Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2022

22 Φεβρουαρίου 1630, ο Κουαντακένα, ένας Ινδιάνος...

δωρεάν φωτο

Ενα από τα αγαπημένα σνακ μικρών και μεγάλων και ο αχώριστος φίλος μας για  σινεμά είναι το ποπ κορν, δηλαδή το φουσκωμένο καλαμπόκι που έχει τη δική του ιστορία.

Οι «σαν σύννεφα» φουσκωμένοι κόκκοι του καβουρδισμένου καλαμποκιού ήταν μια από τις αγαπημένες συνήθειες των ανθρώπων των σπηλαίων. Αυτό αποδεικνύεται από αρχαιολογικά ευρήματα σύμφωνα με αρχαιολογικά ευρήματα μέχρι και  ηλικίας 5.000 ετών κάποιο που εντοπίστηκε στο Νέο Μεξικό.

Οι ιθαγενείς το απολάμβαναν ως γεύμα κάνοντας έναν - έναν τους σπόρους να σκάνε πάνω στη φλόγα κρατώντας τον με μια αυτοσχέδια λαβίδα  ωστόσο το χρησιμοποιούσαν και για να φτιάξουν μπύρα και σούπες αλλά ακόμα και για να κατασκευάσουν κοσμήματα.

Στις 22 Φεβρουαρίου 1630, ο Κουαντακένα, ένας Ινδιάνος από τη φυλή των Γουαμπανοάγκ, έδειξε  πώς  φτιάχνει το ποπ κορν στους Βρετανούς αποίκους του Πλίμουθ της Μασαχουσέτης.

Και έτσι διαδόθηκε στον κόσμο όλο.

Οι Ευρωπαίοι  το λάτρεψαν και  το έτρωγαν για πρωινό μαζί με κρέμα και ζάχαρη. Στη συνέχεια, έγινε απαραίτητο συνοδευτικό για το  δείπνο της Ημέρας των Ευχαριστιών.

Το ποπ κορν έγινε ακόμα πιο γνωστό τον 19ο αιώνα, όταν πλανόδιοι μικροπωλητές έστηναν τους πάγκους τους σε πάρκα, πανηγύρια και κάθε υπαίθρια γιορτή..  

Αργότερα τα καροτσάκια βρέθηκαν και έξω από κινηματογράφους.Αυτό δεν άρεσε στους αιθουσάρχες, διότι δεν ήθελαν να αποσπάται η προσοχή των θεατών κατά τη διάρκεια της προβολής. 

Όμως το φιλοθεάμον κοινό αγαπούσε το ποπ κορν και το επέβαλε συγχρόνως με το θέαμα Έτσι καθιερώθηκε το ποπ κορν και όπως αποδείχτηκε προς όφελος της επιχείρησης καθώς οι κινηματογράφοι απέκτησαν νέα έσοδα.

Το ποπ κορν ήταν γλυκό ως τον Β΄ Παγκ. πόλεμο . Τότε όμως υπήρχε έλλειψη ζάχαρης και γι αυτό έγινε αλμυρό και έτσι παραμένει μέχρι σήμερα.

Οι Αμερικανοί έχουν την πρωτιά  στην κατανάλωση ποπ-κορν, με 65 κιλά ανά άτομο ετησίως. 

πληροφορίες από

https://www.iefimerida.gr/news/398240/i-istoria-toy-pop-korn-snak-poy-mas-gnorise-enas-indianos-eikones

Γρηγόρης Πιερή Αυξεντίου



Ο Γρηγόρης Πιερή Αυξεντίου (Λύση Αμμοχώστου, 22 Φεβρουαρίου 1928 - Μονή Μαχαιρά, Λευκωσία, 3 Μαρτίου 1957) ήταν Ελληνοκύπριος αγωνιστής της ΕΟΚΑ, κατά τον Απελευθερωτικό Αγώνα του 1955-59 εναντίον της Αγγλικής κατοχής.

 Ήταν δεύτερος στην ιεραρχία της οργάνωσης, και σκοτώθηκε από τους Άγγλους σε μάχη που δόθηκε κοντά στην Ιερά Μονή Μαχαιρά. Κατά τη διάρκεια του αγώνα ήταν κυρίως γνωστός με το ψευδώνυμο Ζήδρος, ενώ εκ των υστέρων ονομάστηκε «Σταυραετός του Μαχαιρά».

Μετά θάνατον, τιμήθηκε από την Ελληνική πολιτεία με τον βαθμό του Αντιστράτηγου.
Ο Αυξεντίου γεννήθηκε στις 22 Φεβρουαρίου του 1928 στο χωριό Λύση που βρίσκεται ανάμεσα στη Λευκωσία και στην Αμμόχωστο. 

Γονείς του ήταν ο Πιερής και η Αντωνία Αυξεντίου, και είχε μία μικρότερη αδελφή, την Χρυστάλα.Φοίτησε στο Δημοτικό Σχολείο του χωριού του και κατόπιν στο Γυμνάσιο της Αμμοχώστου, το πλησιέστερο προς τη Λύση. 

Αφού αποφοίτησε από το Γυμνάσιο, πήγε στην Ελλάδα με σκοπό να σπουδάσει στη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων, όμως στις εξετάσεις δεν κατάφερε να εισαχθεί.Κατετάχθη στον Ελληνικό στρατό και πέρασε από τη Σχολή Εφέδρων Αξιωματικών Πεζικού, ενώ παράλληλα μελετούσε φιλολογία για να μπει στην φιλοσοφική σχολή Αθηνών. 

Απολύθηκε από το Στρατό ως Έφεδρος Ανθυπολοχαγός Πεζικού και στη συνέχεια υπηρέτησε στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα για λίγους μήνες, προτού και επιστρέψει στην Κύπρο το 1952, όπου εργάστηκε μαζί με τον πατέρα του και αρραβωνιάστηκε. περισσότερες πληροφορίες εδώ

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%93%CF%81%CE%B7%CE%B3%CF%8C%CF%81%CE%B7

Σήμερα 22 Φεβρουαρίου Οσίου Αθανασίου ομολογητού, Οσίας Ανθούσας ομολογήτριας,

22 Φεβρουαρίου: Εορτάζει ο Όσιος Αθανάσιος ο Ομολογητής 

Σήμερα 22 Φεβρουαρίου 

Οσίου Αθανασίου ομολογητού, Οσίας Ανθούσας ομολογήτριας, 

Αναδημοσίευση

Ο Όσιος Αθανάσιος ο ομολογητής γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη και από μικρός είχε την επιθυμία να ακολουθήσει την οδό του μοναχισμού. Σε νεαρή ηλικία κατέφυγε στη Μονή του Παυλοπετρίου, που βρίσκεται κοντά στη Νικομήδεια και έλαβε το μοναχικό σχήμα.

Διακρίθηκε στην πνευματική άσκηση και στην καλλιέργεια κάθε αρετής, σε σημείο που να συνδέεται πνευματικά με ονομαστούς πατέρες, όπως το Θεόδωρο Στουδίτη (Στουδίου) και Ιωάννη, ηγούμενο της Μονής Καθαρών. Αγωνίσθηκε σθεναρά κατά των εικονομάχων, συμβάλλοντας στην αναστήλωση των ιερών εικόνων. Η αντιεικονομαχική δράση του τον ενέπλεξε σε μεγάλες ταλαιπωρίες, αφού, με διαταγή του εικονομάχου αυτοκράτορα Λέοντα Ε΄, υποβλήθηκε σε φρικτά βασανιστήρια και υπέστη εξορίες.

Οι μέχρι τέλους του βίου του αγώνες για την επικράτηση της Ορθοδοξίας τον ανέδειξαν σε ομολογητή της πίστεως και αποτελούν για τους Χριστιανούς κάθε εποχής αξιόπιστο παράδειγμα προς μίμηση.

Η Οσία Ανθούσα η ομολογήτρια, την οποία εορτάζουμε σήμερα, έζησε τον 8ο αιώνα μ.Χ. Οι γονείς της, Στρατήγιος και Φεβρωνία, διακρίνονταν για την ευσέβειά τους και με όμοιο τρόπο ανέθρεψαν και τη θυγατέρα τους.

Η Ανθούσα παρ’ όλες τις προτάσεις, για να προχωρήσει σε γάμο και δημιουργία οικογένειας, επέλεξε την οδό της ολοκληρωτικής αφοσίωσης στο Θεό. Και όταν πέθαναν οι γονείς της, δεν μετέβαλλε την απόφασή της και αφιέρωσε την πατρική περιουσία της σε φιλανθρωπικούς και ιερούς σκοπούς. Στην Ανθούσα, οφείλεται η ανέγερση δύο μονών. Αυτή του Μαντινέου, με ναό αφιερωμένο στην Αγία Άννα, και αυτή των αγίων Αποστόλων, που χρησιμοποιήθηκε ως γυναικεία Μονή.

Όταν από τον αυτοκράτορα Κωνσταντίνο Κοπρώνυμο διατάχθηκε σκληρός διωγμός κατά των αγίων εικόνων και των υποστηρικτών τους, το μοναστήρι της Όσιας Ανθούσας, υπήρξε από τα πιο ένθερμα κέντρα της Ορθοδοξίας. Γι’ αυτό και η Οσία στην αρχή βασανίστηκε. Αλλά όταν, με την πρόνοια του Θεού, η Αγία Ανθούσα προέβλεψε ότι η άρρωστη βασίλισσα θα διέφευγε το θάνατο και θα γεννούσε δίδυμα, τότε αγαπήθηκε πολύ απ’ αυτή. Η Βασίλισσα υποστήριξε ποικιλότροπα το μοναστήρι της Οσίας Ανθούσας. Έτσι αυτή, αδιατάρακτη πλέον, συνέχισε το θεάρεστο έργο της μέχρι που κοιμήθηκε ειρηνικά.

Του Επισκόπου Μεσαορίας Γρηγορίου