http://lefobserver.blogspot.gr/2008/05/blog-post_17.html?spref=fb
ANTIKYTHERA MECHANISM - Ο ΑΣΤΡΟΛΑΒΟΣ ΤΩΝ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ Ο αστρολάβος των Αντικυθήρων
Στις 17 Μαίου 1902 ανακαλύφθηκε στα Αντικύθηρα.
Στο Μουσείο Γεωαστροφυσικής του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών βρίσκεται
τώρα ο περίφημος Μηχανισμός των Αντικυθήρων, που θεωρείται ένα από τα
θαύματα της επιστήμης στην αρχαιότητα. Πρόκειται βεβαίως για αντίγραφο
κατασκευασμένο τον Αύγουστο του 2008 από τον Διονύσιο Κριάρη, σύμφωνα με
τα νεώτερα στοιχεία της διεθνούς ομάδας μελέτης του ευρήματος
“Antikythera Mechanism Research Project”.Ο μηχανισμός των Αντικυθήρων
(γνωστός και ως αστρολάβος των Αντικυθήρων ή υπολογιστής των
Αντικυθήρων) είναι ένα αρχαίο τέχνημα που πιστεύεται ότι ήταν ένας
μηχανικός υπολογιστής και όργανο αστρονομικών παρατήρησεων, που
παρουσιάζει ομοιότητες με πολύπλοκο ωρολογιακό μηχανισμό. Ανακαλύφθηκε
σε ναυάγιο ανοικτά του Ελληνικού νησιού Αντικύθηρα μεταξύ των Κυθήρων
και της Κρήτης. Με βάση τη μορφή
των ελληνικών επιγραφών που φέρει χρονολογείται μεταξυ του 150 π.Χ. και
του 100 π.Χ., αρκετά πριν από την ημερομηνία του ναυαγίου, το οποίο
ενδέχεται να συνέβη αν?μεσα στο 87 π.Χ. και 63 π.Χ.. Θα μπορούσε να ήταν
κατασκευασμένο μέχρι μισόν αιώνα πριν το ναυάγιο. Το ναυάγιο
ανακαλύφθηκε το 1900 σε βάθος περίπου 40 με 64 μέτρων και πολλο?
θησαυροί, αγάλματα και άλλα αντικείμενα, ανασύρθηκαν από Συμιακούς
σφουγγαράδες και βρίσκονται σήμερα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο στην
Αθήνα. Στις 17 Μαΐου 1902 ο αρχαιολόγος και διευθυντής του Μουσείου
Βαλέριος Στάης πρόσεξε ότι ένα από τα ευρήματα είχε έναν οδοντωτό τροχό
ενσωματωμένο και εμφανείς επιγραφές με αστρονομικούς όρους. Το αρχαίο
ναυάγιο επισκεύθηκε ξανά το 1978 ο Ζακ-Υβ Κουστώ με την ομάδα του Καλυψώ
προσκεκλημένοι από τον Ε.Ο.Τ. Η αποστολή του αυτή έχει γυριστεί σε
ντοκιμαντέρ με τον τίτλο "Diving for Roman Plunder". Ο μηχανισμός είναι η
αρχαιότερη σωζόμενη διάταξη με γρανάζια. Είναι φτιαγμένος από μπρούντζο
σε ένα ξύλινο πλαίσιο και έχει προβληματίσει και συναρπάσει πολλούς
ιστορικούς της επιστήμης και της τεχνολογίας αφότου ανακαλύφθηκε. Η πιο
αποδεκτή θεωρία σχετικά με τη λειτουργία του υποστηρίζει ότι ήταν ένας
αναλογικός υπολογιστής σχεδιασμένος για να υπολογίζει τις κινήσεις των
ουρανίων σωμάτων. Πρόσφατες λειτουργικές ανακατασκευές της συσκευής
υποστηρίζουν αυτήν την ανάλυση. Από τις πρόσφατες έρευνες καταρρίφθηκε η
θεωρία ότι εμπεριέχει ένα διαφορικό γρανάζι, όμως ο ανακαλυφθείς
μηχανισμός της κίνησης της Σελήνης είναι ακόμα πιο εντυπωσιακός, καθότι
δίνει τη δυνατότητα μεταβλητής γωνιακής ταχύτητας στον άξονα που κινεί
τη Σελήνη (δευτερος Νόμος Κέπλερ).
ΑΠΟ ΤΟ http://www.forthnet.gr/
Γειά σας και χαρά σας! ......... Λίγο πολύ όλοι την έχουμε την δόση μας και εγώ λίγο παραπάνω και επιπλέον μια δόση αυτοσαρκασμού ......... Ελπίζω να σας αρέσει το περιεχόμενο που δημιουργώ εδώ κάθε μέρα ...... Σας ευχαριστώ!
Τετάρτη 17 Μαΐου 2023
Ο αστρολάβος των Αντικυθήρων
Δευτέρα 8 Μαΐου 2023
Τομ Μάικ Άποστολ
20 Αυγούστου 1923 γεννήθηκε: Τομ Άποστολ Αμερικανός μαθηματικός
Ο Τομ Μάικ Άποστολ (Tom Mike Apostol, 20 Αυγούστου 1923 – 8 Μαΐου 2016[4]) ήταν Αμερικανός μαθηματικός, με ειδικότητα στην ανάλυση και στην αναλυτική θεωρία των αριθμών, και καθηγητής στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Καλιφόρνια (Κάλτεκ).
Πίνακας περιεχομένων
1 Ζωή και έργο
2 Εργογραφία
3 Παραπομπές
4 Εξωτερικοί σύνδεσμοι
Ζωή και έργο
Ο Άποστολ γεννήθηκε στην κωμόπολη Χέλπερ της Γιούτα.
Οι γονείς του, Εμμανουήλ Αποστολόπουλος και Ευφροσύνη Παπαθανασοπούλου,
ήταν Έλληνες μετανάστες. Το ονοματεπώνυμο του Εμμανουήλ συντομεύθηκε σε
«Μάικ Άποστολ» όταν απέκτησε την αμερικανική υπηκοότητα και ο Τομ
κληρονόμησε αυτό το αμερικανοποιημένο επώνυμο
Ο Τομ Άποστολ πήρε αρχικά πτυχίο χημικού μηχανικού το 1944 και στη συνέχεια μάστερ στα μαθηματικά από το Πανεπιστήμιο της Ουάσινγκτον το 1946 και διδακτορικό στα μαθηματικά από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο Μπέρκλεϋ το 1948. Η σταδιοδρομία του, εξ ολοκλήρου πανεπιστημιακή, ήταν στο Μπέρκλεϋ, στο MIT και στο Κάλτεκ.
Υπήρξε συγγραφέας αρκετών πανεπιστημιακών συγγραμμάτων που άσκησαν
μεγάλη επίδραση, τόσο σε προπτυχιακό όσο και σε μεταπτυχιακό επίπεδο.
Ο
Άποστολ ήταν ο δημιουργός και διευθυντής του Προγράμματος MATHEMATICS!,
το οποίο παράγει κλιπ που παρουσιάζουν βασικά θέματα των μαθηματικών
της δευτεροβάθμιας εκπαιδεύσεως. Ο Άποστολ βοήθησε στην εκλαΐκευση του
«οπτικού απειροστικού λογισμού» που επινόησε ο Μαμικόν Μνατσακανιάν,
με τον οποίο είχει συνεργασθεί στην εκπόνηση πολλών εργασιών. Ο Άποστολ
παρείχε επίσης επιστημονικό περιεχόμενο για μία σειρά τηλεοπτικών
ντοκιμαντέρ-διαλέξεων εισαγωγικής φυσικής με τίτλο Το μηχανικό Σύμπαν,
που επαινέθηκε ιδιαίτερα.
Το 2001 ο Τομ Άποστολ εκλέχθηκε αντεπιστέλλον μέλος της Ακαδημίας Αθηνών, ενώ τιμήθηκε τρεις φορές με Βραβείο Λέστερ Φορντ (το 2005, το 2008 και το 2010). Τέλος, το 2012 έγινε εταίρος της Αμερικανικής Μαθηματικής Εταιρείας
Παρασκευή 5 Μαΐου 2023
Ναπολέων A'
Ο Ναπολέων A' (Napoléon Bonaparte, 15 Αυγούστου 1769 — 5 Μαΐου 1821) από τον Οίκο του Βοναπάρτη ήταν Γάλλος στρατηγός Ιταλικής καταγωγής και Αυτοκράτορας της Γαλλίας
(ως Ναπολέων Α΄) επικληθείς Μέγας. Έγινε Πρώτος Ύπατος της Γαλλίας
(1798-1804), Πρόεδρος της Γαλλικής Δημοκρατίας (1802-1805), Αυτοκράτορας
των Γάλλων (1804-1814), βασιλιάς της Ιταλίας
(1805-1814) και Προστάτης της Συνομοσπονδίας του Ρήνου (1806-1813).
Θεωρείται στρατηγική και κυβερνητική μεγαλοφυΐα, ιδρυτής Βασιλικής
δυναστείας, καταλύτης αλλά και θεμελιωτής ευρωπαϊκών Βασιλείων και
Χωρών, στα οποία και άφησε βαθιά χαραγμένη τη σφραγίδα της
προσωπικότητάς του.
Πρώτα Χρόνια
Γεννήθηκε στην πόλη Αιάκειο της Κορσικής, μόλις ένα χρόνο μετά τη κατάκτηση του νησιού από τους Γάλλους. Ο πατέρας του, Κάρλο Μπουοναπάρτε, καταγόταν από την Τοσκάνη και ανήκε στα χαμηλότερα στρώματα της αριστοκρατίας. Η μητέρα του Λετίτσια Ραμολίνο,
καταγόταν επίσης από οικογένεια ευγενών. Ο πατέρας της ήταν διοικητής
της φρουράς του Αιάκειου (Αζαξιό) και αργότερα Γενικός Επιτηρητής Οδών
και Γεφυρών στην Κορσική.
Ήταν ο δευτερότοκος γιος -μικρότερος κατά ένα χρόνο από τον Τζουζέπε ή Ζοζέφ- από συνολικά 8 αδέλφια, με τρίτο κατά σειρά τον άλλο αδελφό του, Λουτσιάνο ή Λυσιέν. Το 1779 και σε ηλικία 10 χρονών, πήγε να συνεχίσει τις σπουδές του στη Γαλλία, στο θρησκευτικό κολλέγιο Ωτύν (Autun). Ο Ναπολέων είχε μεγάλο ενδιαφέρον για τα μαθηματικά και αυτό τον οδήγησε να γίνει αξιωματικός του πυροβολικού, ενώ ο αδελφός του συνέχισε για να γίνει ιερέας. [1]Συνέχισε τις σπουδές του στο Στρατιωτικό Κολέγιο του Μπριέν (Brienne) και το 1789 πήγε στην Ανωτάτη Ακαδημία Πολέμου στο Παρίσι σε ηλικία μόλις 20 ετών, λίγο πριν την έναρξη της Γαλλικής Επανάστασης.
Αρχικά η στάση του απέναντί της ήταν σχετικά αδιάφορη. Όντας πάντως
μικρός και όχι Γάλλος αριστοκράτης, δεν είχε ελπίδες να εξελιχθεί
ιεραρχικά και να διακριθεί, εκτός και αν -λόγω των ρευστών περιστάσεων-
περίμενε και αξιοποιούσε τις κατάλληλες ευκαιρίες.
Ο Ναπολέων
επισκέφτηκε πολλές φορές την Κορσική τα επόμενα χρόνια (1790-1792).
Επιχείρησε να επιτύχει την ανεξαρτησία του νησιού από τη Γαλλία.
Όταν η προσπάθειά του απέτυχε, κινδύνευσε να χάσει τη θέση του στον
Γαλλικό Στρατό, αλλά η συμμετοχή κάποιων από τους αδελφούς του και άλλων
συγγενών του στην πολιτική ζωή στο Παρίσι, του εξασφάλισε ατιμωρησία.
Στη συνέχεια αφοσιώθηκε στην Επανάσταση και συμμετείχε σε μία μικρή
δύναμη, που ανέλαβε να αποκαταστήσει την τάξη στην Κορσική, όταν η
τοπική ηγεσία καταδίκασε την Επανάσταση. Στον εμφύλιο που ακολούθησε, οι
δημοκρατικές δυνάμεις απέτυχαν και ο ίδιος τέθηκε σε διαθεσιμότητα.
Έτσι δεν βρέθηκε σε κανένα μέτωπο, όταν το 1792 ξεκίνησε ο εξωτερικός πόλεμος του Α΄ Συνασπισμού
εναντίον της Γαλλίας. Ταυτόχρονα, συγγενείς και οπαδοί του,
υποχρεώθηκαν να εγκαταλείψουν το νησί τους. Η τελευταία φορά που ο ίδιος
θα πάει ξανά εκεί, θα είναι το 1799 κατά την επιστροφή του από την
εκστρατεία της Αιγύπτου, όταν θα καταφέρει αυτή την φορά αναίμακτα να συντρίψει τους μοναρχικούς.
Το
1793 οι γνωριμίες του, τού εξασφάλισαν την προαγωγή στον βαθμό του
λοχαγού και την τοποθέτηση στο επιτελείο των δυνάμεων που πολιορκούσαν
τον λιμένα της Τουλόν.
Η πόλη είχε καταληφθεί από τους Βρετανούς, που υποστηρίχθηκαν από την
ισχυρότερη μερίδα των μοναρχικών. Σύντομα από εύνοια της τύχης βρέθηκε
διοικητής του πυροβολικού και προήχθη «προσωρινά» δύο βαθμούς. Αφού
τελικά υιοθετήθηκε το σχέδιό του για την κατάληψη κρίσιμων εχθρικών
θέσεων, η πόλη έπεσε. Προήχθη σε ταξίαρχο και για μεγάλο διάστημα το
όνομά του ακούγονταν παντού. Γρήγορα όμως ξεχάστηκε. Κατά την περίοδο
της Τρομοκρατίας, διέπρεψε ως ένα από τα «πρωτοπαλίκαρα» του Ροβεσπιέρου,
προπηλακίζοντας αντιπάλους του τελευταίου. Δεν εξασφάλισε όμως θέση σε
κάποιο από τα πέντε μέτωπα, ενώ αρνήθηκε να πολεμήσει τους βασιλόφρονες
αντεπαναστάτες στον πόλεμο της Βανδέας. Μετά την πτώση του Ροβεσπιέρου, βρέθηκε στην φυλακή, αλλά οι «προστάτες» του τον γλίτωσαν. Διορίστηκε μάλιστα στο πυροβολικό της μικρής φρουράς του Παρισιού.[2]
Πραγματικά όμως αναδείχθηκε σε εθνικό ήρωα, όταν το βράδυ της 20ής Οκτωβρίου 1795 απέκρουσε τον βασιλικό όχλο, (μοναρχική εξέγερση της 13ης Βαντεμιαίρ έτους Δ'), ο οποίος επιτέθηκε στο κτίριο της Εθνοσυνέλευσης. Ήταν ο πρώτος που έπληξε όχλο πολιτών με κανόνια (!) για να τους διαλύσει.[3]
Στα μάτια όμως πολλών, είχε σώσει την οργανωμένη Επανάσταση και την
Πρώτη Δημοκρατία από την αναρχία. Προήχθη σε στρατηγό και διορίστηκε
αρχιστράτηγος Εσωτερικού. Από αυτή τη θέση, προώθησε τη λογιστική
υποστήριξη των μετώπων, ενώ κατέστρωσε αποτελεσματικά σχέδια για το
αντάρτικο της Βανδέας, τα οποία εκτέλεσαν άλλοι.
Τον Μάρτιο του 1796 νυμφεύτηκε την Ιωσηφίνα Τασέρ ντε Λα Παζρί,
χήρα ντε Μπωαρναί, αριστοκράτισσα με ισχυρές πολιτικές γνωριμίες και
υιοθέτησε τα παιδιά της. Τότε διορίστηκε διοικητής των γαλλικών δυνάμεων
στο μέτωπο της Ιταλίας. Εκεί έχτισε τον θρύλο του με την πρώτη του
αστραπιαία εκστρατεία. Οδήγησε 38.000 απελπισμένους Γάλλους σε ένα ως
τότε δευτερεύον θέατρο επιχειρήσεων και κατανίκησε τους Αυστριακούς και
τους Πεδεμόντιους (Ιταλούς) συμμάχους τους. Τον καθυστέρησε μόνο η
πολιορκία της Μόντενα
ως την άνοιξη του 1797, όπου όλες οι προσπάθειες των Αυστριακών να την
απεγκλωβίσουν κατέληξαν -με τις αντιδράσεις του- σε αποτυχία, ενώ οι Αψβούργοι
στερήθηκαν δυνάμεις για το μέτωπο του Ρήνου. Έτσι άλλοι στρατηγοί
διευκολύνθηκαν να εισβάλουν στη διασπασμένη Γερμανία. Ο ίδιος εισέβαλε
πρώτος στην αυστριακή επικράτεια, απειλώντας την ίδια την Βιέννη. Οι Αψβούργοι συνθηκολόγησαν, μια -εύθραυστη- ειρήνη υπογράφτηκε και μόνο η Γαλλία[εκκρεμεί παραπομπή] και η ακίνδυνη Σουηδία συνέχισαν να πολεμούν τη Δημοκρατία. Ως τότε, η Ισπανία είχε αλλάξει στρατόπεδο, μετατρεπόμενη σε γαλλικό υποχείριο, το αυστριακό Βέλγιο
και η Ολλανδική αριστοκρατική Δημοκρατία είχαν κατακτηθεί. Ο Ναπολέων
«ξήλωσε» τα κρατίδια της βόρειας Ιταλίας, αφαιρώντας δυνάμεις ακόμη και
από το Παπικό κράτος. Πεδεμόντιο και Τοσκάνη αργότερα προσαρτήθηκαν, ενώ Γένοβα, Μιλάνο και Πάρμα μετατράπηκαν σε «δημοκρατίες». Η Βενετία και η Δαλματία δόθηκαν στην εχθρική Αυστρία, ενώ ένα γαλλικό προτεκτοράτο ιδρύθηκε στα Επτάνησα. Η φήμη του 27χρονου στρατηγού κατέκλυσε την Ευρώπη.
Ο
ίδιος, συγκεντρώνοντας λάφυρα, σχημάτισε μια σεβαστή περιουσία και
ενίσχυσε την προβολή του. Ήλεγξε εφημερίδες και μίσθωσε θιασάρχες
επιθεωρήσεων, που προώθησαν την εικόνα του υπερ-ήρωα. Η τότε κυβέρνηση,
το Διευθυντήριο, τού ανέθεσε μία αδύνατη αποστολή, ώστε να εξοντώσει την
ανερχόμενη πολιτική του ισχύ. Η απόβαση 35.000 στρατιωτών στην αυτόνομη
Αίγυπτο το θέρος του 1798, παρά τις πρόσκαιρες επιτυχίες, ήταν ουσιαστικά μία αποτυχία. Όταν η βρετανική μοίρα του Νέλσονα έκαψε τον γαλλικό στόλο της Μεσογείου στη Ναυμαχία του Νείλου,
οι κατακτητές Γάλλοι βρέθηκαν πολιορκημένοι. Ο Ναπολέων, όπως έκανε και
στην Ιταλία, απαντούσε στις εξεγέρσεις των ντόπιων με μετρημένη και
ενίοτε αιματηρή καταστολή. Όταν η Οθωμανική Αυτοκρατορία κήρυξε τον πόλεμο, εισέβαλε στη Συρία για να ξεσηκώσει τους υπόδουλους Άραβες
και Κόπτες. Το όλο εγχείρημα, που είχε ξεκινήσει με στόχο τις
Βρετανικές Ινδίες, είχε αλλάξει τελείως σκοπό τον Ιανουάριο του 1799.
Ταυτόχρονα, ο Β΄ Συνασπισμός εναντίον της Γαλλίας της επιτέθηκε,
αρχίζοντας νέα σύρραξη στην Ευρώπη. Παραδόξως η κρίση του νέου πολέμου
πιθανόν εξασφάλισε στον Ναπολέοντα την ατιμωρησία, για την ουσιαστική
αποτυχία της μεσανατολικής εκστρατείας. Στη Συρία επίσης απέτυχε. Η
γενική εξέγερση δεν συνέβη. Συνεπικουρούμενοι από τον βρετανικό στόλο,
οι Τούρκοι, παρά τις συνεχείς ήττες τους σε μάχες ανοικτών πεδίων,
συγκράτησαν τους Γάλλους στο παλιό φρούριο του Άγιου Ιωάννη της Άκκρας. Ο Βοναπάρτης έλυσε την επιχείρηση και επέστρεψε στην Αίγυπτο, όπου απέκρουσε στην παραλία του Αμπουκίρ
την απόβαση μίας τουρκικής στρατιάς. Αλλά αντιλήφθηκε ότι τα πάντα
είχαν χαθεί. Εγκατέλειψε τον στρατό του, αφού διέθετε πολλούς οπαδούς
στη Γαλλία, που ήλπιζαν να τους απαλλάξει από τους εχθρικούς στρατούς
και το ημι-ανίκανο Διευθυντήριο, και διαφεύγοντας πάλι από τον Βρετανικό
στόλο επέστρεψε στην Ευρώπη.
συνέχεια https://el.wikipedia.org/wiki
Τρίτη 2 Μαΐου 2023
Ευάγγελος Παπανούτσος
Ευάγγελος Παπανούτσος Έλληνας φιλόσοφος και συγγραφέας
Ο
Ευάγγελος Παπανούτσος (Πειραιάς, 27 Ιουλίου 1900 - Αθήνα, 2 Μαΐου 1982)
ήταν σημαντικός Έλληνας παιδαγωγός, φιλόσοφος, θεολόγος και
δοκιμιογράφος- κειμενογράφος του 20ου αιώνα. Η καταγωγή του ήταν από το
Σοπωτό της Αχαΐας. Η συμβολή του στη λειτουργία και στην ανακαίνιση της
Ελληνικής Παιδείας είναι ευρέως γνωστή. Οι κυριότερες μεταρρυθμίσεις που
οφείλονται στον Ευάγγελο Παπανούτσο ήταν, μεταξύ άλλων, η καθιέρωση της
δημοτικής στην Εκπαίδευση και ο διαχωρισμός της Μέσης Εκπαίδευσης στις
βαθμίδες Γυμνασίου και Λυκείου. Tο εκπαιδευτικό του έργο υπέστη έντονη
κριτική από τους πραξικοπηματίες της δικτατορίας των συνταγματαρχών και
αναιρέθηκε σχεδόν ολοσχερώς την περίοδο 1967-74. Ωστόσο, με την
αποκατάσταση της δημοκρατίας, η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση Ράλλη του 1976
ουσιαστικά στηρίχθηκε στις δικές του ιδέες
ΒιογραφίαΕπεξεργασία
Γεννήθηκε
στον Πειραιά στις 27 Ιουλίου 1900 (παλαιό ημερολόγιο). Οι γονείς του
ήταν οι Παναγιώτης Παπανούτσος και Ζηνοβία Κωστάλα. Είχε άλλα τρία
αδέλφια: τον Νικόλαο, την Ελένη και την Χρυσούλα. Τις βασικές του
σπουδές πραγματοποίησε στην ιδιαίτερη πατρίδα του. Από το 1915 ώς το
1919 φοίτησε στην Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. 'Εχοντας
χάσει τον πατέρα του υπηρετεί ως προστάτης οικογενείας την στρατιωτική
του θητεία. Κατά την τριετία 1924-1927, με υποτροφία του πλούσιου
Αλεξανδρινού Χ. Νομικού, έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στη Γερμανία και τη
Γαλλία και το 1927 ονομάστηκε διδάκτωρ της Φιλοσοφικής Σχολής του
Πανεπιστημίου της Τυβίγγης (Tübingen). Η διατριβή του είχε τίτλο Das
Religiöse Erleben bei Platon (Το θρησκευτικό βίωμα στον Πλάτωνα).
Υπηρέτησε
την Εκπαίδευση από το 1920 και ως εκπαιδευτικός πέρασε όλες τις
βαθμίδες της ιεραρχίας: για λίγους μήνες ως δευτεροβάθμιος καθηγητής
Ελληνικού Σχολείου στον Άγιο Νικόλαο Μελιτίνης Μάνης, από το 1921-1923
στο Αβερώφειο Γυμνάσιο Αλεξάνδρειας. Μετά το πέρας των μεταπτυχιακών και
διδακτορικών σπουδών του το 1927 επανέρχεται μέχρι το 1930 στο
Αβερώφειο Γυμνάσιο. Το 1930 -1931 με τον Ευάγγελο Πανέτσο ιδρύουν δυο
πειραματικές τάξεις για την εφαρμογή νέων διδακτικών μεθόδων Την ίδια
περίοδο συνιδρύει την Ελληνική Διδασκαλική Ένωση και τον Οκτώβριο του
1931 γυρίζει στην Ελλάδα και στέλνεται από το Υπουργείο Παιδείας να
ιδρύσει το Διδασκαλείο Μυτιλήνης. Το 1934-1936 διατέλεσε Διευθυντής στην
Παιδαγωγική Ακαδημία Αλεξανδρούπολης και από το 1937 -1938
υποδιευθυντής και διευθυντής της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Ιωαννίνων . Το
1938-1939 ήταν καθηγητής στη Μαράσλειο Παιδαγωγική Ακαδημία , το
1939-1943 Διευθυντής στην Παιδαγωγική Ακαδημία Τρίπολης, το 1943-1944
συνδιευθυντής και διευθυντής στη Ράλλειο Παιδαγωγική Ακαδημία Πειραιά.
Μετά την απελευθέρωση διορίσθηκε Γενικός Διευθυντής (1944-1946) και
αργότερα (1950 και 1963) Γενικός Γραμματέας στο Υπουργείο Παιδείας από
τον τότε πρωθυπουργό Γεώργιο Παπανδρέου. Το 1958 ιδρύει και οργανώνει
(ως Αντιπρόεδρος του Αθηναϊκού Τεχνολογικού Ινστιτούτου τις Τεχνικές
Σχολές Δοξιάδη. Από το 1946 έως το 1967 ήταν τακτικός φιλολογικός
συνεργάτης της εφημερίδας Το Βήμα.Δίδαξε επί 20 χρόνια (1947-1967)
Φιλοσοφία, Ψυχολογία και Παιδαγωγικά στο μορφωτικό ίδρυμα (Λαϊκό
Πανεπιστήμιο) «Αθήναιον» που ίδρυσε ο ίδιος και υπό την διεύθυνσή του
δημοσιεύθηκαν 15 τόμοι του περιοδικού «Παιδεία και Ζωή» (1946-1961)και
100 τόμοι αρχαίων Ελλήνων Συγγραφέων, έκδοση Ι. Ζαχαρόπουλου
(1953-1958). Στην μεταπολίτευση εκλέγεται βουλευτής Επικρατείας με την
Ένωση Κέντρου (1974-1977). Στις Εκλογές του 1977 είναι επικεφαλής του
ψηφοδελτίου επικρατείας της Ένωσης Δημοκρατικού Κέντρου (Ε.ΔΗ.Κ.). Το
1977 εκλέχτηκε Επίτιμος Πρόεδρος της Εθνικής Εταιρείας Ελλήνων
Λογοτεχνών.
Το 1980, δύο χρόνια πριν τον θάνατό του, εξελέγη
τακτικό μέλος της Ακαδημίας Αθηνών συγκεντρώνοντας εικοσιδύο από τις
τριαντατρείς ψήφους των παρόντων ακαδημαϊκών.Απεβίωσε στις 2 Μαΐου 1982.
Έργο
Παιδαγωγικό
Ο
Παπανούτσος έγινε περισσότερο γνωστός για το παιδαγωγικό του έργο,
ιδιαίτερα για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση της κυβέρνησης του Γεώργιου
Παπανδρέου (γνωστή ως μεταρρύθμιση Παπανούτσου) το 1964. Η μεταρρύθμιση
αυτή αναλύεται στους εξής βασικούς άξονες:
Την ανάπτυξη της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης.
Στην αλλαγή των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών.
Στην καθιέρωση και της δημοτικής γλώσσας ως ισότιμης της καθαρεύουσας στην εκπαίδευση..
Ό Διαχωρισμός της Μέσης εκπαίδευσης στις βαθμίδες Γυμνασίου και Λυκείου.
Στην εννιάχρονη, δωρεάν και υποχρεωτική εκπαίδευση.
Στην ίδρυση νέων πανεπιστημίων.
Στην καθιέρωση 2 τύπων ακαδημαικού απολυτηρίου ισότημων μεταξύ τους.
Την
κατάργηση του υποχρεωτικού μαθήματος των Λατινικών και την εισαγωγή
νέων μαθημάτων, όπως Στοιχεία Δημοκρατικού Πολιτεύματος, Φιλοσοφίας,
Ψυχολογίας, Οικονομικής Επιστήμης.
Την ίδρυση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου ως συμβουλευτικού οργάνου του κράτους για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Την τριετή φοίτηση στις παιδαγωγικές Ακαδημίες.
Τη σίτιση και δωρεάν μεταφορά των μαθητών.
Η
προσπάθειά του αυτή περιγράφεται στο βιβλίο του Αγώνες και αγωνία για
την παιδεία του 1965. Δυστυχώς, το έργο του δεν μπόρεσε να υλοποιηθεί,
γιατί η Κυβέρνηση έπεσε λόγω της αποστασίας του 1965 και οι αλλαγές που
είχε προωθήσει αναιρέθηκαν σχεδόν εξολοκλήρου από την χούντα των
συνταγματαρχών την περίοδο 1967-1974. Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, όμως,
της κυβέρνησης του Κωνσταντίνου Καραμανλη(μεταρρυθμιση Ραλλη)
Ο Π. Ξένος γράφει για τον Ευάγγελο Παπανούτσο: «Αναμφισβήτητα είχε πλατιά μόρφωση και πολλά προσόντα. Είχε φυσική ευφράδεια. Δίδασκε συναρπαστικά. Ήξερε να δένεται με το ακροατήριό του το ίδιο στην τάξη όπως και στην αίθουσα διαλέξεων. Έγραφε σωστά τη γλώσσα και την φρόντιζε. Ήξερε από ξένες γλώσσες και του χρωστάμε τη μετάφραση πολλών ξένων όρων στη γλώσσα μας. Μελετηρός και πάντα ενημερωμένος στους τομείς που τον απασχολούσαν. Ήταν ο διαβασμένος, ο φιλοσοφημένος δάσκαλος-παιδαγωγός που ευπροσήγορος ήταν έτοιμος να εξηγήσει ό,τι τον ρωτούσαν».
Συγγραφικό
Το συγγραφικό του έργο περιλαμβάνει δεκάδες βιβλία, όχι μόνο στην Ελληνική, αλλά και στη Γερμανική, την Αγγλική και τη Γαλλική. Εγκαινιάζεται στην Αλεξάνδρεια, το 1926, με την πραγματεία του Το πρόβλημα της ελευθερίας της βουλήσεως. Η Διδακτορική Διατριβή του Das relgiöse Erlebnis bei Platon στο πανεπιστήμιο της Τυβίγγης, που υποβλήθηκε την άνοιξη του 1926, επανεκδόθηκε το 1971 στα ελληνικά με τον τίτλο Το θρησκευτικό βίωμα στον Πλάτωνα. Εργασίες τού Ε. Π. Παπανούτσου έχουν δημοσιευθεί σε πολλά επιστημονικά περιοδικά της Ευρώπης και της Αμερικής. Επιπλέον μετέφρασε δοκίμια του Ιμμάνουελ Καντ και του Ντέιβιντ Χιουμ και, μαζί με τον Βασίλη Τατάκη, τους πλατωνικούς διαλόγους Φαίδων και Πρωταγόρας. Εκτός από τα άρθρα του στο περιοδικό «Παιδεία και Ζωή», δημοσίευσε άρθρα και μελέτες του και σε άλλα ελληνικά περιοδικά, όπως στη «Νέα Εστία», στο «Συνεταιριστής» και κάθε εβδομάδα στην εφημερίδα «ΒΗΜΑ».
Σάββατο 29 Απριλίου 2023
Άλφρεντ Χίτσκοκ
Ο Άλφρεντ Τζόζεφ Χίτσκοκ (αγγλικά: Alfred Joseph Hitchcock, 13 Αυγούστου 1899 - 29 Απριλίου 1980) ήταν Άγγλος σκηνοθέτης και παραγωγός.[2] Συχνά αναφέρεται και ως «Άρχοντας του Σασπένς», καθώς ήταν πρωτοπόρος σε διάφορες τεχνικές, σχετικά με τα θρίλερ περιπέτειας και τα ψυχολογικά θρίλερ. Κατόπιν επιτυχημένης καριέρας στον Βρετανικό Κινηματογράφο, σε βουβές και μη ταινίες, όπου είχε τη φήμη του καλύτερου σκηνοθέτη, το 1939, δοκίμασε να γυρίσει ταινίες στο Χόλυγουντ.[4] Ακολούθως, το 1955, έγινε Αμερικανός πολίτης.
Πίνακας περιεχομένων
1 Βιογραφία
2 Διάφορα Στοιχεία
3 Φιλμογραφία
4 Παραπομπές
5 Βιβλιογραφία
6 Εξωτερικοί σύνδεσμοι
Βιογραφία
Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ γεννήθηκε στις 13 Αυγούστου 1899 στο Ιστ Εντ του Λονδίνου και πέθανε στις 29 Απριλίου 1980 στο Λος Άντζελες. Φοίτησε αρχικά σε μία τεχνική σχολή, την School of Engineering and Navigation διδασκόμενος μηχανική, ηλεκτρολογία, ακουστική και ναυπηγική. Προκειμένου να καλύψει τις βιοτικές ανάγκες του εργάσθηκε σε μία τηλεγραφική εταιρεία, ενώ παρακολουθούσε και μαθήματα στη Σχολή Καλών Τεχνών στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου.[5] Ο Χίτσκοκ έπιασε σε δουλειά σε κινηματογραφικό στούντιο του Λονδίνου το 1920. Επρόκειτο για παράρτημα στην Αγγλική πρωτεύουσα της αμερικανικής Famous Players-Lasky της Paramount Pictures Η δουλειά του ήταν να σχεδιάζει τους τίτλους αρχής για όλες τις ταινίες του στούντιο.[6] Μετά από δύο χρόνια του δόθηκε η ευκαιρία να καθήσει στην καρέκλα του σκηνοθέτη. Ο σκηνοθέτης της ταινίας Always Tell Your Wife αρρώστησε και ζητήθηκε από τον Χίτσκοκ να τον αντικαταστήσει για να ολοκληρωθεί η ταινία. Οι παραγωγοί εντυπωσιάστηκαν από το αποτέλεσμα και του αναθέσαν να γυρίσει την πρώτη του, ουσιαστικά, ταινία, που ήταν ο Αριθμός 13. Μετά από λίγο καιρό όμως το στούντιο έκλεισε. Ο Χίτσκοκ σττη συνέχεια προσλήφθηκε στην Gainsborough Pictures ως σεναριογράφος και σχεδιαστής τίτλων. Το 1925 κατάφερε να σκηνοθετήσει το Pleasure Garden κι αυτό σηματοδοτεί ουσιαστικά την αρχή της καριέρας του ως σκηνοθέτη.
Μετά από μια επιτυχημένη δεκαετία του '30, με ταινίες όπως τα 39 σκαλοπάτια, Ο άνθρωπος που ήξερε πολλά, Σαμποτάζ, με το ξεκίνημα του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου αποφάσισε να μετακομίσει μόνιμα στις ΗΠΑ. Όταν επισκέφθηκε το Χόλυγουντ το 1940, όλοι οι παραγωγοί των μεγάλων στούντιο του έκλεισαν την πόρτα γιατί πίστευαν ότι δε θα μπορούσε να κάνει καριέρα στο χώρο. Τελικά, ο μεγαλο-παραγωγός Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ του πρόσφερε ένα επταετές συμβόλαιο. Του ανέθεσε αρχικά μια ταινία για τον Τιτανικό, αλλά το σχέδιο τελικά απορρίφθηκε και του ανέθεσε τη Ρεβέκκα. Η ταινία κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας του 1940, αλλά φυσικά το Όσκαρ πήγε στον παραγωγό και όχι στον Χίτσκοκ. Για τα επόμενα 20 χρόνια, μέχρι το Ψυχώ, γύριζε τη μια ταινία πίσω από την άλλη. Το 1955 συμφώνησε να προλογίζει μια τηλεοπτική σειρά με τίτλο Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ παρουσιάζει, η οποία διήρκεσε δέκα χρόνια.
Μετά την καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία του Ψυχώ άρχισε να σκηνοθετεί ταινίες όλο και πιο αραιά. Από το 1977 μέχρι και το θάνατό του, δούλευε πάνω στη δημιουργία ενός φιλμ με τίτλο The Short Night. Μετά το θάνατό του, ο σεναριογράφος Ντέιβιντ Φρίμαν εξέδωσε την τελική εκδοχή του σεναρίου.
Προτάθηκε πέντε φορές για Όσκαρ σκηνοθεσίας, το 1941 (Ρεβέκκα), το 1945 (Στον ίσκιο του θανάτου / Ναυαγοί) το 1946 (Νύχτα Αγωνίας), το 1955 (Σιωπηλός Μάρτυς) και το 1961 (Ψυχώ), αλλά δεν το κέρδισε ποτέ.
Παρασκευή 28 Απριλίου 2023
Μπενίτο Μουσολίνι Ιταλός δικτάτορας
29 Ιουλίου 1883 (138 χρόνια πριν) γεννήθηκε:
Μπενίτο Μουσολίνι Ιταλός δικτάτορας
Ο
Μπενίτο Μουσολίνι (Benito Amilcare Andrea Mussolini, 29 Ιουλίου 1883 –
28 Απριλίου 1945) ήταν Ιταλός πολιτικός, ιδρυτής και ηγέτης του
φασιστικού κόμματος. Κυβέρνησε την Ιταλία από το 1922 έως το 1943 ως
δικτάτορας, μετατρέποντάς τη σε φασιστική πολιτεία. Υπήρξε σύμμαχος του
Αδόλφου Χίτλερ και οδήγησε τη χώρα του, ως δύναμη της συμμαχίας του
Άξονα, στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Μετά την είσοδο των συμμαχικών
στρατευμάτων στην Ιταλία το 1943, κατέφυγε στο βόρειο τμήμα της χώρας,
όπου με τη βοήθεια της ναζιστικής Γερμανίας ίδρυσε την επονομαζόμενη
«Ιταλική Κοινωνική Δημοκρατία» ή «Δημοκρατία του Σαλό». Το καθεστώς του
κατέρρευσε οριστικά το 1945 και ο ίδιος εκτελέστηκε τον Απρίλιο του
ίδιου έτους από Ιταλούς αντάρτες.
Τετάρτη 26 Απριλίου 2023
Λουσίλ Ντεζιρέ Μπολ
6 Αυγούστου 1911 γεννήθηκε: Λουσίλ Μπολ Αμερικανίδα ηθοποιός
Η Λουσίλ Ντεζιρέ Μπολ (Lucille Désirée Ball, Νέα Υόρκη, 6 Αυγούστου 1911 - Καλιφόρνια, 26 Απριλίου 1989) ήταν Aμερικανίδα κωμική ηθοποιός του θεάτρου, του σινεμά, της τηλεόρασης και του ραδιοφώνου, μοντέλο, παραγωγός και πρωταγωνίστρια των σειρών I Love Lucy, The Lucy–Desi Comedy Hour, The Lucy Show, Here's Lucy και Life With Lucy. Μία από τις πλέον δημοφιλείς και με επιρροή ηθοποιούς των Ηνωμένων Πολιτειών κατά τη διάρκεια της ζωής της, με μια από τις μακροβιότερες καλλιτεχνικές καριέρες,[1] ιδιαίτερα στην Τ.V., η Μπολ ξεκίνησε τη σταδιοδρομία της τη δεκαετία του ΄30, εξελισσόμενη σε ραδιοφωνική και κινηματογραφική ηθοποιό στη δεκαετία του '40 και τηλεοπτική σταρ στα 1950s. Εξακολουθούσε να πρωταγωνιστεί στα 1960s και 1970s. To 1962 έγινε η πρώτη γυναίκα που διεύθυνε ένα μεγάλο τηλεοπτικό στούντιο, το οποίο παρήγαγε πολλές επιτυχημένες και δημοφιλείς σειρές.[2]
Η Μπολ προτάθηκε για τα Βραβεία Έμμυ δεκατρείς φορές και το κέρδισε τέσσερις.[3] Το 1977 η Μπολ ήταν ανάμεσα στις πρώτες γυναίκες ηθοποιούς που τιμήθηκαν με το βραβείο Women in Film Crystal Award.[4] Τιμήθηκε επίσης με το βραβείο Golden Globe Cecil B. DeMille (1979), το βραβείο Lifetime Achievement από το κέντρο απονομής τιμών Kennedy (1986) και το βραβείο Governors από την Ακαδημία τηλεοπτικών τεχνών και επιστημών (1989).[5]
Το 1929 η Μπολ έπιασε δουλειά σαν μοντέλο και αργότερα ξεκίνησε την καριέρα της ως καλλιτέχνης της σκηνής χρησιμοποιώντας το ψευδώνυμο Dianne Belmont. Εμφανίστηκε σε πολλούς μικρούς κινηματογραφικούς ρόλους κατά τη δεκαετία του '30, σαν μισθωμένη ερμηνεύτρια για την εταιρία RKO Radio Pictures. Η Μπολ χαρακτηρίσθηκε σαν "Η Βασίλισσα των Β-ταινιών". Το 1951 ήταν η συντονίστρια στη δημιουργία της τηλεοπτικής σειράς "I Love Lucy". Στην εκπομπή συμπρωταγωνιστούσε μαζί με τον τότε σύζυγό της Ντέζι Άρναζ (Desi Arnaz) που υποδύονταν το χαρακτήρα Ricky Ricardo, τη Βίβιαν Βανς (σαν Ethel Mertz) και το Γουΐλιαμ Φρόλεϊ (σαν Fred Mertz). Η σειρά ολοκληρώθηκε το 1957, μετά από 180 επεισόδια. Στη συνέχεια, μετονομάστηκε σε σαν The Lucy-Desi Comedy Hour, που διήρκεσε τέσσερις σεζόν (1957–1960) (13 επεισόδια). Η Μπολ πρωταγωνίστησε σε δυο ακόμη επιτυχημένες σειρές: Το The Lucy Show, (παραγωγής CBS, από το 1962 έως το 1968 με 156 επεισόδια) και το Here's Lucy (από το 1968 έως το 1974 (144 επεισόδια). Η τελευταία της συμμετοχή σε τηλεοπτική σειρά καταγράφηκε το 1986, με τον τίτλο Life with Lucy , το σόου της όμως εκείνο απέτυχε και διακόπηκε μετά από 8 επεισόδια που προβλήθηκαν, ενώ είχαν ετοιμαστεί συνολικά δεκατρία.
Η Μπολ παντρεύτηκε τον κουβανό μουσικό Ντέζι Αρνάζ το 1940. Στις 17 Ιουλίου του 1951, ενώ η Λουσίλ ήταν σχεδόν 40 ετών, γέννησε το πρώτο τους παιδί, την Lucie Désirée Arnaz.[6] Ενάμισι χρόνο αργότερα, η Μπολ έφερε στον κόσμο και το δεύτερο παιδί τους, τον Desiderio Alberto Arnaz IV, γνωστό σαν Desi Arnaz, Jr.[7] Η Μπολ και ο Άρναζ χώρισαν στις 4 Μαΐου του 1960.
Στις 26 Απριλίου του 1989, η Λουσίλ Μπολ πέθανε από ρήξη ανευρύσματος αορτής, σε ηλικία 77 χρονών. [8] Την εποχή του θανάτου της ήταν παντρεμένη με τον δεύτερο σύζυγό της και επαγγελματικό συνέταιρό της, τον κωμικό Gary Morton με τον οποίο έζησε περισσότερα από 27 χρόνια.
Τρίτη 25 Απριλίου 2023
Μάριο Μπάβα
Μάριο Μπάβα Ιταλός σκηνοθέτης
Ο Μάριο Μπάβα (ιταλικά: Mario Bava, 31 Ιουλίου 1914 - 25 Απριλίου 1980) ήταν Ιταλός σκηνοθέτης και κινηματογραφιστής. Έμεινε στη μνήμη μας σαν ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα της χρυσής εποχής των Ιταλικών ταινιών τρόμου.
Βιογραφία
Ο Μάριο Μπάβα γεννήθηκε στο Σαν Ρέμο της Λιγουρίας.
Το 1960 σκηνοθέτησε ένα από τα πρώτα Ιταλικά φιλμ γοτθικού τρόμου της δεκαετίας του '60, το La Maschera del Demonio (γνωστό και με τον τίτλο Black Sunday), ταινία που έκανε σταρ τη μετέπειτα βασίλισσα των ταινιών τρόμου, Μπάρμπαρα Στιλ. Όντας ζωγράφος προσπάθησε και κατάφερε να εφαρμόσει βασικές αρχές τις ζωγραφικής στις ταινίες του. Η χρήση του φωτός και του σκοταδιού στις ασπρόμαυρες ταινίες του θεωρείται υποδειγματική, όπως άλλωστε και η χρήση του χρώματος σε ταινίες όπως τα I Tre Volti della Paura (γνωστό και με τον τίτλο Black Sabbath) (1963) και La Frusta e il Corpo (1963).
Η δουλειά του άσκησε μεγάλη επιρροή σε σύγχρονους και μεταγενέστερους συναδέλφους του: Υπήρξε ο σκηνοθέτης της πρώτης ταινίας τζιάλο (La Ragazza che Sapeva Troppo - 1963) ενώ η ταινία του Terrore nello Spazio (1965) αποτέλεσε κυρίαρχη πηγή έμπνευσης για το Alien (1979) του Ρίντλεϊ Σκοτ. Το Diabolik (1968) ύπηρξε μια από τις πρώτες μεταφορές κόμικ στον κινηματογράφο και το Reazione a Catena (γνωστό και σαν Twitch of the Death Nerve - 1971) θεωρείται ως ένα από τα πρώτα σλάσερ.
Ο Μάριο Μπάβα απέκτησε ένα γιο, τον Λαμπέρτο Μπάβα, ο οποίος είναι επίσης σκηνοθέτης.
Πέμπτη 20 Απριλίου 2023
Μπριτόν Ριβιέρ
14 Αυγούστου 1840 γεννήθηκε: Μπριτόν Ριβιέρ Άγγλος ζωγράφος
Ο Μπριτόν Ριβιέρ (14 Αυγούστου 1840 – 20 Απριλίου 1920) ήταν Βρετανός ακαδημαϊκός ζωγράφος, γεννημένος στην πόλη του Λονδίνου.
Πίνακας περιεχομένων
1 Βιογραφία
1.1 Τα πρώτα χρόνια
1.2 Η αναγνώριση
1.3 Τα τελευταία χρόνια
2 Κατάλογος έργων
3 Εξωτερικοί σύνδεσμοι
Βιογραφία
Τα πρώτα χρόνια Η οικογένειά του καταγόταν από τη Γαλλία και είχε εγκατασταθεί στην Αγγλία από το 17ο αιώνα. Ο ίδιος ήταν το νεότερο παιδί του Γουίλιαμ Ριβιέρ, ο οποίος τον πήρε μαζί του σε ηλικία οκτώ ετών στο Τσέλτενχαμ
όταν διορίστηκε καθηγητής ζωγραφικής στο τοπικό κολέγιο. Αργότερα έγινε
κι ο ίδιος μαθητής του κολεγίου, υπό τη διδασκαλία του πατέρα του,
δείχνοντας την κλίση του από πολύ νωρίς. Πριν ακόμη κλείσει τα 12
εξέθεσε δύο εικόνες στο British Institution, ενώ το 1857, πριν γίνει δεκτός από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, τρεις από τους πίνακές του έγιναν δεκτοί από τη Βασιλική Ακαδημία.
August 14, 1840 Born: Britton Riviere English painter Britton Riviere (14 August 1840 – 20 April 1920) was a British academic painter, born in the city of London. Table of Contents 1 Biography 1.1 The early years 1.2 Recognition 1.3 In recent years 2 List of works 3 External links Biography The early years His family came from France and had settled in England since the 17th century. He was the youngest child of William Riviere, who took him with him at the age of eight to Cheltenham when he was appointed professor of painting at the local college. He later became a college student himself, under the tutelage of his father, showing his inclination from a very early age. Before he was even 12 he exhibited two pictures at the British Institution, while in 1857, before being accepted by Oxford University, three of his paintings were accepted by the Royal Academy.
14 août 1840 Naissance : Britton Riviere peintre anglais Britton Riviere (14 août 1840 - 20 avril 1920) était un peintre universitaire britannique, né dans la ville de Londres. Table des matières 1 Biographie 1.1 Les premières années 1.2 Reconnaissance 1.3 Ces dernières années 2 Liste des œuvres 3 Liens externes Biographie Les premières années Sa famille est venue de France et s'est installée en Angleterre depuis le XVIIe siècle. Il était le plus jeune enfant de William Rivière, qui l'emmena avec lui à l'âge de huit ans à Cheltenham lorsqu'il fut nommé professeur de peinture au collège local. Plus tard, il devint lui-même étudiant à l'université, sous la tutelle de son père, montrant son penchant dès son plus jeune âge. Avant même l'âge de 12 ans, il expose deux tableaux à la British Institution, tandis qu'en 1857, avant d'être accepté par l'Université d'Oxford, trois de ses tableaux sont acceptés par la Royal Academy.
Κυριακή 16 Απριλίου 2023
Παναΐτ Ιστράτι
10 Αυγούστου 1884 γεννήθηκε: Παναΐτ Ιστράτι Ρουμάνος συγγραφέας
Ο Παναΐτ Ιστράτι (Panait Istrati, μερικές φορές αναφέρεται και ως Panaït Istrati, 10 Αυγούστου 1884 – 16 Απριλίου 1935) ήταν Ρουμάνος συγγραφέας και λογοτέχνης που έγραφε στα γαλλικά και στα ρουμανικά, και αποκλήθηκε «ο Μαξίμ Γκόρκι των Βαλκανίων».
Βιογραφία
Γεννήθηκε στη Βράιλα και ήταν γιος της πλύστρας Ζωίτσας Ιστράτι (Joiţa Istrate) και ενός Έλληνα παράνομου καπνεμπόρου, του Γεώργιου Βαλσαμή που ποτέ δε γνώρισε από το χωριό Φαρακλάτα Κεφαλονιάς.
Ολοκλήρωσε με δυσκολίες την πρωτοβάθμια εκπαίδευση στο Μπαλντοβινέστι. Έκανε διάφορες δουλειές για να ζήσει και παράλληλα ήταν πολυγραφότατος. Στην αρχή έγραφε άρθρα σε σοσιαλιστικά περιοδικά. Αργότερα έγραψε πολλά βιβλία.
Έκανε δύο απανωτούς αποτυχημένους γάμους. Υπήρξε φίλος του Καζαντζάκη και του Ρομέν Ρολάν, ο οποίος προλόγισε και το έργο του «Κυρά Κυραλίνα» και τον χαρακτήρισε «ο Μαξίμ Γκόρκι των Βαλκανίων». Ο Ιστράτι προσβλήθηκε από φυματίωση και πέθανε σε σανατόριο στο Βουκουρέστι, αφού προηγουμένως επιχείρησε να αυτοκτονήσει. Αρχικά, ήταν ενταγμένος στον κομμουνιστικό πολιτικό χώρο, όμως τη δεκαετία του τριάντα έγραφε σε ακροδεξιά έντυπα και είχε πολιτικές σχέσεις με την οργάνωση 'Σταυροφορία για τον Ρουμανισμό' που προέκυψε από διάσπαση της Φασιστικής Σιδηράς Φρουράς.
Η κηδεία του Παναΐτ Ιστράτι το 1935. Διακρίνεται ο Mihai Stelescu ηγετικό πρόσωπο της Σταυροφορίας για τον Ρουμανισμό
Σημαντικά έργα
Κυρά Κυραλίνα (μετάφραση: Κυρά αδερφή μου)
Μπαρμπα-Αγγελής
10 august 1884 Născut: Panait Istrati scriitor român
Panait Istrati (uneori ortografiat Panaït Istrati, 10 august 1884 – 16 aprilie 1935) a fost un autor și figur literar român care a scris în franceză și română și a fost numit „Maximul Gorki al Balcanilor”.
Biografie
S-a născut la Brăila şi era fiul lui Joiţa Istrate, spălătorie, şi al unui tutun ilegal grec, George Valsamis, pe care nu l-a întâlnit niciodată din satul Faraklata din Kefalonia.
Studiile primare si-a facut cu greu la Baldovinesti. A făcut diverse meserii pentru a-și câștiga existența și, în același timp, a fost prolific. La început a scris articole în reviste socialiste. Mai târziu a scris multe cărți.
A avut două căsătorii eșuate consecutive. A fost prieten cu Kazantzakis și Romain Rolland, care i-a prefațat lucrarea „Kyra Kyralina” și l-a descris drept „Maxim Gorki al Balcanilor”. Istrati s-a îmbolnăvit de tuberculoză și a murit într-un sanatoriu din București, după ce a încercat anterior să se sinucidă. Inițial, a făcut parte din scena politică comunistă, dar în anii treizeci a scris în publicații de extremă dreapta și a avut relații politice cu organizația „Cruciadă pentru românism”, care a luat naștere din scindarea Gărzii de Fier fasciste.
Înmormântarea lui Panait Istrati în 1935. Este văzut Mihai Stelescu, lider al Cruciadei pentru românism.
Lucrări semnificative
Kyra Kyralina (traducere: My lady sister)
Barba-Angelis