμερα 18 ΦεβρουαρίουΟσίου Αγαπητού , Αγίου Λέοντος Χρόνια Πολλά!! στους εορτάζοντες Αγαπητός, Λέων, Ο Όσιος Αγαπητός από την Καππαδοκία γεννήθηκε από
ευσεβείς γονείς. Αρκετά νέος πήγε σε ένα μοναστήρι κοντά στη Σίναο. Με
την συμπαράσταση του Ηγούμενου διδάχτηκε τις Ιερές Γραφές και σύντομα
απέκτησε τη χάρη να θαυματουργεί. Όταν
εστρατεύθη επί Λικινίου υπήρξε μάρτυρας του μαρτυρίου άλλων Χριστιανών
στρατιωτών οι οποίοι παρέδωσαν το πνεύμα για την πίστη. Και ο ίδιος
εκτυπήθη με ξίφος αλλά επέζησε κατά Θεική οικονομία. Αργότερα
μετά την θητεία και επί Κωνσταντίνου του Μεγάλου αφοσιώθηκε ελεύθερα
στη μελέτη του Ιερού Ευαγγελίου. Ο Επίσκοπος της Σινάου τον χειροτόνισε
Πρεσβύτερο και αργότερα τον διαδέχτηκε. Ο Όσιος Αγαπητός αφού αρχιεράτευσε θεοφιλώς, κοιμήθηκε με ειρήνη. πληροφορ. από https://www.saint.gr/3736/saint.aspx |
Το πραγματικό όνομα του Τέλλου Άγρα ήταν Σαραντέλος ή Σαράντος Αγαπηνός. Αν και τυπικά δηλώνονται ως τόπος γέννησής του οι Γαργαλιάνοι Μεσσηνίας, ο πραγματικός τόπος γέννησής του, το 1880, ήταν το Ναύπλιο, στο οποίο υπηρετούσε τότε, ως Εφέτης, ο Γαργαλιανιώτης πατέρας του Ανδρέας Αντωνίου Αγαπηνός, ο οποίος εν τέλει αποφάσισε να τον εγγράψει στα μητρώα αρρένων των Γαργαλιάνων Μεσσηνίας.
Ο Σαράντος καταγόταν από ιστορική οικογένεια των Γαργαλιάνων, την οικογένεια των Αγαπηνών, η οποία είχε σημαντικό ρόλο κατά την Επανάσταση του 1821. Ο προπάππος του Αντώνιος Αγαπηνός ήταν έφορος της επιμελητείας του Αγώνα του 1821. Ο αδελφός του παππού του, ο Διονύσιος Αγαπηνός, ήταν οπλαρχηγός και επικεφαλής 100 περίπου Γαργαλιανιωτών, με τους οποίους συμμετείχε σε διάφορες μάχες του Απελευθερωτικού Αγώνα, όπως στα Δερβενάκια, στην εκστρατεία των Αθηνών, στην μάχη που έγινε στην περιοχή των Παλαιών Πατρών και στην πολιορκία του Νιόκαστρου στην Πύλο.
Τόσο ο παππούς του καπετάν Άγρα, όσο και ο αδελφός του παππού του, υπογράφουν ως δημογέροντες των Γαργαλιάνων σε διάφορα έγγραφα της εποχής τους. Ο δε Διονύσιος Αγαπηνός ήταν μέλος της Φιλικής Εταιρείας. Ο Σαράντος Αγαπηνός είχε επίσης δυο αδελφούς, τον Αντώνη Αγαπηνό (Τρίπολη 1877 – Σύρος 1923) και τον Νίκο Αγαπηνό (Ναύπλιο 1890 – Μπένι Σουέφ Αιγύπτου 1947).
περισσότερες πληροφορίες εδώ https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE%B1%CF%80%CE%B5
Σαν σήμερα το 1869 έγινε η πρώτη δοκιμή του "Ηλεκτρικού"
![]() |
Μηχανή ατμήλατου σιδηροδρόμου στον Πειραιά |
Η πρώτη ιδέα για τη δημιουργία του τέθηκε από τον Φρειδερίκο Φεράλδη το 1835, ένα χρόνο αφότου η Αθήνα έγινε πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους, αλλά απορρίφθηκε από την τότε κυβέρνηση. Οκτώ χρόνια αργότερα, το 1843, ο Αλέξανδρος Ραγκαβής επαναλαμβάνει δημόσια την πρόταση, αλλά και πάλι δεν υπήρξε ανταπόκριση.
Το 1855 ο πρωθυπουργός και υπουργός Εξωτερικών, Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος, καταθέτει το πρώτο νομοσχέδιο για την ίδρυση σιδηροδρόμου Αθήνας – Πειραιά. Είναι ο Νόμος ΤΖ «περί συστάσεως σιδηροδρόμου Απ’ Αθηνών εις Πειραιά», ο οποίος δίνει το δικαίωμα εκμετάλλευσης στην εταιρία που θ’ αναλάμβανε το έργο για 55 χρόνια. Το 1857 το δικαίωμα αυτό αυξάνεται σε 75 χρόνια.
Έπειτα από ανεπιτυχείς προσπάθειες ανάθεσης του έργου, το 1867 κατακυρώνεται στον άγγλο επιχειρηματία Εδουάρδο Πίκερινγκ, ο οποίος το Νοέμβριο του ίδιου έτους αρχίζει να κατασκευάζει το έργο. Ένα χρόνο μετά, το 1868, ο Πίκερινγκ μεταβιβάζει τις υποχρεώσεις του στην ιδρυθείσα από όμιλο Ανώνυμη Εταιρία του «Απ’ Αθηνών εις Πειραιά Σιδηροδρόμου» – Σ.Α.Π. Α.Ε.
Επιτέλους, το όνειρο γίνεται πραγματικότητα. Η ατμομηχανή με 6 βαγόνια καλύπτει τη διαδρομή των 8 χιλιομέτρων από το Θησείο στον Πειραιά περίπου σε 19 λεπτά. Οι δύο πόλεις, Αθήνα και Πειραιάς, έχουν πλέον συνδεθεί με σιδερένιες γραμμές.
συνέχεια εδώ https://www.mymoschato.gr/2022/02/i-istoria-toy-sidirodromoy-peiraia-ki.html
Ο Μολιέρος ήταν ο μεγαλύτερος γιος ενός έμπορου υφασμάτων στο Παρίσι, ο οποίος το 1631 διετέλεσε βασιλικός διακοσμητής και προόριζε τον Μολιέρο για να γίνει θαλαμηπόλος του βασιλιά. Ο Μολιέρος φοίτησε σε ένα Ιησουιτικό κολέγιο στο Παρίσι.
Στα 16 του χρόνια πήγε να σπουδάσει νομική στην Ορλεάνη. Όταν επέστρεψε στο Παρίσι έγινε δικηγόρος. Το 1642 γνώρισε μία ηθοποιό, τη Μαντλέν Μπεζάρ, η οποία ενίσχυσε την αγάπη του για το θέατρο. Ο πατέρας του όμως ήταν αντίθετος προς το θέατρο.
Το 1643 ο Μολιέρος αναγκάστηκε να παρατήσει το επάγγελμα του δικηγόρου και ίδρυσε μαζί με τους αδερφούς της ερωμένης του και μαζί με μερικούς άλλους κωμικούς έναν θεατρικό θίασο.
Αυτός ο θίασος μετά από τις πρώτες αποτυχίες (είχε καταλήξει και σε χρεοκοπία για μια στιγμή) άρχισε να παρουσιάζει επιτυχίες στην Δυτική και στην Νότια Γαλλία. Ο Μολιέρος όμως άρχισε μόλις το 1665 να γράφει δικά του θεατρικά έργα.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%BF%CE%BB
Θαυματουργή εικόνα Παναγία Οδηγήτρια στον ναό της Παναγίας στις Λιθίνες (φ.Μ.Κυμάκη) |
![]() ![]() |
Ο ναός της Παναγίας Εντός των Λιθινών |
Το χωριό θεωρείται ότι πήρε το όνομά του από την οικογένεια Λιτίνο, την οποία εγκατέστησαν οι Βυζαντινοί κατά τη διάρκεια της δεύτερης βυζαντινής εποχής, είτε ο Νικηφόρος Φωκάς μετά το 961 είτε ο Αλέξιος Κομνηνός το 1181, όταν μοίρασε τη Κρήτη σε 12 οικογένειες.
συνέχεια στην https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9B%CE%B9%CE%B8%CE%AF%CE%BD
Άγιος Θεόδωρος Τήρων, Αγιος Αυξίβιος, Άγιος Μαρκιανός, Άγιος Θεόδωρος Βυζαντίου, Αγία Πουλχερία, (φ.Μ.Κυμάκη) |
Παντρεύτηκε τον Μαρκιανό, που καταγόταν από τη Θράκη και το 450 μ.Χ. διαδέχθηκε στον θρόνο τον αδελφό της Θεοδόσιο Β'. Οι δύο ευσεβείς βασιλείς συγκάλεσαν στη Χαλκηδόνα, το έτος 451 μ.Χ., την Δ' Οικουμενική Σύνοδο, η οποία καταδίκασε τις αιρετικές δοξασίες του Ευτυχούς και του Διόσκουρου.
πίτες για σουβλάκι και όχι μόνο (φ.Μ.Κυμάκη) |
Η διαδικασία έχει ως εξής
Ζεσταίνουμε 2 φλιτζάνια νερό ελαφρώς .
Βάζουμε το νερό σε ένα ευρύχωρο μπόλ και προσθέτουμε
ένα φάκελο ξηρή μαγιά,
ένα κουταλάκι ζάχαρη (βοηθάει τη μαγιά να δουλέψει)
μισό ποτήρι γάλα και λίγο λιγότερο από μισό ποτήρι λάδι.
Τα ανακατώνουμε να διαλυθούν τελείως στο νερό και έπειτα προσθέτουμε και αλεύρι (περίπου 2 φλυτζάνες) ώστε να γίνει ένας παχύς χυλός.Το σκεπάζουμε και βάζουμε και μια πετσέτα από πάνω και το αφήνουμε σε ζεστό περιβάλλον για μια ώρα περίπου.
Όταν περάσει η ώρα θα το δούμε φουσκωμένο στο διπλάσιο. (ελέγχουμε συχνά μη χυθεί)
Σε ένα άλλο μπολ βάζουμε αλεύρι μισό κιλό και μια κουταλιά αλάτι. Το ανακατώνουμε καλά.
Αυτό το αλεύρι το προσθέτουμε σιγά σιγά στο μείγμα μας το φουσκωμένο και ανακατεύομε απαλά.
Το ζυμάρι μας θα είναι έτοιμο όταν θα πάψει να κολλάει στο χέρι μας. (συνολικά πήρε γύρω στα 800 γρ αλεύρι)
Το σκεπάζουμε πάλι για μισή ώρα.
Έπειτα το χωρίζουμε και το πλάθουμε σαν μπαλάκια τένις που τα τοποθετούμε πάνω σε αλευρωμένο δίσκο.
Ετοιμάζουμε ένα αντικολλητικό σκεύος και δίπλα έχουμε ένα μπολάκι με λάδι και βουρτσάκι ζαχαροπλαστικής.
Βάζουμε το σκεύος στο μάτι σε μέτρια θερμοκρασία και αλείφουμε τον πάτο με λάδι .
Παίρνουμε ένα μπαλάκι ζύμη το βάζουμε σε ένα πιάτο και το απλώνουμε πιέζοντας με το χέρι ή με πλάστη.
ετοιμάζοντας την πίτα...(φ.Μ.Κυμάκη) |
Το πάχος της ζύμης περίπου μισό εκατοστό.
Βάζουμε την πίτα στο σκεύος που έχουμε βάλει στο μάτι της κουζίνας και με το βουρτσάκι αλείφομε λάδι.
Γυρίζουμε από την άλλη αλείφομε και πάλι το ίδιο. Προσέχουμε να μη βάζουμε πολύ λάδι... μόνο όταν στεγνώνει εντελώς.
Οι πίτες καθώς ψήνονται φουσκώνουν. Αν χρειαστεί κατά την διάρκεια του ψησίματος καθαρίζουμε το σκεύος με χαρτί κουζίνας και συνεχίζουμε.
Αν θέλετε μπορείτε να φτιάχνετε κάποια ποσότητα και μετά που θα κρυώσουν να τις βάλετε στην κατάψυξη .
Έτσι θα έχετε πάντα πίτες έτοιμες.
Καλή επιτυχία!
η δική μου ώρα φωτό Μ.Κυμάκη |
Κάποιοι θα σκεφτούν τη φράση κλισέ "πολύ αισιόδοξη σε βρίσκω" και κάποιοι άλλοι θα σκεφτούν άλλα.... δεν υπάρχει σημασία ούτε για τους μεν ούτε για τους δε (ν) ο νοών νοείτω ... σήμερα έχω μια διάθεση για χιούμορ αν και ο γάτος συνεχώς μου αποσπά την προσοχή από το γράψιμο.
Θυμάστε στη δεκαετία 80-90 ; Γεμαααάτες οι καφετέριες και από παντού ακουγόταν τα κουταλάκια που στροβιλίζονταν κουδουνοκρούοντας τιις φλιτζάνες με σκοπό να αφρίσει ο καφές. Μάλιστα και με την κουβέντα ξεχνιόσουν και χτύπαγες εκεί ....
Έτσι έφτιαχνες εσύ τον καφέ σου και τα γκαρσόνια απλώς σου έφερναν κοντά αυτά που χρειαζόσουν δηλ.καυτό νερό και το σερβίτσιο με καφέ κ ζάχαρη σε φακελάκια... ωραία χρόνια...! για να μαθαίνουν οι μικροί και να θυμούνται οι μεγάλοι.!
Σχετικά με το βιβλίο που βλέπετε θα σας το παρουσιάσω προσεχώς... προς το παρόν τιμάμε τον καφέ!
στην παραδεισσένια ατμόσφαιρα της αξέχαστης θείας μας (φ.Μ.Κυμάκη) |