καλλιτεχνικό προφιλ του απολιθωμένου κορμού (φ.Μ.Κυμάκη) |
Γειά σας και χαρά σας! ......... Λίγο πολύ όλοι την έχουμε την δόση μας και εγώ λίγο παραπάνω και επιπλέον μια δόση αυτοσαρκασμού ......... Ελπίζω να σας αρέσει το περιεχόμενο που δημιουργώ εδώ κάθε μέρα ...... Σας ευχαριστώ!
Πέμπτη 11 Αυγούστου 2022
ΚΡΗΤΙΚΑ ΑΜΥΓΔΑΛΩΤΑ
ΚΡΗΤΙΚΑ ΑΜΥΓΔΑΛΩΤΑ
Γλυκό ή μπισκότο όπως θέλει μπορεί να το πει κανείς. Σημασία εχει ότι είναι τόσο γευστικό που κάνείς δεν θα αρνηθεί αλλο ένα.
Στους γάμους και στις βαφτίσεις της Κρήτης κερνούν οπωσδήποτε τον κόσμο αμυγδαλωτά τα οποία τα κάνουν ειδική παραγγελία σε χωριά της Κρήτης.
ΥΛΙΚΑ ΣΥΝΤΑΓΗΣ
700 γρ αμύγδαλα ξασπρισμένα και ψιλοκομμένα
200 γρ ζάχαρη
Ασπράδια 3 αυγών
3 κ.σ. χυμό λεμονιού
2 κ.σ. φρυγανιά τριμμένη
2 κ.σ. αλεύρι
Ανακατεύετε μαζί τα αμύγδαλα με τη ζάχαρη.
Χτυπάτε τα ασπράδια σε μαρέγκα.
Προσθέτουμε και τα υπόλοιπα υλικά Προσεκτικά ρίχνετε το μείγμα του αμύγδαλου, ανακατεύοντας απαλά να ενσωματωθούν τα υλικά.
Στρώνετε τη λαμαρίνα με λαδόχαρτο ψησίματος. Βάζετε το μείγμα σε κορνέ και σχηματίζετε στρόγγυλα ή στενόμακρα μπισκότα. Με προσοχή, βουτάτε ένα πινέλο σε νερό και περνάτε από πάνω τα μπισκότα. Διακοσμείτε με το μισό αμύγδαλο.
Ψήνετε τα μπισκότα σε προθερμασμένο φούρνο, στους 170 βαθμούς, μέχρι να ροδίσουν ελαφρά.
Βγάζετε τα μπισκότα από το φούρνο, αφήνετε να κρυώσουν και φυλάτε σε αεροστεγές κουτί.
11 Αυγούστου : • Μαρτύρων Εύπλου του διακόνου (304), Γαΐου, Γαϊανού, Ζήνωνος, Μακαρίου
Ιωάννης Δασκαλογιάννης που έγδαραν οι Τούρκοι το 1771 στο Ηράκλειο (φ. Μ.Κυμάκη) |
11 Αυγούστου
• Μαρτύρων Εύπλου του διακόνου (304), Γαΐου, Γαϊανού, Ζήνωνος, Μακαρίου
• Μάρκου και Νεοφύτου
• Όσιομαρτύρων Βασιλείου και Θεοδώρου των Ρώσων
• Νεομαρτύρων Αναστασίου (Πανερά) του εξ Ασωμάτου και Δημητρίου (Μπεγιαζή) εξ Αγιάσου της νήσου Λέσβου καταγόμενων και εν Κασαμπά της Μικράς Ασίας αθλησάντων (1816)
• Νήφωνος Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως, του από Θεσσαλονίκης (1460)
• Οσίου Πασσαρίωνος
• Ανάμνησις του εν Κερκύρα θαύματος του αγίου Σπυρίδωνος καθ' ο απηλλάγη η πόλις το 1716 της πολιορκίας των Τούρκων
օգոստոսի 11 • Եփլոս սարկավագի նահատակներ (304), Գայոս, Գայանոս, Զենոն, Մակարիոս. • Մարկոս և Նեոֆիտոս • Սուրբ նահատակներ Բասիլ և Թեոդոր ռուսաց • Նոր նահատակներ Անաստասիոս (Պաներա) Ասոմատոսից և Դիմիտրիոս (Բեգիազիս) Լեսվոս կղզու Ագիասոսից, որոնք եկել էին Փոքր Ասիայի Կասամբայից և զբաղվել սպորտով (1816 թ.) • Նիֆոնոս Պատրիարք Կոստանդնուպոլսի, Սալոնիկից (1460 թ.) • Սուրբ Պասարիոնոս • Սուրբ Սպիրիդոնի հրաշքի հիշատակը Կորֆուում, երբ քաղաքն ազատագրվեց 1716 թվականին թուրքերի պաշարումից։
11 август • Мъченици Евплос на дякона (304), Гай, Гаян, Зенон, Макарий • Маркос и Неофит • Свети мъченици Василий и Теодор Руски • Новомъченици Анастасий (Панера) от Асоматос и Димитрий (Бегиазис) от Агиасос на остров Лесбос, дошли от Касамба в Мала Азия и практикували спорт (1816 г.) • Нифон на патриарха на Константинопол, от Солун (1460 г.) • Свети Пасарионос • Възпоменание на чудото на Свети Спиридон в Корфу, когато градът е освободен през 1716 г. от обсадата на турците
11 august • Martiri Euplos al diaconului (304), Gaius, Gaianus, Zenon, Macarie • Markos și Neophytos • Sfinții Mucenici Vasile și Teodor al Rușilor • Neomucenicii Anastasios (Panera) din Asomatos și Dimitrios (Begiazis) din Agiasos pe insula Lesvos, veniți din Kasamba din Asia Mică și practicau sport (1816) • Nifonos al Patriarhului Constantinopolului, din Salonic (1460) • Sfântul Passarionos • Comemorarea miracolului Sfântului Spiridon din Corfu când orașul a fost eliberat în 1716 de sub asediul turcilor
για μεγέθυνση ροδάκι να ανοίξει καρτέλα με φακό +-
11 Αυγούστου Γιορτάζουν:
Εύπλους, Εύπλος, Εύπλοος
11 august Ei sărbătoresc: Euplos, Euplos, Euplos
11 август Празнуват: Евплос, Евплос, Евплос
Օգոստոսի 11-ին նրանք նշում են. Euplos, Euplos, Euplos
Η χήρα του Πειραιά
Η χήρα του Πειραιά
Στα 1910, η Λάουρα Αλφιέρι-Ρώμα εγκαθίσταται στον Πειραιά, μετά την απώλεια του ανθρώπου που αγάπησε περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο στη ζωή της. Ψάχνει το παρελθόν του, αναζητεί τα ίχνη του σε κάθε μέρος του σπιτιού, νιώθει την αύρα του στον κήπο, ακολουθεί τη σκιά του στους δρόμους του Πασαλιμανιού. Σε μια πόλη όμως μαγική και απρόβλεπτη τα πάντα μπορούν να συμβούν, και η περίφημη "Χήρα του Πειραιά" θα βιώσει μια συναρπαστική περιπέτεια, καθώς η μοίρα θα τη φέρει μπροστά σε αλλεπάλληλες ανατροπές. Κοντά της, άνθρωποι που ζουν τις δικές τους μικρές ή μεγάλες ιστορίες, από τα αρχοντικά της Καστέλας μέχρι τα πορνεία της Τρούμπας: η Ωραία Δαρδανέ, η καλοσυνάτη Μαρία-Βηθλεέμ, ο γιατρός Αλέξανδρος Σινόπουλος, ο εφοπλιστής Νικηφόρος Μάξιμος και άλλοι πολλοί, που συμπληρώνουν αυτή την εντυπωσιακή τοιχογραφία εποχής. Στο νέο και άγνωστο για εκείνη κόσμο, η Λάουρα θα κυνηγήσει τον εαυτό της, αλλά και θα κυνηγηθεί από αυτόν. Θα αναρωτηθεί αν υπάρχει δεύτερη ευκαιρία, θα ταξιδέψει από το σκοτάδι στο φως και, τελικά, θα ανακαλύψει ότι η μεγαλύτερη ευτυχία είναι η αγάπη για τη ζωή. Η συνέχεια του μπεστ σέλερ "Η ξυπόλυτη των Αθηνών" σε ένα αυτοτελές μυθιστόρημα που μας λυτρώνει.https://www.politeianet.gr
Τετάρτη 10 Αυγούστου 2022
Το Μυθιστόρημα των Τεσσάρων
Το Μυθιστόρημα των Τεσσάρων
Το Μυθιστόρημα των Τεσσάρων είναι ένα μυθιστόρημα που γράφτηκε το 1958 από τέσσερις εκπροσώπους της Γενιάς του ’30, τους Άγγελο Τερζάκη, Στράτη Μυριβήλη, Ηλία Βενέζη και Μ. Καραγάτση.
Εμπνευστής του μυθιστορήματος ήταν ο Γιάννης Μαρής και σύμφωνα με μαρτυρίες οι συγγραφείς πείσθηκαν να συμμετάσχουν στην απόπειρα μετά από αρκετές αμφιβολίες. Όρος της συμφωνίας ήταν να μην υπάρχει καμία συνεννόηση των συγγραφέων σχετικά με την εξέλιξη της πλοκής: ο κάθε συγγραφέας θα συνέχιζε την αφήγηση από εκεί που την άφησε ο προηγούμενος εκμεταλλευόμενος με όποιον τρόπο ήθελε το υλικό των προηγουμένων ενοτήτων. Η δημοσίευση του έργου θα γινόταν στην εφημερίδα Ακρόπολις σε οκτώ εβδομαδιαίες συνέχειες και η σειρά θα καθοριζόταν με κλήρωση, ενώ ο τίτλος δόθηκε κατόπιν προτάσεων των αναγνωστών της εφημερίδας.
Οι συνέχειες του μυθιστορήματος δημοσιεύθηκαν από τις 2 Μαρτίου 1958 έως τις 26 Απριλίου 1958 και η σειρά των συγγραφέων ήταν η εξής: Μυριβήλης, Καραγάτσης, Τερζάκης, Βενέζης για τον πρώτο κύκλο των τεσσάρων εβδομάδων και αμέσως ακολούθησε ο δεύτερος κύκλος με την ίδια σειρά.
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ
Στρατής Μυριβήλης: «…Εμείς οι Έλληνες αγέλη, κύριε λοχαγέ; Είμαστε μόνο ένας φτωχός λαός, φτωχός και περήφανος και τίμιος μέσα σε όλη την ιστορία του, που πολέμησε με τα νύχια και με τα δόντια για την λευτεριά και για την αξιοπρέπεια του ανθρώπου…»
Μ. Καραγάτσης " Ο άνθρωπος πολλές φορές στη ζωή του, βρίσκεται αναγκασμένος να εκστομίσει την απειλή. Είναι η παρόρμηση, τα αφάρπαγμα της οργισμένης στιγμής, που συσκοτίζει το νου· που εξουδετερώνει το Υπερεγώ, το σφυρηλατημένο από τον αταβισμό αιώνων πολιτισμού, από καλλιέργεια και υποταγή στις κοινωνικές συνθήκες. Και φέρνει στην επιφάνεια το πρωτόγονο Εγώ, που ελλοχεύει ύπουλα στα κύτταρά μας· που μας το μετέδωσε, ανάμεσα από αναρίθμητες γενιές, με τα χρωματοσώματά του, ο απώτατος πρόγονός μας, ο τρωγλοδύτης, ο κτηνάνθρωπος· εκείνος που για να επιβιώσει, ν’ αναπαραχθεί και να κυριαρχήσει, άλλον τρόπο απ’ το φονικό δεν ήξερε. Την εκστομίζουμε την απειλή· κι η πρόθεσή μας είναι, εκείνη τη στιγμή, συνεπής με τα λόγια μας. Εκείνη τη στιγμή… Τις πιότερες φορές το πρόσκαιρα παραμερισμένο Υπερεγώ επανέρχεται και μα ξανατοποθετεί στα πλαίσια της υποκειμενικής και αντικειμενικής ασφάλειας που μας προσφέρει ο πολιτισμός. Κι η απειλή απομένει απειλή…
Α. Τερζάκης: «…Όμως η νεαρή ηλικία, η ηρωική ηλικία, κάποτε περνάει. Και τότε βλέπουμε πως δεσμέψαμε τη ζωή μας, της χαράξαμε την πορεία της σε μια εποχή που έβλεπε τον κόσμο με το δικό της, το ρομαντικό πρίσμα. Αργότερα όλα, ανεπαίσθητα μα σταθερά, αλλάζουν. Και είναι πια αργά να κάνουμε πίσω».
Ηλίας Βενέζης: Η γη που έχει πρασινίσει παίρνει το φως και το ταξιδεύει απάνω της, κύμα. Οι κολόνες του αρχαίου ναού παίρνουν το φως, και στέλνοντάς το αδιάκοπα πίσω, στη γαλάζια ατμόσφαιρα, το κάνουν δόνηση και διάρκεια. Είναι ένας αέναος ρυθμός, μια μυστική λειτουργία, πράξη οργανική, αναπόδραστη, για την τελείωση της ομορφιάς. Μέσα από τις κολόνες κοιταγμένο, χαμηλά, το πέλαγο, χρυσό απ’ το φως, ταξιδεύει την αιωνιότητά του. Πιο πίσω φαίνεται η Σαλαμίνα, τα βουνά της Πελοποννήσου, ύλη πια αποπνευματωμένη, όπως γίνεται το κάθε τι στην Ελλάδα. …-Θέ μου, μέσα σε τόση ομορφιά γιατί ο άνθρωπος ξεστράτισε τόσο;…».
ΕΛΙΟΨΩΜΟ
ΕΛΙΟΨΩΜΟ
ΥΛΙΚΑ
300γρ αλευρι δυνατο 70%
500γρ αλεύρι ολικής άλεσης
200γρ ελιές μαυρες
30γρ μαγιά
100γρ λάδι (ελαιολαδο)
1 κρεμμύδι
1 κουταλιά της σούπας δυόσμος
1 κουταλιά της σούπας κόλιανδρος
1 κουταλιά της σούπας άνηθος ξερό
1 κουταλιά του γλυκού αλάτι
2 κουταλιές της σούπας σουσάμι
Εκτέλεση
Αναμιγνύουμε τα αλεύρια όλα
στη συνέχεια θερμαίνουμε ελαφρώς 1 φλυτζάνα νερό και διαλύουμε τη μαγιά και αλεύρι όσο να γίνει χυλός και το αφήνουμε να ανέβει 1 ώρα περίπου
έν τω μεταξύ ετοιμάζω τις ελιές σε ένα μπώλ και προσθέτουμε όλα τα υλικά εκτός το αλεύρι και το σουσάμι δηλαδή λάδι, κρεμμύδι ξυσμένο μυρωδικά κ αλάτι
έπειτα ενώνουμε το μίγμα αυτό με το μίγμα της μαγιάς και ανακατεύουμε ελαφρά
προσθέτουμε και το υπόλοιπο αλεύρι και πλάθουμε τη ζύμη και προσθέτουμε αν χρειαστεί νερό ωστε να έχουμε ένα αφράτο ζυμάρι που δεν κολάει στο χέρι
πλάθουμε ψωμάκια και ψήνουμε για μισή ώρα στους 180 βαθμούςκαλή επιτυχία!
Το μυστικό της ηχητικής των αρχαίων θεάτρων
Το μυστικό της ηχητικής των αρχαίων θεάτρων
Η ηχητική των αρχαίων θεάτρων που θαυμάζουμε σήμερα εξασφαλιζόταν με τα αντηχούντα αγγεία που βρίσκονταν κάτω από τα σκαλιά του κοίλου και τα σκηνικά άλλαζαν σχεδόν αυτόματα, όπως αποδεικνύει η πρόσφατη ανασκαφική έρευνα στο Αρχαίο Θέατρο του Δίου.
Η τεχνολογία του Αρχαίου Ελληνικού Θεάτρου, και ιδιαιτέρως το Θέατρο του Δίου, έχει απασχολήσει τον αρχιτέκτονα, καθηγητή του ΑΠΘ Γιώργο Καραδέδο. Ο ίδιος μας είπε ότι «τα αντηχούντα αγγεία τοποθετούνταν σύμφωνα με έναν μαθηματικό υπολογισμό σε κόγχες κάτω από τα σκαλιά του κοίλου, διηρημένα σε αγγεία τέταρτης, πέμπτης, όγδοης και διπλής όγδοης, σύμφωνα με τις αντηχήσεις τους στις διάφορες νότες. Όταν η φωνή των ηθοποιών, περιβάλλοντας τα αγγεία, που είναι στον ίδιο τόνο με αυτήν, προκαλεί την αντήχησή τους, γίνεται πιο δυνατή, πιο καθαρή και πιο μεγαλεπήβολη».
Όλα ξεκίνησαν όπως φαίνεται από την εισαγωγή των μαθηματικών και της θεωρίας των αριθμών από τους Πυθαγόρειους στην αρχιτεκτονική. Τότε χρησιμοποίησαν γεωμετρικές χαράξεις στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό των κτιρίων και ειδικότερα των θεάτρων. «Ειδικά ο σχεδιασμός των θεάτρων επηρεάστηκε σημαντικά από την ακουστική, η οποία διαμορφώνεται σε επιστήμη από τον Αριστόξενο τον Ταραντίνο.
Ο Βιτρούβιος στο πέμπτο βιβλίο του αναλύει την αρμονική θεωρία του Αριστόξενου και παραθέτει μουσικό διάγραμμα του Αριστόξενου. Το διάγραμμα αυτό δεν έχει σωθεί. Είναι όμως εύκολο να το αναπαραστήσουμε με βάση τις περιγραφές του Βιτρούβιου. Ο Αριστόξενος μας δίνει τις ακριβείς θέσεις και τις προδιαγραφές των "ηχείων", δηλαδή των αντηχούντων αγγείων».
Εκτός από τις αρχαίες πηγές, «σύγχρονες ακουστικές έρευνες αποδεικνύουν ότι στα αρχαία θέατρα έχουν εφαρμοστεί βασικές αρχές σχεδιασμού που εξασφαλίζουν ηχοπροστασία, ακουστική ζωντάνια, διαύγεια και καταληπτότητα του θεατρικού λόγου. Μια από τις βασικότερες αρχές είναι η ενίσχυση της φωνής με έγκαιρες, θετικές ηχοανακλάσεις επάνω σε στοιχεία του θεάτρου (δάπεδο ορχήστρας, πρόσοψη κτιρίου σκηνής, λογείο), για την εξασφάλιση ενός φυσικού, αυτοδύναμου (παθητικού) μεγαφώνου, που αναπληρώνει τις ενεργειακές απώλειες, κυρίως στα υψηλότερα καθίσματα του κοίλου».
Το θέατρο ως λόγος και τέχνη εξελίχθηκε μαζί με το κτίριο της σκηνής, τη σκηνογραφία και την τεχνολογική υποστήριξή της. Οι «σκηνικοί αγώνες» απαιτούσαν τέσσερις έως πέντε παραστάσεις την ημέρα. Έπρεπε λοιπόν τα σκηνικά να αλλάζουν γρήγορα και εύκολα. Τα θέατρα διέθεταν «θύρες», μεγάλα ανοίγματα στο κτίριο της σκηνής, τα οποία καλύπτονται με ζωγραφισμένους ξύλινους πίνακες ή υφασμάτινα πετάσματα. Για την αυτόματη αλλαγή των σκηνικών αναφέρεται πως είχαν την «περίακτο», μια πρισματική περιστρεφόμενη κατασκευή.
Είχαν επίσης το «εκκύκλημα» το «ημικύκλιο» και το «στροφείο», κυλιόμενες εξέδρες, τη «μηχανή» ή «κράδη» και την «γέρανο» για τη μεταφορά στον αέρα ανθρώπων ή των «από μηχανής θεών» και το «θεολογείο», εξέδρα στην οποία κάθονταν οι θεοί για να μιλήσουν με τους θνητούς. Για την αναπαράσταση καιρικών φαινομένων είχαν το «κεραυνοσκοπείο» και το «βρονείο», καθώς και τη «χαρώνεια κλίμακα», υπόγειο διάδρομο για την άνοδο και κάθοδο στον κάτω κόσμο των χθόνιων θεών και των φαντασμάτων.
Η σύγχρονη έρευνα για τον αρχαίο μηχανολογικό εξοπλισμό των θεάτρων καταλήγει σε αντικρουόμενες απόψεις, υποστηρίζει ο κ. Καραδέδος, γιατί βασίζεται σε ελλιπή δεδομένα. «Στο πρόσφατα ανασκαμμένο Θέατρο του Δίου, όμως, παρά την κακή κατάσταση διατήρησής του, σώθηκαν αρκετά στοιχεία, τα οποία τεκμηριώνουν τη θέση και εν μέρει τη λειτουργία αρκετών από τους θεατρικούς μηχανισμούς, όπως των "περιάκτων", του"θεολογείου", της "γέρανου", της "χαρώνειας κλίμακας", του "κεραυνοσκοπείου", καθώς και ανασυρόμενης αυλαίας χωρισμένης σε τρία τμήματα».
arxaia-ellinika
ΣΟΚΟΛΑΤΟΠΙΤΤΑ
ΣΟΚΟΛΑΤΟΠΙΤΤΑ
ΥΛΙΚΑ
Αυγά: 6 μεγάλα, χωριστά οι κρόκοι από τα ασπράδια
Βούτυρο: 230 γρ.
Σπασμένη ημίγλυκη σοκολάτα: 250 γρ.
Ζάχαρη: 200 γρ.
1 βανιλια
ΕΚΤΕΛΕΣΗ
1. Λιώνετε τη σοκολάτα με το βούτυρο σε μπεν μαρί. Τα αφήνετε να πέσει λίγο η θερμοκρασία τους.
2. Χτυπάτε τα ασπράδια, προσθέτοντας τη μισή ζάχαρη, σε σφιχτή μαρέγκα.
Τα κρατάτε κατά μέρος.
3. Χτυπάτε τους κρόκους με την υπόλοιπη ζάχαρη, να αφρατέψουν καλά και
προσθέτετε τη βανίλια και το μείγμα της λιωμένης σοκολάτας. Προσθέτετε τη
μαρέγκα, ενώ ανακατεύετε απαλά, μέχρι να ομογενοποιηθεί.
4. Αδειάζετε σε βουτυρωμένο ταψάκι με σούστα και ψήνετε σε προθερμασμένο
φούρνο στους 180 βαθμούς για 55 - 60 λεπτά. Την βγάζετε και την ξεφορμάρετε.
Την αφήνετε να κρυώσει.
5. Η πίτα όσο ψήνεται θα φουσκώσει και θα σκληρύνει η επιφάνειά της. Όταν
βγει θα βουλιάξει και η επιφάνεια της θα σπάσει.
6. Κόβετε σε κομμάτια και σερβίρετε με μισοχτυπημένη κρέμα γάλακτος.
ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!!
CHOCOLATE PIE MATERIALS Eggs: 6 large, separate the yolks from the whites Butter: 230 g. Broken semi-sweet chocolate: 250 g. Sugar: 200 g. 1 vanilla IMPLEMENTATION 1. Melt the chocolate with the butter in a bain-marie. Let them cool down a bit. 2. Beat the egg whites, adding half the sugar, to a stiff meringue. You keep them aside. 3. Beat the egg yolks with the rest of the sugar until they are well foamed add the vanilla and the melted chocolate mixture. Add the meringue, while mixing gently, until smooth. 4. Pour into a buttered pan with sousta and bake in a preheated oven oven at 180 degrees for 55 - 60 minutes. Take it out and unmold it. You let it cool. 5. As the pie bakes, its surface will swell and harden. When it will sink and its surface will break. 6. Cut into pieces and serve with half-whipped cream. GOOD LUCK!!!
SCHOKOLADENKUCHEN MATERIALIEN Eier: 6 große, das Eigelb vom Eiweiß trennen Butter: 230 g. Gebrochene halbsüße Schokolade: 250 g. Zucker: 200 g. 1 Vanille IMPLEMENTIERUNG 1. Die Schokolade mit der Butter im Wasserbad schmelzen. Lassen Sie sie etwas abkühlen. 2. Das Eiweiß mit der Hälfte des Zuckers zu einem steifen Baiser schlagen. Du hältst sie beiseite. 3. Die Eigelbe mit dem restlichen Zucker schaumig schlagen fügen Sie die Vanille und die geschmolzene Schokoladenmischung hinzu. Ergänzen Sie die Baiser unter vorsichtigem Mischen glatt rühren. 4. In eine gebutterte Pfanne mit Sousta gießen und im vorgeheizten Ofen backen 55 - 60 Minuten bei 180 Grad backen. Nehmen Sie es heraus und entformen Sie es. Du lässt es abkühlen. 5. Während der Kuchen backt, wird seine Oberfläche anschwellen und hart werden. Wann es wird sinken und seine Oberfläche wird brechen. 6. In Stücke schneiden und mit halb geschlagener Sahne servieren. VIEL GLÜCK!!!
TARTE AU CHOCOLAT MATÉRIAUX Oeufs : 6 gros, séparer les jaunes des blancs Beurre : 230 g. Chocolat mi-sucré cassé : 250 g. Sucre : 200 g. 1 vanille LA MISE EN OEUVRE 1. Faire fondre le chocolat avec le beurre au bain-marie. Laissez-les refroidir un peu. 2. Montez les blancs d'œufs en ajoutant la moitié du sucre jusqu'à l'obtention d'une meringue ferme. Vous les gardez de côté. 3. Battre les jaunes d'œufs avec le reste du sucre jusqu'à ce qu'ils soient bien mousseux ajouter la vanille et le mélange de chocolat fondu. Ajouter le meringue, tout en mélangeant délicatement, jusqu'à consistance lisse. 4. Verser dans un moule beurré avec sousta et cuire dans un four préchauffé four à 180 degrés pendant 55 à 60 minutes. Sortez-le et démoulez-le. Vous laissez refroidir. 5. Au fur et à mesure que la tarte cuit, sa surface gonfle et durcit. Lorsque il coulera et sa surface se brisera. 6. Coupez en morceaux et servez avec de la crème semi-fouettée. BONNE CHANCE!!!
Επίκτητος - Εγχειρίδιο
Επίκτητος - Εγχειρίδιο. Σύνοψη της στωϊκής φιλοσοφίας και ηθικής
Το Εγχειρίδιο αποτελεί απάνθισμα και σύνοψη των Διατριβών και ομιλιών του Επίκτητου. Αποτελείται από πενηντα-τρείς παραγράφους ή κεφάλαια. Συντάχθηκε από τον Φλάβιο Αρριανό, μαθητή του φιλοσόφου, και θεωρείται μία από τις σημαντικότερες και ασφαλέστερες πηγές για την μελέτη της ηθικής φιλοσοφίας της Στοάς.
Μέσα στις σελίδες του Εγχειριδίου γίνεται αμέσως αντιληπτή η θαρραλέα απόπειρα του Επίκτητου να επιβάλλει την φιλοσοφία στην ψυχολογία, να εξηγήσει και να καθοδηγήσει λογικά όλες τις δράσεις και τις εκφάνσεις του ψυχικού κόσμου, ν' αναλύσει με τον ήρεμο και λογικά σκεπτόμενο νου όλα όσα πολύ αργότερα θα προσπαθούσε να διερευνήσει η επιστημονική ψυχολογική ανάλυση, και να προβάλει την απάθεια ως ύψιστη φιλοσοφική αρετή, μια απάθεια που πλησιάζει περισσότερο προς την ψυχική γαλήνη ή την ψυχραιμία ή την αταραξία, παρά προς την παντελή έλλειψη παθών ή την αναισθησία ή την αδιαφορία.
"Aπό τα πράγματα άλλα βρίσκονται στην εξουσία μας και άλλα όχι. Στην εξουσία μας βρίσκονται η αντίληψη, η επιλογή, η επιθυμία, η άρνηση, με ένα λόγο όσα είναι δικά μας έργα. Δεν βρίσκονται στην εξουσία μας το σώμα, η περιουσία, η φήμη, τα αξιώματα, με έναν λόγο όσα δεν είναι δικά μας έργα. Οσα βρίσκονται στην εξουσία μας είναι φύσει ελεύθερα, ακώλυτα και ανεμπόδιστα. Οσα δεν βρίσκονται στην εξουσία μας είναι ασθενή, δουλωμένα, υποκείμενα σε εμπόδια, αλλότρια. Να θυμάσαι πως, αν θεωρήσεις τα φύσει δουλωμένα ως ελεύθερα και τα αλλότρια ως δικά σου, θα πέσεις σε εμπόδια, θλίψεις, ταραχές, θα κατηγορείς θεούς και ανθρώπους. Αν, αντίθετα, θεωρήσεις πως μόνο το δικό σου είναι δικό σου και πως το αλλότριο είναι αλλότριο -όπως πραγματικά είναι -, ποτέ δεν θα σ εξαναγκάσει κανείς, δεν θα σ εμποδίσει κανείς, δεν θα μεμφθείς κανέναν, δεν θα κατηγορήσεις κανένα, δε θα κάνεις τίποτα χωρίς τη θέληση σου, δεν θα σε βλάψει κανείς και δεν θα έχεις έχθρους, αφού ούτε τίποτα βλαβερό να πάθεις θα υπάρχει. Επιθυμώντας, λοιπόν, τόσο σπουδαία πράγματα, να έχεις κατά νου ότι δεν πρέπει να επιδοθείς σ αυτά καταβάλλοντας μέτρια προσπάθεια, αλλά να εγκαταλείψεις τα μεν εντελώς και να αναβάλλεις προς το παρόν τα άλλα. Αν όμως επιθυμείς και τούτα και συνάμα τα αξιώματα και τα πλούτη, θα συμβεί να μην αποκτήσεις ούτε καν τα τελευταία, λόγω του ότι επιθυμείς και τα πρώτα. Σε κάθε περίπτωση θ αποτύχεις όσο αφορά τα πρώτα, με τα οποία - και μόνο με αυτά- αποκτώνται η ελευθερία και η ευδαιμονία. Ν ασκείσαι, λοιπόν, στο ν απαντάς σε κάθε σκληρή εξωτερική παράσταση ως εξής : "Είσαι απλή παράσταση και καθόλου αυτό που παρουσιάζεσαι να είσαι". Στη συνέχεια να την ελέγχεις και να την υποβάλλεις σε δοκιμασία σύμφωνα με τους κανόνες τούτους που έχεις. Πρώτος και σπουδαιότερος είναι ο σχετικός με το αν η παράσταση αφορά τα πράγματα που βρίσκονται ή όχι στην εξουσία μας. Αν αφορά κάποιο από αυτά που δεν βρίσκονται στην εξουσία μας, να έχεις έτοιμη πρός χρήση την απάντηση: "Δεν έχει σχέση με μένα". Πηγή: http://www.ellinikoarxeio.com/2010/05/blog-post_1823.html#ixzz22OuKp1aa
Για καφέ, γάλα , τσάι... τσουρεκάκια
Τσουρεκιάκια αμμωνίας (φ. Μ.Κυμάκη)
Μια πολύ εύκολη και νόστιμη συνταγή για τσουρέκια βουτήματα ανεξαρτήτως εορτών ή μή
Υλικά: 1 κούπα λάδι, 1 1/2 κούπα ζάχαρη, 4 αβγά, 1 κούπα γάλα, 1
φακελάκι αμμωνία, ξύσμα 1 λεμονιού, αλεύρι όσο σηκώσει- περίπου 1 κιλό
(για όλες τις χρήσεις)
Εκτέλεση: Κτυπάμε το λάδι με τη ζάχαρη
αρκετά καλά , προσθέτομε ένα ένα τα αβγά συνεχίζοντας το κτύπημα
προσθέτουμε και το ξύσμα . Θερμαίνομε ελαφρώς το γάλα σε ένα ευρύχωρο
κατσαρολάκι ρίχνομε την αμμωνία στο γάλα και ανακατεύομε . Καθώς το γάλα
φουσκώνει το ρίχνουμε σιγά σιγά στο μίγμα με τα υλικά και ανακατεύομε.
Ακολούθως προσθέτουμε το αλεύρι κοσκινισμένο ενώ συνεχώς ανακατεύομε.
πλάθουμε μια ζύμη μαλακή που να μή κολάει στα χέρια. Όταν είναι έτοιμη
βάζουμε σε ένα ταψί μια λαδόκολλα και πλάθουμε τσουρεκάκια περίπου 10
πόντους μήκος. Όταν τελειώσουμε τα αλείφουμε με κρόκο αβγού και τα
ψήνουμε σε φούρνο προθερμασμένο στους 180 βαθμούς για 20 λεπτά περίπου.
Καλή επιτυχία!
Η συνταγή είναι παραδοσιακή από τη μαμά μου