Πέμπτη 31 Μαρτίου 2022

Σήμερα 31 Μαρτίου Αγίου Υπατίου Ιερομάρτυρος

Μαρίνα Ηρακλείου
 Σήμερα 31 Μαρτίου Αγίου Υπατίου Ιερομάρτυρος

για μεγέθυνση ροδάκι να ν ανοίξει με φακό

Ὁ Ἅγιος Θεόφιλος ὁ Μάρτυρας καὶ οἱ σὺν αὐτῷ μαρτυρήσαντες ἐν Κρήτῃ

Ὁ Ἅγιος Θεόφιλος μαρτύρησε μὲ τὴν οἰκογένειά του στὴν Κρήτη. Στὸ α’ στιχηρὸ τοῦ Ἑσπερινοῦ ὑπάρχει πληροφορία περὶ τοῦ μαρτυρίου τῆς συζύγου του: «…καὶ νυμφῶνος θείου ἐχώρησας ἔνδον, νενυμφευμένην τῷ Χριστῷ διὰ βασάνων τοῦ σώματος τὴν σύζυγον ἀγόμενος…». Στὸ α’ τροπάριο τῆς γ’ Ὠδῆς τοῦ Κανόνος γίνεται λόγος περὶ μαρτυρίου καὶ τῶν τέκνων του. Προφανῶς ἔχουμε περίπτωση οἰκογενειακοῦ μαρτυρίου ἀνάλογο πρὸς ἐκείνου τοῦ Ἁγίου Μεγαλομάρτυρος Εὐσταθίου († 20 Σεπτεμβρίου) καὶ τοῦ Ἁγίου Ἑσπέρου († 2 Μαΐου). Πιθανότατα οἱ Ἅγιοι μαρτύρησαν κατὰ τὴν ἐποχὴ τῶν διωγμῶν τῆς ἀρχαίας Ἐκκλησίας.  https://www.synaxarion.gr/gr/sid/2502/sxsaintinfo.aspx

Σουσαμόπιτα Αλεξανδρουπόλεως

Μια συνταγή της Σαρακοστής απο τη συλλογη της Μαίρης Παναγάκου απο ένα παλιό ένθετο φυλλαδιο.

Σουσαμόπιτα από την Αλεξανδρούπολη

ΥΛΙΚΑ ΓΙΑ 20-25 ΚΟΜΜΑΤΙΑ:
1/2 κιλό φύλλο κρούστας για γλυκά/
1/2 κιλό σουσάμι καλά καβουρδισμένο/
1 1/2 φλ. τσ. σησαμέλαιο/
1 κ. γλ. κανέλλα σε σκόνη/
1/2 κ. γλ. γαρίφαλο σε σκόνη/
3 κ.σ. φρυγανιά τριμμένη/
2 κ.σ. σουσάμι για γαρνιτούρα/

Υλικά για το σιρόπι:
2 φλ. τσ. ζάχαρη
2 φλ. τσ. νερό
1 φλ. τσ. μέλι
2 κ.σ. κονιάκ
1 ξύλο κανέλλας και 5-6 γαριφαλάκια

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

1 . Καβουρδίζουμε σε αντικολλητικό τηγάνι το σουσάμι και αφήνουμε να καβουρδιστεί αρκετά. Όταν κρυώσει, το ανακατεύουμε με τα μυρωδικά και τη φρυγανιά, 

2. Αλείφουμε με σησαμέλαιο ένα ταψί Νο 30 και απλώνουμε 3 φύλλα κρούστας αλειμμένα
επίσης με σησαμέλαιο το καθένα. Απλώνουμε λίγο από το μείγμα επάνω τους και συνεχίζουμε, με άλλο ένα φύλλο, το λαδώνουμε και πασπαλίζουμε με λίγο ακόμα από το μείγμα του σουσαμιού.

 3. Συνεχίζουμε με φύλλο, μείγμα, εναλλάξ μέχρι να τελειώσουν τα υλικά. Τελειώνουμε με 3 φύλλα αλειμμένα με σησαμέλαιο μεταξύ τους.

4. Με κοφτερό μαχαίρι χαράζουμε την πίτα σε κομμάτια και τη ραντίζουμε με λίγο νερό για να γίνει τραγανό το φύλλο. Βάζουμε σε κατσαρολάκι το σησαμέλαιο να κάψει καλά. Ρίχνουμε το καυτό σησαμέλαιο στην επιφάνεια της σουσαμόπιτας, Θα πρέπει το φύλλο να ασπρίσει τη στιγμή που θα το ρίξουμε. Πασπαλίζουμε με το ακαβούρδιστο σουσάμι.

5. Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 180 βαθμούς πάνω-κάτω και ψήνουμε για 15'. Μετά χαμηλώνουμε τη θερμοκρασία στους 130 βαθμούς για 30' ακόμα, μέχρι να ροδίσει καλά.

Βγάζουμε το ταψί και αφήνουμε τη σουσαμόπιτα να κρυώσει. 6. Ετοιμάζουμε το σιρόπι. Βάζουμε σε κατσαρόλα το νερό με τη ζάχαρη και τα μυρωδικά να βράσει για 5-6 λεπτά και μετά ρίχνουμε το μέλι. Βράζουμε γιο ακόμα 2-3', ξαφρίζοντας αν χρειαστεί και προσθέτουμε το κονιάκ. Αφήνουμε 5' να αρωματιστεί το σιρόπι και σιροπιάζουμε με το ζεστό σιρόπι.

Σερβίρουμε το ιδιαίτερο αυτό θρακιώτικο γλυκό με σπιτικό λικέρ, αρωματικό τσάι ή παγωμένη σπιτική λεμονάδα.

Ένα φώς στο νησί της Κλαίρ Μποναφέ

Γύρισε τη ράχη στην ακτή που δε διακρινόταν πια, και στράφηκε κατα τη δύση, οσφραινόμενος τον άνεμο που ερχόταν από τ' ανοιχτά τον μαστίγωνε κι έπαιρνε από πάνω του το φόβο. Και όπως πήγαινε με βημα αργό, θαμπωμένος από τον ήλιο που έγερνε στον ορίζοντα αισθάνθηκε να ξεθωριάζει μέσα του η ανάμνηση των χαοτικών, των άδειωι ημερών που τον χώριζαν από την προηγούμενη ζωή του. Δεν ήταν πα σε θέση να πει πόσες ώρες είχε περάσει στο Παρίσι, στην αίθουσα αναμονής του σταθμού της Λιόν, μέχρι να μπει σε κάποιο από τα λίγα τρένα που έφευγαν, πόσοι Γερμανοί στρατιώτες και Γάλλοι αστυνομικοί είχαι ξεφυλλίσει το διαβατήριό του, πόσες μέρες ταξίδευε όρθιος σ έναν ασφυκτικά γεμάτο διάδρομο ή μισοκοιμόταν μαζί με άλλους ταξιδιώτες σ ένα παγκάκι ενός μικρού, επαρχιακού σταθμού, και άλλα. Όλα είχαν μεμιάς βυθιστεί μέσα σ' ένα απροσπέλαστο παρελθόν, κι ένιωθε ανάλα φρος, υπέροχα ελεύθερος, σαν ταξιδιώτης του παλιού καιρού, με μοναδική αίσθηση αυτήν της αστραφτερής θάλασσας και του μισοφέγγαρου που πρόβαλλε στον ουρανό.

Πραγματικά, λίγο παρακάτω ήταν σαν να μην είχε γίνει πόλεμος. όχι μόνο γι' αυτόν, τον Ξαβιέ Σέθιεφ, μα και για όλους τους εξορίστους που έπαιρνε μαζί του στ' ανοιχτά το Τοξότης. «Το φρούριο του Ιφ•, το φρούριο του Ιφ!» τσίριξε μια φωνή την ώρα που κάποιο χέρι
έδειχνε μια δαντελωτή σιλουέτα, μακριά. Ακούστηκαν γέλια, φωνές, κάποιοι περίεργοι ήρθαν και γραπώθηκαν από το παραπέτο, λες κι επρόκειτο για θαύμα. Κανείς δεν έμενε στη θέση του, και παρά τον όγκο του, το πλήθος μετατοπιζόταν χωρίς τσαλαπατήματα, ολοφάνερα μεθυσμένο από την προοπτική να περάσει την πρώτη νύχτα μεσοπέλαγα. Όλοι έμοιαζαν να έχουν ξεχάσει την παραφροσύνη της σιαχώρησης, από τη στιγμή που τους βόλεψαν ανά δύο, τέσσερις κι έξι  στις καμπίνες, και τους σύστησαν να χρησιμοποιούν το νερό μόνο πέντε λεπτά τη μέρα. («Και να θεωρείτε πως είστε τυχεροί που το δικαιούστε ακόμη!» είχε φωνάξει ένας γερο-καμαρότος, αγανακτισμένος από τις διαμαρτυρίες τους. «Διακόσια άτομα εκεί κάτω κοιμούνται πάνω στα ξύλα, και δεν έχουν καθόλου νερό!»)
...

Τρίτη 29 Μαρτίου 2022

Φτέρη

για μεγέθυνση ροδάκι να ανοίξει με φακό

 Στο φυλλάδιο ένθετο για τα βότανα που έχω βρήκα και την "φτέρη" 

να συγκαταλλέγεται στα φυτά βαφές  - αυτό δεν το ήξερα ας δούμε λοιπόν τι λέει 

Ο αριθμός των ειδών της είναι πολύ μεγάλος και περιλαμβάνει φυτά διαφορετικού μεγέθους, σχήματος φύλλων, που ζούν σε διαφορετικά περιβάλλοντα. Αρκετά είδη της είναι καλλωπιστικά

Είναι ένα ατελές φυτό που δεν βγάζει άνθη. Τα σπόρια της με τα οποία  πολλαπλασιάζεται εμφανίζονται στην κάτω επιφάνεια των φύλλων.....

για μεγέθυνση ροδάκι να ανοίξει με φακό

Σήμερα 29 Μαρτίου Μάρκου Επισκόπου Αρεθουσίων

σειρα ΕΛΤΑ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ - ΜΟΝΗ ΚΟΥΤΛΟΥΜΟΥΣΙΟΥ
σειρά ΕΛΤΑ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ - ΜΟΝΗ ΚΟΥΤΛΟΥΜΟΥΣΙΟΥ
γραμματόσημο βάσει ξυλογραφίας Γ.Μόσχου
Την έκδοση μοναδικών συλλεκτικών Σειρών Γρομματοσήμων για το Άγιον Όρος έκαναν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, με στόχο να προβάλουν την ιστορική ορθόδοξη παράδοσή μας και να αναδείξουν τους μοναδικούς θησαυρούς που φυλάσσονται ανά τους αιώνες στο «Περιβόλι της Παναγιάς»

Σήμερα 29 Μαρτίου 

Μάρκου Επισκόπου Αρεθουσίων

Κυρίλλου ιερομάρτυρος  κ  των συν  αυτώ 


για μεγέθυνση ροδάκι να ανοίξει με φακό


 

Ὁ Ἅγιος Μάρκος ἤκμασε κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ βασιλέως Κωνσταντίου (337 – 361 μ.Χ.) καὶ τοῦ Ἰουλιανοῦ τοῦ Παραβάτου (361 – 363 μ.Χ.). 

Ἦταν Ἐπίσκοπος Ἀρεθουσίων. Τὸ ἔτος 341 μ.Χ. συμμετεῖχε στὴν Σύνοδο τῆς Ἀντιόχειας. Στὰ Πρακτικὰ μάλιστα αὐτῆς, διασώζεται «Ἔκθεσις Πίστεως Μάρκου Ἀρεθουσίων». Τὸ ἑπόμενο ἔτος συμμετεῖχε στὴν ἀντιπροσωπεία Ἐπισκόπων, ἡ ὁποία μετέβη στὰ Τρέβηρα γιὰ νὰ συναντήσει τὸν αὐτοκράτορα Κώνσταντα. Τὸ ἔτος 343 μ.Χ. ἔλαβε μέρος στὴν Σύνοδο τῆς Φιλιππουπόλεως καὶ τὸ ἔτος 351 μ.Χ. στὴν Σύνοδο τοῦ Σιρμίου, ἡ ὁποία καταδίκασε τὸν Φωτεινό, Ἐπίσκοπο Σιρμίου, ὡς ὀπαδὸ τοῦ αἱρετικοῦ Ἐπισκόπου Ἀγκύρας, Μαρκέλλου. Τὸν συναντᾶμε, ἐπίσης, στὴν Σύνοδο τῆς Σελευκείας τῆς Ἰσαυρίας, τὸ ἔτος 358 μ.Χ.

Ὁ Ἅγιος Μάρκος ἀναδείχθηκε μεγάλος διώκτης τῆς εἰδωλολατρίας καὶ ὁδήγησε μὲ τὸν φιλόθεο βίο καὶ τὸ εὐαγγελικὸ κήρυγμά του πολλοὺς Ἐθνικοὺς στὴν ἀληθινὴ πίστη. Μὲ τὴν προτροπή του δὲ οἱ Χριστιανοί, οἱ ὁποῖοι προέρχονταν ἀπὸ τὸν κόσμο τῶν Ἐθνικῶν, γκρέμισαν ἕναν εἰδωλολατρικὸ ναό. Ὁ αὐτοκράτορας Ἰουλιανὸς ὁ Παραβάτης ἀπαιτοῦσε ἀπὸ τὸν Ἅγιο ἢ νὰ δώσει ἀποζημίωση γιὰ τὸν κατεστραμμένο ναὸ ἢ νὰ τὸν ξαναοικοδομήσει. Γι’ αὐτό, ὅταν πληροφορήθηκε τὴν σύλληψη πολλῶν Χριστιανῶν γιὰ τὸ συγκεκριμένο γεγονός, παρουσιάσθηκε μόνος του στὶς ἀρχὲς ποὺ τὸν καταδίωκαν, τὸ 363 μ.Χ.

Τὸ μαρτύριο καὶ τὰ βασανιστήρια, τὰ ὁποῖα ὑπέστη ὁ Ἅγιος Μάρκος, χαρακτηρίζονται ἀπὸ τὸν Θεοδώρητο Κύρου ὡς πραγματικὴ τραγωδία. Νὰ πῶς περιγράφει ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος τὸ μαρτύριο τοῦ Ἁγίου: «Ὁδηγοῦσαν τὸν γέροντα Ἐπίσκοπο, τὸν ἐθελοντὴ ἀθλητή, διὰ μέσου τῆς πόλεως καὶ σὲ ὅλους ἦταν σεβαστὸς γιὰ τὴν πολιτεία του, πλὴν τῶν διωκτῶν καὶ τυράννων, ποὺ ἀγωνίζονταν πῶς νὰ ὑπερβάλλουν ὁ ἕνας τὸν ἄλλον στὴν θρασύτητα κατὰ τοῦ πρεσβύτου. Τὸν ἔσυραν διὰ μέσου πλατειῶν, τὸν ὠθοῦσαν πρὸς ὑπονόμους, τὸν ἔσυραν ἀπὸ τὰ μαλλιὰ καὶ τὰ γένια. Δὲν ὑπῆρχε μέλος τοῦ σώματός του ποὺ νὰ μὴν ὑπέστη μαζὶ μὲ τὶς κακώσεις καὶ ταπείνωση. Τὸν ὕψωναν μετέωρο ἀπὸ τὰ πόδια καὶ μὲ τὶς μυτερὲς γραφίδες ἔκαναν παιχνίδι τους τὴν τραγωδία. Τοῦ τρυποῦσαν τὰ αὐτιά… Τὸν κρέμασαν ψηλὰ μέσα σὲ δίχτυ καὶ τὸν ἄλειψαν μὲ μέλι καὶ ἁλάτι. Οἱ σφίγγες καὶ οἱ μέλισσες τὸν κεντοῦσαν, ἐνῷ τὸ καταμεσήμερο ὁ ἥλιος μὲ τὶς καυστικές του ἀκτίνες αὔξανε τὴν φλόγωση».

Ὁ Ἅγιος Μάρκος τὰ ὑπέμεινε ὅλα μὲ καρτερία καὶ ἀνεξικακία. Εὐχαριστοῦσε καὶ δοξολογοῦσε τὸ Ὄνομα τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ.

Ὁ ὕπαρχος τῆς πόλεως Ἀρεθούσης θαύμασε τὴν γενναιότητα καὶ τὴν πνευματικὴ ἀνδρεία τοῦ Ἁγίου Μάρκου καὶ ἐξέφρασε τὴν ἔντονη δυσαρέσκειά του πρός τὸν αὐτοκράτορα Ἰουλιανὸ γιὰ τὸν διωγμὸ τοῦ Ἁγίου. Ζήτησε δὲ μάλιστα τὴν ἀπελευθέρωσή του. Ὁ Ἅγιος ὄχι μόνο ἐλευθερώθηκε, ἀλλὰ μὲ τὴν Χάρη τοῦ Θεοῦ βάπτισε Χριστιανοὺς καὶ τοὺς διῶκτες του.
Ὁ Ἅγιος Μάρκος κοιμήθηκε μὲ εἰρήνη. https://www.synaxarion.gr/gr/sid/2486/sxsaintinfo.aspx

Δευτέρα 28 Μαρτίου 2022

Χορτοπιτάκια Κρητικά

Από ένα φυλλάδιο ένθετο με νηστίσιμες συνταγές από την Μ. Παναγάκου

Υλικά Για το φύλλο

500 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
Ι ποτήρι χλιαρό νερό
1 κ.σ. ελαιόλαδο
1 κ.σ. χυμό φρέσκου λεμονιού

Για τη γέμιση

1 κιλό διάφορα Χόρτα, σπανάκι, σέσκουλα, λάπαθα, καυκαλήθρες, μυρώνια κ.ά.
1/2 ματσάκι μάραθο ψιλοκομμένο
1 /2 ματσάκι άνηθο ψιλοκομμένο
4-5 φρέσκα κρεμμυδάκια ψιλοκομμένα
1/2 ποτήρι ελαιόλαδο
λίγο αλάτι,
φρεσκοτριμμένο πιπέρι,
μοσχοκάρυδο
ελαιόλαδο για το τηγάνισμα

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ

1. Πλενουμε και ψιλοκόβουμε ολα τα χορταρικά και τα μυρωδικά. Σε μεγάλο και βαθύ τηγάνι βάζουμε το ελαιόλαδο και σοτάρουμε τα κρεμμυδάκια, μέχρι να μαραθούν, Ρίχνουμε και τα υπόλοιπα χορταρικά. Πασπαλίζουμε με αλάτι, πιπέρι και μοσχοκάρυδο, ανακατεύοντας συνεχώς για 7-10'. Τα βάζουμε να στραγγίσουν γιο 2 περίπου ώρες.

2. Σε λεκάνη ρίχνουμε το ελαιόλαδο της ζύμης, το νερό, τον χυμό λεμονιού και αργά αργά το αλεύρι, ζυμώνοντας μέχρι να πάρουμε μια εύπλαστη ζύμη που θα ξεκολλάει από τα χέρια μας. Τη χωρίζουμε σε 4 μπάλες και την αφήνουμε σκεπασμένη στη λεκάνη να ξεκουραστεί γιο 1/2 ώρα.

3.Ανοίγουμε την κάθε μπάλα σε λεπτό φύλλο με την πιτόβεργα και κόβουμε σε ορθογώνια κομμάτια. Στη μέση και κάθετα, στο καθένα βάζουμε μια κουταλιά γέμιση, διπλώνουμε κοι κλείνουμε πατώντας γύρω γύρω με μικρό πιρούνι. (αυτο δεν το καταλαβαίνω εγώ κόβω στρογγυλά με κάποιο βοήθημα και κλείνω μισοφέγγαρο)

4.Σε βαθύ τηγάνι ρίχνουμε αρκετό ελαιόλαδο να κάψει. Μόλις είναι έτοιμο τοποθετούμε ένα ένα τα χορτοπιτάκια και τα γυρίζουμε κι από την άλλη πλευρά να ροδίσουν.

Τα βγάζουμε με τρυπητή κουτάλα σε απορροφητικό χαρτί να στραγγιξουν. Τρώγονται ζεστά ή κρύα και τέρπουν τον ουρανίσκο μας με τα αρωματικά νηστίσιμα χορταρικά τους.

Σήμερα 28 Μαρτίου Αποστόλου και Μάρτυρος Ηρωδίωνος, Οσίου Ιλαρίωνος

σειρα ΕΛΤΑ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ - ΜΟΝΗ ΚΑΡΑΚΑΛΛΟΥ
σειρα ΕΛΤΑ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ - ΜΟΝΗ ΚΑΡΑΚΑΛΛΟΥ
Τα γραμματόσημα της σειράς σχεδιάστηκαν βάσει της ξυλογραφίας του χαράκτη Γ. Μόσχου  

Την έκδοση μοναδικών συλλεκτικών Σειρών Γρομματοσήμων για το Άγιον Όρος έκαναν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, με στόχο να προβάλουν την ιστορική ορθόδοξη παράδοσή μας και να αναδείξουν τους μοναδικούς θησαυρούς που φυλάσσονται ανά τους αιώνες στο «Περιβόλι της Παναγιάς»

 Σήμερα 28 Μαρτίου  

Αποστόλου και Μάρτυρος Ηρωδίωνος, Οσίου Ιλαρίωνος

 από το ημερολόγιο - Αγιολόγιο  .....  για μεγέθυνση ροδάκι να ανοίξει με φακό

Κυριακή 27 Μαρτίου 2022

Σήμερα 27 Μαρτίου Της Σταυροπροσκυνήσεως (Γ΄Κυριακή νηστειών)...

σειρά ΕΛΤΑ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ - ΜΟΝΗ ΦΙΛΟΘΕΟΥ
σειρά ΕΛΤΑ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ - ΜΟΝΗ ΦΙΛΟΘΕΟΥ  βάσει ξυλογραφίας Γ.Μόσχου

Σήμερα 27 Μαρτίου 

Της Σταυροπροσκυνήσεως (Γ΄Κυριακή νηστειών), 

Αγίων Φιλητού Λυδίας Θεοπρέπιου και Μακεδόνα, 

Αγίας Ματρώνης εν Θεσσαλονίκη

 Χρόνια Πολλά!!!

Φιλητός Φιλήτα Λυδία Μακεδόνας Ματρώνα

για μεγέθυνση ροδάκι να ανοίξει με φακό

Φυσικά εντομοαπωθητικά



Αυτό το άρθρο έχει πολύ χρήσιμες πληροφορίες για τη βοήθεια που μπορούμε να έχουμε απο τα βότανα

Η ΦΥΣΗ έχει τους δικούς της τρόπους να απωθεί τα έντομα, που πολύ συχνά γίνονται ενοχλητικά.

Η φύση συνήθως δεν σκοτώνει. Αλλά και τις λίγες φορές που το κάνει, σπάνια παραβιάζει το πλαίσιο της φυσικής επιλογής ή των διατροφικών αναγκών ενός πληθιοσμού ατόμων της.
Ο άνθρωπος, δυστυχώς, δεν ακολουθεί την τακτική της φύσης: σκοτώνει είτε για το συμφέρον του ή επειδή ενοχλείται. Θέλει μάλιστα άμεσα αποτελεσματικούς τρόπους. Αυτό όμως συνεπάγεται τη διατάραξη της φυσικής ισορροπίας, αλλά και τη μόλυνση του περιβάλλοντος με κάθε είδους χημικές ουσίες.

Φυσικά εντομοαπωθητικά

Τα φυτά, εκτός από τα δηλητήρια που διαθέτουν για την προστασία τους - και τα οποία τα ζώα τα γνωρίζουν και τα αποφεύγουν - έχουν και μερικές εντομοαπωθητικές ουσίες, που είναι αποτελεσματικές και τα προφυλάσσουν. Για παράδειγμα, η σκόνη των λουλουδιών του πύρεθρου βλάπτει μόνο τα έντομα, τα ερπετά και τα ψάρια.
Ένα άλλο εντομοαπωθητικό φυτό είναι π Ινούλα, της οποίας οι ρίζες προσελκύουν τις μύγες και. λόγω της κολλητικής ουσίας που περιέχουν, τις παγιδεύουν. Επίσης, ο βασιλικός, με το θαυμάσιο άρωμα του, διώχνει τα κουνούπια τις μύγες. Δεν τον χρησιμοποιούσαν λοιπόν οι παλιοί μόνο για τιιν ομορφιά και το άρωμά του... Είναι πλέον καιρός να εφαρμόσουμε κι εμείς ένα φυσικό τρόπο απώθησης των εντόμων. Υπάρχουν πολλοί, κι εδώ θα αναφέρουμε μόνο μερικούς.

Για τις μύγες

Τώρα το καλοκαίρι, κρεμάστε ματσάκια εντομοαπωθητικών φυτών στο σπίτι σας ή βάλτε στα περβάζια των παραθύρων σας γλαστράκια με αρωματικά βότανα (βασιλικό, μέντα, δεντρολίβανο, τανάτσετο, φλισκούνι - που μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε και στη μαγειρική.

Για τα μυρμήγκια

Αλείψτε τις γωνιές και τις χαραμάδες με αφέψημα φύλλων καρυδιάς. Επίσης, Το μοσχοκάρυδο απωθεί αρκετά είδη εντόμων των ντουλαπιών ή της αποθήκης σας.

Για το σκόρο

Βάλτε αποξηραμένα κλαδάκια αψιθιάς, αρτεμισίας, δεντρολίβανου, θυμαριού ή λεβάντας ανάμεσα στα μάλλινα και στις κουβέρτες σας. Γεμίστε πάνινα σακουλάκια με αυτά τα βότανα αφού τα αποξηράνετε

Όταν βρίσκεστε έξω


Αποφύγετε τα έντομα, αλείφοντας το δέρμα σας με δυνατά αφεψήματα χαμομηλιού, αψιθιάς και λεβάντας ή χρησιμοποιώντας αιθέριο έλαιο λεβάντας.

Βρήκα αυτό το άρθρο σε ένα παλιό ένθετο εφημερίδας

Σάββατο 26 Μαρτίου 2022

Σήμερα 26 Μαρτίου Αγίου Πούλιου του Αναγνώστου, Ιερομαρτύρων εν Γοτθία

Γραμματόσημο ΕΛΤΑ σειρά ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ  - ΜΟΝΗ ΚΩΝΣΤΑΜΩΝΗΤΟΥ Παράσταση βάσει ξυλογραφίας του χαράκτη Γ. Μόσχου
Γραμματόσημο ΕΛΤΑ σειρά ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ  - ΜΟΝΗ ΚΩΝΣΤΑΜΩΝΗΤΟΥ 
 Παράσταση βάσει ξυλογραφίας του χαράκτη Γ. Μόσχου

 Σήμερα 26 Μαρτίου 

Αγίου Πούλιου του Αναγνώστου, Ιερομαρτύρων εν Γοτθία

Χρόνια Πολλά !!!
 Πούλιος  Σύλλας  Σύλλια

για μεγέθυνση ροδάκι να ανοίξει με φακό

Παρασκευή 25 Μαρτίου 2022

Σήμερα 25 Μαρτίου Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου

 Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου

Σήμερα 25 Μαρτίου Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου

Χρόνια Πολλά!!!
Ευάγγελος,  Ευαγγελία, Βαγγέλης,  Βαγγελία

για μεγέθυνση ροδάκι να ανοίξει με φακό

Πέμπτη 24 Μαρτίου 2022

Σήμερα 24 Μαρτίου Προεόρτια του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, Ιερομάρτυρος Αρτέμονος Επισκόπου Σελευκείας της Πισιδίας

Γραμματόσημο ΕΛΤΑ σειρά ΕΡΡΙΚΟΣ ΣΛΗΜΑΝ

Σήμερα 24 Μαρτίου Προεόρτια του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, Ιερομάρτυρος Αρτέμονος Επισκόπου Σελευκείας της Πισιδίας

για μεγεθυνση ροδάκι να ανοιξει με φακό

Σήμερα είναι παγκόσμια ημέρα κατα της φυματίωσης

Τετάρτη 23 Μαρτίου 2022

Σήμερα 23 Μαρτίου Ιερομάρτυρος Νίκωνος και των συν αυτώ


Μύρτος η κοινή Γραμματόσημο ΕΛΤΑ σειρά ΑΓΡΙΟΛΟΥΛΟΥΔΑ σχεδιάστηκε απο την  Βασιλική Κωνσταντινέα
Μύρτος η κοινή Γραμματόσημο ΕΛΤΑ σειρά ΑΓΡΙΟΛΟΥΛΟΥΔΑ  

σχεδιάστηκε απο την  Βασιλική Κωνσταντινέα

Σήμερα 23 Μαρτίου 

Ιερομάρτυρος Νίκωνος και των συν αυτώ, Μάρτυρος Δομετίου

για μεγεθυνση ροδάκι να ανοίξει με φακό

 



Στο σύνδεσμο έχομε το συναξάρι του Άγιου Ιερομάρτυρος Νίκωνος
Ὁ Ἅγιος Ἱερομάρτυρας Νίκων ἔζησε κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ ἡγεμόνος Κουϊντιανοῦ καὶ καταγόταν ἀπὸ τὴ Νεάπολη τῆς Ἰταλίας. Ἡ μητέρα του ἦταν Χριστιανὴ καὶ τὸν γαλούχησε μὲ τὰ νάματα τῆς εὐσεβείας καὶ ὁ πατέρας του εἰδωλολάτρης. ...
περισσότερα https://psiphidwto.blogspot.com/2022/03/blog-post_81.html

---------------------

Μάρτυς τοῦ Χριστοῦ Δομέτιος


Ὁ Μάρτυς τοῦ Χριστοῦ Δομέτιος ἔζησε κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ Ἰουλιανοῦ τοῦ Παραβάτου
(361 – 363 μ.Χ.) καὶ καταγόταν ἀπὸ τὴν χώρα τῆς Φρυγίας. Βλέποντας ὅμως ὅτι πολλοὶ ἀρνοῦνταν τὸν Χριστὸ καὶ προσκυνοῦσαν τὰ εἴδωλα, δυσφοροῦσε καὶ ἀγανακτοῦσε.
Μία ἡμέρα, λοιπόν, ἐνῷ γινόταν ἱπποδρομία καὶ προσφερόταν θυσία στὰ εἴδωλα, δὲν μπόρεσε νὰ ὑπομείνει ἄλλο. Ποθώντας μὲ θεϊκὸ ζῆλο νὰ μαρτυρήσει τὸ Ὄνομα τοῦ Θεοῦ, στάθηκε στὸ μέσο τοῦ θεάτρου καὶ μὲ μεγάλη φωνὴ καταράστηκε τὸν ἀποστάτη Ἰουλιανό, ἔπτυσε ὅλους ὅσους λάτρευαν τὰ εἴδωλα καὶ χλεύασε τοὺς ψεύτικους θεούς. Γι’ αὐτὸ συνελήφθη καὶ ὑπέστη πολλὰ βασανιστήρια. Στὸ τέλος, ἐπειδὴ δὲν ἀρνιόταν τὸν Χριστό, τοῦ ἀπέκοψαν διὰ ξίφους τὴν ἱερὰ κεφαλή του.

από τον σύνδεσμο αυτό https://www.synaxarion.gr/gr/sid/2421/sxsaintinfo.aspx έχομε το συναξάρι του Μάρτυρος Δομετίου

Τρίτη 22 Μαρτίου 2022

Πώς έγινε η σημαία μας;

Σε ένα παλιό ημερολόγιο τσέπης βρήκα αυτό το ποίημα του Ιωάννη Χέλμη 

που δεν ξέρω πόσοι Έλληνες το γνωρίζουν. 

 Με την ευκαιρία της μεθαυριανής εορτής 

της Εθνικής μας Παλιγγενεσίας 

το παραθέτω έτσι ακριβώς όπως το βρήκα 

αγκαλιασμένο με την γαλανόλευκη. 

 Εγώ θα προτιμήσω αυτή την εκδοχή και όχι εκείνη περί ουρανού και κύματος

 
για μεγέθυνση ροδάκι να ανοίξει με φακό

 

για μεγέθυνση ροδάκι να ανοίξει με φακό

Πλαστός με καλαμποκάλευρο απο Δυτ. Μακεδονία


Μια ακόμα νηστίσιμη συνταγή απ τη κ. Μαίρη Πανσγάκου

ΥΛΙΚΑ

800 γρ. καλαμποκάλευρο/
1 i/2 λ. νερό/
1 1/2 κιλό διάφορα Χόρτα για πίτες (ζοχοί, σπανάκι, λάπαθα, καυκαλήθρες)/
1 ι φλ.τσ. άνηθο ψιλοκομμένο/
1 φλ.τσ. φρέσκα κρεμμυδάκια ψιλοκομμένα/
1/2 φλ. τσ. πράσο ψιλοκομμένο/
1 φλ. τσ. ελαιόλαδο/αλάτι και μπόλικο άσπρο πιπέρι

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ 

1. Πλένουμε, στραγγίζουμε και ψιλοκόβουμε τα Χόρτα. Τα βάζουμε σε σουρωτήρι, με τον άνηθο, τα κρεμμυδάκια, τα πράσα και τα αλατίζουμε ελαφρά.
Τα τρίβουμε με τα χέρια μας μέχρι να μαραθούν εντελώς και να βγάλουν όλα τα υγρά τους και τα αφήνουμε να στραγγίσουν. 

2. Σε βαθειά αντικολλητική κατσαρόλα ρίχνουμε όλο το νερό, λίγο αλάτι και λίγο πιπέρι.Όταν πάρει βράση, ρίχνουμε σιγά-σιγά καλαμποκάλευρο ανακατεύοντας συνεχώς με ξύλινη κουτάλα για να μη σβολιάσει.'0ταν το μείγμα αρχίσει να πήζει και να ξεκολλάει από τα τοιχώματα της κατσαρόλας, σβήνουμε και κατεβάζουμε την κατσαρόλα από τη φωτιά.

3. Λαδώνουμε ένα στρογγυλό ταψί και απλώνουμε τον μισό χυλό* 
Από πόνω ρίχνουμε τα στραγγισμένα χορταρικά και το υπόλοιπο πιπέρι. Ραντίζουμε με λίγο ελαιόλαδο και σκεπάζουμε με τον υπόλοιπο χυλό.

4. Ραντίζουμε τον χυλό με λίγο ελαιόλαδο και πασπαλίζουμε με λίγο καλαμποκάλευρο. Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 180 βαθμούς πάνω-κάτω και ψήνουμεγια 1 ώρα περίπου. Αφήνουμε την πίτα να κρυώσει λίγο, πριν την κόψουμε.

Οι πίτες της υπαίθρου κλείνουν μέσα τους τόση νοστιμιά, τόσα μυρωδάτα υλικά που είναι ένα χορταστικό γεύμα κάθε στιγμή της ημέρας.

Σήμερα 22 Μαρτίου Αγίας Δροσιδας και των 5 παρθένων

Ταράξακο κ Κιχώριο απ τη σειρά ΑΓΡΙΟΛΟΥΛΟΥΔΑ που σχεδιαστηκε απο Βασ. Κωνσταντινέα
Ταράξακο κ Κιχώριο απ τη σειρά ΑΓΡΙΟΛΟΥΛΟΥΔΑ που σχεδιαστηκε απο Βασ. Κωνσταντινέα

Σήμερα 22 Μαρτίου 

Αγίας Δροσίδας και των 5 παρθένων

Για μεγεθυνση ροδάκι να ανοίξει με φακό

Τανάτσετο ή άγριο χρυσάνθεμο ή καρυοφίλλι

Τανάτσετο  - άγριο χρυσάνθεμο
Τανάτσετο  - άγριο χρυσάνθεμο

Σε ένα παλιό ένθετο "τα βότανα στη ζωή μας" υπάρχει και 

αυτό το βότανο το εντομοαπωθητικό που χρειάζεται ωστόσο 

μεγάλη προσοχή στη χρήση του


για μεγέθυνση ροδάκι να ανοίξει με φακό

Δευτέρα 21 Μαρτίου 2022

Σήμερα 21 Μαρτίου Θωμά πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως,

Γραμματόσημο ΕΛΤΑ απο τη σειρά Ελληνικές Ανασκαφές
 Γραμματόσημο ΕΛΤΑ απο τη σειρά για τις Ελληνικές Ανασκαφές Αναμνηστική σειρά του 1976 για τον Ερρίκο Σλήμαν  δε σχεδίαση - προσαρμογή  Π. Γράββαλου και Β. Κωνσταντινέα
 

 Σήμερα 21 Μαρτίου 

Θωμά πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως, 

Βηρύλλου επισκόπου Κατάνης, Μαρτύρων Δομνίνου και Φιλήμονος των εκ Θεσσαλονίκης

 
για μεγέθυνση ροδάκι να ανλίξει με φακό

 

 
 
Από το σύνδεσμο πιο κάτω , έχομε  το συναξάρι  του Οσίου Ιακώβου του Ομολογητού
 
Ὁ Ὅσιος Ἰάκωβος ὁ Ὁμολογητὴς ἀκολούθησε τὸν ἀσκητικὸ βίο ἀπὸ πολὺ μικρὴ ἡλικία. 
Ἔγινε μοναχός, ἀφοῦ προηγουμένως εἶχε ἤδη προετοιμάσει τὸν ἑαυτό του μὲ νηστεία, ἀγρυπνία, προσευχὴ καὶ τὴν μελέτη τῶν Θείων Γραφῶν καὶ μετέπειτα ἀξιώθηκε νὰ ἀνέλθει στὸ Ἐπισκοπικὸ ἀξίωμα.
 
 Στὰ χρόνια τῶν ἀσεβῶν εἰκονομάχων, ἐπειδὴ ἐξαναγκάστηκε ἀπὸ ἐκείνους νὰ ἀρνηθεῖ τὴν προσκύνηση τῶν Ἁγίων καὶ σεπτῶν εἰκόνων καὶ ἐπειδὴ δὲν πρόδωσε τὴν πατρώα εὐσέβεια, ὑπέμεινε πολλοὺς πειρασμούς, ἐξορίες καὶ ἄλλες κακουχίες, ποὺ ἐπινόησαν ἐναντίων του οἱ ἀσεβεῖς. 
 
Στὴν συνέχεια παράδωσε τὴν μακάρια ψυχή του στὰ χέρια τοῦ Θεοῦ, γιὰ τὸν Ὁποῖο ἀγωνίσθηκε μέχρι τὸν θάνατο μὲ προθυμία καὶ ἱερὸ ζῆλο. Γι’ αὐτὸ καὶ ὀνομάζεται Ὁμολογητής.
Ὁ Ἅγιος Θεόδωρος ὁ Στουδίτης, ἀναφέρει κάποιον Ὁμολογητὴ Ἰάκωβο, ὁ ὁποῖος πέθανε τὸ ἔτος 818 μ.Χ., ἀλλὰ δὲν ἀναφέρει ὅτι ἦταν Ἐπίσκοπος.

https://www.synaxarion.gr/gr/sid/2993/sxsaintinfo.aspx

Κυριακή 20 Μαρτίου 2022

Σήμερα 20 Μαρτίου Γρηγορίου του Παλαμά, Β' Κυριακή των νηστειών, ...

Σίλυβο το μαριανό απ τη σειρά ΑΓΡΙΟΛΟΥΛΟΤΥΔΑ των ΕΛΤΑ Η σειρά σχεδιάστηκε από την Βασιλική Κωνσταντινέα και κυκλοφόρησε προς το τέλος του 1989
Σίλυβο το μαριανό απ τη σειρά ΑΓΡΙΟΛΟΥΛΟΤΥΔΑ των ΕΛΤΑ Η σειρά σχεδιάστηκε από την Βασιλική Κωνσταντινέα και κυκλοφόρησε προς το τέλος του 1989

Σήμερα 20 Μαρττίου
Γρηγορίου του Παλαμά, Β' Κυριακή των νηστειών, Αγίας Κλαυδίας, Αγίου Ροδιανού

 

Ο θείος αυτός πατέρας, καταγόταν από την Ασία και ανετράφη από παιδί στην βασιλική αυλή της Κωνσταντινούπολης. Τελείωσε τις σπουδές του στη φιλοσοφία, ρητορική και φυσική. Στη λογική, κατά την αποφοιτήριο διάλεξή του ενώπιον του αυτοκράτορα και των αξιωματούχων, ο πρύτανης του πανεπιστημίου ανεφώνησε με θαυμασμό ότι αν ήταν παρών και ο ίδιος Aριστοτέλης θα τον επαινούσε.

Μετά τις σπουδές του όμως, απέρριψε τη προσφορά υψηλών αξιωμάτων του αυτοκράτορα, εγκατέλειψε τα βασίλεια και από είκοσι χρονών ασκήτευσε στο Άγιον Όρος. Πρώτα στην Λαύρα του Βατοπεδίου κατόπιν στη Λαύρα του Αθανασίου καθώς και στην ερημική τοποθεσία Γλωσσία, σημερινή Προβάτα. Αναχώρησε από το Όρος για τα Ιεροσόλυμα, αλλά στην Θεσσαλονίκη είδε σε όραμα τον Άγιο Δημήτριο που του απαίτησε να μείνει και να μονάσει εκεί κοντά. Μόνασε τότε στη Βέροια και τριάντα χρονών έγινε ιερέας. Εκεί πλήθη μοναχών και λαϊκών προσέτρεχαν να τον συμβουλευθούν.

 Μετά πέντε χρόνια και λόγω εισβολής των Σέρβων επέστρεψε στον Άθωνα σε κοντινό κελί της Μεγίστης Λαύρας, όπου έφθασε σε μεγάλα ύψη φωτισμού και εκεί σε όραμα έλαβε εντολή να ασχοληθεί με δογματικά θέματα. Κατόπιν λόγω της φήμης του αναγκάσθηκε να γίνει ηγούμενος για ένα χρόνο στη μονή Εσφιγμένου. Αργότερα έγινε και αρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης για δώδεκα χρόνια, αλλά μόνο στα μισά παρέμεινε λόγω περιπετειών, από τη δράση του, μέχρι και φυλακής.

Παραστάθηκε στις συγκροτηθείσες συνόδους του 1341 και 1347 και πολέμησε τις κακοδοξίες των δυτικόφρονων Βαρλαάμ και Ακινδύνου.
Έγραψε πολλά θεολογικά συγγράμματα ιδιαίτερα δογματικά για να καταπολεμήσει τους αιρετικούς, όπως περί του Αγίου Πνεύματος, καθώς και επιστολές στους αντιησυχαστές, επίσης διάφορα ομολογιακά κείμενα. Είναι ο θεολόγος της χάριτος, του ακτίστου φωτός.

Μετά στασιμότητα πολλών αιώνων ο Γρηγόριος πέτυχε να ανανεώσει την θεολογική ορολογία και να δώσει νέες κατευθύνσεις στη θεολογική σκέψη. Ξεκίνησε από προσωπικές εμπειρίες και απέδειξε ότι το έργο της θεολογίας είναι ασύγκριτα ανώτερο από της φιλοσοφίας και επιστήμης. Αξιολογεί την έξω σοφία ως περιορισμένη, αναφέροντας δύο γνώσεις, την θεία και την ανθρώπινη και δύο Θεϊκά δώρα, τα φυσικά για όλους και τα υπερφυσικά ή πνευματικά που δίδονται όποτε θέλει ο Θεός και μόνο στους καθαρούς και αγίους, στους τελείους. Η θεολογία ολοκληρώνεται δια της θεοπτίας. 

Οι αντίπαλοι του Παλαμά πίστευαν στο χωρίο του Ιωάννου ότι «τον Θεόν ουδείς εώρακε πώποτε» και κατηγορούσαν τους μοναχούς που είχαν θεοπτία, ως ομφαλοσκόπους. Ο Γρηγόριος αντέτεινε ότι ο Κύριος είπε: «οι καθαροί στην καρδία τον Θεόν όψονται» (Ματθ. 5,8). Θεμελιώδης προσφορά του Γρηγορίου στην θεολογία είναι η διάκριση στην ουσία και ενέργεια του Θεού. Η ύπαρξη του Θεού συνίσταται σε δύο. Στην ουσία Του, η οποία είναι άκτιστη, ακατάληπτη και αυθύπαρκτη και ονομάζεται κυριολεκτικά θεότης (εδώ αναφέρεται το ουδείς εώρακε) και στις ενέργειές Του, οι λεγόμενες ιδιότητες ή προσόντα που είναι μεν άκτιστες, αλλά καταληπτές. Άλλο λοιπόν η θεότης και άλλο η βασιλεία, η αγιότης κ.λ.π.
Ο άνθρωπος είναι μίγμα δύο διαφόρων κόσμων και συγκεφαλαιώνει όλη την κτίση. Ακολουθώντας την Πατερική γραμμή σε σύγκριση με τη πλατωνική και βαρλααμική ανθρωπολογία, θεωρεί ότι το σώμα του ανθρώπου δεν είναι πονηρό, αλλά αποτελεί κατοικία του νου, αφού μάλιστα καθίσταται και του Θεού κατοικία, έτσι μαζί με τη ψυχή καθιστά τον άνθρωπο ενιαίο και αδιάσπαστο σύνολο. Η αναγέννηση του ανθρώπου γίνεται με το βάπτισμα και η ανακαίνιση με την θεία Ευχαριστία. Είναι τα δύο θεμελιώδη μυστήρια, της θείας οικονομίας.
Το ουσιωδέστερο στοιχείο της διδασκαλίας του αγίου Γρηγορίου Παλαμά συνίσταται στην ανύψωση του ανθρώπου υπεράνω αυτού του κόσμου. Η εμπειρία της θεώσεως είναι δυνατή από εδώ με την παράδοξο σύνδεση του ιστορικού με του υπεριστορικού. Το φως που είδαν οι μαθητές του Χριστού στο Θαβώρ, το φως που βλέπουν οι καθαροί ησυχαστές σήμερα και η υπόστασις των αγαθών του μέλλοντος αιώνος αποτελούν τις τρείς φάσεις ενός και του αυτού πνευματικού γεγονότος, σε μια υπερχρόνια πραγματικότητα.
Προβάλλει λοιπόν η Εκκλησία την μνήμη του στη δεύτερη Κυριακή, ως συνέχεια, τρόπον τινά και επέκταση της πρώτης Κυριακής, της Ορθοδοξίας. Η μνήμη του αγίου Γρηγορίου Παλαμά είναι ένα είδος δευτέρας «Κυριακής της Ορθοδοξίας»
Κοιμήθηκε σε ηλικία 63 χρονών στις 14 Νοεμβρίου από ασθένεια και αγιοποιήθηκε σύντομα. Το ιερό του λείψανο σώζεται σήμερα στη μητρόπολη της Θεσσαλονίκης. 

https://www.synaxarion.gr/gr/sid/3022/sxsaintinfo.aspx

για μεγέθυνση ροδάκι να ανοίξει με φακό

Σάββατο 19 Μαρτίου 2022

Σερ Άρθουρ Τσαρλς Κλαρκ

 

Ο Σερ Άρθουρ Τσαρλς Κλαρκ (αγγλικά: Sir Arthur Charles Clarke, 16 Δεκεμβρίου 1917 - 19 Μαρτίου 2008) ήταν Άγγλος συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας.

Γεννήθηκε στο Μάινχεντ του Σόμερσετ, στην Αγγλία, στις 16 Δεκεμβρίου του 1917. Σπούδασε φυσική και μαθηματικά στο Κινγκς Κόλετζ, στο Λονδίνο. Υπηρέτησε ως υποσμηναγός στη RAF την περίοδο 1941-1946 και ήταν ειδικός στα ραντάρ και στις επικοινωνίες. Το 1945 ήταν ο πρώτος που πρότεινε τη χρήση δορυφόρων σε γεωστατική τροχιά για την αναμετάδοση ραδιοκυμάτων.

Παντρεύτηκε το 1953 και πήρε διαζύγιο το 1964 χωρίς να αποκτήσει τέκνα. Το 1954 ανέλαβε μια υποβρύχια εξερεύνηση και φωτογράφισε τον βυθό στους υφάλους της Αυστραλίας και τις ακτές της Κεϋλάνης, γεγονός που επηρέασε τη συγγραφική του καριέρα και τον ώθησε να δηλώσει πως η κατάδυση είναι η κοντινότερη εμπειρία στη διαστημική πτήση. 

Το 1956 μετανάστευσε στη Σρι Λάνκα όπου διέμεινε ως τον θάνατό του. Σχολίασε για λογαριασμό του τηλεοπτικού δικτύου CBS τις πτήσεις στη Σελήνη των διαστημοπλοίων Απόλλων 11, 12 και 15, ενώ με τα βιβλία του υπήρξε προπαγανδιστής της εξερεύνησης του διαστήματος. Ήταν εταίρος σε πολλούς επιστημονικούς συλλόγους και πρόεδρος της Αγγλικής Διαπλανητικής Εταιρίας (British Interplanetary Society). Για τις επιστημονικές εργασίες του τιμήθηκε με διακρίσεις και βραβεία από αγγλικά και αμερικανικά επιστημονικά ιδρύματα. Χρίστηκε ιππότης το 1998.

Πέθανε σε ηλικία 90 ετών στις 19 Μαρτίου του 2008 στο Κολόμπο της Σρι Λάνκα από χρόνια αναπνευστική ανεπάρκεια που ήταν αποτέλεσμα παλαιότερης προσβολής πολιομυελίτιδας.

Ο Άρθουρ Κλαρκ υπήρξε από του πρωτοπόρους της σκληρής επιστημονικής φαντασίας και συνήθως συγκαταλέγεται στους τρεις σπουδαιότερους συγγραφείς του χώρου, μαζί με τον Ισαάκ Ασίμοφ και τον Ρόμπερτ Χαϊνλάιν. Έχει δηλώσει ότι ο ίδιος επηρεάστηκε περισσότερο από τη λογοτεχνία του Όλαφ Στάπλεντον, κεντρικό μοτίβο της οποίας είναι η εξέλιξη του ανθρώπινου είδους και η σχέση του με τον κόσμο. Στα έργα επιστημονικής φαντασίας του ίδιου του Κλαρκ βασική θεματολογία είναι η ενόραση για το κοντινό ή το απώτερο μέλλον, η διερεύνηση των όρων για ζωή στο διάστημα και η απελευθέρωση του Ανθρώπου, βάσει αυστηρών επιστημονικών δεδομένων, ενώ όχι σπάνια η πλοκή τους αντικατοπτρίζει το κοσμικό μυστήριο.

 Η μεταφυσική του φλέβα, οι μυστικιστικές του ανησυχίες αλλά και η ενασχόλησή του με το παραφυσικό έγιναν αισθητά με τα μυθιστορήματα «Η πόλη και τ' άστρα», «Οι Επικυρίαρχοι» και το γνωστότερο διήγημά του «Ο Φρουρός» (Sentinel, γραμμένο το 1948), το οποίο αποτέλεσε αρχικό υλικό για το σενάριο της κινηματογραφικής επιτυχίας 2001: Οδύσσεια του Διαστήματος, που σκηνοθετήθηκε από τον Στάνλεϊ Κιούμπρικ το 1968. 

Το 2001, το οποίο θεωρείται μια από τις καλύτερες κινηματογραφικές ταινίες επιστημονικής φαντασίας, έγινε ταυτόχρονα και μυθιστόρημα από τον Κλαρκ, ενώ η επιτυχία του οδήγησε τον συγγραφέα να γράψει τρεις συνέχειες, τα «2010: Οδύσσεια 2», «Οδύσσεια 2061» και «3001: Η Τελική Οδύσσεια», εκ των οποίων η πρώτη, προσαρμοσμένη στο ψυχροπολεμικό κλίμα της εποχής και με ένα εμφανές ειρηνιστικό μήνυμα, μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο το 1984 από τον Πίτερ Χάιαμς. 

Κεντρική ιδέα της Οδύσσειας του Διαστήματος αλλά και των Επικυρίαρχων είναι η καταγωγή και εξέλιξη του Ανθρώπου, είτε με τη βοήθεια της τεχνολογίας είτε χωρίς, και η επαφή του με το υπερβατικό. Ωστόσο ο ίδιος ο Κλαρκ είχε δηλώσει σε συνέντευξη του πως ήταν άθεος, καθώς και πως δεν πίστευε σε παραφυσικά γεγονότα παρά μόνο ως φαινόμενα δυνάμενα να ερμηνευθούν επιστημονικώς.

περισσότερα στην πηγή https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%86%CF%81%CE%B8%CE%BF%CF%85%CF%81_%CE%9A%CE%BB%CE%B1%CF%81%CE%BA

Σαμπούκος

Σαμπούκος 


Για μεγέθυνση ροδάκι να ανοίξει με φακό
 
Από ένα παλιό φυλλάδιο ένθετο σε μια εφημερίδα βρήκαμε πληροφορίες για εντομοαπωθητικά βότανα
όπως είναι και ο Σαμπούκο;  ή κουφοξυλιά.  Ο Θεόφραστος και ο Διοσκουρίδης το ονομάζουν "ακτέα"

Σήμερα 19 Μαρτίου Αγίων Χρυσάνθου κ Δαρείας

Μήκων η ροιάς  σειρά ΑΓΡΙΟΛΟΥΛΟΥΔΑ ΕΛΤΑ
Μήκων η ροιάς  σειρά ΑΓΡΙΟΛΟΥΛΟΥΔΑ ΕΛΤΑ έκδοση με θέμα τα αγριολούλουδα της Ελλάδας. Η σειρά σχεδιάστηκε από την Βασιλική Κωνσταντινέα και κυκλοφόρησε προς το τέλος του 1989

 Σήμερα 19 Μαρτίου Αγίων Χρυσάνθου κ Δαρείας των Μαρτύρων

Χρόνια πολλά!!

Χρύσανθος Χρυσάνθη Δαρεία

Για μεγέθυνση ροδάκι να ανοίξει με φακό

Παρασκευή 18 Μαρτίου 2022

Σήμερα 18 Μαρτίου Β΄Χαιρετισμοί , Αγίου Εδουάρδου Αγγλίας


Μολόχη η αγρία  -  σειρά ΑΓΡΙΟΛΟΥΛΟΥΔΑ
Μολόχη η αγρία  -  σειρά ΑΓΡΙΟΛΟΥΛΟΥΔΑ έκδοση με θέμα τα αγριολούλουδα της Ελλάδας. Η σειρά σχεδιάστηκε από την Βασιλική Κωνσταντινέα και κυκλοφόρησε προς το τέλος του 1989

Σήμερα 18 Μαρτίου Β΄Χαιρετισμοί , 

Αγίου Εδουάρδου Αγγλίας 

Χρόνια Πολλά!

Εδουάρδος

Ὁ Ἅγιος Ἐδουάρδος ἦταν υἱὸς τοῦ βασιλέως τῆς Ἀγγλίας Ἔντγκαρ. Ὁ Ἅγιος, παρὰ τὸ γεγονὸς τοῦ μεγάλου ἀξιώματός του, διακρινόταν γιὰ τὴν ἁγνότητα καὶ εὐσέβειά του. 
Δολοφονήθηκε, μετὰ τριετία ἀπὸ τῆς ἀνόδου του στὸν θρόνο, ἀπὸ τὴν μητριά του Ἐλφρίδα καὶ ἐνταφιάσθηκε σὲ τόπο ἄγνωστο καὶ σὲ μεγάλο βάθος. 
Τὸ λείψανό του βρέθηκε ἀκέραιο, ὅταν ἐπάνω ἀπὸ τὸ σημεῖο τοῦ τάφου του ἔλαμπε οὐράνιο φῶς. Σήμερα τὸ λείψανο τοῦ Ἁγίου Ἐδουάρδου φυλάσσουν Ὀρθόδοξοι Ρώσοι μοναχοὶ τῆς Διασπορᾶς σὲ μονὴ κοντὰ στὸ Λονδίνο.
Ὁ Ἅγιος Ἐδουάρδος μαρτύρησε τὸ ἔτος 978 μ.Χ.
 
για μεγέθυνση ροδάκι να ανοίξει με φακό
 

Ἀκάθιστος Ὕμνος – Β’ Στάσις

Ἤκουσαν oἱ ποιμένες,
τῶν Ἀγγέλων ὑμνούντων,
τὴν ἔνσαρκον Χριστοῦ παρουσίαν·
καὶ δραμόντες ὡς πρὸς ποιμένα,
θεωροῦσι τοῦτον ὡς ἀμνὸν ἄμωμον,
ἐν γαστρὶ τῆς Μαρίας βοσκηθέντα,
ἥν ὑμνοῦντες εἶπον·
Χαῖρε, Ἀμνοῦ καὶ Ποιμένος Μῆτερ,
χαῖρε, αὐλὴ λογικῶν προβάτων.
Χαῖρε, ἀοράτων ἐχθρῶν ἀμυντήριον,
χαῖρε, Παραδείσου θυρῶν ἀνοικτήριον.
Χαῖρε, ὅτι τὰ οὐράνια συναγάλλεται τῇ γῇ,
χαῖρε, ὅτι τὰ ἐπίγεια συγχορεύει οὐρανοῖς.
Χαῖρε, τῶν Ἀποστόλων τὸ ἀσίγητον στόμα,
χαῖρε, τῶν Ἀθλοφόρων τὸ ἀνίκητον θάρσος.
Χαῖρε, στερρὸν τῆς πίστεως ἔρεισμα,
χαῖρε, λαμπρὸν τῆς Χάριτος γνώρισμα.
Χαῖρε, δι' ἧς ἐγυμνώθη ὁ Ἅδης,
χαῖρε, δι' ἧς ἐνεδύθημεν δόξαν.
Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε.

Θεοδρόμον ἀστέρα,
θεωρήσαντες Μάγοι,
τῇ τούτου ἠκολούθησαν αἴγλῃ·
καὶ ὡς λύχνον κρατοῦντες αὐτόν,
δι' αὐτοῦ ἠρεύνων κραταιὸν Ἄνακτα,
καὶ φθάσαντες τὸν ἄφθαστον,
ἐχάρησαν αὐτῷ βοῶντες·
Ἀλληλούια.

Ἴδον παῖδες Χαλδαίων,
ἐν χερσὶ τῆς Παρθένου,
τὸν πλάσαντα χειρὶ τοὺς ἀνθρώπους·
καὶ Δεσπότην νοοῦντες αὐτόν,
εἰ καὶ δούλου μορφὴν ἔλαβεν,
ἔσπευσαν τοῖς δώροις θεραπεῦσαι,
καὶ βοῆσαι τῇ Εὐλογημένῃ·
Χαῖρε, ἀστέρος ἀδύτου Μήτηρ,
χαῖρε, αὐγὴ μυστικῆς ἡμέρας.
Χαῖρε, τῆς ἀπάτης τὴν κάμινον σβέσασα,
χαῖρε, τῆς Τριάδος τοὺς μύστας φωτίζουσα.
Χαῖρε, τύραννον ἀπάνθρωπον ἐκβαλοῦσα τῆς ἀρχῆς,
χαῖρε, Κύριον φιλάνθρωπον ἐπιδείξασα Χριστόν.
Χαῖρε, ἡ τῆς βαρβάρου λυτρουμένη θρησκείας,
χαῖρε, ἢ τοῦ βορβόρου ρυομένη τῶν ἔργων.
Χαῖρε πυρὸς προσκύνησιν παύσασα,
χαῖρε, φλογὸς παθῶν ἀπαλλάττουσα.
Χαῖρε, πιστῶν ὁδηγὲ σωφροσύνης,
χαῖρε, πασῶν γενεῶν εὐφροσύνη.
Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε.

Κήρυκες θεοφόροι,
γεγονότες οἱ Μάγοι,
ὑπέστρεψαν εἰς τὴν Βαβυλῶνα,
ἐκτελέσαντές σου τὸν χρησμόν,
καὶ κηρύξαντές σε τὸν Χριστὸν ἅπασιν,
ἀφέντες τὸν Ἡρώδην ὡς ληρώδη,
μὴ εἰδότα ψάλλειν·
Ἀλληλούια.

Λάμψας ἐν τῇ Αἰγύπτῳ,
φωτισμὸν ἀληθείας ἐδίωξας,
τοῦ ψεύδους τὸ σκότος·
τὰ γὰρ εἴδωλα ταύτης Σωτήρ,
μὴ ἐνέγκαντά σου τὴν ἰσχὺν πέπτωκεν,
οἱ τούτων δὲ ρυσθέντες,
ἐβόων πρὸς τὴν Θεοτόκον·
Χαῖρε, ἀνόρθωσις τῶν ἀνθρώπων,
χαῖρε, κατάπτωσις τῶν δαιμόνων.
Χαῖρε, τὴν ἀπάτης τὴν πλάνην πατήσασα,
χαῖρε, τῶν εἰδώλων τὴν δόξαν ἐλεγξασα.
Χαῖρε, θάλασσα ποντίσασα Φαραὼ τὸν νοητόν,
χαῖρε, πέτρα ἡ ποτίσασα τοὺς διψῶντας τὴν ζωὴν.
Χαῖρε, πύρινε στῦλε ὁδηγῶν τοὺς ἐν σκότει,
χαῖρε, σκέπη τοῦ κόσμου πλατυτέρα νεφέλης.
Χαῖρε, τροφὴ τοῦ μάνα διάδοχε,
χαῖρε, τρυφῆς ἁγίας διάκονε.
Χαῖρε, ἡ γῆ τῆς ἐπαγγελίας,
χαῖρε, ἐξ ἧς ρέει μέλι καὶ γάλα.
Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε.

Μέλλοντος Συμεῶνος,
τοῦ παρόντος αἰῶνος,
μεθίστασθαι τοῦ ἀπατεῶνος,
ἐπεδόθης ὡς βρέφος αὐτῷ,
ἀλλ' ἐγνώσθης τούτω καὶ Θεὸς τέλειος·
διόπερ ἐξεπλάγη σου τὴν ἄρρητον σοφίαν,
κράζων·

Ἀλληλούια.

Πέμπτη 17 Μαρτίου 2022

Τηγανόψωμα απο την Χαλκίδα

Τηγανόψωμα απο την Χαλκίδα
Τηγανόψωμα απο την Χαλκίδα

 Σε ένα παλιό ένθετο βρήκα συνταγές τις Σαρακοστής 

από την κ. Μαίρη Παναγάκου

 Τηγανόψωμα απο την Χαλκίδα

 ΥΛΙΚΑ ΓΙΑ 4-6 ΑΤΟΜΑ: 

1 κιλό αλεύρι για ζυμωτό ψωμί

67Ο γρ. χλιαρό νερό

18 γρ. μαγιά σε σκόνη

1 κ. γλ. αλάτι

1/4 κ. γλ. ζάχαρη

2-3 μέτρια ξερά κρεμμύδια ψιλοκομμένα

3 κ.σ. ελαιόλαδο για το ζυμάρι

 αρκετό λάδι για το τηγάνισμα

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ:

Βάζουμε σε πήλινη λεκάνη το αλεύρι και στο κέντρο του ρίχνουμε τη μαγιά, τη ζάχαρη, το αλάτι και το χλιαρό νερό.         

 Αρχίζουμε να ζυμώνουμε μέχρι να απορροφήσει όλο το αλεύρι, το ζυμάρι να ξεκολλάει από τα τοιχώματα της λεκάνης και η ζύμη νο είναι μολακή και εύπλαστη,         

Σκεπάζουμε και αφήνουμε τη ζύμη να φουσκώσει. 

 Μετά από 1/2 ώρα, ξαναζυμώνουμε και ετοιμάζουμε τα τηγανόψωμα.           

Χωρίζουμε το ζυμάρι σε 4 μπάλες, πασπαλίζουμε με αλεύρι τον πάγκο που θα το ανοίξουμε και ξεκινάμε με το πρώτο μπαλάκι. 

Με τον πλάστη ανοίγουμε ένα λεπτό στρογγυλό φύλλο.                

Το αλείφουμε με 1 κ. γλ λάδι κοι απλώνουμε 2-3 κ.σ. κρεμμύδι ψιλοκομμένο.            

Διπλώνουμε το φύλλο στα τέσσερο ώστε να σκεπαστούν τα κρεμμύδιο,

Αν θέλουμε περισσότερη νοστιμιά, κόβουμε τα κρεμμύδια σε λεπτές ροδέλες και τα σοτάρουμε ελαφρά με 1 κ. γλ.  λάδι σε τηγάνι, μέχρι να ξανθύνουν,

Πατάμε και ανοίγουμε το τηγανόψωμο, ώστε να γίνει στρογγυλό και διορθώνουμε με τα χέρια μας.

Ανοίγουμε με τη μύτη ενός μαχαιριού μια τρυπούλα στο κέντρο. 

Βάζουμε αρκετό λάδι στο τηγάνι και τηγανίζουμε τα τηγανόψωμα ένα ένα γυρίζοντάς τα, για να ροδίσουν και από τις δύο πλευρές.       

Σερβίρουμε τα τηγανόψωμα ζεστά, με χοντρό αλάτι, με ζάχαρη, μέλι ή πετιμέζι.

Σήμερα 17 Μαρτίου Οσίου Αλεξίου...

Γραμματόσημο ΕΛΤΑ σειρά ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
Γραμματόσημο ΕΛΤΑ σειρά ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ

 ΜΟΝΗ ΚΑΡΑΚΑΛΛΟΥ - Παράσταση βάσει  ξυλογραφίας του χαράκτη Γ. Μόσχου

Σήμερα 17 Μαρτίου Οσίου Αλεξίου

Χρόνια Πολλά! 

Αλέξιος , Αλεξία

για μεγέθυνση ροδάκι να ανοίξει με φακό
 

Ὁ Ὅσιος Μακάριος ἡγούμενος τῆς μονῆς Κολγιαζὶν τῆς Ρωσίας


 

Ὁ Ὅσιος Μακάριος, κατὰ κόσμο Ματθαῖος, γεννήθηκε τὸ ἔτος 1402 στὸ χωριὸ Κοζίνο τῆς Ρωσίας, ποὺ βρισκόταν κοντὰ στὴν πόλη Καζίν. Ὁ πατέρας του Βασίλειος Κόζα, ἦταν στρατιωτικὸς στὴν ὑπηρεσία τοῦ πρίγκιπα Βασιλείου Β’ τοῦ Ὀσκούρου.

Κατόπιν ἐπιμονῆς τῶν γονέων του καὶ παρὰ τὴν μοναχική του κλίση, νυμφεύθηκε τὴν Ἑλένη Γιαχόντοβα. Τὰ ἑπόμενα τρία χρόνια πέθαναν οἱ γονεῖς του καὶ ἡ σύζυγός του. Ἔτσι ὁ Ὅσιος εἰσῆλθε στὴ μονὴ τοῦ Ἁγίου Νικολάου τοῦ Κολμπούκωφ, ὅπου ἐκάρη μοναχός. Μὲ τὴν εὐλογία τοῦ ἡγουμένου ἄφησε τὴ μονὴ καὶ ἀσκήτευε σὲ ἐρημικὴ περιοχὴ κοντὰ σὲ δύο λίμνες τῆς περιοχῆς τοῦ Καζίν.
 
Ἀργότερα ἔγινε ἡγούμενος τῆς μονῆς Κολγιαζίν. Ἐδῶ συνέχισε τὸν πνευματικό του ἀγώνα. Ἦταν ἁπλὸς καὶ πολλὲς φορὲς ἀποσυρόταν στὴν ἔρημο, γιὰ νὰ ζήσει ἡσυχαστικά. Μέσα στὸ δάσος συνομιλοῦσε μὲ τὰ ἄγρια θηρία, τὰ ὁποία ἔπαιρναν τὴν τροφή τους ἀπὸ τὸ χέρι τοῦ Ἁγίου.
Ὁ Ὅσιος Μακάριος κοιμήθηκε μὲ εἰρήνη τὸ ἔτος 1483  
Το συναξάρι αυτό το βρήκαμε στον σύνδεσμο
https://www.synaxarion.gr/gr/sid/2964/sxsaintinfo.aspx
----------------------


Ὁ Ἅγιος Γαβριὴλ ὁ Ὁσιομάρτυρας ὁ Μικρός  

Ὁ Ἅγιος Ὁσιομάρτυρας Γαβριήλ, ὁ ἐπονομαζόμενος Μικρός, ἔζησε στὴν Γεωργία κατὰ τὸ δεύτερο ἥμισυ τοῦ 18ου καὶ τὶς ἀρχὲς τοῦ 19ου αἰῶνος μ.Χ. Ἦταν ἐκκλησιαστικὸς γραμματεὺς καὶ καλλιγράφος. Μαρτύρησε τὸ ἔτος 1802 ἀπὸ τοὺς Μουσουλμάνους. από το σύνδεσμο https://www.synaxarion.gr/gr/sid/2965/sxsaintinfo.aspx