Κυριακή 7 Αυγούστου 2022

Ακτή Ελεφαντοστού

 



Η Ακτή Ελεφαντοστού (γαλλικά: République de Côte d'Ivoire) είναι χώρα της δυτικής Αφρικής με έκταση 322.460 τ.χλμ. και πληθυσμό 26.453.542 κατοίκους[3] σύμφωνα με επίσημη εκτιμήση για το 2020[2]. Συνορεύει στα ανατολικά με την Γκάνα, στα βόρεια με την Μπουρκίνα Φάσο και το Μάλι, στα δυτικά με τη Γουινέα και τη Λιβερία και βρέχεται στα νότια από τον κόλπο της Γουινέας. Πρωτεύουσα της χώρας είναι η Γιαμουσσούκρο, ενώ μεγαλύτερη πόλη και οικονομική πρωτεύουσα είναι το Αμπιτζάν. Η χώρα τα τελευταία χρόνια σπαράσσεται από εμφυλίους και πραξικοπήματα.

Ιστορία

Λίγα είναι γνωστά για την Ακτή Ελεφαντοστού πριν την άφιξη πορτογαλικών πλοίων γύρω στη δεκαετία του 1460. Οι διάφορες εθνότητες της χώρας προέρχονται από γειτονικές περιοχές: οι Κρου ήρθαν από τη Λιβερία γύρω στο 1600, οι Σενούφο και οι Λόμπι κατέβηκαν νότια από την Μπουρκίνα Φάσο και το Μαλί. Το 18ο και 19ο αιώνα, ο λαός των Άκαν, μαζί και οι Μπαουλέ, μετανάστευσαν από την Γκάνα στο ανατολικό τμήμα της χώρας, ενώ οι Μαλίνκε από τη Γουινέα εγκαταστάθηκαν στα βορειοδυτικά.
Γαλλικός αποικισμός

Συγκριτικά με τη γειτονική Γκάνα, η Ακτή Ελεφαντοστού υπέφερε λιγότερο από το δουλεμπόριο. Τα ευρωπαϊκά εμπορικά και δουλεμπορικά πλοία προτιμούσαν άλλες παράκτιες περιοχές με καλύτερα λιμάνια. Τη δεκαετία 1840, η Γαλλία δελέασε τους τοπικούς αρχηγούς να εκχωρήσουν μονοπώλιο κατά μήκος της ακτής στους Γάλλους εμπόρους. Μετέπειτα, οι Γάλλοι κατασκεύασαν ναυτικές βάσεις για τον αποκλεισμό εμπόρων άλλων κρατών και ξεκίνησαν συστηματική κατάκτηση του εσωτερικού, η οποία πραγματοποιήθηκε τη δεκαετία του 1890, ύστερα από ένα μακροχρόνιο πόλεμο εναντίον δυνάμεων Μαντίνκα, κυρίως από την Γκάμπια. Μέχρι και το 1917 συνεχίστηκε ο ανταρτοπόλεμος από τους Μπαουλέ κι άλλες ομάδες στα ανατολικά.

Ο κύριος σκοπός της Γαλλίας ήταν να τονώσει την παραγωγή των εξαγώγιμων προϊόντων. Η Ακτή Ελεφαντοστού ήταν η μόνη χώρα της Δυτικής Αφρικής με μεγάλο αριθμό «αποίκων», καθώς οπουδήποτε αλλού στη Δυτική και Κεντρική Αφρική, Γάλλοι και Άγγλοι υπήρχαν κυρίως γραφειοκράτες. Κατά συνέπεια, το ένα τρίτο των φυτειών κακάο, καφέ και μπανάνας βρισκόταν στα χέρια Γάλλων πολιτών. Καταναγκαστικά έργα στις φυτείες αποτελούσαν τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας της χώρας.

Στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, χιλιάδες κάτοικοι της χώρας εστάλησαν στα πεδία μάχης στην Ευρώπη και τη Βόρειο Αφρική[εκκρεμεί παραπομπή]. Πριν το τέλος του πολέμου, οι ντόπιοι πληθυσμοί αρχίζουν σιγά σιγά να οργανώνουν τον αγώνα για την πολιτική, κοινωνική και οικονομική ανεξαρτησία. Μετά το 1945, οι κάτοικοι της Ακτής του Ελεφαντοστού συμμετέχουν στις πρώτες δημοτικές εκλογές και, όπως και στις άλλες γαλλικές αποικίες, η πολιτική ζωή οργανώνεται.

Από το τέλος της δεκαετίας του 1990, αρκετές πολιτικές και κοινωνικές εντάσεις, μεταξύ άλλων η φυλάκιση διάφορων μελών της αντιπολίτευσης δηλητηριάζουν το κλίμα. Το 1999, δυσαρεστημένοι στρατιώτες ρίχνουν τη κυβέρνηση του Ανρί Κονάν-Μπεντιέ και βάζουν έναν στρατηγό ως αρχηγό της κυβέρνησης. Η κυβέρνηση αυτή γράφει νέο σύνταγμα με τη συνεργασία διάφορων πολιτικών κομμάτων και διοργανώνει το 2000 προεδρικές εκλογές. Μετά από πολλές ταραχές, το Ανώτατο δικαστήριο της χώρας ανακοινώνει τη νίκη του Λοράν Γκμπαγκμπό. Το 2002, στρατιώτες από την Μπουρκίνα Φάσο προσπαθούν να πάρουν τον έλεγχο σε μεγάλες πόλεις στο βόρειο μέρος της χώρας και καταφέρνουν να χωρίσουν την Ακτή του Ελεφαντοστού σε 2 ξεχωριστές ζώνες, το νότο που ελέγχει ο Εθνικός Στρατός της Ακτής του Ελεφαντοστού και το βορρά που ελέγχουν οι Στρατιωτικές δυνάμεις των Νέων Δυνάμεων. Χιλιάδες άτομα πέθαναν στις διάφορες συγκρούσεις μεταξύ των δυνάμεων. Σύμφωνα με διάφορες υποθέσεις, η κρίση στη χώρα προέρχεται από έναν αποικιοκρατισμό που χάλασε τις βάσεις της παραδοσιακής οργάνωσης, στις αντιδημοκρατικές πρακτικές του μοναδικού κόμματος, και στην ιδέα της ivoirité που αποκλείει μέρος του πληθυσμού. Άλλοι εκτιμούν ότι είναι μια εμφάνιση του πολέμου που κάνε η Γαλλία στην Ακτή του Ελεφαντοστού για να κρατήσει τον ελέγχο στη χώρα.
ΑνεξαρτησίαΤο Δεκέμβριο του 1958, η Ακτή Ελεφαντοστού έγινε αυτόνομη δημοκρατία της Γαλλικής Κοινότητας, μετά από δημοψήφισμα που πραγματοποιήθηκε σε όλες τις χώρες που βρίσκονταν υπό γαλλική κυριαρχία στη Δυτική Αφρική. Η Ακτή Ελεφαντοστού έγινε ανεξάρτητο κράτος στις 7 Αυγούστου 1960, με πρωτεύουσα το Αμπιτζάν.

Μπακαλιάρος σκορδαλιά

 

Μπακαλιάρος σκορδαλιά

Περιγραφή Το εθιμοτυπικό φαγητό για την ημέρα του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου!!

Τι χρειαζόμαστε:

Μπακαλιάρος (στο αλάτι)
1 κουτάκι μπύρα
αλεύρι για όλα
αλάτι
2 σκελίδες σκόρδο (μέτριες)
2 φέτες ψωμί (μπαγιάτικο)
2 κ.σ. λάδι
1 χούφτα καρύδια
αλάτι - λευκό πιπέρι
1κ.γ. ξύδι
μαιντανό προαιρετικό

Πως το κάνουμε:

Διαβάστε περισότερο:
Μπακαλιάρος σκορδαλιάhttp://www.sintagespareas.gr/sintages/mpakaliaros-skordalia.html#ixzz22lf8KC5P

Κονσταντίν Σεργκέγεβιτς Στανισλάφσκι

 

7 Αυγούστου 1938  πέθανε: Κονσταντίν Στανισλάφσκι Ρώσος ηθοποιός και σκηνοθέτης

Ο Κονσταντίν Σεργκέγεβιτς Στανισλάφσκι (ρωσικά: Константин Сергеевич Станиславский, [ΔΦΑ] [kənstɐnʲˈtʲin sʲɪrˈgʲejɪvʲɪtɕ stənʲɪˈslafskʲɪj], 17 Ιανουαρίου 18637 Αυγούστου 1938) ήταν σκηνοθέτης και πρωτοπόρος της υποκριτικής του ρωσικού θεάτρου, υπεύθυνος μιας μεγάλης καινοτομίας στην υποκριτική που χρησιμοποιείται από τον 20ό αιώνα σε ολόκληρο τον κόσμο.

Σύμφωνα με το βιβλίο του Μελ Γκόρντον "Η μέθοδος Στανισλάφσκι", ο μεγάλος σκηνοθέτης γεννήθηκε στη Μόσχα ως Κονσταντίν Σεργκέγεβιτς Αλεξέγεφ από εύπορη οικογένεια το 1863. Έκανε την πρώτη του θεατρική εμφάνιση στην ηλικία των «2 ή 3 ετών», σύμφωνα με τα απομνημονεύματά του «Η ζωή μου στην τέχνη». Πήρε το καλλιτεχνικό όνομα Στανισλάφσκι νωρίς στην καριέρα του -στην ηλικία των 25- πιθανώς για να προστατέψει τη φήμη της οικογένειάς του. Προερχόταν από εύπορη οικογένεια, που κατασκεύαζε χρυσά και ασημένια διακοσμητικά για στρατιωτικές στολές και διακοσμήσεις. Η Μαρί Βάρλεϋ, η γιαγιά του, ήταν μια περιπλανώμενη Γαλλίδα ηθοποιός και το μόνο μέλος της οικογένειας με καλλιτεχνικό υπόβαθρο. Ο Στανισλάφσκι είχε οχτώ αδέρφια, που συμμετείχαν μαζί του στη δημιουργία παραστάσεων σε γενέθλια και διακοπές. Στα οχτώ του, ο Στανισλάφσκι άρχισε να ενδιαφέρεται για το τσίρκο και συχνά διηύθυνε και πρωταγωνιστούσε σε δικές του παραστάσεις τσίρκου. Ένα άλλο πάθος του νεαρού Στανισλάφσκι ήταν το κουκλοθέατρο, όπου ανέβασε σκηνές από τον "Κουρσάρο" και τον "Πέτρινο επισκέπτη". Με το κουκλοθέατρο, έμαθε να ακονίζει την αγάπη του για τη λεπτομέρεια, μια ιδιότητα που ο Στανισλάφσκι θα ενσωμάτωνε στη σκηνοθεσία του αργότερα στο Θέατρο Τέχνης της Μόσχας. Στα 14, ο Στανισλάφκσι ξεκίνησε τα πολυάριθμα τετράδιά του γεμάτα παρατηρήσεις, αφορισμούς και προβλήματα. Σαν εκκολαπτόμενος ηθοποιός, ο Στανισλάφσκι θα ντυνόταν σαν αλήτης και θα πήγαινε στις αποβάθρες του τρένου, ή θα μεταμφιεζόταν τσιγγάνος. Η απόφασή του να σπουδάσει θέατρο παρέμεινε ακλόνητη, παρά την αντίθεση του πατέρα του.
Καριέρα στο Θέατρο Τέχνης της Μόσχας

Το 1881, ο Στανισλάφσκι φοίτησε σε μια σχολή στη Μόσχα, όπου διδάχθηκε την υποκριτική μέσω μίμησης. Μερικές εβδομάδες αργότερα και ανικανοποίητος, ο Στανισλάφσκι πήγε να σπουδάσει στο Θέατρο Μάλι, (Малый театр) όπου έμαθε να κάνει καλές πρόβες, να εμφανίζεται φρέσκος στις παραστάσεις και να παίρνει περισσότερη ενέργεια από τους άλλους ηθοποιούς παρά από το κοινό. Όμως ο διαφωτισμός του Στανισλάφσκι προήλθε περισσότερο όταν είδε την υποκριτική του Ιταλού ηθοποιού Τομάζο Σαλβίνι στον Οθέλλο. Ο Στανισλάφσκι θεωρούσε τον Σαλβίνι ένα "τίγρη του πάθους" γεμάτο αλήθεια, δύναμη, καλλιτεχνικό αισθητήριο, αέρινη κίνηση και τελειότητα. Ξύρισε το μούσι και το μουστάκι του όπως του Σαλβίνι και στα είκοσι πέντε πήρε το όνομα Στανισλάφκι, αναμενόμενα όμοιο σε εκείνο του Σαλβίνι. Η έμπνευση του Στανισλάφσκι θα προερχόταν περισσότερο από την επιθυμία του να ευχαριστήσει το κοινό, μια ιδιότητα που θα τον έφτανε σε μεγάλη απόγνωση όταν αυτή η ανάγκη δεν υπήρχε.

Ο Στανισλάφσκι έπαιξε το ρομαντικό καλοπερασάκια σε γαλλικές φαρσοκωμωδίες και τελικά ίδρυσε την Εταιρεία Τέχνης και Λογοτεχνίας το 1888, όπου απέκτησε θεατρική και αισθητική πείρα. Εκεί, ο Στανισλάσφκι προσέλαβε τον σκηνοθέτη Αλεξάντερ Φεντότοφ για να διδάξει σε αυτόν και το θέατρό του. Ο τελευταίος δίδαξε στο Στανισλάφσκι πολλά πράγματα, όπως το να βγάζει μοντέλα χαρακτήρων από πραγματικούς ανθρώπους και όχι από τις ερμηνείες των ηθοποιών, να χρησιμοποιεί αντιτιθέμενα χαρακτηριστικά του ρόλου (για παράδειγμα, ένας καλός άνθρωπος που ανακαλύπτει τα κακά χαρακτηριστικά του) και πολλές τεχνικές χαλάρωσης. Ο Στανισλάφσκι αντιμετώπισε αρκετά προβλήματα αυτά τα χρόνια: έπεσε σε θεατρικά κλισέ, είχε προβλήματα έμπνευσης και κατακλυζόταν μερικές φορές από πολλές θεωρίες, που τον έκαναν να αποκτήσει αυτογνωσία. Ήταν τότε που παντρεύτηκε την αγαπητή του, τη Μάσα Περεβοστσίκοβα, που το θεώρησε μεγάλο πλεονέκτημα για την υποκριτική του.

Όταν μια γερμανική θεατρική ομάδα επισκέφθηκε τη Ρωσία, δε θαύμασε την υποκριτική ή το περιεχόμενο των έργων, λάτρεψε όμως το ρεαλισμό των κουστουμιών και την πειθαρχία στις πρόβες, το οποίο είναι ένα άλλο παράδειγμα του τρόπου του να παίρνει αυτό που θέλει από συγκεκριμένες θεωρίες και πρακτικές, απορρίπτοντας τα υπόλοιπα. Ο Στανισλάφσκι άρχισε να αποκτά φήμη στη Μόσχα σαν μοντέρνος και καινοτόμος σκηνοθέτης με παραγωγές όπως "Uriel Acosta", "Οθέλλος" και "The bells". To 1897, η εταιρεία είχε μια πληθώρα αποτυχημένων παραγωγών και ηθοποιών στερούμενων κινήτρων. Ήταν τότε που ο κριτικός, δάσκαλος και δραματουργός Βλαντιμίρ Νεμίροβιτς-Νταντσένκο συζήτησε με το Στανισλάφσκι σχετικά με τα προβλήματα του μοντέρνου θεάτρου και την επιθυμία τους να δημιουργήσουν ό,τι θα γινόταν γνωστό ως το "Θέατρο Τέχνης της Μόσχας".

6 ερωτήσεις για το γάλα

 πηγή: περιοδικό " ε ί ν α ι " Οκτώβριος 1999 ενότητα υγεία
άρθρο της Σοφίας Βουλτεψή

6 ερωτήσεις για το γάλα

Πηγή ζωής, υγείας, ψυχοσωματικής ευεξίας, απαραίτητο συστατικό για την ανάπτυξη των παιδιών και την ενίσχυση της καλής φυσικής τους κατάστασης, το γάλα αποτελεί την πιό σημαντική τροφή που προσλαμβάνει ο ανθρώπινος οργανισμός από την πρώτη στιγμή που το μωρό ανοίγει τα μάτια του και αντικρίζει το φώς και το μέλλον.

Υπάρχουν μερικά θεμελιώδη ερωτήματα για το γάλα, στα οποία συνοψίζουμε τις απορίες μας. Σ'αυτά τα ερωτήματα δίνουμε σήμερα τις πιο επιστημονικές απαντήσεις.

1. Έχουν τα μικρά παιδιά ειδικές διατροφικές ανάγκες;

Η διατροφή των μικρών παιδιών (1-3 ή 4 ετών) παρουσιάζει σημαντικές ιδιομορφίες. Η ηλικία αυτή είναι "ηλικία ταχείας ανάπτυξης" με μεγάλες αλλαγές στη σκελετική δομή, αλλά και στο ρυθμό βασικού μεταβολισμού, με αποτέλεσμα τη δημιουργία ειδικών αναγκών διατροφής. Οι απαιτήσεις των πσιδιών σε ενέργεια (Kcal / Kg βάρους / ημέρα) είναι τρείς φορές μεγαλύτερες από εκείνες των ενήλικων. Τα μικρά παιδιά, περισσότερο από τους ενήλικους, χρειάζονται πρωτεϊνες υψηλής βιολογικής αξίας γιατί πιθανότατα συμβάλλουν στη σωστή λειτουργία του ανοσολογικού συστήματος.

2. Ποιό είναι το καλύτερο γάλα για τα μικρά παιδιά μετά τον 12ο μήνα;
Το καλύτερο γάλα είναι το φρέσκο παστεριωμένο γάλα. Το παστεριωμένο γάλα έχει υποστεί την ήπια θερμική επεξεργασία - παστερίωση στους 72-79 βαθμούς C για περίπου 15 δευτερόλεπτα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να διατηρεί σχεδόν αναλλοίωτα τα πολύτιμα συστατικά του, στις ποσότητες που η φύση έχει προβλέψει. Ταυτόχρονα η παστερίωση κατασρέφει όλους τους παθογόνους μικροοργανισμούς.
Το παστεριωμένο γάλα έχει υψηλότερες συγκεντρώσεις των πολύ σημαντικών βιταμινών (Β6, Β12, θειαμίνης, φυλλικού οξέος). Το παστεριωμένο γάλα υπερέχει έναντι όλων των άλλων κατηγοριών γάλακτος, γιατί έχει υψηλότερη θρεπτική και βιολογική αξία και οι πρωτεϊνες του είναι εύπεπτες και διατηρεί το φυσικό χρώμα και γεύση του γάλακτος.

3. Πρέπει το παστεριωμένο γάλα για παιδιά μετά τον 12ο μήνα να είναι εμπλουτισμένο;
Κατά τη βρεφική περίοδο, το παιδί καταναλώνει αυτό που οι γονείς προετοιμάζουν, χωρίς να έχει τη δυνατότητα να επιλέγει το ίδιο. Από τον 5ο μήνα το διαιτολόγιο διευρύνεται και μετά τον 12ο μήνα μπορεί το παιδί να καταναλώσει όλα σχεδόν τα φαγητά των ενήλικων.
Απο αυτό το στάδιο αρχίζουν οι δυσκολίες, διότι το μικρό παιδί αρχίζει να έχει άποψη και να επιλέγει τις τροφές που του είναι αρεστές. Η πρόσληψη όλων των απαραίτητων θρεπτικών συστατικών από μικρές ποσότητες τροφών, δεν είναι πάντα εφικτή. Συνεπώς το γάλα αποτελεί ένα άριστο "όχημα" όταν εμπλουτισθεί κατάλληλα, για να διασφαλίσει ότι το μικρό παιδί έχει ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο και προσλαμβάνει όλα τα θρεπτικά συστατικά.


4. Με ποιά θρεπτικά συστατικά πρέπει να εμπλουτίζεται το γάλα των μικρών παιδιών;
Το γάλα πρέπει να εμπλουτίζεται με ιχνοστοιχεία, βιταμίνες και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα.
Από τα ιχνοστοιχεία, το σημαντικότερο είναι ο σίδηρος. Η έλλειψη σιδήρου υπό τη μορφή σιδηροπενίας ή σιδηροπενικής αναιμίας, αποτελεί ένα μεγάλο πρόβλημα σε όλο τον κόσμο. Στη χώρα μας η σιδηροπενία και η σιδηροπενική αναιμία απαντώνται σε συχνότητες 34% και 16% αντίστοιχα στα δύο πρώτα χρόνια της ζωής. Στις ΗΠΑ ο εμπλουτισμός του γάλακτος με σίδηρο, σε μικρά παιδιά 6-24 μηνών, μείωσε τη συχνότητα της σιδηροπενίας από 29-68% στο 9%

και τη σιδηροπενική αναιμία από 3-24% στο 1-2% . Από τα διάφορα άλατα σιδήρου, ο γαλακτικός σίδηρος είναι η καλύτερη πηγή του.
Από άποψη βιταμινών, το γάλα θεωρείται πλούσιο σε βιταμίνες Α και Β2 και μή επαρκές σε μερικές βιταμίνες όπως η βιταμίνη D . Ιδιαίτερη σημασία έχει η ποσότητα της βιταμίνης C στο γάλα, γιατί η απορρόφηση του σιδήρου συσχετίζεται με τη βιταμίνη C. Επίσης το γάλα για τα μικρά παιδιά (1-3 ή 4 ετών) πρέπει να εμπλουτίζεται με τις βιταμίνες A, D, B1, B6, C, E, νιασίνη και φυλλικό οξύ. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, τα απαραίτητα λιπαρά οξέα παίζουν σημαντικό ρόλο στη διατροφή. Γι'αυτόν το λόγο, τα γάλατα που απευθύνονται σε μικρά παιδιά συνηθίζεται να εμπλουτίζονται με τα απαραίτητα λιπαρά οξέα (λινελαϊκό , λινολενικό οξύ).

5. Πρέπει το γάλα να εμπλουτίζεται με τον ίδιο τρόπο σε όλες τις χώρες του κόσμου;

Οι γενικές αρχές εμπλουτισμού του γάλακτος για μικρά παιδιά είναι παρόμοιες στις περισσότερες χώρες του κόσμου. Η έλλειψη σιδήρου, επίσης, είναι ένα πρόβλημα που αφορά σε όλες τις χώρες του κόσμου. Αναφορικά με τη βιταμίνη D , στη χώρα μας που η ηλιοφάνεια είναι μεγάλη, η ανάγκη σε βιταμίνη D είναι περιορισμένη, γιατί αρκεί μια σύντομη βόλτα στον ήλιο για να καλύψει το μεγαλύτερο μέρος των αναγκών του παιδιού σε βιταμίνη D.

6. Πότε πρέπει να αρχίσει να χορηγείται παστεριωμένο γάλα στα μικρά παιδιά;
Η κατάλληλη ηλικία για τη χορήγηση του παστεριωμένου γάλακτος είναι αμέσως μετά τη συμπλήρωση του 12ου μήνα ζωής του παιδιού . Η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής αναφέρει ότι η χορήγηση πλήρους αγελαδινού γάλακτος μπορεί να ξεκινά μετά τη συμπλήρωση του πρώτου έτους ζωής. Η ίδια άποψη υποστηρίζεται και από άλλες πηγές στην Ελληνική βιβλιογραφία.
σημ. οι εικόνες από GOOGLE

Βιτσέντσο Σκαμότσι

Scamozzi portrait by Veronese.jpg

7 Αυγούστου 1616 πέθανε: Βιτσέντζο Σκαμότσι Ιταλός αρχιτέκτονας

Ο Βιτσέντσο Σκαμότσι (2 Σεπτεμβρίου 15487 Αυγούστου 1616) ήταν Ιταλός αρχιτέκτονας και συγγραφέας έργων για την αρχιτεκτονική. Το 1581 πήγε στη Βενετία.

Μνημείο για Βιτσέντζο Σκαμότσι

Το σπουδαιότερο έργο του, η «Παγκόσμια Ιστορία της Αρχιτεκτονικής», εκδόθηκε το 1615.

Αφράτα και γρήγορα κουλούρια Θεσσαλονίκης

 

Αφράτα και γρήγορα κουλούρια Θεσσαλονίκης

Περιγραφή Εύκολα, αφράτα, γρήγορα, νόστιμα!!!

Τι χρειαζόμαστε:

1 κιλό αλεύρι Robin Hood
500 γραμμάρια χλιαρό νερό
30 γραμμάρια αλάτι
50 γραμμάρια ζάχαρη
2 φακελάκια ξηρή μαγιά
100 γραμμάρια λιωμένη μαργαρίνη
1 κουταλιά ταχίνι
300 γραμμάρια σουσάμι

Πως το κάνουμε:

Αλφρέντο Καταλάνι



7 Αυγούστου 1893 πέθανε: Αλφρέντο Καταλάνι Ιταλός συνθέτης

Ο Αλφρέντο Καταλάνι (Alfredo Catalani, 19 Ιουνίου 18547 Αυγούστου 1893) ήταν Ιταλός συνθέτης της όπερας, γνωστός κυρίως για τις όπερές του Λορελάι (1890) και La Wally (1892). Η La Wally, σε λιμπρέτο του Λουίτζι Ιλλίκα, περιέχει την πιο διάσημη άρια του Καταλάνι, την «Ebben? Ne andrò lontana». Οι άλλες όπερες του συνθέτη ήταν λιγότερο επιτυχημένες, εν μέρει εξαιτίας κατώτερης ποιότητας λιμπρέτων.

Ο Καταλάνι γεννήθηκε στη Λούκκα και φοίτησε στο Ωδείο του Μιλάνου υπό τον Αντόνιο Μπατσίνι.

Παρά την αυξανόμενη επιρροή του βερισμού στην όπερα κατά τη δεκαετία 1880-1890 ο Καταλάνι επέλεξε να συνθέσει με έναν πιο παραδοσιακό τρόπο. Ως αποτέλεσμα τα έργα του έχουν σε μεγάλο βαθμό χάσει τη θέση τους στο σύγχρονο ρεπερτόριο, ακόμα και σε σχέση με τα έργα των Μασνέ και Πουτσίνι, τα οποία πλησιάζουν ως προς το ύφος τα δικά του.

Η επίδραση του Αμιλκάρε Πονκιέλλι μπορεί επίσης να ανιχνευθεί στο έργο του Καταλάνι. Καθώς συμβαίνει και με τον Πονκιέλλι, η σημερινή φήμη του Καταλάνι οφείλεται σχεδόν αποκλειστικά σε ένα και μόνο έργο (τη La Wally).

Το 1893, μετά τον πρόωρο θάνατό του από φυματίωση στο Μιλάνο, ο Καταλάνι τάφηκε στο Cimitero Monumentale, όπου και οι τάφοι των Πονκιέλλι και Αρτούρο Τοσκανίνι. Ο Τοσκανίνι ήταν ένας διαπρύσιος υποστηρικτής της μουσικής του Καταλάνι και βάφτισε τη θυγατέρα του «Wally» σε αναγνώριση της πιο επιτυχημένης όπερες του συνθέτη. Ο Τοσκανίνι ηχογράφησε την εισαγωγή στην τέταρτη πράξη της La Wally και τον «Χορό των Νυμφών του νερού» από την όπερα Λορελάι στο Κάρνεγκι Χωλ τον Αύγουστο του 1952 με τη Συμφωνική Ορχήστρα του NBC. Η Μαρία Κάλλας είχε επίσης διακριθεί στον ρόλο της ηρωίδας της La Wally. πράξη της La Wally και τον «Χορό των Νυμφών του νερού» από την όπερα Λορελάι στο Κάρνεγκι Χωλ τον Αύγουστο του 1952 με τη Συμφωνική Ορχήστρα του NBC. Η Μαρία Κάλλας είχε επίσης διακριθεί στον ρόλο της ηρωίδας της La Wally.

Μπακαλιάρος λεμονάτος

Photo  

Μπακαλιάρος λεμονάτος

Τι χρειαζόμαστε:
1 φύλλο μπακαλιάρου
λάδι
2 κρεμμύδια χονδροκομμένα
2 φρέσκα κρεμμυδάκια
5 πράσα χονδροκομμένα (μόνο το άσπρο μέρος)
5-6 κλωναράκια σέλινο χονδροκομμένα
5-6 πατάτες κομμένες σε ροδέλες
αλάτι - πιπέρι
χυμό από 1-2 λεμόνια ανάλογα πόσο ξινό το θέλετε
1 γεμάτη κουταλιά της σούπας αλεύρι

Πως το κάνουμε:
Διαβάστε περισότερο: Μπακαλιάρος λεμονάτοςhttp://www.sintagespareas.gr/sintages/mpakaliaros-lemonatos.html#ixzz22ngyqGtA

αγώνες στο στίβο με εμπόδια

 

 Εμπόδια:  αγώνες στο στίβο με εμπόδια

 
Τα εμπόδια, οι αγώνες ταχύτητας στο στίβο με εμπόδια είναι το Ολυμπιακό άθλημα του στίβου στο οποίο η Google αφιερώνει ένα πολύ έξυπνο και διαδραστικό Doodle.
Κινήστε τα βελάκια, αριστερά και δεξιά γρήγορα και ο αθλητής τους doodle θα τρέξει γρήγορα. Με το Space θα πηδήξει όλα τα εμπόδια που εμφανίζονται μπροστά του. Ο χρόνος σας καταμετράτε και μπορείτε να τον μοιραστείτε στο Google + ή αν δεν είστε και τόσο περήφανοι για τον χρόνο του τερματισμού σας, μπορείτε να τον επαναλάβετε.
Εκτός πάλι αν θέλετε να ψάξετε κάτι περισσότερο για τα εμπόδια και τους Ολυμπιακούς αγώνες.
Οι αγώνες δρόμου με εμπόδια περιλαμβάνονται στα ολυμπιακά αγωνίσματα στίβου από την Α΄ Ολυμπιάδα του 1896 στην Αθήνα. Τότε διεξήχθη μόνο ο δρόμος 110 μέτρων με εμπόδια, ο οποίος είναι ένα από τα 12 κλασικά ολυμπιακά αγωνίσματα στίβου που βρίσκονται συνεχώς στο πρόγραμμα των αγώνων από το 1896 μέχρι σήμερα. Στο αγώνισμα κυριαρχούν οι αθλητές των ΗΠΑ.

Αγώνες εμποδίων γυναικών εντάχθηκαν στο ολυμπιακό πρόγραμμα από το 1932, στην Ολυμπιάδα του Λος Άντζελες.

Σήμερα οι αγώνες με εμπόδια που διεξάγονται στις ολυμπιάδες είναι τριών ειδών:
Ψηλά εμπόδια: 110 μ. ανδρών - 100 μ. γυναικών (από το 1972).
Χαμηλά εμπόδια: 400 μ. ανδρών (από το 1900) και γυναικών (από το 1984).
Φυσικά εμπόδια ή στιπλ: 3000 μ. ανδρών (από το 1920) και γυναικών (από το 2008).

Στις πρώτες ολυμπιάδες διεξήχθησαν αγώνες εμποδίων και σε άλλες αποστάσεις:
80 μ. γυναικών (1932 ως 1968).
200 μ. ανδρών (1900 και 1904).
2500 μ. στιπλ ανδρών (1900 και 1904).
3200 μ. στιπλ ανδρών (1908)
4000 μ. στιπλ ανδρών (1900)
Όσο για τους Ολυμπιακούς του Λονδίνου; Ο Ολυμπιονίκης της Αθήνας, Φίλιξ Σάντσες, πήρε το χρυσό μετάλλιο και στο Λονδίνο στα 400μ. εμπόδια με 47.63.

Ο 35χρονος εμποδιστής από τη Δομινικανή Δημοκρατία έκανε μία φανταστική κούρσα, ιδιαίτερα στα τελευταία 100 μέτρα, όταν και πήρε σημαντική διαφορά από τους διώκτες του. Τη δεύτερη θέση και το ασημένιο μετάλλιο κατάκτησε ο Αμερικανός, Μάικλ Τίνσλεϊ, ενώ το χάλκινο ο Χαβιέρ Κούλσον από το Πουέρτο Ρίκο.
                      ----------------------------------------------------

πηγή: http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%94%CF%81%CF%8C%CE%BC%CE%BF%CE%B9_%CE%BC%CE%B5_%CE%B5%CE%BC%CF%80%CF%8C%CE%B4%CE%B9%CE%B1_

Δρόμοι με εμπόδια στις Ολυμπιάδες
Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση
Οι αγώνες δρόμου με εμπόδια περιλαμβάνονται στα ολυμπιακά αγωνίσματα στίβου από την Α΄ Ολυμπιάδα του 1896 στην Αθήνα. Τότε διεξήχθη μόνο ο δρόμος 110 μέτρων με εμπόδια, ο οποίος είναι ένα από τα 12 κλασικά ολυμπιακά αγωνίσματα στίβου που βρίσκονται συνεχώς στο πρόγραμμα των αγώνων από το 1896 μέχρι σήμερα. Στο αγώνισμα κυριαρχούν οι αθλητές των ΗΠΑ.
Αγώνες εμποδίων γυναικών εντάχθηκαν στο ολυμπιακό πρόγραμμα από το 1932, στην Ολυμπιάδα του Λος Άντζελες.

Πίνακας περιεχομένων

Ο Κρητικός Πόλεμος 1645-1669

  

Ο Κρητικός Πόλεμος 1645-1669

Στα μέσα του 17ου αι. η Κρήτη, μετά από περίπου τετρακόσια πενήντα χρόνια κατά τα οποία έζησε ως κτήση της Βενετίας, βρέθηκε στη δίνη μιας ιδιαίτερα σκληρής πολεμικής διεκδίκησης. Η Οθωμανική αυτοκρατορία κήρυξε τον πόλεμο στη Γαληνότατη Δημοκρατία του Αδρία, επιδιώκοντας την κατάκτηση της Μεγαλονήσου. Ο πόλεμος αυτός, που ήταν ο πέμπτος κατά σειρά ενετοτουρκικός πόλεμος, άρχισε το 1645 και τελείωσε το 1669. Επεκράτησε να ονομάζεται Κρητικός Πόλεμος. Η χρονική διάρκεια του ήταν αρκετά μεγάλη ακόμη και για τα μέτρα της εποχής εκείνης. Η ιδιομορφία που σημειώνεται κατά το χρονικό αυτό διάστημα είναι ότι μόνο τα δύο πρώτα χρόνια (1645-1647) αναλώθηκαν για την κατάκτηση ολόκληρης της νήσου, ενώ τα υπόλοιπα είκοσι δύο (1647-1669) για την πολιορκία της πρωτεύουσας της, του Χάνδακα. Ο Χάνδακας παραδόθηκε στους Τούρκους τον Σεπτέμβριο του 1669. Η πτώση της Κρήτης και του Χάνδακα στους Τούρκους αναμφισβήτητα ήταν ένα σημαντικότατο γεγονός για τη Μεγαλόνησο -και όχι μόνον. Σήμαινε, εκτός των άλλων, ότι οι ισορροπίες δυνάμεων στην ανατολική Μεσόγειο, που είχαν παγιωθεί και ίσχυαν για αρκετές εκατονταετίες, τώρα άλλαζαν. Οι Οθωμανοί κυριαρχούν πλέον στην ανατολική μεσογειακή λεκάνη. Παράλληλα όμως θα υποστούν συντριπτικές ήττες από τα χριστιανικά στρατεύματα στην κεντρική Ευρώπη, οι οποίες θα ανακόψουν τις προς βορράν και προς δυσμάς επεκτατικές τους φιλοδοξίες. Η ίδια η Κρήτη, μετά από τα βίαια και με δραματική κατάληξη γεγονότα του 17ου αι., θα υποχρεωθεί, ως κατακτηθείσα περιοχή, να αλλάξει κατεύθυνση σε όλα τα επίπεδα του καθημερινού βίου της έως το 1898. Το έτος αυτά λήγει η τουρκική κατοχή και αρχίζει η ελπιδοφόρα εποχή της αυτονομίας της, που θα καταλήξει το 1913 στην ένωση της με την Ελλάδα Αλλά ποιο ήταν το κυρίαρχο στοιχείο, το στοιχείο εκείνο που έκανε τον Κρητικό Πόλεμο, εκτός των άλλων παραμέτρων, να είναι ένα τόσο σημαντικό ιστορικό συμβάν, ιδιαίτερα δε την πολιορκία του Χάνδακα -μοναδική ως προς τη διάρκεια της- να λάβει επικές διαστάσεις; Ανάλογης εμβέλειας ιστορικά συμβάντα είναι ασφαλώς πολύπλοκα, επιδέχονται διαφορετικές προσεγγίσεις και πολλές φορές είναι δυσερμήνευτα. Στην περίπτωση όμως του Κρητικού Πολέμου και της πολιορκίας του Χάνδακα αυτό που κυριαρχεί και καθορίζει την ιδιαιτερότητα τους είναι η εμπλοκή πολλών χριστιανικών κρατών από πλευράς των δυνάμεων της Δύσης, καθώς και πολλών Οθωμανικών επαρχιών υποτελών στον σουλτάνο, από πλευράς των δυνάμεων της Ανατολής. Ουσιαστικά ο πέμπτος ενετοτουρκικός πόλεμος, με αποκορύφωση τα τρία τελευταία χρόνια της πολιορκίας του Χάνδακα, προσέλαβε διαστάσεις παγκοσμίου πολέμου. Έτσι η αναμέτρηση Δύσης και Ανατολής στην Κρήτη και όλως ιδιαιτέρως στον Χάνδακα -με ό,τι αυτή συνεπαγόταν- μπορεί να θεωρηθεί το κύριο, το καθοριστικό στοιχείο ενός ιστορικού γεγονότος με τεράστια σημασία, απήχηση και πολυποίκιλες προεκτάσεις. Και το γεγονός αυτό συνέβη σε τούτη τη γωνιά του κόσμου, στον Χάνδακα. [...] (από τον πρόλογο της συγγραφέως)

Περιεχόμενα ΠΡΟΛΟΓΟΣ
ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
Η ΒΕΝΕΤΙΑ, Η ΚΡΗΤΗ, Ο ΧΑΝΔΑΚΑΣ
Α. Η ΒΕΝΕΤΙΑ. Η ΘΑΛΑΣΣΟΚΡΑΤΕΙΡΑ ΔΥΝΑΜΗ ΤΩΝ ΧΡΟΝΩΝ ΤΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ ΣΤΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ
Β. Η ΚΡΗΤΗ. Η ΝΗΣΟΣ ΥΠΟ ΕΝΕΤΙΚΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ
Γ. Ο ΧΑΝΔΑΚΑΣ. Η ΛΑΜΠΡΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΗΣ ΕΝΕΤΟΚΡΑΤΟΥΜΕΝΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ
Η ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ 1645-1669. Η ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΚΑΙ Η ΕΠΟΠΟΙΙΑ ΤΟΥ ΧΑΝΔΑΚΑ 1647-1669
Δ. Η ΓΑΛΗΝΟΤΑΤΗ ΟΔΕΥΕΙ ΣΕ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΑΤΡΑΠΟΥΣ ΠΟΛΕΜΩΝ
Ε. Ο ΙΣΧΥΡΟΤΕΡΟΣ ΣΤΡΑΤΟΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ ΠΟΛΙΟΡΚΕΙ ΤΗ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΗ ΕΝΕΤΙΚΗ ΟΧΥΡΩΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ
ΕΠΙΜΕΤΡΟ
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Λεπτομέρειες

ISBN139789609205245
ΕκδότηςΤΖΟΜΠΑΝΑΚΗ ΧΡΥΣΟΥΛΑ
Χρονολογία ΈκδοσηςΝοέμβριος 2008
Αριθμός σελίδων226
Διαστάσεις32x25
ΕπιμέλειαΠΕΡΡΑΚΗ ΕΛΛΗ
Κωδικός Πολιτείας4213-0003
Θέμα
https://www.politeianet.gr/books/9789609205245-tzompanaki-chrusoula-tzompanaki-chrusoula-o-kritikos-polemos-1645-1669-167190