Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2022

Έφη Μπέμπο

Σοφία Βέμπο - Βιογραφία - Σαν Σήμερα .gr

Η Σοφία Βέμπο (Καλλίπολη Ανατολικής Θράκης, 10 Φεβρουαρίου 1910 – Αθήνα, 11 Μαρτίου 1978) ήταν κορυφαία Ελληνίδα ερμηνεύτρια και ηθοποιός

το διάβασα στο  sansimera.gr

 Η Έφη Μπέμπο, όπως ήταν το πραγματικό όνομα της, γεννήθηκε το 1910 στην Καλλίπολη της Ανατολικής Θράκης.

Μετά τη Μικρασιατική καταστροφή, η οικογένειά της μετακόμισε στην Τσαριτσάνη του νομού Λάρισας και έπειτα στο Βόλο, όπου οι γονείς της εργάστηκαν καπνεργάτες.

Ξεκίνησε την καλλιτεχνική της πορεία το 1930, τραγουδώντας σ’ ένα ζαχαροπλαστείο της Θεσσαλονίκης για να συνεισφέρει στα οικονομικά της οικογένειας.

Τρία χρόνια μετά πήγε στην Αθήνα. Εκεί προσελήφθη από τον θεατρικό επιχειρηματία Φώτη Σαμαρτζή στο «Κεντρικόν», για να συμμετάσχει στην επιθεώρηση «Παπαγάλος 1933».

Την ίδια περίοδο υπέγραψε το πρώτο συμβόλαιο με την δισκογραφική εταιρία Columbia, και ερμήνευε ερωτικά τραγούδια της εποχής. Λόγω της ιδιαίτερης μπάσας φωνής της καταξιώθηκε σύντομα.

Με την κήρυξη του πολέμου το 1940 ανέλαβε την εμψύχωση των Ελλήνων στρατιωτών στο μέτωπο με πατριωτικά και σατυρικά τραγούδια, συγχρόνως πρωταγωνιστούσε σε επιθεωρήσεις που προσάρμοζαν το θέμα τους στην πολεμική επικαιρότητα.

Όταν τα ναζιστικά στρατεύματα μπήκαν στην Αθήνα φυγαδεύτηκε στη Μέση Ανατολή, όπου συνέχιζε να τραγουδά για τα ελληνικά και συμμαχικά στρατεύματα.
Έγινε σύμβολο του έθνους, καθώς ταύτισε το όνομά της με το αλβανικό έπος και δικαίως χαρακτηρίστηκε «Τραγουδίστρια της Νίκης».

Το 1949 απέκτησε δική της θεατρική στέγη στο Μεταξουργείο. Σε μια εποχή που θέατρα έκλειναν και μετατρέπονταν σε κινηματογράφους, η Βέμπο επανέφερε την επιθεώρηση, ανεβάζοντας έργα που διατήρησαν ζωντανή την παράδοση της λαϊκής σάτιρας και καθιέρωσαν τους μεγάλους κωμικούς μας.

Ταυτόχρονα, έβαλε τα θεμέλια μιας καινούριας εποχής για το ελληνικό τραγούδι, λανσάροντας το «αρχοντορεμπέτικο».

Όλα αυτά τα χρόνια, η Σοφία Βέμπο διατηρούσε δεσμό με τον συγγραφέα και στιχουργό Μίμη Τραϊφόρο, με τον οποίο παντρεύτηκε τελικά το 1957. 

Το 1959 πρωταγωνιστεί στην κινηματογραφική ταινία «Στουρνάρα 288», όπου υποδύεται μια διάσημη τραγουδίστρια που ξεχάστηκε από τους θαυμαστές της κι εργαζόταν ως καθηγήτρια πιάνου. 

Είχε προηγηθεί η συμμετοχή της το 1955 στην κλασσική «Στέλλα» κ το 1938 στην «Προσφυγοπούλα», όπου είχε κάνει και το ντεμπούτο της στη μεγάλη οθόνη.

Στα μέσα της δεκαετίας του ’60 άρχισε να αραιώνει τις θεατρικές εμφανίσεις της και στις αρχές της επόμενης δεκαετίας αποσύρθηκε οριστικά. 

Την περίοδο 1967-1974 συμμετείχε στον αντιδικτατορικό αγώνα. Τη βραδιά του «Πολυτεχνείου» άνοιξε το σπίτι της κι έκρυψε φοιτητές, τους οποίους αρνήθηκε να παραδώσει όταν η ασφάλεια χτύπησε την πόρτα της. 

Πέθανε στις 11 Μαρτίου του 1978 και η κηδεία της μετατρέπεται σ’ ένα πάνδημο συλλαλητήριο. 

περισσότερες πληροφορίες στη βικιπαίδεια  https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CE%BF%CF%86

Τὸ ἀηδόνι και το γεράκι - Διονύσιος Σολωμός

Διονύσιος Σολωμός: Τὸ ἀηδόνι και το γεράκι «Μὴ σκοτώσεις αὐτὸ ποὺ πρέπει νὰ γεννηθεῖ!». - Το χαμομηλάκι

Τὸ ἀηδόνι και το γεράκι 

«Ἄκουσε, γεράκι, τὸ καημένο τ' ἀηδόνι. Ἡ ζωή μου εἶναι στὴν ἐξουσία σου, ὅπως καὶ τὸ πέταγμά μας αὐτὸ μέσα στὰ σύννεφα, ὅπου δὲν εἶχα φτάσει ποτέ. Ἀλλὰ ἄκουσέ με: 

Ἀπὸ τὶς μυστικὲς πηγὲς τῆς φύσης ἐρχόταν μιὰ ἤπια πνοὴ καὶ συναντοῦσε μιὰν ἄλλη, ἐξίσου ἤπια, μέσα στὸ στῆθος μου.

Αὐτὴ ἡ πνοὴ γινόταν τραγούδι, ὅπως καὶ τὸ φύλλωμα τοῦ δέντρου ποὺ μὲ φιλοξενοῦσε, ὅπως τὰ ἄστρα ποὺ ἔλαμπαν ψηλά. Ἡ ὀμορφιὰ τῶν πραγμάτων ποὺ ἦταν γύρω μου μὲ συγκινοῦσε καὶ μεταβαλλόταν σὲ μουσική. 

Εἶδα κι ἐσένα νὰ ἔρχεσαι καταπάνω μου, καὶ ὁ φόβος μου νικήθηκε ἀπὸ τὸ θαῦμα τῆς γρήγορης καὶ μεγαλόπρεπης πτήσης σου, ποὺ τὴ θαύμαζα σὰν δῶρο τῶν θεῶν. Ἀλλὰ τὴ στιγμὴ ἐκείνη, ἀπὸ ἀπροσμέτρητο βάθος, ἑτοιμάζονταν ν' ἀναβρύσουν ἀπὸ μένα τραγούδια θλίψης γιὰ ἕνα ρόδο ποὺ τὸ μάδησε ὁ ἀέρας. 

Τὰ ἄρχιζα, τὰ τραγούδια αὐτά, ἐγὼ πού, ὅταν ξεσποῦσε ὁ κεραυνός, ἔνιωθα νὰ μοῦ τρέμει τὸ στῆθος, καθὼς ἤμουν μαζεμένο μέσα στὸ νέο φύλλωμα. Ἄφησέ με νὰ ζήσω μιὰ στιγμὴ μόνο, ὅσο γιὰ νὰ βγάλω στὸν αἰθέρα καὶ γιὰ τὸ αὐτί σου τὸ θησαυρὸ ποὺ αἰσθάνομαι μέσα μου. Μὴ σκοτώσεις αὐτὸ ποὺ πρέπει νὰ γεννηθεῖ!».

Καθὼς τὸ ἀηδόνι μιλοῦσε, τὸ γεράκι χαλάρωνε τὸ ἁρπακτικὸ νύχι του, καὶ μὲ τὸ ἄλλο ἔκανε φιλικὸ νεΰμα στὸ ἀηδόνι, ποὺ ὅμως τὴ στιγμὴ ἐκείνη ξεψύχησε.

Διονύσιος Σολωμός 

Το μαραμπού (Marabou) ή λεπτόπτιλος (Leptoptilos)

Το αφρικανικό μαραμπού- wikipedia

Το αφρικανικό μαραμπού

Το μαραμπού (Marabou) ή λεπτόπτιλος (Leptoptilos) είναι γένος μεγάλων τροπικών πτηνών που ανήκει στην τάξη πελαργόμορφα (Ciconiiformes) και στην οικογένεια πελαργίδες (Ciconiidae).

Υπάρχουν τρία είδη, που ζουν στην Ινδία, την Αφρική και την Ινδοκίνα. Διαφέρει από τα περισσότερα είδη πελαργού στο ότι πετά με διπλωμένο τον λαιμό προς τα πίσω, όπως ο ερωδιός. Συνώνυμο όνομα του γένους είναι "Cryptociconia" (= «κρυπτοπελαργός»).

Το είδος λεπτόπτιλος ο διστακτικός (L. dubius) ζει από τη βόρεια Ινδία μέχρι τη νήσο Βόρνεο. Το ύψος του φθάνει το 1,5 μέτρο και διαθέτει μεγάλο ράμφος, μαυρόασπρο ως καφετί φτέρωμα και αεροφόρο θύλακα μήκους 40 εκατοστών στη βάση του λαιμού, που χρησιμεύει στην παραγωγή ήχου, καθώς το πουλί είναι άφωνο. Τρέφεται με βατράχους, ψάρια και μικρές σαύρες ή άλλα ερπετά, δεν περιφρονεί όμως και τα πτώματα ή τα σκουπίδια. Φτιάχνει τη φωλιά του σε δένδρα ή ψηλούς βράχους.

Το είδος λεπτόπτιλος ο ιαβανικός (L. javanicus) είναι μικρότερο σε μέγεθος και δεν φέρει αεροφόρο θύλακα. Το είδος λεπτόπτιλος ο βαλαντιοφόρος (L. crumeniferus), που ζει στη νοτίως της Σαχάρας Αφρική, είναι το κυρίως γνωστό με την κοινή ονομασία μαραμπού, που προέρχεται από την αραβική λέξη μαραμπούτ και οφείλεται στο υποτίθεται συλλογισμένο ύφος και τη σοβαρή στάση του. 

Η εμφάνισή του θυμίζει μεγάλο ασπρορόδινο πελαργό με μαύρα πόδια και φτερούγες (η αγγλική του ονομασία είναι "marabou stork" = πελαργός μαραμπού) με γυμνό κεφάλι και λαιμό, ενώ κατά τα άλλα μοιάζει πολύ με το ινδικό είδος. Ζυγίζει μέχρι και πάνω από 9 κιλά και έχει άνοιγμα πτερύγων 3,2 μέτρα, το μεγαλύτερο άνοιγμα για χερσαίο πτηνό μαζί με τον κόνδορα των Άνδεων. Τα νεαρά άτομα είναι πιο καφετιά και με μικρότερο ράμφος.

Τα δύο φύλα μοιάζουν μεταξύ τους και ενηλικιώνονται σε ηλικία 4 ετών. Είναι κοινωνικά πτηνά που ζουν σε δικές τους αποικίες. Το μαραμπού γεννά 2 ή 3 αυγά. Τρώει, εκτός από όσα προαναφέρθηκαν, μικρά τρωκτικά και έντομα, όπως τερμίτες, κάμπιες και ακρίδες, αυγά κροκοδείλου, νεοσσούς κορμοράνου και πελεκάνου, κλπ..

Υπάρχουν πολλά απολιθώματα του γένους. Ο L. titan, που θηρευόταν από τους προϊστορικούς ανθρώπους, ήταν τεράστιος, και ο L. falconeri ήταν πολύ διαδεδομένος σε όλο τον κόσμο κατά την Πλειόκαινο. 

Με το όνομα μαραμπού είναι γνωστά και τα μαλακά φτερά της ρίζας της ουράς των πτηνών αυτών. Τα φτερά μαραμπού πωλούνται ακριβά ως διακοσμητικά. 

Επίσης, «Μαραμπού» είναι ο τίτλος της πρώτης ποιητικής συλλογής (1933) του ποιητή Νίκου Καββαδία.

Πληροφορίες από την βικιπαίδεια https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%B1%CF%81%CE%B1

Μαραμπού

Nikos-kavvadias-marabou-1933.jpg
Μαραμπού, το εξώφυλλο της α΄ έκδοσης.

Το Μαραμπού είναι η πρώτη συλλογή του Έλληνα ποιητή, Νίκου Καββαδία. Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1933 από το περιοδικό Ο Κύκλος και είναι αφιερωμένο στον Μεμά Γαλιατσάτο, φίλο του ποιητή.

Περίληψη

Ο Νίκος Καββαδίας στο Μαραμπού γράφει για ιστορίες ναυτικές που τον στιγμάτισαν, για ιστορίες που μόνο η εμπειρία της θάλασσας μπορεί να δημιουργήσει. Στις ιστορίες αυτές, απλοί άνθρωποι γίνονται τραγικοί ήρωες, όπως π.χ. ο Γουίλι ο Θερμαστής ή ο Πλοίαρχος Φλέτσερ. Σε όλα τα ποιήματα κυριαρχεί η αγάπη του για τη «γαλάζια έκταση». Στο βιβλίο υπάρχουν περιγραφές από καυγάδες, ιθαγενείς και πληρωμένους έρωτες, ενώ πολλἀ ποιήματα έχουν αυτοβιογραφικό χαρακτήρα 

Αξιομνημόνευτοι στίχοι

Θὰ μείνω πάντα ἰδανικὸς κι ἀνάξιος ἐραστὴς

τῶν μακρυσμένων ταξιδιῶν καὶ τῶν γαλάζιων πόντων,

καὶ θὰ πεθάνω μία βραδιά, σὰν ὅλες τὶς βραδιές,

χωρὶς νὰ σχίσω τὴ θολὴ γραμμὴ τῶν ὁριζόντων.


Από το ποίημα Mal Du Depart. 


Ποιήματα

Η συλλογή περιέχει 22 ποιήματα με τους εξής τίτλους:
Μαραμπού
Ἕνας δόκιμος στὴ γέφυρα ἐν ὥρᾳ κινδύνου
Οἱ γάτες τῶν φορτηγῶν
Ἕνα μαχαίρι
Γράμμα στὸν ποιητὴ Καίσαρα Ἐμμανουήλ
Ὁ πιλότος Nagel
Ἔχω μία πίπα
Ἡ μαϊμοὺ τοῦ ἰνδικοῦ λιμανιοῦ
Ἕνας νέγρος θερμαστὴς ἀπὸ τὸ Τζιμπουτί
Gabrielle Didot
Οἱ προσευχὲς τῶν ναυτικῶν
A Bord de l'«Aspasia»
Γράμμα ἀπ' τὴ Μαρσίλλια
Ὁ πλοίαρχος Φλέτσερ
Γράμμα ἑνὸς ἀρρώστου
Mal du départ
Ἡ πλώρη μας
William George Allum
Καφάρ
Coaliers
Μαύρη λίστα
Παραλληλισμοί 

Πληροφορίες
Ονομασία συλλογής

Το μαραμπού είναι εξωτικό πουλί, συγγενικό με τον πελαργό. Έχει άσπρο γκρίζο φτέρωμα, με γυμνό ροζ λαιμό και κεφάλι. Ζει στην Αφρική και την Ασία. Η λέξη έχει αραβικές ρίζες και σημαίνει ασκητής, ερημίτης

.πληροφορίες απο τη βικιπαίδεια https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%B1%CF%81%CE%B1

Νίκος Καββαδίας

20140408 argostoli256.JPG
Προτομή του Καββαδία στο Αργοστόλι (φ. βικιπαίδεια)

Ο Νίκος Καββαδίας (11 Ιανουαρίου 1910 - 10 Φεβρουαρίου 1975) ήταν Έλληνας ποιητής, πεζογράφος, μεταφραστής και ναυτικός.

Ο Νίκος Καββαδίας γεννήθηκε το 1910 σε μια μικρή πόλη της Ματζουρίας, από γονείς Κεφαλονίτες. Όταν ήταν πολύ μικρός η οικογένεια επέστρεψε στην Ελλάδα, για μερικά χρόνια έζησαν στην Κεφαλονιά και μετά στον Πειραιά. Το 1929 ο Καββαδίας πήγε υπάλληλος σε ναυτικό γραφείο και λίγο αργότερα μπάρκαρε ναύτης σε φορτηγό. Τον «Άγιο Νικόλαο».

Ταξίδεψε για μερικά χρόνια, θέλοντας να γίνει καπετάνιος, μα έχοντας χάσει καιρό με τις περιπλανήσεις του, αποφάσισε να πάρει το δίπλωμα του ασυρματιστή. Με μια διακοπή για να πολεμήσει στην Αλβανία, στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, από το 1944 και μετά ταξίδεψε αδιάκοπα σε όλο τον κόσμο, μέχρι τον Νοέμβρη του 1974. Τρεις μήνες αργότερα, θα φύγει από εγκεφαλικό επεισόδιο στο νοσοκομείο, στις 10 Φεβρουαρίου του 1975.

Ο Νίκος Καββαδίας ταπεινά παρουσιάστηκε στα ελληνικά γράμματα, κι η ταπεινότητά του αυτή, μαζί με την μελοποίηση πολλών ποιημάτων του, τον έφερε κοντά στη μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων, κάνοντάς τον έναν από τους πιο δημοφιλείς μας ποιητές, δυστυχώς μετά τον θάνατό του….

Καταξίωση

Η μεγάλη αναγνώριση του έργου του Ν. Καββαδία ήρθε μετά θάνατον. Ποιήματά του μελοποίησαν ο Γιάννης Σπανός, η Μαρίζα Κωχ, ο Θάνος Μικρούτσικος, οι αδελφοί Κατσιμίχα, ο Δημ. Ζερβουδάκης κ.α

Εργογραφία

Ποίηση

Μαραμπού (1933)
Πούσι (1947)
Τραβέρσο (1975)
Το ημερολόγιο ενός τιμονιέρη: Αθησαύριστα πεζογραφήματα και ποιήματα, επιμέλεια Guy (Michel) Saunier. Αθήνα: Άγρα, 2005

Το ποίημα Αντίσταση αφιερωμένο από τον ποιητή στη Μέλπω Αξιώτη, πρωτοδημοσιεύτηκε στο περιοδικό Ελεύθερα Γράμματα (τεύχος 14 – 10 Αυγούστου 1945), και συμπεριλήφθηκε στην ανθολογία «Τραγούδια της Αντίστασης» που επιμελήθηκε η Φούλα Χατζιδάκη και κυκλοφόρησε τον Οκτώβρη του 1951 από το Εκδοτικό Νέα Ελλάδα. Βρίσκεται στο βιβλίο ΜΕΛΠΩ ΑΞΙΩΤΗ, ΠΟΙΗΜΑΤΑ (2001, ΚΕΔΡΟΣ). 


Πεζογραφία

Βάρδια (1954)
Λι (1987)
Του πολέμου/Στ' άλογό μου (1987)

Το μικρό πεζό Λι γυρίστηκε σε κινηματογραφική ταινία το 1995 με τίτλο Between the devil and the deep blue sea.

Το διήγημα του Νίκου Καββαδία Του πολέμου, που εξιστορεί την φιλοξενία ενός Έλληνα στρατιώτη από έναν Αρβανίτη κατά την διάρκεια του Ελληνοϊταλικού πολέμου, γυρίστηκε σε ταινία και σε σκηνοθεσία του Χρήστου Παληγιαννόπουλου.

περισσότερες πλήροφορίες στην βικιπαίδεια https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9D%CE%AF

10 Φεβρουαρίου 1947 Τα Δωδεκάνησσα ...

θέα Δωδεκανήσσων απο τον δορυφόρο (φ.βικιπαίδεια)

Σαν σήμερα 10 Φεβρουαρίου 1947: Υπογράφεται στο Παρίσι συνθήκη ειρήνης μεταξύ των συμμάχων και των συνασπισμένων Δυνάμεων (και Ελλάδας) και της Ιταλίας, σύμφωνα με την οποία η Ιταλία παραχωρεί στην Ελλάδα την πλήρη κυριαρχία στα νησιά της Δωδεκανήσου και στις παρακείμενες νησίδες. 

Δωδεκάνησα (πληθυντικός) ή Δωδεκάνησος (ενικός) ονομάζεται το σύνολο των νησιών και νησίδων, που βρίσκονται ανάμεσα στη Σάμο, την Κρήτη και τα μικρασιατικά παράλια.

Τα Δωδεκάνησα ανήκουν στη Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, στο γεωγραφικό διαμέρισμα του Αιγαίου.

Το 1912 ο πληθυσμός τους ήταν 143.482. Απ' αυτούς, οι 131.332 ήταν Έλληνες. Ο συνολικός πληθυσμός του νομού Δωδεκανήσου φτάνει τους 190.071 κατοίκους (απογραφή 2001) και έχει έκταση πάνω από 2.665,259 τετραγωνικά χιλιόμετρα αν υπολογιστούν μικρότερα νησιά και βραχονησίδες. Τον Οκτώβριο του 2006 τα κατοικημένα νησιά και νησίδες της Δωδεκανήσου ήταν στο σύνολο 27.

Το ιδιαίτερα ιστορικό και γνωστό είναι η Ρόδος, η οποία, εδώ και χιλιετίες, είναι το νησί στο οποίο βρίσκεται η διοικητική έδρα της περιοχής. Η Κως και η Πάτμος θεωρούνται ως τα επόμενα νησιά με ιδιαίτερη σημασία, για ιστορικούς λόγους, ενώ τα υπόλοιπα εννέα είναι η Αστυπάλαια, η Κάλυμνος, η Κάρπαθος, η Κάσος, η Λέρος, η Νίσυρος, η Σύμη, η Τήλος και το Καστελλόριζο.

Στα δώδεκα προαναφερθέντα προστίθενται και τα λοιπά κατοικημένα νησιά: Αγαθονήσι, Λειψοί και Χάλκη, διαμορφώνοντας ένα σύνολο δεκαπέντε βασικών νησιών.

Άλλα μικρότερα νησιά είναι η Αλιμιά, οι Αρκοί, το Φαρμακονήσι, το Γυαλί, η Κίναρος, η Λέβιθα, ο Μάραθος, η Νίμος, η Ψέριμος, η Σαρία, η Στρογγυλή, η Σύρνα και η Τέλενδος.

Το όνομα «Δωδεκάνησος» πρωτοεμφανίζεται σε βυζαντινές πηγές του 8ου αιώνα, και δεν αφορούσε τα σημερινά Δωδεκάνησα, αλλά τα δώδεκα νησιά των Κυκλάδων γύρω απο τη Δήλο. Η ονομασία είναι πιθανώς πολύ παλαιότερη, και σύγχρονοι ερευνητές θεωρούν ότι αφορά τουλάχιστον σε έναν κατάλογο των δώδεκα νησιών του Στράβωνα.

Ο όρος «Δωδεκάνησος» συνέχισε να χρησιμοποιείται για τις Κυκλάδες στη διάρκεια του Μεσαίωνα και μέχρι τον 18ο αιώνα, τόσο στη δημώδη γλώσσα όσο και σε λόγια έργα. Η μεταφορά της ονομασίας στη σημερινή Δωδεκάνησο έχει τις ρίζες της στην οθωμανική κυριαρχία. Μετά την κατάκτηση της Ρόδου το 1522, τα δυο μεγαλύτερα νησιά της Ρόδου και της Κω περιήλθαν υπό άμεση οθωμανική διοίκηση, ενώ τα υπόλοιπα, συνήθως αναφερόμενα ως τα δώδεκα προνομιούχα νησιά του Αρχιπελάγους, απολάμβαναν ευρείας αυτοδιοίκησης και φορολογικών προνομίων.

Μετά το 1869, καθώς η Οθωμανική Αυτοκρατορία προσπαθούσε να εκσυγχρονιστεί και να υιοθετήσει ένα πιο ομοιόμορφο και συγκεντρωτικό διοικητικό μηχανισμό, αυτά τα προνόμια άρχισαν να περιορίζονται, και καταργήθηκαν πλήρως μετά την επικράτηση των Νεότουρκων το 1909.

Ιστορία

Αρχαιότεροι κάτοικοι ήταν οι Τελχίνες και οι Κάρες, αργότερα οι Αχαιοί και οι Δωριείς. Ήταν μέλος της πρώτης και της δεύτερης Αθηναϊκής Συμμαχίας.

Μεγάλη ακμή γνώρισαν κατά τους ελληνιστικούς χρόνους. Με την υποταγή τους αργότερα στη ρωμαϊκή κυριαρχία, τα Δωδεκάνησα αποτέλεσαν τμήμα του Ανατολικού Ρωμαϊκού κράτους (395 μ.Χ.). Το 1310 βρέθηκαν κάτω από την εξουσία των Ιωαννιτών Ιπποτών. Οι Τούρκοι τα κατέλαβαν το 1522.

Τα Δωδεκάνησα συμμετείχαν στον ξεσηκωμό τού 1821. Κατά την Κρητική Επανάσταση του 1867, ξεσηκώθηκαν οι Κάσιοι, χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα. Μετά από πολλές περιπέτειες, τόσο στρατιωτικές όσο και διπλωματικές, παρέμειναν υπό την οθωμανική κυριαρχία, μέχρι την έναρξη του Ιταλοτουρκικού Πολέμου, το 1911. Οι Ιταλοί αποβιβάσθηκαν στην Αστυπάλαια, τη Ρόδο και άλλα νησιά το 1912. 

Εγκατάσταση Μικρασιατών

Τον Μάιο του 1914 οι διωγμοί στα απέναντι μικρασιατικά παράλια είχαν ενταθεί ενάντια στο ελληνικό στοιχείο και πολλοί Μικρασιάτες κατέφυγαν στα Δωδεκάνησα. Τους τελευταίους μήνες του 1918, μετά τη λήξη του Α΄ παγκοσμίου πολέμου για την Τουρκία, άρχισε η παλιννόστηση των προσφύγων στην Μικρά Ασία.

Με τη ανακωχή του Μούδρου (1918) και την αποβίβαση του Ελληνικού στρατού στη Σμύρνη (1919) αρκετοί πρόσφυγες που είχαν παραμείνει στα Δωδεκάνησα επέστρεψαν στη Μικρά Ασία

Μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή του 1922, πολλές οικογένειες Μικρασιατών εγκαταστάθηκαν οριστικά στα Δωδεκάνησα. Η ιταλική κυριαρχία διήρκεσε μέχρι το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, και πέρασαν στην Ελληνική δικαιοδοσία το 1946.

περισσότερες πληροφορίες από την βικιπαίδεια  https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%94%CF%89

Σήμερα 10 Φεβρουαρίου Χαραλάμπους Ιερομάρτυρος κ Ζήνωνος του ταχυδρόμου...


Αγιος Χαράλαμπος Μουρνιών

Αγιος Χαράλαμπος Μουρνιών


Χρόνια Πολλά στις Μουρνιές Ιεραπέτρας και σε όλους του Μουρνιώτες!

Σήμερα 10 Φεβρουαρίου

Χαραλάμπους Ιερομάρτυρος κ Ζήνωνος του ταχυδρόμου...


Χρόνια Πολλά!!! στους εορτάζοντες
Χαράλαμπος, Χαρίλαος, Χαραλάμπης, Χάρης, Χάμπος, Λάμπης, Λάμπος, Λαμπίας, Μπάμπης, Μπάμπος, Χαραλαμπία, Χαραλαμπή, Λαμπή, Λάμπω, Μπαμπίνα, Μπήλιω, Μπιλιώ, Μπία, Χάμπη
Χαρίλαος, Χάρης
Χαρίκλεια, Χαρά, Χαρούλα

 
Άγιος Χαράλαμπος
Άγιος Χαράλαμπος (φ.Μ.Κυμάκη)

Ο Άγιος Χαράλαμπος

Ήταν ιερέας στη Μαγνησία και έζησε επί αυτοκρατορίας του Σεπτέριου Σεβήρου.

 Όταν το 198 μΧ ο Σεβήρος εξαπέλυσε απηνή διωγμόν κατά των χριστιανών ο έπαρχος Λουκιανός συνέλαβε τον Άγιο και του ζήτησε να αρνηθή την πίστη του. Ο Άγιος δεν αρνήθηκε την πίστη και επιπλέον του έλεγε ότι δεν θα υποχωρήσει ούτε με βασανιστήρια.

 Ο Λουκιανός οργίσθηκε και προσπάθησε ο ίδιος να τον βασανίσει αλλά δεν κατάφερε τίποτα διότι ξαφνικά δια θαύματος βρέθηκε με κομμένα χέρια . Ο Άγιος επικαλέστηκε τον Θεό να αποκατασταθεί η αρτιμέλειά του πράγμα που έγινε και μπροστά σ αυτό το θαύμα πολλοί δήμιοι πίστεψαν στον αληθινό Θεό .  Φοβισμένος ο έπαρχος του χάρισε την ελευθερία του. 

Αργότερα ο Σεβήρος μη μπορώντας να αντιμετωπισει το θάρρος και την παρρησία του Αγίου διέταξε τον αποκεφαλισμό του σε ηλικία 113 ετών.
 
Περί των Λειψάνων του Αγίου Χαραλάμπους δεν υπάρχουν συγκεκριμένες μαρτυρίες. Η μοναχή Θεοτέκνη Αγιοστεφανίτισσα στο Συναξάρι του Αγίου Χαραλάμπους (1995 μ.Χ.), καταχωρεί πληροφορίες σχετικά με την τιμία Κάρα του Αγίου, η οποία φυλάσσεται στη Μονή Αγίου Στεφάνου Μετεώρων. . Επίσης, τμήματα της τιμίας κάρας του Αγίου Χαραλάμπους φυλάσσονται και στον ομώνυμο προσκυνηματικό ναό της κωμοπόλεως Θεσπιών της Βοιωτίας.πληροφορίες από saint.gr/

---------------------------
 
Όσιος Ζήνων φ.  saint.gr/
 

Ο Όσιος Ζήνων καταγόταν απο την Καισάρεια της Καπαδοκίας και ήταν γυιός πλουσίων αλλά και ενάρετων γονέων.

Επί βασιλέως Ονάλη ήταν διακοσμητής τής αλληλογραφίας του  Παρά το ότι ζούσε σε εποχή αιρέσεων κράτησε σταθερό το φρόνημα της πίστης του.
 Όταν πέθανε ο αυτοκράτορας ο όσιος βρήκε ένα μεγάλο τάφο , τέτοιους τάφους είχε πολλούς το βουνό της Αντιοχείας,  εγκαταστάθηκε μέσα και με μεγάλη αυστηρότητα καθάριζε την ψυχή του. 
Φορούσε ένα τριμμένο ράσσο και έτρωγε λίγο ψωμί που του έφαιρνε καθε δυο μερες ενας φίλος του Έτσι έλαβε χάρι απ το Θεό και δε βαθια γεραματα παρέδωσε την άγια ψυχή του. πληροφορίες .saint.gr/

Αγιος Χαράλαμπος Μουρνιών

Οι ατζέντες μου...



οι φωτογραφίες είναι από εμένα 

τα τέσσερα παλιά ημερολόγια που κρατώ ακόμη 

διότι μου αρέσουν πολύ...

μου προκαλούν μια ψυχική ευφορία όταν τα βλέπω 

και μια αίσθηση συμμετοχής σε παραμυθένια ατμόσφαιρα

Έχετε υπ' όψιν πιστεύω όλοι, αυτά τα μικρά ημερολόγια τσέπης τις ατζέντες.   Κυκλοφορούν στην αρχή κάθε χρόνου για να τις προμηθευτούμε με την προοπτική να μας βοηθήσουν καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου ως σημειωματάρια και με τις πάγιες πληροφορίες δηλ εορτές δημόσια τηλέφωνα ανάγκης και υπηρεσιών .  Φυσικά τα βιβλιοπωλεία βρίθουν από ατζέντες για όλα τα γούστα και απαιτήσεις. 

Ωστόσο οι ατζέντες μπορούν να φτάσουν στα χέρια μας εκτός από το εμπόριο και με άλλο τρόπο.  Είναι ένα μέσον φιλανθρωπικής προσφοράς μέσω κάποιων φορέων που τις πουλούν πχ  ενορείες, σύλλογοι, σχολεία, και τα χρήματα του κέρδους δίδονται  για τους αναξιοπαθούντες συμπολίτες μας ή για κάποιο κοινωφελές έργο. 

Υπάρχει και κάποιος άλλος τρόπος που μπορεί κάποια ατζέντα να βρεθεί στα χέρια μας και είναι χωρίς να χρειαστεί να την αγοράσουμε αυτό γίνεται για διαφημιστικούς λόγους. Κάποια εταιρεία ή κάποιο κατάστημα προσφέρει στους πελάτες μια ατζέντα ως δώρο για τη νέα χρονιά συμβολικά ως ένα ευχαριστώ για την προτίμηση και τη συνεργασία.  

Πολλές φορές οι ατζέντες περιέχουν και κάποια μικρή αθρογραφία με θέματα σχετικά με το ύφος και τον χαρακτήρα του φορέα που τις προσφέρει στον κόσμο.  Θα δούμε ατζέντες με θέματα υγείας καλωπισμού διατροφής, ή ατζέντες με θέματα ταξιωτικού ενδιαφέροντος ή με θέματα οικολογίας , ζωοφιλίας, κηπουρικής, Θρησκευτικών ενδιαφερόντων και άλλα.  

Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που μια ατζέντα είναι πολύ ενδιαφέρουσα από άποψη αισθητικής . Έχω κρατήσει παλιές ατζέντες μόνο γι αυτό τον λόγο...

Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου 2022

"Περιμένοντας τον Γκοντό" Σάμιουελ Μπέκετ

Σάμιουελ Μπέκετ (φ.ΤΟ ΘΕΜΑ)

πηγή : Εφημερίδα ΤΟ ΘΕΜΑ - Ένθετο ΠΡΟΣΩΠΑ 21ος ΑΙΩΝΑΣ έτος 2001

επιμέλεια Μικέλα Χαρτουλάρη

Στην πρώτη πράξη, δύο αλήτες περιμένουν σε έναν αόριστο τόπο κάποιον που δεν εμφανίζεται ποτέ. Στη δεύτερη πράξη, οι ίδιοι αλήτες πάλι τον περιμένουν και δεν έρχεται. Το "Περιμένοντας τον Γκοντό" είναι ένα θεατρικό έργο που έγινε διάσημο επειδή τίποτα δεν συμβαίνει σ'αυτό. Παρών μόνο ως απουσία ο Γκοντό έγινε ο πιο φημισμένος ίσως θεατρικός χαρακτήρας του 20 αιώνα.

Για πολλά χρόνια και ο ίδιος ο συγγραφέας του, προσιτός μόνο στο στενό κύκλο των φίλων του, αρνούμενος να δώσει οποιαδήποτε συνέντευξη, ήταν σχεδόν τόσο μυστηριώδης και παρέμενε αόρατος όσο ο ήρωάς του .

Ο Γκοντό ήταν ο Μπέκετ, μέχρι που το 1978 η πρώτη βιογραφία του (από την Ντέιρντρ Μπαίρ) φώτισε την εικόνα του . Αλλά και πάλι θαμπά , αφού ο νομπελίστας (1969) συγγραφέας δεν της άνοιξε ποτέ τον κόσμο του. ΄Επρεπε να περάσουν επτά χρόνια από τον θάνατό του, το 1989, για να λυθεί το αίνιγμα που λεγόταν Σάμιουελ Μπέκετ.

Τότε κυκλοφόρησε η "Κατάρα της δόξας" του Τζέιμς Νόλσον ενός καθηγητή (και κατοπινού ιδρυτή του αρχείου Μπέκετ στο Πανεπιστήμιο του Ρέντινγκ) που υπήρξε φίλος του συγγραφέα, είχε πρόσβαση σε όλα τα ντοκουμέντα που τον αφορούσαν και δούλεψε με τη στενή συνεργασία του για τη μοναδική "επίσημη" (αλλά όχι αποστειρωμένη) βιογραφία του: ένα βιβλίο (!) 900 σελίδων που αποκαλύπτει τον άνθρωπο Μπέκετ πίσω από τον συγγραφέα και που διαβάζεται σαν συναρπαστικό μυθιστόρημα. Το βιβλίο αυτό κυκλοφορεί και στα Ελληνικά από τις εκδόσεις Scripta, σε μετάφραση Γιώργου Ίκαρου Μπαμπασάκη, εικονογραφημένο με εξαίρετες και άγνωστες φωτογραφίες από το περιβάλον του Μπέκετ.

Τα αποκαλυπτήρια του .. Γκοντό

Ο Σάμιουελ Μπέκετ ήταν ο ποιητής του ολίγου, της άρνησης και του αποσπασματικού, εκείνου που δεν λέγεται, εκείνου που δεν συμβαίνει, εκείνου που δεν είναι. Ο ποιητής της απαισιοδοξίας. 

Οι χαρακτήρες των έργων των, φτωχοί, μόνοι, τραυματισμένοι, απογυμνωμένοι, περιορισμένοι στα απαραίτητα, ατενίζουν την τραγελαφική κωμωδία της ζωής. το χάος και τα πάθη της. Συχνά δεν γνωρίζουμε τίποτα γι'αυτούς και κάποιες φορές ούτε καν τους βλέπουμε. Είναι μόνο ένα στήθος, ένα στόμα ή μια φωνή.

Ένας από τους φίλους του, ο ζωγράφος Μπραμ Βαν Βέλντε, είπε κάποτε ότι ο Μπέκετ δεν έγραφε ποτέ για κάτι το οποίο δεν είχε ζήσει, εννοώντας με αυτό όχι τις απλοϊκές εξισώσεις ζωής - έργου, αλλά μια επεξεργασία της ζωής του σε βαθύτερο επίπεδο. Αυτό το γεγονός αποτελεί και την αφετηρία της βιογραφίας του Νόλσον, ο οποίος αφηγείται λεπτομερώς διάφορα περιστατικά από τη ζωή του συγγραφέα και παρακολουθεί τα ίχνη τους στο έργο του.

Ιδιαίτερα σημαντική πηγή πληροφοριών για τον Νόλσον είναι τα έξι άγνωστα ημερολόγια του Μπέκετ από τα ταξίδια του στη ναζιστική Γερμανία 1936-37, που ανακαλύφτηκαν από τον ανιψιό του, μετά το θάνατο του συγγραφέα στο κελλάρι του εξοχικού σπιτιού του στο Ussy. Επίσης η τεράστια ιδιωτική αλληλογραφία του Μπέκετ με τους φίλους και εμπίστους του, οι μαρτυρίες τους και φυσικά τα σχόλια του ίδιου του συγγραφέα, που διατρέχουν το βιβλίο, ζωντανεύοντας τη μορφή του μπροστά στον αναγνώστη.

Ο Νόλσον φωτίζει άγνωστες πτυχές της" περίπτωσης Μπέκετ" διαλύοντας τις παρεξηγήσεις που τον συνόδευαν ως το τέλος. Ο Μπέκετ π.χ. είχε συχνά χαρακτηριστεί ως απολιτικός . Όμως όχι μόνο δραστηριοποιήθηκε (και κινδύνεψε) σε μια αντιστασιακή Βρετανική ομάδα, κερδίζοντας γαλλικά παράσημα μετά το τέλος του Β΄Παγκοσμίου πολέμου, αλλά και υποστήριξε ποικιλοτρόπως τους κολασμένους της Γής, τα κινήματα υπέρ των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, τα αντιστασιακά κινήματα στην Αν. Ευρώπη (έδωσε π.χ. τα δικαιώματά του για τους Πολωνούς κρατούμενους), το κίνημα ενάντια στο απαρτχάιντ, διακινδυνεύοντας συχνά να χάσει την άδεια παραμονής του στη Γαλλία. 

Ο Μπέκετ αντιμετωπιζόταν επίσης ως μέγας " απαισιόδοξος" απόμακρος και αφοσιωμένος μόνο στο έργο του. Όπως αποκαλύπτεται όμως , όσο περίπλοκος κι αν ήταν, δεν υπήρξε μηδενιστής, απαντούσε με χιούμορ σε ό,τι τον κατέθλιβε, ήταν πιστός και τρυφερός φίλος, ανεκτικός με τους άλλους και κριτικός με τον εαυτό του, εχθρός της δημοσιότητας και της σοβαροφάνειας γενναιόδωρος και στοχασμένος και δεν θέλησε ποτέ να τον βλέπουν σαν άγιο.

Τα ενδιαφέροντά του ήταν πολλά απο τον αθλητισμό ως τη μουσική όμως τώρα μαθαίνουμε πόσο βαθύς γνώστης ήταν της ζωγραφικής και της γλυπτικής. Πέρα όμως από αυτά η αλήθεια είναι ότι ο Μπέκετ έγινε ΜΠΕΚΕΤ όταν κατάφερε, έπειτα από χρόνια αποτυχιών να αλλάξει στάση ζωής να αποβάλει την όποια αλαζονεία των γνώσεών του και να κερδίσει την ταπεινότητα της άγνοιας. Αυτό έγινε μετά τον πόλεμο.

Να αποτυγχάνεις καλύτερα

Γεννημένος τη Μ.Παρασκευή του 1906 σε ένα εύπορο προάστιο του Δουβλίνου, είχε μια παιδική ηλικία απαλλαγμένη από τραύματα παρότι η αγάπη της μητέρας του ήταν μερικές φορές καταπιεστική - εκείνη τον έστειλε για ψυχανάλυση στο Λονδίνο μετά το θάνατο του πατέρα του..

Διακεκριμένος αθλητής στα μαθητικά του χρόνια , έγινε ένας εξαιρετικός φιλόλογος, προσπάθησε να γίνει καθηγητής, αλλά περιφρονούσε τους φοιτητές του και από το 1928 εγκαταστάθηκε στο Παρίσι. Εκεί γνώρισε των Τζέημς Τζόυς που έγινε το πρότυπό του και τον βοήθησε να πειστεί πως η μοίρα του είναι η συγγραφή.

Αυτός του δίδαξε τις συγγραφικές αρετές της ακεραιότητας και της υπομονής. Και ο Μπέκετ δεν τον απαρνήθηκε ποτέ. Ας ψυχράνθηκαν μεταξύ τους μετά την ατυχή σχέση του με τη διαταραγμένη κόρη του Τζόυς Λουτσία. Εκείνη την εποχή γράφει, πρόζα κυρίως ( "Μέρφυ", "Μολόυ", "Watt") αλλά παραμένει στην αφάνεια αντιμετωπίζοντας συστηματικά την απόρριψη των εκδοτών. Μέχρι που το 1953 η Παρισινή παράστασή του "Περιμένοντας τον Γκοντό" τον καθιερώνει διεθνώς.

Ο Μπέκετ είναι 47 χρόνων, γράφει απευθείας στα Γαλλικά ήδη από τη λήξη του πολέμου και έχει δίπλα του μια σύντροφο που τον στηρίζει, τη Σούζαν Ντεσεβό Ντιμενίλ. Μια αυστηρή και ψυχρόαιμη γυναίκα, την οποία θα παντρευτεί μυστικά το 1961 και δεν θα εγκαταλείψει ποτέ παρά τις πάμπολλες απιστίες του. Εκείνη ήταν που τον κέρδισε απο την αγκαλιά της Πέγκυ Γκουγκενχάιμ , με την οποία είχε ζήσει μια καυτή εβδομάδα στο κρεββάτι, στα τέλη του 1937.

Όλες οι ερωμένες του παρουσιάζονται άλλωστε στο βιβλίο του Νόλσον, ο οποίος επισημαίνει πως για τον Μπέκετ ο έρωτας χωρίς την αγάπη ήταν "σαν τον καφέ χωρίς το μπράντι". Η επιτυχία του Γκοντό τον κάνει περιζήτητο κυρίως στο θέατρο, όπου ο Μπέκετ απαιτεί να διαλέγει τους ηθοποιούς, να ακολουθούν οι σκηνοθέτες κατά γράμμα τις σκηνικές οδηγίες του, να μήν αλλάζουν λέξη στα κείμενά του, τα οποία μάλιστα επιμένει να μεταφράζει ο ίδιος στα Αγγλικά:

Το "Τέλος του παιχνιδιού", οι "Ευτυχισμένες μέρες", το "Έργο", το "Δίχως" και πολλά άλλα. Ο συγγραφέας βρίσκεται στην Τυνησία με τη γυναίκα του όταν το 1969 του απονέμεται το Νόμπελ. Η πρώτη αντίδραση του ζεύγους είναι " Καταστροφή" . Ωστόσο ο Μπέκετ δεν θέλει να ακολουθήσει το παράδειγμα του Σάρτρ -και να αρνηθεί το βραβείο - πράγμα που το θεωρεί αγένεια. Αποφασίζει λοιπόν να μην παραστεί στην επίσημη τελετή και να μοιράσει το μεγαλύτερο μέρος του χρηματικού επάθλου εδώ κι εκεί. Μεταξύ των συγχαρητητρίων επιστολών που λαβαίνει, είναι κι εκείνη ενός κ. Ζώρζ Γκοντό απο το Παρίσι, που του ζητά συγνώμη γιατί τον έκανε να περιμένει τόσο πολύ...Ο Μπέκετ σπεύδει να τον ευχαριστήσει για την ετοιμότητά του.

Στα χρόνια που ακολουθούν συνεχίζει να γράφει ακατάπαυστα ("Όχι εγώ", "Τότε που","Νανούρισμα", "Καταστροφή", "Νύχτα και όνειρα", "Τι πού;", "Κακοϊδωμένο", "Κακοειπωμένο" κ.α.) και να πίνει - αν και όχι όπως παλιά- , όμως σταδιακά η υγεία του τον προδίδει. Τα χέρια του έχουν παραμορφωθεί εντελώς και το Δεκέμβριο του 1989, μια Παρασκευή και πάλι, πεθαίνει αφήνοντας ως κληρονόμους του τα δύο ανίψια του από τον αγαπημένο του αδελφό Φράνκ.

Είναι σημαδιακές οι φράσεις που είχε γράψει λίγο καιρό πρίν "Πάντα να προσπαθείς. Πάντα ν'αποτυγχάνεις. Δεν πειράζει. Να προσπαθήσεις ξανά. Ν'αποτύχεις ξανά. Ν'αποτύχεις καλύτερα"

////////////////////////////////////////////////

foinse: Nuachtán AN ÁBHAR - Cuir isteach DAOINE 21ú haois 2001 curtha in eagar ag Michela Hartoulari Sa chéad ghníomh, fanann dhá thramp in áit neamhshonraithe do dhuine nach bhfeictear riamh. Sa dara gníomh, fanann na tramps céanna arís air agus ní thagann sé. Is dráma é Waiting for Godot a bhain cáil amach mar ní tharlaíonn aon rud ann. I láthair na huaire amháin, bhí Godot b'fhéidir an carachtar amharclainne is cáiliúla den 20ú haois. 
Le blianta fada anuas bhí an t-údar féin, nach raibh inrochtana ach ag a dhlúthchiorcal cairde, ag diúltú aon agallamh a thabhairt, beagnach chomh mistéireach agus d'fhan sé dofheicthe mar a laoch.
 Ba Beckett é Godot go dtí, i 1978, léirigh a chéad bheathaisnéis (le Deirdre Bair) a íomhá. Ach fós doiléir, mar níor oscail an t-údar laureate Nobel (1969) a saol di. B’éigean seacht mbliana ó bhásaigh sé, i 1989, chun réiteach a fháil ar an enigma ar a dtugtar Samuel Beckett. 
Ansin tháinig The Curse of Glory le James Knowlson, ollamh (agus níos déanaí bunaitheoir Chartlann Beckett in Ollscoil Léitheoireachta) a bhí ina chara leis an údar, rochtain ar na doiciméid go léir a bhaineann leis, agus d'oibrigh go dlúth leis. ar a bheathaisnéis “oifigiúil” (ach ní steiriúil) uathúil: leabhar (!) 900 leathanach a thaispeánann fear Beckett taobh thiar den údar agus a léann mar úrscéal corraitheach. Tá an leabhar seo foilsithe freisin i nGréigis le foilseacháin Scripta, aistrithe ag Giorgos Ikaros Babasakis, maisithe le grianghraif den scoth agus anaithnid ó thimpeallacht Beckett. The revelations of .. Godot Bhí Samuel Beckett ina fhile don bhig, den diúltachas agus den ilroinnt, den neamhlabhartha, den neamhshaolta, den neamhbheith. file na pessimism. 
Déanann na carachtair ina gcuid saothair, bocht, uaigneach, gortaithe, stripped, teoranta do na riachtanais lom, machnamh ar greann ridiculous an tsaoil. a chaos agus paisin. Is minic nach mbíonn aon rud ar eolas againn fúthu agus uaireanta ní fheicimid iad fiú. Níl ann ach cíche, béal nó guth. 
Dúirt duine dá chairde, an péintéir Bram Van Velde, uair amháin nár scríobh Beckett riamh faoi rud éigin nár mhair sé, rud a chiallaigh leis na cothromóidí saoil-saothair nach simplí seo, ach mionsaothrú ar a shaol ar leibhéal níos doimhne. Tá an fhíric seo mar thúsphointe freisin i mbeathaisnéis Nolson, a dhéanann cuntas mionsonraithe ar eachtraí éagsúla ó shaol an údair agus a rianaíonn a rian ina shaothar.
 Foinse faisnéise an-tábhachtach do Knowlson is ea sé dhialann anaithnid Beckett óna thaistil sa Ghearmáin Naitsíoch 1936-37, a d’aimsigh a nia tar éis bhás an údair i siléar a theach tuaithe in Ussy. Chomh maith leis sin is mór an comhfhreagras príobháideach a rinne Beckett lena chairde agus a rúndiamhra, a gcuid teistiméireachtaí agus ar ndóigh tuairimí an údair féin, a ritheann tríd an leabhar, ag tabhairt a chruth chun beatha os comhair an léitheora. 
Léiríonn Knowlson gnéithe anaithnide de "chás Beckett" ag fáil réidh leis na míthuiscintí a bhain leis go dtí an deireadh. Beckett e.g. ba mhinic é mar shaintréith apolitical. Ach ní hamháin go raibh sé gníomhach (agus i mbaol) i ngrúpa friotaíochta na Breataine, a bhuaigh boinn na Fraince tar éis dheireadh an Dara Cogadh Domhanda, ach thacaigh sé freisin ar bhealaí éagsúla na Earthlings, gluaiseachtaí chearta an duine, na gluaiseachtaí friotaíochta i nDeisceart na hEorpa ( thug sé m.sh. a chearta do phríosúnaigh Pholannacha), an ghluaiseacht frith-apartheid, go minic go mbeadh an baol ann go gcaillfeadh sé a chead cónaithe sa Fhrainc.
 Caitheadh ​​le Beckett freisin mar dhuine iontach "doirbh" agus é tiomanta dá chuid oibre amháin. Mar a tharla, cé chomh casta is a bhí sé, ní nihilist a bhí ann, d’fhreagair sé le greann gach rud a chuir an-mheas air, ba chara dílis grámhar é, fulangach ar dhaoine eile agus criticiúil air féin, namhaid na poiblíochta agus na dáiríreachta, fial. agus tuisceanach agus níor theastaigh uaidh go bhfeicfí é ina naomh. 
Ba mhór an spéis a bhí aige, ó spóirt go ceol, ach anois foghlaimímid cé chomh domhain agus a bhí sé ina shaineolaí ar phéintéireacht agus dealbhóireacht. Ach anuas air sin, is í an fhírinne ná gur tháinig Beckett chun bheith ina BECKETT nuair a d’éirigh leis, tar éis blianta teipthe, a dhearcadh ar an saol a athrú, aon arrogance a chuid eolais a chaitheamh ar shiúl agus uirísle an aineolais a fháil. Bhí sé seo tar éis an chogaidh. Níos fearr a theipeann 
Rugadh ar M.Friday 1906 i mbruachbhaile saibhir i mBaile Átha Cliath, bhí óige saor ó thráma aige cé go raibh grá a mháthar leatromach uaireanta - chuir sí go Londain é le haghaidh síocanailís tar éis bhás a athar. 
lúthchleasaí iomráiteach a bhí ina mhac léinn, rinneadh foghraí den scoth de, rinne sé iarracht a bheith ina ollamh, ach rinne sé drochmheas ar a chuid mac léinn agus faoi 1928 

Σήμερα 9 Φεβρουαρίου Αγίων Μαρκέλλου Φιλαγρίου και Παγκράτιου, Οσίου Νικηφόρου ιερομάρτυρος...

Σήμερα 9 Φεβρουαρίου

Αγίων Μαρκέλλου Φιλαγρίου και Παγκράτιου, Οσίου Νικηφόρου ιερομάρτυρος


Χρόνια Πολλά!!! στους εορτάζοντες

Μάρκελος
Παγκράτιος, Παγκρατία
Νικηφόρος, Νικηφορία, Νικηφόρα 
 
Άγιος Μάρκελλος (φ.εκκλησία on line)
 

Άγιοι Μάρκελλος επίσκοπος Σικελίας, Φιλάγριος επίσκοπος Κύπρου και Παγκράτιος επίσκοπος Ταυρομενίου

Έζησαν και οι τρεις κατά τον πρώτο μετά Χριστόν αιώνα.

Ο Μάρκελλος, πατέρας του Παγκρατίου, ήταν προηγουμένως οπαδός του Σίμωνα του Μάγου.

Ήλθε όμως στην αληθινή πίστη, μέσω της διδασκαλίας και των θαυμάτων του αποστόλου Πέτρου, τον όποιο και ακολούθησε από τότε με το γιο του Παγκράτιο.

Και ο μεν Μάρκελλος έγινε κατόπιν επίσκοπος στις Συρακούσες της Σικελίας, όπου έφερε πολλούς ειδωλολάτρες στην αληθινή θρησκεία.

Ο δε Παγκράτιος έγινε επίσκοπος Ταυρομενίου (σημερινή Ταορμίνα) της Σικελίας.

Ο Φιλάγριος διέπρεψε σαν επίσκοπος της Κύπρου.

Και οι τρεις κοιμήθηκαν, αφού υπέστησαν πολλές δοκιμασίες στην εκτέλεση των ποιμαντικών καθηκόντων τους, και ζωή καθημερινού μαρτυρίου.

Η μνήμη του Αγίου Παγκρατίου, επαναλαμβάνεται και την 9η Ιουλίου.

πηγή πληροφοριών https://www.saint.gr/3630/saint.aspx