στο Κουφονήσι Ιεράπετρας (φ.Μ.Κυμάκη) |
Μαρτύρων Φωτίου και Ανικήτου
για μεγέθυνση ροδάκι να ανοίξει καρτέλα με φακό +- |
Γειά σας και χαρά σας! ......... Λίγο πολύ όλοι την έχουμε την δόση μας και εγώ λίγο παραπάνω και επιπλέον μια δόση αυτοσαρκασμού ......... Ελπίζω να σας αρέσει το περιεχόμενο που δημιουργώ εδώ κάθε μέρα ...... Σας ευχαριστώ!
η τέχνη πάει Κουφονήσι Ιεράπετρας (φ.Μ.Κυμάκη) |
11 Αυγούστου 1956 πέθανε: Τζάκσον Πόλοκ Αμερικανός ζωγράφος
Ο Τζάκσον Πόλοκ (Paul Jackson Pollock, 28 Ιανουαρίου 1912 – 11 Αυγούστου 1956) ήταν Αμερικανός ζωγράφος και ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του κινήματος του αφηρημένου εξπρεσιονισμού. Αποτελεί έναν από τους μείζονες αλλά και δημοφιλέστερους ζωγράφους της Αμερικής.
Ο Πόλοκ γεννήθηκε στο Κόντυ του Ουαϊόμινγκ και μεγάλωσε στην Αριζόνα. Η οικογενειακή του κατάσταση κατά τα νεανικά του χρόνια περιγράφεται ως ιδιαίτερα περίπλοκη, με συχνές μετακινήσεις σε διάφορες πόλεις και πολιτείες της Αμερικής.
Το 1929 εγκαταστάθηκε στη Νέα Υόρκη, όπου σπούδασε ζωγραφική κοντά στον Τόμας Χαρτ Μπένσον. Τα πρώτα έργα του Πόλοκ θεωρούνται επηρεασμένα από τους Μεξικανούς ζωγράφους Νταβίντ Αλφάρο Σικέιρος και Ντιέγο Ριβέρα, ωστόσο μετά από την πρώτη του επαφή με έργα του Πικάσο και των υπερρεαλιστών, οι πίνακες γίνονται περισσότερο συμβολικοί. Επιπλέον – πιθανά και λόγω του γεγονότος ότι έπασχε από κατάθλιψη την οποία προσπαθούσε να αντιμετωπίσει μέσω της ψυχανάλυσης – είναι επηρεασμένος από τις ψυχολογικές θεωρίες του Καρλ Γκούσταβ Γιουνγκ. Τα έργα του της περιόδου 1938-1944 είναι βασισμένα σε αυτές, αν και δεν τυγχάνουν θετικής κριτικής.
Το 1944 παντρεύεται την – επίσης ζωγράφο – Λη Κράσνερ και ένα χρόνο αργότερα μετακομίζουν στο Λονγκ Άιλαντ. Η Κράσνερ εργάζεται για τη συντήρησή τους, ενώ ο Πόλοκ αφοσιώνεται ολοκληρωτικά στη ζωγραφική. Την περίοδο αυτή, η οποία θεωρείται από τις δημιουργικότερες για τον Πόλοκ, επινοεί την τεχνική του dripping. Οι τεχνικές που αναπτύσσει καλούνται συχνά και με τον ευρύτερο όρο action painting. Παρά τον φαινομενικά τυχαίο χαρακτήρα που εμπεριέχεται στην τεχνική του, ο Πόλοκ επεξεργάζεται σχολαστικά τους πίνακές του, οι οποίοι αποτελούν ως επί το πλείστον αφηρημένες συνθέσεις μεγάλων διαστάσεων (murals).
Οι πρώτοι πίνακες που ακολουθούν την τεχνική του dripping εκτίθενται για πρώτη φορά το 1948, στην Betty Friedman Gallery και τυγχάνουν καθολικής καλλιτεχνικής αναγνώρισης, αλλά και μεγάλης εμπορικής επιτυχίας. Το περιοδικό Time φιλοξενεί εκτενές άρθρο για τον Πόλοκ το 1951, χαρακτηρίζοντάς τον ως τον "μεγαλύτερο εν ζωή Αμερικανό καλλιτέχνη". Οι πίνακες του Πόλοκ μετά το 1951 διαφοροποιούνται και χαρακτηρίζονται από περισσότερο σκοτεινά χρώματα.
Η καλλιτεχνική πορεία του Τζάκσον Πόλοκ διακόπηκε απότομα, καθώς σκοτώθηκε το 1956 σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα και ενώ, σύμφωνα με πολλές ενδείξεις, οδηγούσε μεθυσμένος.
Η τεχνική ντρίπινγκ
Κατά την τεχνική αυτή ο Πόλοκ τοποθετούσε στο έδαφος τον καμβά και έσταζε με χαοτικό τρόπο τη μπογιά πάνω του. Λόγω της ιδιαιτερότητας του ζωγράφου, τα δημιουργήματά του αποκτούσαν φράκταλ δομή και θεωρείται σχεδόν αδύνατο να αναπαραχθούν από μιμητές, καθώς αντανακλούν την ιδιαίτερη εσωτερική δομή του Πόλοκ. Ο βαθμός πολυπλοκότητας μάλιστα των έργων του, που εμφανίζουν αυτή την ιδιαίτερη συμμετρία κλίμακας, μετράται με τη φράκταλ διάσταση (κατόπιν επεξεργασίας με υπολογιστή) η οποία αυξάνει συνεχώς από κάθε έργο του στο επόμενο, αντικατοπτρίζοντας την ίδια την εξέλιξη του καλλιτέχνη.
Διαφωνίες για τα φράκταλ
Η άποψη ότι ο Πόλοκ με τον τρόπο που ζωγράφιζε είχε τη δυνατότητα να δημιουργεί πίνακες με δομή φράκταλ, εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1999 από ερευνητές του Πανεπιστημίου του South Wales της Αυστραλίας. Δουλεύοντας πάνω στο Νο. 11, 1952, κατάφεραν να απομονώσουν τα διαφορετικά στρώματα χρώματος και έδειξαν ότι το κάθε στρώμα αντιστοιχεί σε ένα σχήμα φράκταλ, και ως τούτου όσο αυξάνουν τα στρώματα, τόσο αυξάνει και ο βαθμός πολυπλοκότητας του έργου. Έκτοτε πολλές ερευνητικές ομάδες έχουν ασχοληθεί με το θέμα, ενώ έχει υποτεθεί ότι μπορεί να γίνει έλεγχος αυθεντικότητας των έργων του Πόλοκ με τη χρήση ανάλυσης φράκταλ. Πρόσφατα, εφαρμόστηκε με επιτυχία η διάκριση αυθεντικών Πόλοκ από έργα δημιουργών που έχουν εμπνευστεί από αυτόν με ποσοστό επιτυχίας 93% (σε σύνολο 26 πινάκων), ωστόσο τα φράκταλ δεν αποτέλεσαν το μόνο στοιχείο διαφοροποίησης.
Η προσπάθεια να αναδειχθούν τα φράκταλ σε κυρίαρχο στοιχείο της ζωγραφικής του Πόλοκ έχει συναντήσει αρκετή δυσπιστία από τους ερευνητές, καθώς πολλές καθόλα συνηθισμένες φυσικές διεργασίες όπως η απλή πτώση ενός υγρού είναι φράκταλ. Το 2007, ερευνητές από το Case Western Reserve University έδειξαν ότι ακόμα και ερασιτεχνικά ελεύθερα σκίτσα μπορούν να αποτελούν φράκταλ σύμφωνα με τα κριτήρια που τέθηκαν από προηγούμενους ερευνητές, χωρίς ωστόσο να έχουν καμία καλλιτεχνική αξία.
Η Σφίγγα των Ναξίων - The Naxian Sphinx
Η σφίγγα ήταν ανάθημα των Ναξίων και δέσποζε στο ιερό του Απόλλωνα, πάνω σε ιωνικό κίονα ύψους 12,10 μ.. Η μυθική μορφή, σύμβολο χθόνιας θεότητας και ουράνιας εξουσίας, παριστάνεται με σώμα και πόδια λιονταριού, με στήθος και φτερά πτηνού και κεφάλι κόρης. Τα μαλλιά της είναι μακριά, δένονται με ταινία στο μέτωπο και πέφτουν σε επιμελημένους βοστρύχους, ενώ το πρόσωπό της με τη δαιμονική έκφραση ζωντανεύει με τα μεγάλα αμυγδαλωτά μάτια και το δειλό χαμόγελο, το τυπικό για την εποχή «αρχαϊκό μειδίαμα». Οι λεπτομέρειες της ανατομίας και τα διακοσμητικά στοιχεία στο στήθος και στα φτερά δηλώνονταν με εγχαράξεις και με χρώμα.
Το έργο αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα της ναξιακής γλυπτικής στην περίοδο της ακμής της, τον 6ο αι. π.Χ. Στη βάση της σφίγγας χαράχθηκε το 328-327 π.Χ. ψήφισμα των Δελφών, με το οποίο δινόταν στους Ναξίους το δικαίωμα της προμαντείας, δηλαδή το δικαίωμα να προηγούνται κατά τη λήψη χρησμών από το μαντείο των Δελφών.
Επιγραφή:
ΔΕΛΦΟΙ ΑΠΕΔΩΚΑΝ ΝΑΞΙΟΙΣ ΤΑΝ ΠΡΟΜΑΝΤΗΙΑΝ ΚΑΤΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΑΡΧΟΝΤΟΣ
ΘΕΟΛΥΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΟΝΤΟΣ ΕΠΙΓΕΝΕΟΣ
Στοιχεία εκθέματος
Χρονολόγηση: Αρχαϊκή περίοδος, 560 π.Χ.
Τόπος Εύρεσης: Δελφοί, Ιερό του Απόλλωνα
Διαστάσεις: ύψος: 2,92 μ.
Υλικό: Ναξιώτικο μάρμαρο
Αριθμός Ευρετηρίου: 380, 1050
Copyright: Υπουργείο Πολιτισμού
This marble sphinx, an offering from the people of Naxos, dominated Apollo's sanctuary from its position atop a 12.10 meter high Ionic column. This mythical creature, a symbol of earthly divinity and heavenly power, has the body and legs of a lion, the chest and wings of a bird, and the head of a woman. Her long hair is held back by a band and forms neat curls, while the characteristic Archa?c smile enlivens her sublime countenance. She is made of white marble, with engraved and painted details on her chest and wings. This sphinx is a representative example of Naxian sculpture at its zenith in the 6th century BC. The inscription on the base records a decree of 328-327 BC bestowing the Naxians with the right to promanteia, which gave them priority to the Delphic oracle.
Inscription:
ΔΕΛΦΟΙ ΑΠΕΔΩΚΑΝ ΝΑΞΙΟΙΣ ΤΑΝ ΠΡΟΜΑΝΤΗΙΑΝ ΚΑΤΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΑΡΧΟΝΤΟΣ
ΘΕΟΛΥΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΟΝΤΟΣ ΕΠΙΓΕΝΕΟΣ
Exhibit Features:
Date: Archaic period, 560 BC
Place of discovery: Delphi, Apollon sanctuary
Dimensions: height: 2,92 m
Material: Marble from Naxos
Inventory number: 380, 1050
Copyright: Hellenic Ministry of Culture
Ἡ φωτογραφία ἀνήκει:
This photo belongs to:
http://applebystravels.blogspot.gr/2010/09/tuesday-september-21st.html
11 Αυγούστου 1494 πέθανε: Χανς Μέμλινγκ Γερμανός ζωγράφος
Ο Χανς Μέμλιγκ (Hans Memling, Ζέλιγκενστατ, Γερμανία, περ. 1433-1440 - Μπρυζ, Βέλγιο, 11 Αυγούστου 1494) ήταν Γερμανός ζωγράφος που μετακόμισε στη Φλάνδρα και εργάστηκε στην παράδοση της πρώιμης φλαμανδικής ζωγραφικής. Θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του εργαστηρίου της Μπρυζ το 15ο αι. Η γερμανική καταγωγή του, οι μορφολογικές συγγένειες και η υποτιθέμενη ταύτισή του με ένα βοηθό του Βαν ντερ Βάιντεν το 1459 οδηγούν στην υπόθεση ότι διαμορφώθηκε καλλιτεχνικά στο εργαστήριο του Ρόχιερ φαν ντερ Βάιντεν.
Ιδιαίτερη μνεία
«Τα τρίπτυχα και δίπτυχα του Μέμλινγκ (αναθηματικά τα περισσότερα), όπου στην μια πλευρά απεικονίζεται η Παναγία με το μικρό Χριστό και στην άλλη ο δωρητής του Πίνακα είχαν ανάλογες απηχήσεις κατά τους επόμενους αιώνες από πολλούς καλλιτέχνης, αλλά και δωρητές. Ιδιαίτερη σημασία έδωσε στην απόδοση των υφασμάτων και των κοσμημάτων, που αποτελεί χαρακτηριστικό στοιχείο στη φλαμανδική τέχνη. Τα έργα του χαρακτηρίζονται για τη διαυγή και διάχυτη φωτεινότητά τους για τη συνθετική ισορροπία και την ήρεμη ατμόσφαιρα.»
ΘεματογραφίαΣτα θέματά του περιλαμβάνονται απεικονίσεις θρησκευτικών σκηνών και πολλές προσωπογραφίες - στον τομέα αυτό διέπρεψε- καθώς κατόρθωσε να αποδώσει με μοναδική λεπτότητα, ευαισθησία και χάρη την προσωπικότητα και το οικείον περιβάλλον των απεικονιζομένων. Στα σημαντικότερα έργα του περιλαμβάνονται: το τρίπτυχο Η Παναγία με το Χριστό ανάμεσα σε αγίους και δωρητές (Εθνική Πινακοθήκη Λονδίνου), Η προσκύνηση των Μάγων (Μουσείο Μέμλινγκ, Μπρυζ), Ο μυστικός γάμος της αγίας Αικατερίνης (Μουσείο του Λούβρου, Παρίσι) κ.ά.
11. August 1494 gestorben: Hans Memling deutscher Maler
Hans Memling (Zeligenstadt, Deutschland, ca. 1433-1440 - Brügge, Belgien, 11. August 1494) war ein deutscher Maler, der nach Flandern zog und in der Tradition der frühen flämischen Malerei arbeitete. Er gilt als einer der bedeutendsten Vertreter der Brügger Werkstatt im 15. Jahrhundert. Seine deutsche Herkunft, morphologische Verwandtschaft und angebliche Identifizierung mit einem Gehilfen von Van der Weyden im Jahr 1459 lassen vermuten, dass es in der Werkstatt von Rohier van der Weyden künstlerisch geformt wurde.
Besondere Referenz
„Memlings Triptychen und Diptychen (die meisten davon Votivbilder), auf denen auf der einen Seite die Jungfrau Maria mit dem kleinen Christus und auf der anderen Seite der Stifter des Gemäldes abgebildet ist, fanden in den folgenden Jahrhunderten bei vielen Künstlern und Spendern ein ähnliches Echo. Besonderen Wert legte er auf die Aufführung von Textilien und Schmuck, die ein charakteristisches Element der flämischen Kunst sind. Seine Werke zeichnen sich durch ihre klare und diffuse Leuchtkraft, kompositorische Ausgewogenheit und ruhige Atmosphäre aus."
Motive Zu seinen Motiven gehören Darstellungen religiöser Szenen und viele Porträts – auf diesem Gebiet war er hervorragend – da es ihm gelang, mit einzigartiger Subtilität, Sensibilität und Anmut die Persönlichkeit und intime Umgebung der Dargestellten wiederzugeben. Zu seinen wichtigsten Werken gehören: das Triptychon Die Jungfrau und Christus unter Heiligen und Stiftern (National Gallery, London), Die Anbetung der Heiligen Drei Könige (Memling Museum, Brügge), Die geheime Hochzeit der Heiligen Katharina (Louvre Museum, Paris) usw. a.
http://www.antifono.gr
11 Αυγούστου 1996 πέθανε: Τάσος Ισαάκ Κύπριος ακτιβιστής
Ο Τάσος (Αναστάσιος) Ισαάκ (1972 - Δερύνεια Αμμοχώστου, 11 Αυγούστου 1996) ήταν Ελληνοκύπριος ο οποίος δολοφονήθηκε βάναυσα από Τούρκους πολίτες και αστυνομικούς στην διάρκεια αντικατοχικής διαδήλωσης στην περιοχή της νεκρής ζώνης, στη Δερύνεια της επαρχίας Αμμοχώστου.
Τα γεγονότα
Το 1996 η Κυπριακή Ομοσπονδία Μοτοσικλετιστών οργάνωσε αντικατοχική πορεία με αφετηρία το Βερολίνο και τερματισμό την κατεχόμενη Κερύνεια, με 200 μοτοσυκλέτες από 12 ευρωπαϊκές χώρες. Αφορμή της μοτοπορείας ήταν η 22η επέτειος από την Τούρκικη εισβολή στην Μεγαλόνησο. Η πορεία ξεκίνησε στις 2 Αυγούστου του 1996 από την Πύλη του Βρανδεμβούργου στο Βερολίνο. Οι μοτοσικλετιστές ακολούθησαν μια μεγάλη διαδρομή μέσα από χώρες της Ευρώπης για να καταλήξουν στην Kύπρο στις 10 Αυγούστου ενώνοντας τις δυνάμεις τους με ντόπιους μοτοσυκλετιστές. Κατόπιν όμως διεθνών και τοπικών πιέσεων, η Κυπριακή Ομοσπονδία Μοτοσικλετιστών ακυρώνει το σκέλος της διαμαρτυρίας εντός της Κύπρου, διοργανώνοντας εναλλακτικά την κεντρική της εκδήλωση στο Μακάριο Στάδιο το πρωί της Κυριακής 11 Αυγούστου.
Μία ομάδα μοτοσυκλετιστών αναμεσά τους και ο 24χρονος Τάσος Ισαάκ, διαφώνησε με την απόφαση της Ομοσπονδίας συνεχίζοντας κανονικά το πλάνο της πορείας τους προς τα κατεχόμενα. Έχοντας πλέον φτάσει τον αριθμό των επτά χιλιάδων μοτοσικλετιστών, από ένα αφύλακτο στρατιωτικό φυλάκιο εισήλθαν στη νεκρή ζώνη του ΟΗΕ, τη λεγόμενη «Πράσινη Γραμμή», καθώς η Κυπριακή Αστυνομία απέτυχε να τους αναχαιτίσει. Την ίδια ώρα, στη λεγόμενη «γραμμή Αττίλα», είχαν συγκεντρωθεί τουλάχιστον 1.000 Τουρκοκύπριοι, ανάμεσά τους και πολλοί οπαδοί των «Γρίζων Λύκων», που είχαν καταφθάσει από την Τουρκία, απειλώντας ότι θα άνοιγε πυρ και αυτό ανησυχούσε τις αρχές της Κυπριακής Δημοκρατίας. Από την 1η Αυγούστου η πορεία απασχολούσε το Εθνικό Συμβούλιο και τα άλλα σώματα της κυβέρνησης. Το κατοχικό καθεστώς πήρε επιπρόσθετα μέτρα στη γραμμή αντιπαράταξης. Παράλληλα, είχαν δοθεί εντολές να πυροβολούνται όσοι επιχειρούσαν να περάσουν στα κατεχόμενα.
Οι μοτοσικλετιστές αρχικά φαίνονταν αποφασισμένοι να πραγματοποιήσουν την πορεία και να φθάσουν τελικά στην Κερύνεια, προβάλλοντας παράλληλα τη θέση ότι δεν είχαν πρόθεση να συγκρουστούν ούτε με την Αστυνομία, αλλά ούτε και με τα Ηνωμένα Έθνη και ότι η πορεία τους ήταν ειρηνική. Παρόντες ήταν και οι 200 Ευρωπαίοι μοτοσικλετιστές που είχαν έλθει στην Kύπρο. Ωστόσο, μετά από συνάντηση που είχε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Γλαύκος Κληρίδης, με τον Πρόεδρο και το Συμβούλιο της Ομοσπονδίας των Μοτοσικλετιστών, η πορεία ματαιώθηκε. Όπως δήλωσε ο πρόεδρος της ομοσπονδίας, Γιώργος Χατζηκώστας, σύμφωνα με ό,τι του είχε αναφέρει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, η Κύπρος ετίθετο σε κίνδυνο με προέλαση των Τούρκων. Έτσι μια πολύ καλά οργανωμένη πορεία διαλύθηκε και μετατράπηκε σε μια ανεξέλεγκτη πορεία που κανείς δεν ήταν σε θέση να ελέγξει πλέον.
Η κατάσταση ξέφυγε από τα οργανωμένα πλαίσια. Οι μοτοσικλετιστές άρχισαν να κινούνται προς διάφορες κατευθύνσεις. Τα πρώτα μικροεπεισόδια σημειώθηκαν στο ΣOΠAZ, στη Λευκωσία. Οι διαδηλωτές πέρασαν στη νεκρή ζώνη. Οι κατοχικές δυνάμεις άναψαν φωτιά για να τους απομακρύνουν. Στη Δερύνεια η κατάσταση ήταν χειρότερη, αφού άρχισαν οι συγκρούσεις για να εξελιχθούν στη συνέχεια σε δραματικές. Μοτοσικλετιστές και άλλοι διαδηλωτές βρέθηκαν αντιμέτωποι με τους ένοπλους στρατιώτες της κατοχικής δύναμης αλλά και οργανωμένους Τούρκους και Τουρκοκύπριους αντιδιαδηλωτές που περιελάμβαναν και οργανωμένες ομάδες των Γκρίζων Λύκων.
Ο Tάσος Ισαάκ, στην προσπάθεια του να βοηθήσει έναν άλλον Ελληνοκύπριο, τον οποίο κτυπούσαν οι Τούρκοι, δέχθηκε επίθεση και έπεσε στο χώμα. Γύρω του μαζεύτηκαν μεγάλος αριθμός Τούρκων και Τουρκοκύπριων αντιδιαδηλωτών καθώς και μέλη της λεγόμενης αστυνομίας του ψευδοκράτους και άρχισαν να τον κτυπούν επανειλημμένα με πέτρες, ρόπαλα, λοστούς, μέχρις ότου αυτός εξέπνευσε. 'Αφησε την τελευταία του πνοή 95 μέτρα από την την ελληνοκυπριακή πλευρά και 32 από την τουρκοκυπριακή, σύμφωνα με την έκθεση του OHE. Δύο ιρλανδοί αστυνομικοί, μέλη της διεθνούς ειρηνευτικής δύναμης του ΟΗΕ (UNFICYP), δεν κατάφεραν να τον αποσπάσουν από τα χέρια των μαινόμενων Τουρκοκυπρίων. Τα υπόλοιπα μέλη της Ειρηνευτικής Δύναμης του ΟΗΕ, τα οποία ήταν παρόντα στην σκηνή, επέλεξαν να μην επέμβουν. Καθοδηγητής της δολοφονικής δράσης εναντίον του Tάσου Ισαάκ φέρεται να ήταν ο αρχηγός του παραρτήματος των Γκρίζων Λύκων στα κατεχόμενα, Μεχμέτ Αρσλάν. Από τη γενικευμένη συμπλοκή στη νεκρή ζώνη τραυματίστηκαν συνολικά 54 Ελληνοκύπριοι, 17 Τουρκοκύπριοι και 12 μέλη της ειρηνευτικής δύναμης.
Η κηδεία του Τάσου Ισαάκ έγινε με πάνδημο τρόπο στις 14 Αυγούστου. Τραγική φιγούρα η σύζυγός του, που ήταν έγκυος στο πρώτο τους παιδί. Ως ένδειξη ευγνωμοσύνης για τις υπηρεσίες του προς την Ελλάδα, η ελληνική κυβέρνηση αποφάσισε να είναι ο ανάδοχος γονέας του ακόμη αγέννητου μωρού. Όταν γεννήθηκε το κοριτσάκι, βαπτίστηκε Αναστασία από τον Έλληνα τότε Υπουργό Εξωτερικών Θεόδωρο Πάγκαλο. Η Ελληνίδα τραγουδίστρια Χάρις Αλεξίου της έχει αφιερώσει το τραγούδι "Τραγούδι του Χελιδονιού". Μετά την κηδεία, ο οργισμένος εξάδελφός του Σολωμός Σολωμού, 26 ετών, προσπάθησε να αφαιρέσει τουρκική σημαία από φυλάκιο της «Πράσινης Γραμμής», για να πέσει νεκρός από πυρά που προήλθαν από τα Κατεχόμενα.
Στις 24 Ιουνίου 2008 το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο έκρινε ένοχη την Τουρκία για τις δολοφονίες Σολωμού και Ισαάκ. Σύμφωνα με το δικαστήριο, η Τουρκία κρίθηκε ένοχη για την παραβίαση του 2ου άρθρου της Ευρωπαϊκής Συνθήκης για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, δηλαδή δεν προχώρησε σε ενέργειες για την εύρεση των ενόχων. Επίσης επιδίκασε χρηματική αποζημίωση στην οικογένεια του Ισαάκ.
η αγάπη μας περισσεύει (φ.Μ.Κυμάκη) |
Εκμεταλλευτείτε ότι σας περισσεύει
Απο την Ανθή Αγγελοπούλου
Οι καιροί είναι δύσκολοι και η έννοια της οικονομίας έχει μπει σχεδόν σε όλα τα νοικοκυριά. Το fe-mail αγαπά και σέβεται τις αναγνώστριες του γι αυτό το λόγο σας βρήκαμε εύκολους και ανέξοδους τρόπους να εκμεταλλευτείτε τα πάντα στο νοικοκυριό σας. Έτσι και λιγότερα απορρίμματα θα έχετε και οικονομία θα κάνετε.
Αν σας περισσέψει μαϊντανός και σκόρδο από τα κεφτεδάκια που πλάθετε μην τα πετάξετε. Βάλτε τα να βράσουν με 2 κούπες νερό και μόλις κρυώσει το υγρό ρίξτε το σε ένα ψεκαστήρι. Ψεκάστε με αυτό τα φυτά και τα δέντρα σας που έχουν έντομα και θα αποφύγετε τα έντομα της Άνοιξης.
Αν σας περισσέψουν υφάσματα από κάποια ρούχα σας στα χρώματα του κόκκινου και του πορτοκαλί φτιάξτε με αυτά σουπλά για το τραπέζι σας ή πετσέτες. Οι ειδικοί λένε ότι αυτά τα χρώματα επηρεάζουν τις διαθέσεις και τις αντιδράσεις μας και βοηθούν στην καλή πέψη.
Αν βάλετε καινούργια τέντα τα κομμάτια που θα περισσέψουν πείτε στο τεντά να σας τα κόψει σε στρογγυλά κομμάτια για να μπορείτε στο μέλλον να καλύψετε τυχόν τρύπες.
Αν περισσέψει καφές στην καφετιέρα μην το χύσετε. 2 κούπες από αυτόν στο ξέπλυμα των μαύρων ρούχων σας θα τονίσει και πάλι τα χρώματά τους.
Το λάδι από το τηγάνισμα μην το πετάτε. Στραγγίστε το και ρίξτε το σε ένα μπουκάλι. Κατά καιρούς περνάτε με αυτό τους μεντεσέδες σε πόρτες και παράθυρα για να μην τρίζουν. Επίσης τα παντζούρια σας για να προστατευθούν από τον καυτό καλοκαιρινό ήλιο.
Τα πιάτα που έχουν σπάσει λίγο στις άκρες είναι επικίνδυνα να τα χρησιμοποιήσετε για να τρώτε αλλά ιδανικά για να τα τοποθετήσετε κάτω από τις γλάστρες σας για να μην τρέχουν τα νερά στο μπαλκόνι ή στα χαλιά σας.
Τα φελιζόλ που υπάρχουν μέσα στις κούτες ηλεκτρικών που αγοράζουμε είναι ιδανικά για να φτιάξετε την δική σας κάβα μιας και προσφέρουν καταπληκτική μόνωση.
Την παλιά οδοντόβουρτσα δεν την πετάμε. Είναι το καταπληκτικότερο εργαλείο για να βγάλουμε λεκέδες πίσω από τις βρύσες που είναι στενό σημείο, από ρούχα για να μην απλωθεί ο λεκές σε όλο το ύφασμα αλλά και από υφασμάτινα παπούτσια.
Το παλιό μας σφουγγάρι που κάνουμε μπάνιο είναι πολύ καλό για να βουρτσίζουμε και να καθαρίζουμε τα παπούτσια μας.
Οι εφημερίδες μας είναι η καλύτερη πετσέτα για να καθαρίσουμε τζάμια ή γυάλινες επιφάνειες ή τα τζάμια του αυτοκινήτου μας. Επίσης αν μας στενεύουν κάποια παπούτσια μπορούμε να βρέξουμε μερικές εφημερίδες και να τις βάλουμε μάσα για μερικές μέρες.
Το νερό που βράσατε τα μακαρόνια είναι ιδανικό για να πλύνετε με αυτό τα πιάτα και τα κατσαρολικά μετά το γεύμα σας γιατί εξαφανίζει εύκολα τα λίπη. Επίσης είναι ιδανικό νερό για να πλύνετε με αυτό δαντέλες και κεντήματα.
Τα φακελάκια από το χρησιμοποιημένο τσάι είναι οι καλύτερες κομπρέσες για να ξεπρηστούν τα βλέφαρα σας. Επίσης είναι ιδανικά για να βάλετε τα καλσόν ή διχτυωτές κάλτσες που έχουν ανοίξει τα χρώματά τους για να ξανασκουρύνουν. Τα μουλιάζετε για λίγο και τα βγάζετε μόλις πάρουν το χρώμα που θέλετε. Επίσης μπορείτε με ένα χρησιμοποιημένο φακελάκι να περάσετε μια παλιά ξύλινη κορνίζα για να επανέλθει στο αρχικό της χρώμα.
Τις φλούδες από το πορτοκάλι που φάγατε μην τις πετάξετε. Περάστε με αυτές τα δερμάτινα ρούχα σας και μετά με ένα μάλλινο ύφασμα για να τους ξαναδώσετε λάμψη.
Τα κατακάθια από τον ελληνικό καφέ μην τα πετάξτε στα σκουπίδια αλλά μέσα στο νεροχύτη για να εξαλειφθούν όλες οι δυσάρεστες οσμές.
Αν φτιάξετε αγκινάρες που είναι η εποχή τους τα φύλλα τους μην τα πετάξετε. Βάλτε τα σε 1 λίτρο περίπου νερό για 20 λεπτά και στο αφέψημα βάλτε τα χέρια σας, τα σημεία που είναι σκληρά όπως αγκώνες, παλάμες, 10-15 λεπτά για να μαλακώσουν.
Όταν φτιάχνετε ψάρι τα λεμόνια που θα περισσέψουν στύψτε τα και περάστε με το χυμό τους το νεροχύτη και τα πιάτα για να ξεμυρίσουν από την ψαρίλα. Επίσης με τις λεμονόκουπες περάστε τα μαχαίρια, πιρούνια και τον πάγκο κοπής.
Αν σας περισσέψει βανίλια από τα γλυκά σας ρίξτε στα τασάκια του σπιτιού ή του αυτοκινήτου σας για να μην μυρίζουν ή στο πάτωμα και σκουπίστε με την ηλεκτρική. Σε όλα τα επόμενα σκουπίσματα το σπίτι θα μοσχομυρίζει.
Τις φλούδες από πορτοκάλια, μανταρίνια, λεμόνια, γκρέιπφρουτ βάλτε τες σε ένα ταψάκι στο φούρνο ή στο γκριλ με ανοιχτή πόρτα περίπου 1 λεπτό κα μόλις καούν λίγο και μυρίσει το δωμάτιο βγάλτε τα. Θα φύγουν όλες οι άσχημες μυρωδιές από το χώρο και ειδικά η φαγητίλα.
Μαζέψτε κομμάτια υφάσματα από διάφορα ρούχα σας και μπορείτε να φτιάξετε ένα ωραίο πάτσγουρκ κάλυμμα για το κρεβάτι ή τον καναπέ ή ακόμα και ένα μοντέρνο τραπεζομάντιλο.
Τις λεμονόκουπες από τα στυμμένα λεμόνια κρατήστε τες και περάστε κατά καιρούς τα γόνατα και τους αγκώνες σας για να μαλακώνουν, τα χέρια και το πρόσωπο για να εξαλείψτε τις πανάδες και τα στίγματα.
fe-mail.gr
Take advantage of what you have left over
From Anthi Angelopoulou
Times are tough and the concept of thrift has entered almost every household. fe-mail loves and respects its readers, that's why we found easy and inexpensive ways for you to take advantage of everything in your household. This way you will have less waste and save money.
If you have parsley and garlic left over from the meatballs you make, don't throw them away. Bring them to a boil with 2 cups of water and once the liquid has cooled pour it into a spray bottle. Spray this on your plants and trees that have insects and you will avoid Spring insects.
If you have leftover fabrics from some of your clothes in the colors of red and orange, use them to make placemats for your table or towels. Experts say these colors affect our moods and reactions and help with good digestion.
If you install a new awning, ask the awning company to cut them into round pieces so that you can cover any holes in the future.
If there is left over coffee in the coffee maker, do not spill it. 2 cups of it in the wash of your black clothes will highlight their colors again.
Do not throw away the oil from frying. Drain and pour into a bottle. From time to time you run it over the hinges on doors and windows to prevent them from creaking. Also your shutters to protect from the hot summer sun.
Plates that are slightly broken at the edges are dangerous to use for eating but ideal to place under your pots to prevent water from running onto the balcony or onto your carpets.
The styrofoam inside the electrical boxes we buy are ideal for building your own wine cellar as they offer amazing insulation.
We don't throw away the old toothbrush. It is the most amazing tool to remove stains from behind faucets that are a tight spot, from clothes to prevent the stain from spreading throughout the fabric, and from fabric shoes.
Our old bath sponge is very good for brushing and cleaning our shoes.
Our newspapers are the best towel to clean windows or glass surfaces or our car windows. Also, if some shoes are too tight for us, we can wet some newspapers and put them in a pulp for a few days.
The water in which you boiled the spaghetti is ideal for washing the dishes and pots with it after your meal because it easily removes the fats. It is also ideal water to wash lace and embroidery with.
Spent tea bags are the best compresses to decongest your eyelids. They are also ideal for putting on tights or fishnet stockings that have lightened their colors to darken again. You soak them for a while and take them out as soon as they get the color you want. You can also apply a used sachet to an old wooden frame to return it to its original color.
Do not throw away the orange peels you have eaten. Go through these leather garments and then with a woolen cloth to bring them back to shine.
Do not throw the dregs from the Greek coffee in the garbage, but in the sink to eliminate all unpleasant odors.
If you make artichokes that are in season, don't throw away their leaves. Put them in about 1 liter of water for 20 minutes and in the decoction put your hands, the places that are hard such as elbows, palms, 10-15 minutes to soften.
When you make fish, squeeze the lemons that will be left over and run the sink and the dishes with their juice to remove the fishy smell. Also pass the knives, forks and cutting board with the lemon wedges.
If you have leftover vanilla from your sweets, put it in the ashtrays of your house or car so they don't smell, or on the floor and vacuum it up. In all subsequent sweeps the house will smell musty.
Place the peels of oranges, tangerines, lemons, grapefruit on a tray in the oven or grill with the door open for about 1 minute and as soon as they burn a little and the room smells, take them out. All the bad smells will go away from the place and especially the food smell.
Collect pieces of fabric from your various clothes and you can make a nice patchwork cover for the bed or sofa or even a modern tablecloth.
Keep the lemon wedges from the squeezed lemons and use them from time to time on your knees and elbows to soften them, hands and face to eliminate freckles and spots.