Τετάρτη 2 Μαρτίου 2022

Κινγκ Κονγκ

King Kong Fay Wray 1933.jpg

Ο Κινγκ Κονγκ (αγγλικά:King Kong) είναι ένα κινηματογραφικό τέρας, που προέρχεται απο ταινίες, το οποίο μοιάζει με έναν τεράστιο γορίλα, κι έχει εμφανιστεί σε διάφορα μέσα από το 1933.

 Έχει χαρακτηριστεί ως Το όγδοο θαύμα του κόσμου, μια φράση που χρησιμοποιείται πολύ στις ταινίες που έχει εμφανιστεί. Ο χαρακτήρας εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο μυθιστόρημα της ταινίας King Kong του 1933 από την RKO Pictures, με την πρεμιέρα της ταινίας να πραγματοποιείται δύο μήνες αργότερα. 

Η ίδια η ταινία αντιμετωπίστηκε με καλό μάτι από την αρχική της κυκλοφορία ως και τις επανακυκλοφορίες της. Μια συνέχεια ακολούθησε γρήγορα, την ίδια χρονιά, με τον τίτλο The Son of Kong, με τον Μικρό Κονγκ. Στη δεκαετία του 1960, η Toho παρήγαγε μια ταινία με τον Κινγκ Κονγκ να συγκρούεται με τον Γκοντζίλα της Toho, με τίτλο King Kong εναντίον Ο Godzilla (1962), και μια άλλη ταινία με τον Κινγκ Κονγκ, με τίτλο King Kong Escapes (1967), με βάση το The King Kong Show (1966-1969) από την Rankin / Bass Productions. 

Το 1976, ο Ντίνο ντε Λαουρέντις δημιούργησε ένα μοντέρνο remake της αρχικής ταινίας με σκηνοθέτη τον Τζον Γκουίλερμιν. Μια συνέχεια, με τίτλο ο Κινγκ Κονγκ Ζει, ακολούθησε μια δεκαετία αργότερα με μια Θηλυκιά Kong. Ένα άλλο remake του πρωτότυπου, που αυτή τη φορά διαδραματίζεται το 1933, κυκλοφόρησε το 2005 από τον σκηνοθέτη Πίτερ Τζάκσον.

Η πιο πρόσφατη ταινία με τον Κινγκ Κονγκ είναι η ταινία, Κονγκ: Η Νήσος του Κρανίου (2017), που διαδραματίζεται το 1973,και είναι μέρος του MonsterVerse της Legendary Entertainment,το οποίο ξεκίνησε με την επανεκκίνηση του Godzilla το 2014. Μια συνέχεια, με τίτλο Godzilla Vs Κong, όπου για άλλη μια φορά, οι συγκεκριμένοι χαρακτήρες συναντιούνται και συγκρούονται, προγραμματίζεται για το 2021.

Ο χαρακτήρας του King Kong έχει γίνει ένα από τα πιο διάσημα εικονίδια ταινιών στον κόσμο, έχοντας εμπνεύσει μια σειρά από sequels, remakes, spin-off, μιμητές, παρωδίες, κινούμενα σχέδια, βιβλία, κόμικς, βιντεοπαιχνίδια, βόλτες σε θεματικά πάρκά και μια θεατρική παράσταση. Ο ρόλος του στις διάφορες αφηγήσεις ποικίλλει, από ένα εξωφρενικό τέρας έως ένας τραγικός αντιήρωας.

από τη βικιπαίδεια

Σήμερα 2 Μαρτίου Αγίας Ευθαλείας της μάρτυρος, Αγίου Ησύχιου συγκλητικού...

μια ζωγραφιά από κάποια εφαρμογή (φ.Μ.Κυμάκη)
ένας πίνακας που έφτιαξα με την βοήθεια της εφαρμογής

Σήμερα 2 Μαρτίου 

Αγίας Ευθαλίας της μάρτυρος, Αγίου Ησύχιου συγκλητικού

Χρόνια Πολλά!!!

Ευθαλία , Θάλεια,

για μεγέθυνση ροδάκι

Τρίτη 1 Μαρτίου 2022

ΤΟ ΦΥΛΑΧΤΟ ΤΟΥ ΜΑΡΤΗ


Σήμερα 1 Μαρτίου Αγίας Ευδοκίας Οσιομάρτυρος,...

Σήμερα 1Μαρτίου 
Αγίας Ευδοκίας Οσιομάρτυρος, Αγίου Παρασκευά Νεομάρτυρος , Αγίου Χαρισίου Μάρτυρος
Χρόνια πολλά!!
Ευδοκία, Παράσχος,Πάρης Χαρίσιος,Χαρίσα

Για μεγέθυνση ροδάκι

Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2022

μπισκοτάκια σαβουαγιάρ

φωτ.από έντυπο
φωτ.από έντυπο

Σήμερα θα σας παρουσιάσω μια πολύ εύκολη συνταγή για να φτιάξουμε νόστιμα μπισκοτάκια σαβουαγιάρ.

Θα τα χρειαστούμε για τον καφέ μας το τσάι μας ή το γάλα μας ή σκέτα για την λιγούρα μας

Τα υλικά είναι : 

4 αυγά

100 γραμμάρια  ζάχαρη

50 γραμμάρια κορν φλάουρ

50 γραμμάρια αλεύρι

άχνη ζάχαρη για πασπάλισμα

Πώς θα τα φτιάξουμε:  

Ξεχωρίζουμε τα ασπράδια και τα χτυπάμε με τη ζάχαρη σε μίξερ μέχρι να γίνει η μαρέγκα.

Όταν τελειώσει το mixing  προσθέτουμε σιγά σιγά το αλεύρι και το κορνφλάουρ κοσκινίζοντας 

Ανακατεύουμε απαλά καθώς προσθέτουμε και τους κρόκους 

Όταν γίνει ομοιόμορφο το μείγμα το βάζουμε σε κορνέ και φτιάχνουμε μπαστουνάκια πάνω σε λαδόκολα.

Τα ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο σε 200 βαθμούς για 15  λεπτά περίπου μέχρι να πάρουν χρώμα.

Όταν τα βγάλουμε από το φούρνο αφήνουμε για 10 λεπτά και μετά τα πασπαλίζουμε με την άχνη.

Καλή επιτυχία!

Σήμερα 28 Φεβρουαρίου Οσίου Βασιλείου Ομολογητού, Αγίου Προτερίου...

Ιερά Μονή Μεγίστης Λαύρας Αγίου Όρους - παράσταση βασισμένη στην αντίστοιχη ξυλογραφία - έργο του χαράκτη Γ.Μόσχου

Γραμματόσημο ΕΛΤΑ σειρά ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ (φ.Μ.Κυμάκη)
Γραμματόσημο ΕΛΤΑ σειρά ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ (φ.Μ.Κυμάκη)

 Σήμερα 28 Φεβρουαρίου 

Οσίου Βασιλείου Ομολογητού, Αγίου Προτερίου 

 Οσίας Κύρας και Μαράνας

Χρόνια Πολλά!!! 

Κύρα , Μαράνα

για μεγέθυνση ροδάκι


Οι Οσίες Κύρα και Μαράνα κατάγονταν από τη Βέρροια  (Χαλέπι) Συρίας με καταγωγή  επίσημη και ευγενική, και ανάλογη  μόρφωση.   Αφοσιωμένες στην πνευματική ζωή και τον ησυχαστικό βίο εγκατέλειψαν τον κόσμο για τον πνευματικό αγώνα. τους  συνεχίζοντας με ταπεινοφροσύνη και αγαθοεργίες τη ζωή τους.Έτσι, αφού έζησαν, κοιμήθηκαν με ειρήνη.

Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 2022

Σήμερα 27 Φεβρουαρίου Όσίου Προκοπίου,...

Από τη σειρα γραμματοσήμων ΑΓΡΙΟΛΟΥΛΟΥΔΑ των ΕΛΤΑ (φ.Μ.Κυμάκη)
Από τη σειρά γραμματοσήμων ΑΓΡΙΟΛΟΥΛΟΥΔΑ των ΕΛΤΑ (φ.Μ.Κυμάκη)

Σήμερα 27 Φεβρουαρίου Της Απόκρεω

Οσίου Προκοπίου Δεκαπολίτου , Οσίων Ασκληπιού και Ιακώβου

Χρόνια πολλά!!

Ασκληπιός Ασκληπιάδα
Προκόπιος
 
για μεγέθυνση ροδάκι

Σάββατο 26 Φεβρουαρίου 2022

Νίκος Χατζηκυριάκος Γκίκας

sansimera.gr
 

Ο Νίκος Χατζηκυριάκος Γκίκας (26 Φεβρουαρίου 1906 - 3 Σεπτεμβρίου 1994) ήταν σημαντικός Έλληνας ζωγράφος, γλύπτης, χαράκτης, εικονογράφος, συγγραφέας και ακαδημαϊκός. Διετέλεσε καθηγητής στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και ιδρυτικό μέλος του ελληνικού τμήματος της "AICA" (Association Internationale des Critiques d’Art, Διεθνής Ένωση Κριτικών Τέχνης).

Ο Νίκος Χατζηκυριάκος Γκίκας γεννήθηκε στην Αθήνα στις 26 Φεβρουαρίου 1906. Πατέρας του ήταν ο καταγόμενος από τα Ψαρά αξιωματικός του Βασιλικού Ναυτικού Αλέξανδρος Χατζηκυριάκος. Μητέρα του η Ελέλε Γκίκα, της γνωστής οικογένειας Γκίκα, η οποία είχε εγκατασταθεί στην Ύδρα. Ο μικρός Νίκος βρισκόταν κάθε καλοκαίρι στο νησί και αυτή η διαμονή του επηρέασε την καλλιτεχνική του δημιουργία. Οι γονείς του, με την παραίνεση του σχολείου του, στο οποίο είχε απαλλαγεί από το μάθημα της ιχνογραφίας λόγω εξαίρετων επιδόσεων, αντιλαμβανόμενη το ταλέντο του νεαρού τον έστειλε να μαθητεύσει αρχικά κοντά στον Βασίλη Μαγιάση (1917) και, το 1921, στον Κωνσταντίνο Παρθένη.

Το 1922 ολοκληρώνει τις εγκύκλιες σπουδές του στο Λεόντειο Λύκειο και αρχικά εγγράφεται στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Το 1923 εγκαταλείπει τη Σχολή και την Αθήνα, μετοικώντας για σπουδές στο Παρίσι, όπου εγγράφεται στη Σορβόννη, παρακολουθώντας μαθήματα γαλλικής και ελληνικής φιλολογίας και αισθητικής. Το 1923 συμμετέχει σε ομαδική έκθεση στη γκαλερί Salon des Independants. Τον επόμενο χρόνο εγγράφεται στην Academie Ranson, όπου παρακολουθεί μαθήματα ζωγραφικής, με καθηγητή τον Ροζέ Μπισιέρ (Roger Bissiere) και χαρακτικής με καθηγητή το Δημήτρη Γαλάνη, συμμετέχοντας παράλληλα σε αρκετές ομαδικές εκθέσεις. 

Η πρώτη ατομική του έκθεση οργανώνεται το 1927 στην Galerie Percier στο Παρίσι. Το 1928 εκθέτει για πρώτη φορά στην Αθήνα, από κοινού με τον γλύπτη Μιχάλη Τόμπρο στη γκαλερί "Στρατηγοπούλου".Την ίδια χρονιά καλείται να υπηρετήσει τη στρατιωτική του θητεία, την οποία ολοκληρώνει το 1929. Όταν απολύεται νυμφεύεται την ποιήτρια Αντιγόνη Κοτζιά και αναχωρούν μαζί για το Παρίσι.

Το 1930 συμμετέχει στην έκθεση που οργανώνεται στο Salon des Surindépendants στο Παρίσι και στην έκθεση της ομάδας "Τέχνη 1930" στο Ζάππειο Μέγαρο της Αθήνας. Στις εκθέσεις αυτές συμμετέχει και το 1931. Το 1932 δημοσιεύει στο περιοδικό "Πολιτεία" άρθρο σχετικό με τα ιταλικά σχέδια του Μουσείου του Λούβρου. Συμμετέχει εκ νέου στην έκθεση του Salon des Surindépendants

περισσότερες πληροφορίες εδώ  https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9D%CE%AF%CE%BA%CE%BF

Νικολά-Ζοζέφ Κυνιό

Οχημα Κυνιό του 1771 στο "Musée des Arts et Métiers", Παρίσι.

Ο Νικολά-Ζοζέφ Κυνιό (γαλλικά: Nicolas-Joseph Cugnot, 26 Φεβρουαρίου 1725 – 2 Οκτωβρίου 1804) ήταν Γάλλος αξιωματικός του πυροβολικού και εφευρέτης του πρώτου ατμοκίνητου οχήματος.

Πειραματιζόμενος στην εφαρμογή του ατμού για τη μετακίνηση των βαρέων πυροβόλων, αρχικά με τη βοήθεια ενός δραπάνου που επεξεργαζόταν με ακρίβεια τα διάφορα μέρη του πυροβόλου εφεύρε το εξάρτημα εκείνο που θα μπορούσε να μεταφέρει την κίνηση σε τροχό, δηλαδή το έμβολο.

Έτσι το 1770 ο Κυνιό κατάφερε και δημιούργησε ουσιαστικά το πρώτο μηχανικό αυτοκίνητο (για τον ίδιον, «αυτοκινούμενο ελκυστήρα πυροβολικού»), που έλαβε και το όνομά του. Το όχημα Κυνιό ήταν ένα βαρύ τρίτροχο όχημα, βάρους 2,5 τόνων, που στο πρόσθιο μέρος του έφερε ατμολέβητα, από τον οποίο ο ατμός διοχετευόμενος με μια απλή διάταξη σε κάθετο έμβολο μετέδιδε με στρόφαλο κίνηση στον πρόσθιο τροχό. Ο ελκυστήρας αυτός κινήθηκε με ταχύτητα 3,6 χιλιόμετρα την ώρα, επί 20 λεπτά της ώρας, μεταφέροντας 4 επιβάτες. Στη συνέχεια μετά από 20 λεπτά στάση, μέχρι να επανακτήσει αρκετή πίεση μπορούσε να επαναλάβει το εγχείρημα.

Το δεύτερο σε παραγωγή όμοιο όχημα το 1771 δημιούργησε και το πρώτο αυτοκινητικό ατύχημα λόγω της μεγάλης δυσκολίας που παρουσίαζε, λόγω βάρους, στην αλλαγή πορείας.

Μετά από αυτή την επιτυχή εφεύρεση ο Βασιλιάς της Γαλλίας Λουδοβίκος ΙΕ΄ απένειμε στον Κυνιό ιδιαίτερη τιμητική σύνταξη. Το πρωτότυπο αυτό όχημα εκτίθεται σήμερα στο Εθνικό Μουσείο Τεχνών στο Παρίσι. 

από https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9D%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BB%CE%AC-

Σήμερα 26 Φεβρουαρίου Οσίου Πορφυρίου , Αγίας Φωτεινής, ...


Άγιος Γεώργιος Σεληναρίου (φ.Μ.Κυμάκη)
Άγιος Γεώργιος Σεληναρίου (φ.Μ.Κυμάκη)

 Σήμερα 26 Φεβρουαρίου 

Ψυχοσάββατο

Οσίου Πορφυρίου , Αγίας Φωτεινής. 

Αγίας Ανατολής της Μάρτυρος, 

Αγίου Σεβαστιανού δουκός, Αγίου Φωτεινού του Μάρτυρος

Χρόνια Πολλά!!!

Ανατολή

Πορφύριος, Πορφυρός, Πορφυρή, Πορφυρία,

Σεβαστιανός, Σεβαστίνος, Σεβαστός, 

Φωτεινή, Φώτιος, Φώτης, Φωτεινός, 

για μεγέθυνση ροδάκι

 ---------------------------------------

 Τι συμβολίζουν τα υλικά στα κόλλυβα

Τα κόλλυβα είναι σιτάρι βρασμένο που κατά κανόνα σήμερα έχει τη μορφή στολισμένου δίσκου με ξηρούς καρπούς, όπως αμύγδαλα, καρύδια και κυρίως ζάχαρη.

Τα Κόλλυβα προσφέρονται στους παρευρισκόμενους σε μνημόσυνα στην εκκλησία, αλλά και διανέμονται στη συνέχεια σε συγγενικά ή φιλικά σπίτια. Το έθιμο προέρχεται από τα παλαιότερα χριστιανικά χρόνια και έχει σχέση με τα περίδειπνα των Ελλήνων και άλλων λαών.

Τα υλικά που παρασκευάζονται τα κόλλυβα έχουν τη σημασία τους.

Το στάρι: Είναι το σύμβολο της γης και συμβολίζει και τις ψυχές των πεθαμένων.

Το ρόδι: Με αυτό ο Άδης κράτησε την Περσεφόνη στον κάτω κόσμο, βέβαια οι χριστιανοί στο ρόδι συμβολίζουν την λαμπρότητα του παραδείσου.

Τα ασπρισμένα αμύγδαλα: συμβολίζουν τα γυμνά οστά για να μας θυμίζουν την μοίρα που θα έχουμε όλοι.

Τα μπαχαρικά: Είναι τα αρώματα αυτού του κόσμου.

Ο μαϊντανός (σε κάποιες παραλλαγές ο δυόσμος): Είναι η ευχή για ανάπαυση «εν τόπω χλοερώ».

Οι ξηροί καρποί: Είναι η ζωή που αναπαράγεται.

Το τρίμμα από τα στραγάλια ή η φρυγανιά ή το αλεύρι: Συμβολίζει το ελαφρύ χώμα.

Η σταφίδα: Από τα αρχαία χρόνια τον Διόνυσο και την γλύκα της ζωής έως τον Χριστό που είναι η άμπελος. 

Και τέλος η ζάχαρη συμβολίζει τον γλυκό παράδεισο.

πληροφορίες από   https://www.athensvoice.gr/greece/747258-psyhosavvato-2022-ti-einai-pote-peftei-kai-poia-i-simasia-toy