Δευτέρα 6 Ιουνίου 2022

Τάρτα γλυκοκολοκύθας


ΥΛΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΦΥΛΛΟ

Αλεύρι για κρητικό φύλλο και πίτες ΜΥΛΟΙ ΚΡΗΤΗΣ 250 γρ

Βούτυρο: 125 γρ. (1/2 πακέτο)

Γιαούρτι στραγγιστό ΒΕΡΟ ΚΡΗΤΙΚΟ: 100 γρ. (1/2 κούπα)

Αυγό: 1

Αλάτι: 2,5 γρ. (1 κουταλάκι)

ΥΛΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΓΕΜΙΣΗ

Κολοκύθα χοντροτριμμένη: 500 γρ. (3 & 1/3 κούπες)

Κρεμμύδια Ψιλοκομμένα: 1

Πράσα ψιλοκομμένα: 1

Καρότο τριμμένο: 1

Ελαιόλαδο Εξαιρετικά παρθένο ΑΒΕΑ: 60 γρ. (114 κούπα)

Φέτα: 250 γρ.

Γάλα πλήρες αγελαδινό ΒΕΡΟ ΚΡΗΤΙΚΟ: 60 γρ. (1/4 κούπα)

Άνιθο Ψιλοκομμένα: 60 γρ. (1/2 κούπα)

Αυγά: 2

Η ΕΚΤΕΛΕΣΗ

Σε ένα μπολ ανακατεύουμε όλα τα υλικά για το φύλλο μέχρι να γίνει μια ελαστική ζύμη .
Την βάζουμε σε σελοφάν και την αφήνουμε στο ψυγείο για 15 λεπτά.

Σε ένα τηγάνι ζεσταίνουμε το λάδι και τσιγαρίζουμε το πράσο και το κρεμμύδι και στην συνέχεια την κολοκύθα με το καρότο μέχρι να μαραθούν. Αλατοπιπερώναμε.

Σε ένα μπολ ανακατεύουμε την γέμιση με το τυρί

Χτυπάμε το γάλα με τα αυγά και τα προσθέτουμε στη γέμιση

Ανοίγουμε με τον πλάστη το φύλλο της τάρτας και το τοποθετούμε σε καλά λαδωμένη ταρτιέρα . Την τρυπάμε ελαφρά με το πηρούνι.

Προσθέτουμε την γέμιση της τάρτας και ψήνουμε καλά σε προθερμασμένο φούρνο στον αέρα στους 170 βαθμούς για 35-40 λεπτά μέχρι να ροδίσει η τάρτα.

τη συνταγή βρήκα σε διαφημιστικό φυλλάδιο των επώνυμων προϊόντων που περιέχει .


Σήμερα 6 Ιουνίου Οσίου Ιλαρίωνος

Λαντάνα τα ανθάκια που μας... μεγάλωσαν


 Σήμερα 6 Ιουνίου Οσίου Ιλαρίωνος

χρόνια Πολλά !

Ιλαρίων,  Ιλαρία, 


 

για μεγέθυνση ροδάκι να ανοίξει με φακό

Κυριακή 5 Ιουνίου 2022

Σήμερα 5 Ιουνίου Αγίου Δωροθέου ιερομάρτυρος, Αγίου Πλουτάρχου μάρτυρος,

Στα Μάταλα (φ.Μ.Κυμάκη)
Στα Μάταλα (φ.Μ.Κυμάκη)

Δεν εισάγουμε ανθρώπινους συλλογισμούς στους θεϊκούς λόγους, αλλά μονάχα βιώνουμε το θείο πύρ, δηλαδή τη Χάρη του Παναγίου Πνεύματος

Μέγας Φώτιος

Σήμερα 5 Ιουνίου Αγίου Δωροθέου ιερομάρτυρος, Αγίου Πλουτάρχου μάρτυρος, Αγίων δέκα Μαρτύρων της Αιγύπτου

Χρόνια πολλά!!

Δωρόθεος, Δωροθέα, Πλούταρχος, Νίκανδρος


Για μεγεθυνση ροδάκι  να ανοιξει με φακό

Σάββατο 4 Ιουνίου 2022

Σήμερα 4 Ιουνίου Αγίων Μάρθας και Μαρίας αδελφών του Λαζάρου

στα τείχη της Χανιώπορτας (φ.Μ.Κυμάκη)
στα τείχη της Χανιώπορτας (φ.Μ.Κυμάκη)
 


 Σήμερα 4 Ιουνίου 

Αγίων Μάρθας και Μαρίας αδελφών του Λαζάρου

Χρόνια πολλά !  Μάρθα

Διεθνής Ημέρα κατά της Επιθετικότητας εναντίον των Παιδιών

για μεγέθυνση ροδάκι να ανοίξει με φακό

Παρασκευή 3 Ιουνίου 2022

Σήμερα 3 Ιουνίου Οσίας Ιερίας, Αγίου Υπατίου μάρτυρος

αγριοκάροτο ή σταφυλίνακας (φ.Μ.Κυμάκη)
αγριοκάροτο ή σταφυλίνακας (φ.Μ.Κυμάκη)


Σήμερα 3 Ιουνίου

 Οσίας Ιερίας, Αγίου Υπατίου μάρτυρος

Χρόνια Πολλά!

Ιερία, Υπατία,

Παγκόσμια Ημέρα του Ποδηλάτου

για μεγέθυνση ροδάκι να ανοίξει με φακό

Πέμπτη 2 Ιουνίου 2022

Σήμερα 2 Ιουνίου Ανάληψη του Χριστού,

στη Βιάννο (φ.Μ.Κυμάκη)
στη Βιάννο (φ.Μ.Κυμάκη)

 


 

Σήμερα 2 Ιουνίου Ανάληψη του Χριστού

Οσίου Μαρίνου του Βαάνη, Αγίου Νικηφόρου ομολογητού

Χρόνια Πολλά! 

Μαρίνος

Νικηφόρος, Νεφέλη

για μεγέθυνση ροδάκι να ανοίξει με φακό

Τετάρτη 1 Ιουνίου 2022

Σήμερα 1 Ιουνίου Αγίων Ευελπίστου και Ιέρακος μαρτύρων,

τα φύλλα του σπάνε εύκολα  αλλά οι βλαστοί του ριζώνουν πιο εύκολα
τα φύλλα του σπάνε εύκολα  αλλά οι βλαστοί του ριζώνουν πιο εύκολα (φ.Μ.Κυμάκη)

Σήμερα 1 Ιουνίου Αγίων Ευελπίστου και Ιέρακος μαρτύρων, 

Οσίου Πύρρου του παρθένου, Αγίου Θεσπέσιου μάρτυρος, Αγίου Ιουστίνου μάρτυρος

χρόνια πολλά!!!

Ευέλπιστος, Ευελπίστη

Ιέραξ, Πύρρος,

Θεσπέσιος,  Θεσπέσια

Ιουστίνος

Παγκόσμια Ημέρα Γάλακτος

Παγκόσμια Ημέρα Γονέων

 
για μεγέθυνση ροδάκι να ανοίξει με φακό

Τρίτη 31 Μαΐου 2022

Σήμερα 31 Μαίου Αγίου Ερμείου μάρτυρος, Αγίου Μάγου

Αγιος Γεώργιος Σεληναρίου (φ.Μ.Κυμάκη)
Αγιος Γεώργιος Σεληναρίου (φ.Μ.Κυμάκη)

                                           

Σήμερα 31 Μαίου Αγίου Ερμείου μάρτυρος, Αγίου Μάγου

χρόνια πολλά!!!!

Ερμείας, Ερμειάς, Ερμεία

Μάγος, Μάγια

Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καπνίσματος

για μεγέθυνση ροδάκι να ανοίξει με φακό

Δευτέρα 30 Μαΐου 2022

Σήμερα 30 Μαϊου Οσίου Ισαακίου του ομολογητού,

δίπλα στην πύλη του Παντοκράτορα στη χανιώπορτα (φ.Μ.Κυμάκη)
δίπλα στην πύλη του Παντοκράτορα στη Χανιώπορτα (φ.Μ.Κυμάκη)

Σήμερα 30 Μαϊου Οσίου Ισαακίου του ομολογητού,
Μαρτύρων Ναταλίου και Χριστίνης, Αγίας Εμμελείας
Χρόνια Πολλά!
Εμμέλεια, Εμμελεία 

Για μεγέθυνση ροδάκι να ανοίξει με φακό
 

Όσιος Ανδρέας ο δια Χριστόν σαλός


εκδ. Ι.Μ.Παράκλητου Ωρωπός Αττικής
Εκδόσεις  Ι.Μ.Παράκλητου Ωρωπός Αττικής

Όσιος Ανδρέας ο δια Χριστόν σαλός

Πρόλογος Α' έκδοσης

Η διά Χριστόν σαλότης είναι ειδικό χάρισμα τού αγίου Πνεύματος, μοναδικό στο είδος και στη μέθοδο. Προσφέρεται όμως σε ελάχιστους και εκλεκτούς. 

Ένας απ' αυτούς ήταν και ο όσιος Ανδρέας, ο οποίος μάς παρακίνησε να εντρυφήσουμε στον κατανυκτικό του βίο, να ωφεληθούμε πνευματικώς, να παρακολουθήσουμε τις ιερές ακροβασίες του μέσα σε μία άβυσσο πικρής ταπεινώσεως και συντριβής, να πάρουμε —έστω από την αφήγηση— δυο σταγόνες από την παραδείσια γλυκύτητα των θείων οραμάτων και της «εις ουρανούς αρπαγής» του, και τέλος να προβούμε στην παρούσα έκδοση για ψυχική ωφέλεια και αγιασμό των αδελφών μας.

Σκύθης στην καταγωγή ο όσιος Ανδρέας, έζησε στην Κωνσταντινούπολη μέσα στην ατμόσφαιρα εκείνη τής βυζαντινής πνευματικότητας, όπου άκμαζαν μεγάλες ασκητικές μορφές, στολισμένες με τα πολυποίκιλα χαρίσματα τού αγίου Πνεύματος.

Συγγραφεύς του βίου είναι ο Νικηφόρος, πρεσβύτερος του ναού τής Αγίας Σοφίας, ο οποίος χρημάτισε και πνευματικός πατήρ του όσιου. Ήταν ο μόνος πού γνώριζε όλη την αλήθεια για την σαλότητά του για τον υψηλό τρόπο ζωής και ασκήσεως, για τις ουρανομήκεις και μύχιες καταστάσεις του.

Ο βίος του Οσίου φαίνεται ότι διαδόθηκε ευρύτατα μέσα στο πλήρωμα τής Εκκλησίας, όπως αποδεικνύεται από την πλούσια χειρόγραφη παράδοση πού έφθασε ως τις ημέρες μας, καθώς επίσης και από την εορτή της Αγίας Σκέπης (1η Οκτωβρίου), η οποία αντλεί την υπόθεσή της από τον βίο του. Η Εκκλησία τής Ελλάδος μετά τον πόλεμο του 1940 μετέθεσε την εορτή αυτή από την 1η στην 28η Οκτωβρίου, εις ανάμνησιν της «σκέπης» της Θεοτόκου προς το έθνος μιας. Εκεί όμως πού ή εορτή τής Αγίας Σκέπης βρήκε μεγάλη απήχηση και εορτάζεται με ιδιαίτερη λαμπρότητα είναι ή Ρωσική Εκκλησία. Κι αυτό ίσως να οφείλεται στην καταγωγή του οσίου.

Σχετικώς με την περίοδο τής ζωής τού οσίου Ανδρέα έχουμε δύο εκδοχές: Η πρώτη υποστηρίζει ότι ο όσιος έζησε επί Λέοντος Α ' του Μακέλη (457-474), ενώ ή δεύτερη και επικρατέστερη ότι άκμασε επί Λέοντος τού Σοφού (886-911). Με τη δεύτερη εκδοχή συμφωνεί όπως προφορικά μάς και ο Πατρολόγος καθηγητής κ. Π Χρήστου, καθώς και ορισμένοι ξένοι βυζαντινολόγοι, των οποίων επιχειρήματα αναφέρονται σε άρθρο βελγικού περιοδικού «BΥΖΑΝΤΙΟΝ» (τ. ΧΧΧΙΧ, σελ. 204-208, BRUXELLES 1970). Το συμπέρασμα όλων είναι ότι ο χρόνος συγγραφής του βίου κυμαίνεται μεταξύ των ετών 910-920, οπότε ή περίοδος τής ζωής του οσίου τοποθετείται στα τέλη του 9ου — αρχές του 10ου  αιώνος.

Για τη μετάφρασή μας χρησιμοποιήσαμε το σχετικό κείμενο του Migne (P.G. ΙΙΙ 627-888), την έκδοση του βίου από τον Σ. Σχοινά στον Βόλο το 1976, η οποία αποτελεί συνδυασμό δύο χειρογράφων κωδίκων (ΙΖ' αί) τής μονής Διονυσίου, και τέλος το κείμενο πού εξέδωσε από δύο σιναϊτικά χειρόγραφα (ΙΖ και ΙΗ' αί.) ο Ιορδανίτης μοναχός Αυγουστίνος στα Ιεροσόλυμα το 1912.

Χειρόγραφοι κώδικες πού αναφέρονται στον βίο του οσίου Ανδρέα υπάρχουν πολλοί και είναι διάσπαρτοι σε βιβλιοθήκες των μονών του Αγ. Όρους και της Ευρώπης, όπως εύκολα διαπιστώνει κανείς από τις καταλογογραφήσεις των Σπ. Λάμπρου και Εr. Halkin.

Η εργασία μας αυτή δεν έχει επιστημονικές αξιώσεις. Aποβλέπει κυρίως στην ψυχική ωφέλεια του αναγνώστου. Ωστόσο όμως πρέπει να αναφέρουμε ότι μάς απορρόφησε πολύ χρόνο, επειδή διαπιστώσαμε σημαντικές διαφορές -λόγω ακριβώς του πλήθους των χειρογράφων- ανάμεσα στα κείμενα πού είχαμε στη διάθεσή μας. Το γεγονός αυτό μάς ώθησε να κάνουμε μία επίπονη και λεπτομερή συγκριτική εργασία.

Ως προς τη μετάφραση, προσπαθήσαμιε να τηρήσουμε μέν πιστότητα και σεβασμό πρός τό κείμενο, συγχρόνως όμως να την προσφέρουμε στην γλώσσα και στο ύφος της εποχής μας.

Θα ήταν ευχής έργον να πραγματοποιηθή μελλοντικά μια κριτική έκδοσις τού κειμένου του βίου προς τιμήν τού οσίου Ανδρέα, πού είναι ομολογουμένως ο πιο εκφραστικός σαλός άγιος.

Ο αναγνώστης άς μή λησμονή τον ιδιόμορφο και ιδιότυπο χαρακτήρα τού βιβλίου αυτού, όσον αφορά τις επιστημονικές δοξασίες και τις θεολογικές αναζητήσεις τής εποχής πού γράφτηκε. Διαφορετικά, υπάρχει ο κίνδυνος τα σποκαλυπτικα και προφητικά μέρη του να οδηγήσουν σε παρερμηνείες και πλάνες, όπως ακριβώς έγινε και με την Αγία Γραφή.

Και τούτο γιατί ο άγιος, ζώντας σε υπερ-φυσικές και υπέρ-λογες καταστάσεις, αδυνατούσε να εκφράση με ανθρώπινες λέξεις και σχήματα τις ουράνιες θεωρίες και τα μυστήρια του μέλλοντος αιώνος που τού αποκαλύπτονταν.

Ουρανοβάμων κι αυτός, σαν δεύτερος Παύλος, υπήρξε υπέρχρονος, υπέρχωρος, υπέροχος και ουρανομήκης.

Παύλου το ρήμα και μεταστάς Ανδρέας «ημείς γε μωροί διά Χριστόν» κεκράγει.