Τετάρτη 3 Αυγούστου 2022

Νίγηρας



Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια




3 Αυγούστου 1960 : Ο Νίγηρας αποκτά την ανεξαρτησία του από τη Γαλλία.

Ο Νίγηρας είναι χώρα με έκταση 1.267.000 τ.χλμ. και πληθυσμό 24.112.753 κατοίκους σύμφωνα με επίσημη εκτίμηση για το 2021. Ο Νίγηρας είναι περίκλειστη χώρα κάτω από τη Σαχάρα, που πήρε το όνομά της από τον ποταμό Νίγηρα. Συνορεύει με τη Νιγηρία και το Μπενίν στα νότια, τη Μπουρκίνα Φάσο και το Μάλι στα δυτικά, την Αλγερία και τη Λιβύη στα βόρεια και το Τσαντ στα ανατολικά. Από το 2005 μαστίζεται από λιμό, ενώ το 2004 ο λαός του Νίγηρα υπέφερε από ξηρασία και τη μάστιγα των ακρίδων. Επίσης είναι μια από τις φτωχότερες χώρες του κόσμου με χαμηλή θέση στον Δείκτη Ανθρώπινης Ανάπτυξης (167η σε 169 χώρες το 2010). Στις 18 Φεβρουαρίου 2010 εκδηλώθηκε επιτυχημένο πραξικόπημα και ο πρόεδρος Μαμαντού Ταντζά ανατράπηκε και αιχμαλωτίστηκε από στασιαστές του στρατού.
Έπειτα από μία μεταβατική περίοδο, η δημοκρατία αποκαταστάθηκε στη χώρα έπειτα από τη διεξαγωγή των γενικών εκλογών του 2011

3 Augustus 1960: Niger word onafhanklik van Frankryk. Niger is 'n land met 'n oppervlakte van 1 267 000 vierkante km. en 'n bevolking van 24 112 753 volgens 'n amptelike skatting vir 2021. Niger is 'n land suid van die Sahara wat deur die land omring is, vernoem na die Nigerrivier. Dit grens aan Nigerië en Benin in die suide, Burkina Faso en Mali in die weste, Algerië en Libië in die noorde, en Tsjad in die ooste. Sedert 2005 word dit deur hongersnood geteister, terwyl die mense van Niger in 2004 gebuk gegaan het onder droogte en die plaag van sprinkane. Dit is ook een van die armste lande ter wêreld met 'n lae posisie op die Menslike Ontwikkelingsindeks (167ste uit 169 lande in 2010). Op 18 Februarie 2010 het 'n suksesvolle staatsgreep plaasgevind en president Mamadou Tanja is omvergewerp en deur weermagmuiters gevange geneem. Na 'n oorgangstydperk is demokrasie in die land herstel ná die hou van algemene verkiesings in 2011

Αλεξάντρ Ισάγεβιτς Σολζενίτσιν

Aleksandr Solzhenitsyn 1974crop.jpg

3 Αυγούστου 2008 πέθανε: Αλεξάντρ Σολζενίτσιν Ρώσος συγγραφέας

Ο Αλεξάντρ Ισάγεβιτς Σολζενίτσιν (Алекса́ндр Иса́евич Солжени́цын 11 Δεκεμβρίου 1918 – 3 Αυγούστου 2008)] ήταν Ρώσος μυθιστοριογράφος, ιστορικός και διηγηματογράφος.

Είναι γνωστός κυρίως για τα ημιαυτοβιογραφικά έργα του Μια μέρα του Ιβάν Ντενίσοβιτς και Αρχιπέλαγος Γκούλαγκ, όπου περιέγραφε τη ζωή στα σταλινικά ειδικά στρατόπεδα εργασίας. Τιμήθηκε με το Νόμπελ Λογοτεχνίας το 1970.

Γεννήθηκε στις 11 Δεκεμβρίου 1918 στην πόλη Κισλοβόντσκ της Σταυρούπολης. Το πραγματικό του πατρώνυμο είναι Ισαάκεβιτς, καταγράφηκε όμως από λάθος ως Ισάγεβιτς από τον αστυνομικό που εξέδωσε την πρώτη του ταυτότητα, το 1936, στο Ροστόφ επί του Ντον. Ο πατέρας του, Ισαάκιος Συμεώνοβιτς Σολζενίτσιν, ήταν γόνος παλαιάς οικογένειας χωρικών, υπηρέτησε στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο ως αξιωματικός του πυροβολικού, ενώ σκοτώθηκε στις 15 Ιουνίου 1918 σε κυνηγετικό ατύχημα, έξι μήνες πριν γεννηθεί ο γιος του. Η μητέρα του, Ταΐσια Ζαχάροβνα, ήταν κόρη ενός ευκατάστατου χωρικού, η οποία γνώριζε άπταιστα αγγλικά και γαλλικά, όπως επίσης γραφομηχανή και στενογραφία. Ωστόσο, μετά το θάνατο του συζύγου της δεν μπορούσε να βρει εργασία αντίστοιχη των προσόντων της, λόγω της «κοινωνικής της καταγωγής», όπως επέτασσε το σύστημα μεταχείρισης των ανθρώπων με βάση την κοινωνική τους προέλευση, που είχε εγκαταστήσει το σοβιετικό καθεστώς.

https://el.wikipedia.org/wiki

3 августа 2008 г. Умер: Александр Солженицын, русский писатель. 

 Александр Исагеевич Солженицын (Алекса́ндр Иса́евич Солжени́цын, 11 декабря 1918 — 3 августа 2008) — русский писатель, историк и новеллист. Наиболее известен своими полуавтобиографическими произведениями «Один день Ивана Денисовича» и «Архипелаг ГУЛАГ», в которых описал жизнь в сталинских спецлагерях. В 1970 году ему была присуждена Нобелевская премия по литературе. Родился 11 декабря 1918 года в городе Кисловодске Ставропольского края. Его настоящее отчество Исаакевич, но оно было ошибочно записано как Исагевич милиционером, выдавшим ему первое удостоверение личности в 1936 году в Ростове-на-Дону. Его отец, Исаак Симеонович Солженицын, был потомком старинного крестьянского рода, служил в Первую мировую войну офицером-артиллеристом и погиб 15 июня 1918 года на охоте, за полгода до рождения сына. Его мать, Таисия Захаровна, была дочерью зажиточного крестьянина, в совершенстве владевшей английским и французским языками, а также пишущей машинкой и стенографией. Однако после смерти мужа она не смогла найти работу, соответствующую ее квалификации, из-за своего «социального происхождения», определяемого системой обращения с людьми по их социальному происхождению, установленной советской властью.

Λήδα Κροντηρά

 


 3 Αυγούστου 2005 πέθανε: Λήδα Κροντηρά Ελληνίδα παιδαγωγός και συγγραφέας

Η Λήδα Κροντηρά-Νασούφη (Μάιος 1933 – 3 Αυγούστου 2005) ήταν Ελληνίδα παιδαγωγός, συγγραφέας και ραδιοφωνική παραγωγός.

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Ήταν κόρη της Αντιγόνης Μεταξά και του λογοτέχνη και σκηνοθέτη Κώστα Κροντηρά. Από μικρή ηλικία, πριν κλείσει τα 4 χρόνια της, η «Μπούλη», όπως την αποκαλούσαν τότε χαϊδευτικά  λάμβανε μέρος στις παραστάσεις του «Θεάτρου του Παιδιού», που είχε ιδρύσει η μητέρα της, καθώς και στις ραδιοφωνικές εκπομπές που διεύθυνε η μητέρα της. Σπούδασε παιδαγωγικά και μετεκπαιδεύτηκε στη Σορβόννη (Παρίσι) και στο Λονδίνο. Υπήρξε απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου καθώς και της Σχολής Απαγγελίας του Ελληνικού Ωδείου.

Μετά την ολοκλήρωση των σπουδών της έγινε μόνιμη συνεργάτις της Θείας Λένας στις ραδιοφωνικές εκπομπές του τότε ΕΙΡ (Εθνικού Ιδρύματος Ραδιοφωνίας) και της ΥΕΝΕΔ και αργότερα στις τηλεοπτικές εκπομπές της ΥΕΝΕΔ, «Συντροφιά με τη Θεία Λένα». Μετά το θάνατο της μητέρας της ανέλαβε εξ ολοκλήρου τη συγγραφή, επιμέλεια και παρουσίαση της καθημερινής τηλεοπτικής εκπομπής «Καλημέρα παιδιά» της οποίας και υπήρξε δημιουργός.

Κατά τη διάρκεια της Κατοχής διατηρούσε παιδική ραδιοφωνική εκπομπή στον υπό γερμανικό έλεγχο Ραδιοφωνικό Σταθμό Αθηνών. Σύμφωνα με δική της μετέπειτα μαρτυρία, μέσα από τα παραμύθια, τα παιχνίδια και τα μαθήματα που μεταδίδονταν από την εκπομπή της προσπαθούσε να ξεφύγει από τη λογοκρισία και να περάσει μηνύματα που απευθύνονταν προς τους Έλληνες στη Μέση Ανατολή.

Η Λήδα Κροντηρά έγραψε μετέφρασε και διασκεύασε πολλά παιδικά βιβλία όπως: Παιδικό Θέατρο - 365 Παραμύθια, Μπάμπυ, Το άταχτο γατάκι, Από μέρα σε μέρα κ.ά. Υπήρξε μέλος του Εθνικού Συμβουλίου Ελληνίδων, των «Φίλων των Αθηνών», του Ομίλου Αρχαιοφίλων «Η ΑΘήνη», της Εταιρίας Προστασίας Αναπήρων Παίδων, κ.ά. Μιλούσε επίσης γαλλικά και αγγλικά, και ήταν μόνιμη κάτοικος Αθηνών (Φιλοθέη). Πέθανε στις 3 Αυγούστου 2005. 

3 août 2005 décédé : Leda Krontira éducatrice et écrivaine grecque 

Leda Krontira-Nasoufi (mai 1933 - 3 août 2005) était une éducatrice, écrivaine et productrice de radio grecque. Il est né à Athènes. Elle était la fille d'Antigoni Metaxas et de l'écrivain et réalisateur Kostas Krontiras. Dès son plus jeune âge, avant ses 4 ans, « Bouli », comme on l'appelait affectueusement à l'époque, participe aux représentations du « Théâtre des Enfants », fondé par sa mère, ainsi qu'aux émissions de radio dirigées par sa mère. Il étudie la pédagogie et poursuit ses études à la Sorbonne (Paris) et à Londres. Il était diplômé de l'École d'art dramatique du Théâtre national ainsi que de l'École de récitation du Conservatoire hellénique. Après avoir terminé ses études, elle est devenue une collaboratrice permanente de Theia Lena sur les émissions de radio de l'époque EIR (National Radio Foundation) et YENED et plus tard sur les émissions de télévision YENED, "Companionship with Theia Lena". Après le décès de sa mère, elle a entièrement repris l'écriture, le montage et la présentation de l'émission télévisée quotidienne « Kalimera philia » dont elle était la créatrice. Pendant l'Occupation, il a animé une émission de radio pour enfants sur la station de radio d'Athènes sous contrôle allemand. Selon son propre témoignage ultérieur, à travers les contes de fées, les jeux et les leçons diffusés par son émission, elle a tenté d'échapper à la censure et de faire passer des messages destinés aux Grecs du Moyen-Orient. Leda Krontira a écrit, traduit et adapté de nombreux livres pour enfants tels que : Children's Theatre - 365 Fairy Tales, Baby, The Naughty Cat, From Day to Day, etc. Elle a été membre du Conseil national des femmes grecques, des "Amis d'Athènes", du groupe archéophile "Athènes", de la Société pour la protection des enfants handicapés, etc. Elle parlait également le français et l'anglais et était résidente permanente d'Athènes (Filothei). Il est décédé le 3 août 2005.

Μύθος

 

Το να ερωτευτείς τον καθηγητή σου είναι οπωσδήποτε κλισέ, αλλά και πώς μπορείς να το αποφύγεις όταν το βλέμμα του είναι τόσο σοφό και διαπεραστικό; Η Δάφνη Δημητριάδη, δευτεροετής φοιτήτρια στην Αμερική, θα ερωτευτεί με την πρώτη ματιά τον εντυπωσιακό καθηγητή Φοίβο Κρίστιαν. Αγνοώντας τα σημάδια της λογικής και ακολουθώντας το ένστικτό της, θα δέσει τη ζωή της με το επικίνδυνο πεπρωμένο του. Το πεπρωμένο και τη βαριά ευθύνη να ανήκεις στον μυστηριώδη κύκλο των Δώδεκα. Μέσα από τις σελίδες του Μύθου, ξεδιπλώνεται μια σύγχρονη ερωτική ιστορία κεντημένη με την ελληνική μυθολογία, αγωνία και δυνατά συναισθήματα. Η Βίβιαν Φόρτη ανοίγει μια ελάχιστη χαραμάδα για έναν κόσμο θρύλων, σε ένα βιβλίο που δεν θα μπορείς να αφήσεις από τα χέρια σου!

Σάο Πάολο



πηγή: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ένθετο Ταξίδια - Κυριακή 2-9-2007
κείμενο και φωτο : Χριστίνα Καλλιγιάννη  

Γκράφιτι στον τοίχο της πόλης με αναπαράσταση της ιδεώδους εικόνας της στα μάτια του καλλιτέχνη.
Το Σάο Πάολο είναι η τρίτη μεγαλύτερη πόλη στον κόσμο μετά το Τόκιο και την πόλη του Μεξικού. ΄Εχει δυνατή παραγωγή καφέ ενώ είναι ακμάζουσα η αυτοκινητοβιομηχανία και η εξόρυξη πετρελαίου και πολύτιμων λίθων. Μη ξεχνάμε όμως και την πλούσια παραγωγή φρούτων και λαχανικών. Έχει 22 εκατομμύρια κατοίκους μαζί με όσους κατοικούν στις περίφημες φαβέλες Τυπικά η πρωτεύουσα είναι η Μπραζίλια αλλά η ανάπτυξη και το κέντρο επιχειρήσεων και διαβουλεύσεων βρίσκεται εδώ στη βραχώδη άκρη του Ατλαντικού και σε υψόμετρο πάνω από 700μ... Η πρώτη επαφή με την καρδιά της Βραζιλιάνικης οικονομίας είναι ένα ιδιαίτερα οικείο τρελλό μποτιλιάρισμα, σφήνες κόρνες, απόλυτη απουσία φλάς, παιδάκια και τύποι στα φανάρια να πουλούν γυαλιά, φορτιστές κινητών και διάφορα χρήσιμα-άχρηστα αντικείμενα. Και πάνω απο το κεφάλι σου ελικόπτερα μεγαλο - επιχειρηματιών να κινούνται απο ταράτσα σε ταράτσα για να μή μπλέκουν στην κίνηση και καθυστερούν . Με όλα αυτά ένα γίνεται γρήγορα σαφές : το Σάο Πάολο είναι μια τεράστια πόλη. Άν και δύσκολα τη φέρνεις βόλτα μπορείς να διακρίνεις το σκελετό της τις διαφορετικές περιοχές και τα χρώματά της. Παλιά πόλη , ιαπωνική συνοικία Λιμπερντάτζι για έντονο χρώμα, λεωφόρος Παουλίστα για τα ψώνια, σύνορο μεταξύ "λαού και Κολωνακίου", Βίλα Μανταλένα για τους καλλιτέχνες, πάρκο Ιμπιραπουέρα για αμιγώς "νεοϋορκέζικα" σαββατιάτικα πρωινά με τζόκινγκ και ποδήλατο δίπλα στις λίμνες, Πινιέιρος για μποέμ βραδυνά στέκια, Ιταϊμ Μπίμπι για τους ανερχόμενους αστούς και Ζαρντίνς, οι Κήποι της αριστοκρατίας και των " καλά κρατούντων " Παουλιστάνος και ξένων που εργάζονται ή απλώς βρίσκονται στην παλλόμενη επιχειρηματκή καρδιά της Βραζιλίας. Η παλιά πόλη διατηρεί εντυπωσιακά κτίρια όπως ο καθεδρικός και το Δημοτικό θέατρο , γύρω απο τα οποία κυκλοφορεί πλήθος κόσμου και με μια βόλτα ανάμεσα στους λογής λογής τύπους που αράζουν σου δίνει μια καλή αίσθηση αυτού που άλλοτε ήταν το κέντρο της πόλης και τώρα το φολκλόρ της. Χαμογελαστοί αλλά καημένοι, πωλούν ρίγανη και άλλων ειδών βότανα ,φασόλια καρπούς και φρούτα και αγοράζουν...χρυσό! Η ιστορία της τεράστιας πόλης μπερδεύεται με την ακόρεστη δίψα της για μέλλον. Παλιά κτίρια με μια γοτθική εσάνς δίπλα σε θηρία τζαμαριών και τσιμέντου, φτιάχνουν το αλλόκοτο καρδιογράφημα -μεταφορικά και κυριολεκτικά- του λατινοαμερικάνικου αστικού κολοσσού. Στη Λιμπερντάτζι (σημαίνει ελευθερία) στη μεγαλύτερη εκτός Ιαπωνίας Ιαπωνική κοινότητα του κόσμου απολαμβάνεις ένα μίγμα ανατολικών γεύσεων και αρωμάτων μπλεγμένων με τη γοητεία της Λατινικής Αμερικής. Πολλά φαναράκια που το βράδυ δίνουν στην περιοχή ένα πρόσωπο γοητευτικό και χαρούμενο, και πολλά γκράφιτι στους δρόμους εκφράζουν όνειρα και φαντασίες πολύχρωμες αλλά σκληρές.Το πρόσωπο της τέχνης γίνεται πιο μαλακό, ευδιάθετο και μάλλον ενδιαφέρον στις μικρές γκαλερί και στα εργαστήρια τέχνης και χειροτεχνίας της Βίλα Μανταλένα την ανερχόμενη στυίστικά hip συνοικία της πόλης, κέντρο προσέλευσης των μποέμ τουριστών της. Παιχνίδια χρωμάτων και υλικών, αισθητική αποθέωση και γιορτή σ'αυτό το περιβόητο "χωνευτήρι φυλών και πολιτισμών" που είναι η χώρα. Κοσμήματα, διακοσμητικά αφηρημένης έμπνευσης, χρηστικά αντικείμενα με αναφορές στην πλούσια Φύση, τις μυστηριώδεις δοξασίες και σε μια σχεδόν σκανδαλιστική ελευθερία ψυχής και πνεύματος Το άλλο πρόσωπο του κέντρου είναι στους «κήπους», τη συνοικία Jardins (Κήποι) που ανάλογα με την περιοχή χωρίζεται σε ευρωπαϊκούς και αμερικανικούς. Οπου οι δρόμοι έχουν ονόματα ευρωπαϊκών χωρών είναι οι ευρωπαϊκοί κήποι και όπου έχουν ονόματα χωρών της βόρειας και νότιας αμερικανικής ηπείρου είναι οι αντίστοιχοι αμερικανικοί. Οποιασδήποτε πάντως προελεύσεως, οι «Κήποι» του Σάο Πάολο συγκεντρώνουν την αφρόκρεμα της αρχιτεκτονικής και της διακόσμησής του. Φωτογραφικά άνευ σπουδαίου ενδιαφέροντος, μια και όλες οι κατοικίες αφ' ενός περιστοιχίζονται από φράχτες και μεγάλους κήπους, αφ' ετέρου τα οικήματα προσομοιάζουν είτε στις πολυκατοικίες πολυτελών διαμερισμάτων της περιώνυμης 5ης Λεωφόρου είτε έχουν ευρωπαϊκές επιρροές, ανακατεμένες ανάλογα με την αισθητική ή και την καταγωγή των ενοίκων. Από κίονα κορινθιακού ρυθμού μέχρι ελβετικό σαλέ! Ο καλός αέρας εξακολουθεί και στο Jardin Paulista, τον πλέον βέρο Κήπο της πόλης με πανάκριβα καταστήματα· παρέλαση όλων των γνωστών οίκων ρούχων και αξεσουάρ και καταιγισμός φίνων -τόσο σε αισθητική όσο και γκουρμέ προτάσεις- εστιατορίων.



Χρήσιμες πληροφορίες

Το νόμισμα είναι το Βραζιλιάνικο ρεάλ (1 ευρώ=2,5 ρεάλ περίπου) επίσης συναλλάσσονται σε δολάρια
Στα δημόσια κτίρια απαγορεύονται "ρητά" κάθε είδους διακρίσεις με βάση τη φυλή τη γλώσσα ή τη θρησκεία
Κάθε Απρίλιο γίνεται gay parade με πάνω από 20.0000 συμμετοχές Πολύ σημαντική είναι η συμμετοχή στο καρναβάλι γίνεται πρώτα διαγωνισμός σάμπας και οι νικητές πηγαίνουν στο Ρίο.

Αξιοθέατα

Ο Μητροπολιτικός Ναός. Το στύλ του είναι νεογοτθικό και μια επίσκεψη στη μεγάλη κρύπτη εντυπωσιάζει εκείνους που τους ενδιαφέρει η θρησκευτική έκφραση της τέχνης

fuente: DAILY travel insert - Sunday 2-9-2007 texto y foto: Christina Kalligianni Graffiti en la pared de la ciudad con una representación de su imagen ideal a los ojos del artista. Sao Paulo es la tercera ciudad más grande del mundo después de Tokio y Ciudad de México. Tiene una fuerte producción de café mientras florece la industria automotriz y la extracción de petróleo y piedras preciosas. Pero no olvidemos la rica producción de frutas y verduras. Tiene 22 millones de habitantes, incluidos los que viven en las famosas favelas. Normalmente, la capital es Brasilia, pero el desarrollo y el centro de operaciones y consulta está aquí en el borde rocoso del Atlántico y a más de 700 m de altitud... El primer contacto con el corazón de la economía brasileña es un embotellamiento enloquecido particularmente familiar, bocinazos, ausencia total de flash, niños y muchachos en los semáforos vendiendo anteojos, cargadores de teléfonos celulares y varios artículos útiles-inútiles. Y sobre tu cabeza helicópteros de grandes empresarios moviéndose de techo en techo para no enredarse en el tráfico y la demora. Con todo esto, una cosa queda clara rápidamente: São Paulo es una ciudad enorme. Aunque cuesta sacarla a pasear, se puede distinguir su contextura, las diferentes zonas y sus colores. Casco antiguo, barrio japonés Liberdaji para colores intensos, Avenida Paulista para ir de compras, frontera entre "gente y Kolonaki", Villa Maddalena para artistas, Parque Ibirapuera para puramente "Nueva York" los sábados por la mañana para correr y andar en bicicleta junto a los lagos, Pinheiros para locales nocturnos bohemios, Itaim Bibi para los urbanitas emergentes y Jardins, los Jardines de la aristocracia y los paulistanos "adinerados" y los extranjeros que trabajan o simplemente se encuentran en el palpitante corazón empresarial de Brasil. El casco antiguo conserva impresionantes edificios como la Catedral y el Teatro Municipal, por los que circula aglomeración de gente y un paseo entre los distintos tipos de gente que se junta te da una buena idea de lo que fue el centro de la ciudad y ahora su folclore Sonrientes pero pobres, venden orégano y otras hierbas, frijoles, nueces y frutas y compran... ¡oro! La historia de la gran ciudad se entrelaza con su insaciable sed de futuro. Edificios antiguos con esencia gótica junto a bestias de vidrio y cemento, conforman el extraño cardiograma -metafórica y literalmente- del gigante urbano latinoamericano. En Liberdaji (que significa libertad) en la comunidad japonesa más grande del mundo fuera de Japón, puedes disfrutar de una mezcla de sabores y aromas orientales mezclados con el encanto de América Latina. Muchos faroles que por la noche le dan a la zona una cara encantadora y alegre, y muchos grafitis en las calles expresan sueños e imaginaciones coloridas pero ásperas.La cara del arte se vuelve más suave, alegre y bastante interesante en las pequeñas galerías y talleres de arte y artesanía de la Villa Madalena, el pujante distrito de moda de la ciudad, centro de concurrencia de sus bohemios turistas. Juegos de colores y materiales, apoteosis estética y celebración en este infame "crisol de razas y culturas" que es el país. Joyas, decoraciones de inspiración abstracta, objetos utilitarios con referencias a la rica Naturaleza, creencias misteriosas y una libertad de alma y espíritu casi escandalosa, europea y americana. Donde las calles tienen nombres de países europeos son jardines europeos y donde tienen nombres de países del continente norteamericano y sudamericano son los correspondientes americanos. Sea cual sea su origen, los "Jardines" de São Paulo reúnen lo mejor de su arquitectura y decoración. Fotográficamente no tiene gran interés, ya que por un lado todas las residencias están rodeadas de vallas y amplios jardines, por otro lado los edificios se asemejan o bien a los bloques de apartamentos de lujo de la 5ª Avenida homónima o bien tienen influencias europeas, mezcladas según la estética. o el origen de los inquilinos. ¡De una columna corintia a un chalet suizo! El buen aire continúa en el Jardín Paulista, el jardín más hermoso de la ciudad con tiendas caras, un desfile de todas las conocidas casas de ropa y accesorios y un aluvión de restaurantes finos, tanto en términos de estética como de sugerencias gourmet. Información útil La moneda es el real brasileño (1 euro = 2,5 reales aprox.) también se negocia en dólares Cualquier tipo de discriminación por motivos de raza, idioma o religión está "expresamente" prohibida en los edificios públicos Cada abril hay un desfile gay con más de 20,0000 participantes Muy importante es la participación en el carnaval primero hay una competencia de samba y los ganadores van a Río. Monumentos La Iglesia Metropolitana. Su estilo es neogótico. y una visita a la gran cripta impresiona a los interesados ​​en la expresión religiosa del arte

Ανδρέας Εμπειρίκος

Andreas Empiricos 1920.jpg

3 Αυγούστου 1975  πέθανε: Ανδρέας Εμπειρίκος Έλληνας συγγραφέας και φωτογράφος

Ο Ανδρέας Εμπειρίκος (2 Σεπτεμβρίου 1901 - 3 Αυγούστου 1975) ήταν Έλληνας ποιητής, πεζογράφος, φωτογράφος και ψυχαναλυτής. Γεννημένος στη Μπράιλα της Ρουμανίας, εγκαταστάθηκε στην Ελλάδα το 1902 και αργότερα παρακολούθησε μαθήματα φιλοσοφίας και αγγλικής φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και στο King's College του Λονδίνου. Την περίοδο 1926-1931 έζησε στο Παρίσι, όπου συνδέθηκε με τον κύκλο των υπερρεαλιστών και ασχολήθηκε ενεργά με την ψυχανάλυση, κοντά στον ιδρυτή της Ψυχαναλυτικής Εταιρείας του Παρισιού, Ρενέ Λαφόργκ. Το 1931 εγκαταστάθηκε οριστικά στην Ελλάδα, πραγματοποιώντας την πρώτη εμφάνισή του στα ελληνικά γράμματα το 1935.

Ως λογοτέχνης ανήκει στη Γενιά του '30 και αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του ελληνικού υπερρεαλισμού. Ο Εμπειρίκος υπήρξε εισηγητής του υπερρεαλισμού στην Ελλάδα, πιστός στο κίνημα όσο κανένας άλλος Έλληνας συγγραφέας, καθώς και ο πρώτος που άσκησε την ψυχανάλυση στον ελληνικό χώρο, ασκώντας την ψυχαναλυτική πρακτική κατά την περίοδο 1935-1951. Χαρακτηρίζεται ως ένας από τους κατεξοχήν «οραματιστές ποιητές», κατέχοντας περίοπτη θέση στον ελληνικό λογοτεχνικό κανόνα, παρά τη δυσπιστία με την οποία αντιμετωπίστηκε αρχικά το έργο του. Από το σύνολο του έργου του ξεχωρίζει η πρώτη ποιητική συλλογή του, με τίτλο Υψικάμινος, ως το πρώτο αμιγώς υπερρεαλιστικό κείμενο στην Ελλάδα, ενώ ανάμεσα στα πεζά έργα του διακρίνεται το τολμηρό ερωτογράφημα Ο Μέγας Ανατολικός, που προκάλεσε αντιδράσεις για την ελευθεροστομία και το ερωτικό περιεχόμενό του. Σημαντικό τμήμα του έργου του εκδόθηκε μετά τον θάνατό του.

August 3, 1975 Died: Andreas Empirikos Greek writer and photographer

Andreas Empirikos (September 2, 1901 - August 3, 1975) was a Greek poet, prose writer, photographer and psychoanalyst. Born in Braila, Romania, he settled in Greece in 1902 and later attended courses in philosophy and English literature at the University of Athens and King's College, London. In the period 1926-1931 he lived in Paris, where he was associated with the circle of surrealists and was actively involved in psychoanalysis, close to the founder of the Paris Psychoanalytic Society, René Laforgue. In 1931 he permanently settled in Greece, making his first appearance in Greek letters in 1935. 

As a writer, he belongs to the Generation of the '30s and is one of the most important representatives of Greek surrealism. Empirikos was a proponent of surrealism in Greece, loyal to the movement like no other Greek writer, as well as the first to practice psychoanalysis in the Greek area, practicing psychoanalytic practice during the period 1935-1951. He is characterized as one of the pre-eminent "visionary poets", occupying a prominent position in the Greek literary canon, despite the distrust with which his work was initially treated. From his entire work, his first collection of poetry, entitled Ypsikaminos, stands out as the first purely surrealist text in Greece, while among his non-fiction works, the bold erotogram O Megas Anatolikos stands out, which provoked reactions for its libertineness and erotic content of. A significant part of his work was published after his death.

 3 august 1975 A murit: Andreas Empirikos scriitor și fotograf grec 

Andreas Empirikos (2 septembrie 1901 - 3 august 1975) a fost un poet, prozator, fotograf și psihanalist grec. Născut la Brăila, România, s-a stabilit în Grecia în 1902 și mai târziu a urmat cursuri de filosofie și literatură engleză la Universitatea din Atena și King's College, Londra. În perioada 1926-1931 a locuit la Paris, unde a fost asociat cu cercul suprarealiştilor şi s-a implicat activ în psihanaliza, apropiat de fondatorul Societăţii Psihanalitice din Paris, René Laforgue. În 1931 s-a stabilit definitiv în Grecia, făcând prima sa apariție în litere grecești în 1935. 

 Ca scriitor, aparține Generației anilor ’30 și este unul dintre cei mai importanți reprezentanți ai suprarealismului grec. Empirikos a fost un susținător al suprarealismului în Grecia, loial mișcării ca niciun alt scriitor grec, precum și primul care a practicat psihanaliza în zona greacă, practicând practica psihanalitică în perioada 1935-1951. Este caracterizat ca unul dintre „poeții vizionari” preeminenți, ocupând o poziție proeminentă în canonul literar grec, în ciuda neîncrederii cu care opera sa a fost tratată inițial. Din întreaga sa operă, prima sa colecție de poezie, intitulată Ypsikaminos, se remarcă drept primul text pur suprarealist din Grecia, în timp ce dintre lucrările sale de non-ficțiune se remarcă erotograma îndrăzneață O Megas Anatolikos, care a stârnit reacții pentru libertinitatea și eroticitatea sa. continutul de. O parte semnificativă a operei sale a fost publicată după moartea sa.

3 Ağustos 1975 Ölüm: Andreas Empirikos Yunan yazar ve fotoğrafçı 

Andreas Empirikos (2 Eylül 1901 - 3 Ağustos 1975) Yunan şair, nesir yazarı, fotoğrafçı ve psikanalistti. Romanya, Braila'da doğdu, 1902'de Yunanistan'a yerleşti ve daha sonra Atina Üniversitesi ve Londra'daki King's College'da felsefe ve İngiliz edebiyatı kurslarına katıldı. 1926-1931 döneminde, sürrealistler çemberi ile ilişkili olduğu ve psikanalize aktif olarak dahil olduğu Paris'te yaşadı, Paris Psikanaliz Derneği'nin kurucusu René Laforgue'a yakın. 1931'de kalıcı olarak Yunanistan'a yerleşti ve 1935'te Yunan harfleriyle ilk kez ortaya çıktı. 

 Bir yazar olarak 30'lar kuşağına mensup ve Yunan sürrealizminin en önemli temsilcilerinden biridir. Empirikos, Yunanistan'da sürrealizmin bir savunucusuydu, harekete başka hiçbir Yunan yazar gibi sadık değildi ve aynı zamanda Yunan bölgesinde psikanalizi ilk uygulayan, 1935-1951 döneminde psikanalitik pratiği yapan kişiydi. Yunan edebi kanonunda önde gelen bir konuma sahip olan önde gelen "vizyoner şairlerden" biri olarak nitelendirilir. Tüm yapıtlarından Ypsikaminos adlı ilk şiir koleksiyonu, Yunanistan'daki ilk tamamen gerçeküstü metin olarak öne çıkarken, kurgusal olmayan çalışmaları arasında, özgürlükçü ve erotik olması nedeniyle tepkilere neden olan cesur erotogram O Megas Anatolikos öne çıkıyor. içeriği. Çalışmalarının önemli bir kısmı ölümünden sonra yayınlandı. 

Το μεγάλο αστείο του κόσμου


Περιγραφή Οι ήρωες της ιστορίας είναι καθημερινοί άνθρωποι, επιστήμονες, άνθρωποι της τέχνης, Αφρικανοί, φυτά, ζώα και ένα «σκάφος» που ταξιδεύει πιο γρήγορα από το φως – οι φυσικοί κοντεύουν να τρελαθούν. Το σκάφος ονομάζεται το Μεγάλο Αστείο του Κόσμου και σαλπάρει για να μάθει τι, επιτέλους, είναι η Μεγάλη Άλλη, η μουσική. Οι ήρωες θα ταξιδέψουν στους χρόνους και στους χώρους για να λύσουν το μυστήριο της μουσικής... Νύχτα. Ώρα 11.45. Σε 15 λεπτά το Μεγάλο Αστείο του Κόσμου θα ξεκινήσει για το πρώτο του ταξίδι. Ήμασταν πολύ περίεργοι πώς από την Κρήτη του 2.300 μ.Χ. θα πηγαίναμε στην αρχαία Ελλάδα του 5ου π.Χ. αιώνα – 2.800 χρόνια πίσω στο χρόνο. Κι ακόμη πιο πίσω…μέχρι την Αυγή των Πάντων. Το Μεγάλο Αστείο του Κόσμου δεν είναι καράβι του νόστου, αλλά μια παρωδία. Μια μαζική έξοδος ελευθερίας στις χώρες του πιθανού. Και του απίθανου.

Το Μεγάλο Αστείο του Κόσμου

Στην μεταπυρηνική Γη κυβερνούν οι έσχατοι που έσονται πρώτοι. Οι νέοι πλανητάρχες ιδρύουν τον Παγκόσμιο Οργανισμό Κλαδιών και Ονείρων. Στον τραυματισμένο πλανήτη λατρεύεται η Μεγάλη Μητέρα Θεά. Τα μυστήρια, όμως, πληθαίνουν. Ο παππούς Μανόλης, άθελά του, παθαίνει μια ανακάλυψη. Θεοί κρυφακούν τη μουσική του παράτολμου συνθέτη Μέλη. Η κατάρα της φιλοσοφίας στη φυσική πιάνει. Μια θεά θέλει να παντρευτεί το Χρόνο, αλλά ο γαμπρός κρύβεται. Οι διαφορές της Μεγάλης Μητέρας Θεάς με τον παππού οδηγούν σε απίστευτες περιπέτειες τους πάντες. Και τη Θεά. Η ανακάλυψη του παππού οδηγεί στην κατασκευή "σκαφών" που ταξιδεύουν πιο γρήγορα από το φως. Οι φυσικοί αποτρελαίνονται. Το Μεγάλο Αστείο του Κόσμου ταξιδεύει στους χώρους και στους χρόνους για να βρει τι είναι, επιτέλους, η Μεγάλη Άλλη, η μουσική. Οι διχασμένοι επιστήμονες τσακώνονται και υπονομεύουν το στόχο της επιχείρησης. Μια επανάσταση εξυφαίνεται κρυφά στο σαλεμένο σκάφος. Οι ήρωες είναι απρόβλεπτοι, ονειροπόλοι, επαναστάτες, τρυφεροί, απλοί, αστείοι - ανθρώπινοι. Και περίεργοι - ενώ ψάχνουν τη μουσική, ρίχνουν κλεφτές ματιές στο παρελθόν, στο παρόν και στο μέλλον. Ταξιδεύουν και γελούν με την έπαρση της τρέχουσας επιστημονικής βεβαιότητας. Γέλιο, αντί για κλάμα, στο μεγάλο αστείο του κόσμου, στον άπιαστο Χρόνο και στη λαϊκή αγορά των ονείρων. Για να δράσεις, πρέπει να το χεις το όνειρο. Δεν είναι απόδραση το όνειρο. Είναι η απόσταση κι η φόρα για το σάλτο των προκλήσεων του ξύπνιου. Το Μεγάλο Αστείο του Κόσμου δεν είναι καράβι του νόστου, αλλά μια παρωδία. Μια μαζική έξοδος ελευθερίας στις χώρες του πιθανού. Και του απίθανου.

Description The heroes of the story are everyday people, scientists, people of art, Africans, plants, animals and a "ship" that travels faster than light - physicists are about to go crazy. The boat is called the Great Joke of the World and it sets sail to learn what, at last, the Great Other is, music. The heroes will travel through time and space to solve the mystery of music... Night. Time 11.45. In 15 minutes the Great Joke of the World will set off on its maiden voyage. We were very curious how from Crete in 2,300 AD. we would go to ancient Greece of the 5th BC. century – 2,800 years back in time. And even further back... until the Dawn of Everything. The Great Joke of the World is not a ship of taste, but a parody. A mass exodus of freedom to the lands of the possible. And the improbable. The Great Joke of the World In a post-nuclear Earth, the last to stand first rule. The new planet lords establish the World Branch and Dream Organization. The Great Mother Goddess is worshiped on the injured planet. The mysteries, however, are increasing. Grandfather Manolis, unwittingly, has a discovery. Gods eavesdrop on the music of the intrepid composer Melis. The curse of philosophy in physics is catching on. A goddess wants to marry Time, but the groom is hiding. The differences between the Great Mother Goddess and the grandfather lead to incredible adventures for everyone. And the Goddess. Grandfather's discovery leads to the construction of "ships" that travel faster than light. Physicists are freaking out. The Great Joke of the World travels through space and time to find what, finally, the Great Other is, music. Divided scientists fight and undermine the mission of the enterprise. A revolution is secretly brewing on the shipwrecked boat. Heroes are unpredictable, dreamers, rebels, tender, simple, funny - human. And curious - while searching for the music, they sneak peeks into the past, present and future. They ride and laugh at the conceit of current scientific certainty. Laughter, instead of crying, at the great joke of the world, at the elusive Time and at the folk market of dreams. To act, you must have the dream. The dream is not an escape. It is the distance and the opportunity for the jump of the challenges of waking up. The Great Joke of the World is not a ship of taste, but a parody. A mass exodus of freedom to the lands of the possible. And the improbable.

Ηλίας Βενέζης

Elias Venezis.jpg

3 Αυγούστου 1973  πέθανε: Ηλίας Βενέζης Έλληνας συγγραφέα

Ο Ηλίας Βενέζης (πραγματικό όνομα: Ηλίας Μέλλος, Αϊβαλί, 4 Μαρτίου 1904 - Αθήνα, 3 Αυγούστου 1973) ήταν Έλληνας λογοτέχνης, μέλος της Ακαδημίας Αθηνών. Έγινε γνωστός με τα μυθιστορήματά του Το νούμερο 31328 και Γαλήνη. Στη διάρκεια της πολύχρονης παρουσίας του στα γράμματα, ασχολήθηκε με όλες σχεδόν τις μορφές γραπτού λόγου. Δημοσίευσε και εξέδωσε μυθιστορήματα, διηγήματα, μελέτες, χρονογραφήματα, βιογραφίες, οδοιπορικά, ταξιδιωτικές εντυπώσεις και έγραψε και το θεατρικό έργο «Μπλοκ C». Επίσης υπήρξε γραμματέας και διευθύνων σύμβουλος του Εθνικού θεάτρου την περίοδο 1950-1952 καθώς και πρόεδρος της καλλιτεχνικής επιτροπής του από το 1964 έως το 1967, συνεργάτης του ΕΙΡ (Εθνικού ιδρύματος Ραδιοφωνίας) από το 1954 έως το 1966 αλλά και πρόεδρος του Κινηματογραφικού Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης από το 1963 έως το 1966. Ήταν υποψήφιος για το βραβείο Νόμπελ το 1960 και το 1963

Έγινε μέλος της Ακαδημίας Αθηνών το 1957 και τιμήθηκε με το Α' κρατικό βραβείο λογοτεχνίας και τον Έπαινο της Ακαδημίας Αθηνών για το μυθιστόρημά του «Γαλήνη»

Τα πρώτα χρόνια της ζωής του τα έζησε στο Αϊβαλί, μέχρι τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο, το 1914, όταν και εγκαταστάθηκε με τη μητέρα και τα αδέρφια του στη Μυτιλήνη μέχρι το 1919. Ο Βενέζης παρακολούθησε το Γυμνάσιο της Μυτιλήνης (Γυμνασιάρχης ήταν ο φιλόσοφος Ιωάννης Ολύμπιος), αλλά αποφοίτησε από το Γυμνάσιο Κυδωνιών.

Το 1922 η οικογένειά του εγκατέλειψε οριστικά πλέον τη Μικρά Ασία, ο ίδιος όμως δεν πρόλαβε να επιβιβαστεί στο πλοίο. Αιχμαλωτίστηκε και εστάλη, μαζί με άλλους 3.000 Αϊβαλιώτες, στα Τάγματα Εργασίας για 14 μήνες σε ηλικία 18 ετών. Οι εμπειρίες του από τα εργατικά τάγματα περιέχονται στο πρώτο μυθιστόρημά του, Το Νούμερο 31328. Ο Βενέζης ήταν ένας από τους μόλις 23 συμπατριώτες του που τελικά επιβίωσαν.

Το 1923 απελευθερώθηκε και επέστρεψε στη Μυτιλήνη. Εκεί υπήρχε αξιόλογη λογοτεχνική κίνηση με πρωτεργάτη τον Στρατή Μυριβήλη. Αυτός μάλιστα τον παρακίνησε να καταγράψει την αιχμαλωσία του και έλεγε χαρακτηριστικά ότι "του έμαθε πώς να κρατάει το μολύβι στο χέρι". Το Νούμερο 31328 δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά σε συνέχειες το 1924 στην εφημερίδα Καμπάνα της Μυτιλήνης, διευθυντής της οποίας ήταν ο Μυριβήλης. Το 1939 ο Βενέζης μοιράστηκε μαζί με τον Μυριβήλη το πρώτο στην ιστορία Κρατικό Βραβείο Πεζογραφίας. Το 1956 ήταν και οι δυο υποψήφιοι για την έδρα Λογοτεχνίας στην Ακαδημία Αθηνών, όπου και εκλέχτηκε ο Βενέζης.

Στη Μυτιλήνη εργαζόταν στην Τράπεζα της Ελλάδος και το 1932 πήρε μετάθεση και εγκαταστάθηκε μόνιμα στην Αθήνα (υπήρξε υπάλληλος στην τράπεζα το διάστημα 1930-1957). Δύο χρόνια πριν από την αποχώρησή του το 1955, κατόπιν παροτρύνσεως του τότε διοικητή Ξενοφώντα Ζολώτα, συνέγραψε το ¨΄Χρονικό της Τραπέζης της Ελλάδος¨΄ μια εξιστόρηση της πρώτης 25ετίας της Τράπεζας. Διώχθηκε για τις πολιτικές του ιδέες από τον νόμο του "Ιδιωνύμου", από τη δικτατορία του Μεταξά και κατά τη διάρκεια της Κατοχής συνελήφθη με την κατηγορία ότι είχε μιλήσει για ελευθερία, σε συγκέντρωση του προσωπικού της τράπεζας μέσα στο κεντρικό κτίριο, με αφορμή την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου. Φυλακίστηκε στο "Μπλοκ C" των φυλακών Αβέρωφ και η εκτέλεσή του απετράπη έπειτα από αντιδράσεις του πνευματικού κόσμου.

Μετά τον πόλεμο διαδραμάτισε ενεργό ρόλο στην πνευματική ζωή της χώρας με επίσημες θέσεις, όπως του Διευθύνοντος συμβούλου του Εθνικού Θεάτρου, Αντιπροέδρου του διοικητικού συμβουλίου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Το 1957 εξελέγη μέλος της Ακαδημίας Αθηνών. Παράλληλα το έργο του γνώριζε πολύ μεγάλη επιτυχία στην Ελλάδα με συνεχείς επανεκδόσεις και στο εξωτερικό με πολλές μεταφράσεις. Ήταν εξαιρετικά δημοφιλής λογοτέχνης στην εποχή του, με εκπομπή στο ραδιόφωνο και ιδρυτικό μέλος της Ομάδας των Δώδεκα, που με το ομώνυμο βραβείο της ανέδειξε το μεταπολεμικό μυθιστόρημα.

Τα τρία τελευταία χρόνια της ζωής του (1971-1973) υπέφερε από σοβαρό πρόβλημα υγείας. Κατά το διάστημα αυτό είχε αποτραβηχθεί από κάθε κοινωνική ζωή και όταν δεν βρισκόταν στο νοσοκομείο, εργαζόταν επάνω στα τελευταία του βιβλία. Μετά τον θάνατό του κυκλοφόρησε το Μικρασία, Χαίρε, που βρέθηκε έτοιμο σε ντοσιέ ανάμεσα στα χαρτιά του με τη σημείωση: «Για το τυπογραφείο». Το 1979 το «Βιβλιοπωλείον της Εστίας» δημοσίευσε Το Μυθιστόρημα των Τεσσάρων, που είχε γραφεί για την εφημερίδα «Ακρόπολη» το 1958. Πέθανε στις 3 Αυγούστου 1973 στην Αθήνα, από καρκίνο του λάρυγγα. Κηδεύτηκε και τάφηκε στη Μήθυμνα (Μόλυβο) της Λέσβου απέναντι από τη μικρασιατική του πατρίδα. Σύμφωνα με τη θέλησή του, ο τάφος του είναι ανώνυμος με μόνη επιγραφή τη λέξη ΓΑΛΗΝΗ. 

August 3, 1973 died: Ilias Venezis Greek writer

 Ilias Venezis (real name: Ilias Mellos, Aivali, March 4, 1904 - Athens, August 3, 1973) was a Greek writer, member of the Academy of Athens. He became known for his novels The Number 31328 and Galini. During his long presence in letters, he dealt with almost all forms of the written word. He published and published novels, short stories, studies, vignettes, biographies, travelogues, travel impressions and also wrote the play "Block C". He was also the secretary and managing director of the National Theater in the period 1950-1952 as well as the president of its artistic committee from 1964 to 1967, a partner of the EIR (National Radio Foundation) from 1954 to 1966 and also the president of the Thessaloniki Film Festival from 1963 to 1966. He was nominated for the Nobel Prize in 1960 and 1963 He became a member of the Academy of Athens in 1957 and was awarded the First State Prize for Literature and the Commendation of the Academy of Athens for his novel "Galini" He was born in Kydonias (Aivali) in Asia Minor on March 4, 1904 according to his autobiographical note. His father, Michael Mellos, came from Kefalonia and his mother from Lesbos. Dimitrios' grandfather on his mother's side was called Venezis. He lived the first years of his life in Aivali, until World War I, in 1914, when he settled with his mother and siblings in Mytilene until 1919. Venezis attended the Mytilene High School (the headmaster was the philosopher Ioannis Olympios), but graduated from Kydonia High School. In 1922, his family finally left Asia Minor, but he himself did not have time to board the ship. He was captured and sent, along with 3,000 other Aivalians, to the Labor Battalions for 14 months at the age of 18. His experiences of the labor gangs are contained in his first novel, The Number 31328. Venezis was one of only 23 of his countrymen who eventually survived. In 1923 he was released and returned to Mytilini. There was a remarkable literary movement led by Stratis Myrivilis. He even motivated him to record his captivity and characteristically said that he "taught him how to hold the pencil in his hand". Number 31328 was published for the first time in sequels in 1924 in the newspaper Kampana of Mytilene, whose director was Myrivilis. In 1939, Venezis shared with Myrivilis the first ever State Prize for Prose. In 1956 they were both candidates for the Chair of Literature at the Academy of Athens, where Venezis was elected. In Mytilini he worked at the Bank of Greece and in 1932 he was transferred and settled permanently in Athens (he was an employee at the bank between 1930-1957). Two years before his retirement in 1955, at the urging of the then governor Xenophon Zolots, he wrote the ¨Chronicle of the Bank of Greece¨, a history of the first 25 years of the Bank. He was persecuted for his political ideas by the "Idonymous" law, by the Metaxas dictatorship and during the Occupation he was arrested on the charge that he had spoken about freedom, at a gathering of the bank's staff inside the main building, on the occasion of the anniversary of October 28. He was incarcerated in "Block C" of Averof Prison and his execution was prevented after protests from the spiritual world. After the war he played an active role in the intellectual life of the country with official positions, such as that of the Managing Director of the National Theatre, Vice President of the Board of Directors of the National Opera. In 1957 he was elected a member of the Academy of Athens. At the same time, his work was very successful in Greece with constant reprints and abroad with many translations. He was an extremely popular writer in his day, with a radio show and a founding member of the Group of Twelve, which with its eponymous prize highlighted the post-war novel. In the last three years of his life (1971-1973) he suffered from a serious health problem. During this time he had withdrawn from all social life and when he was not in the hospital, he was working on his latest books. After his death, he published Microasia, Cheers, which was found ready in a file among his papers with the note: "For the printer". In 1979 the "Hestia Bookstore" published The Tale of the Four, which had been written for the newspaper "Akropoli" in 1958. He died on August 3, 1973 in Athens, from cancer of the larynx. He was buried in Mithymna (Molyvos) of Lesvos opposite his Asia Minor homeland. According to his will, his grave is anonymous with only the word GALINI.

3 augusti 1973 dog: Ilias Venezis grekiska författare

 Ilias Venezis (riktigt namn: Ilias Mellos, Aivali, 4 mars 1904 – Aten, 3 augusti 1973) var en grekisk författare, medlem av Atens akademi. Han blev känd för sina romaner The Number 31328 och Galini. Under sin långa närvaro i brev sysslade han med nästan alla former av det skrivna ordet. Han publicerade och gav ut romaner, noveller, studier, vinjetter, biografier, reseskildringar, reseintryck och skrev även pjäsen "Block C". Han var också sekreterare och verkställande direktör för Nationalteatern under perioden 1950-1952 samt ordförande för dess konstnärliga kommitté 1964-1967, delägare i EIR (National Radio Foundation) 1954-1966 och även president av filmfestivalen i Thessaloniki från 1963 till 1966. Han nominerades till Nobelpriset 1960 och 1963 Han blev medlem av Atens akademi 1957 och tilldelades det första statliga litteraturpriset och beröm från Atens akademi för sin roman "Galini" Han föddes i Kydonias (Aivali) i Mindre Asien den 4 mars 1904 enligt hans självbiografiska anteckning. Hans far, Michael Mellos, kom från Kefalonia och hans mamma från Lesbos. Dimitrios farfar på hans mors sida hette Venezis. Han bodde de första åren av sitt liv i Aivali, fram till första världskriget, 1914, då han bosatte sig med sin mor och syskon i Mytilene till 1919. Venezis gick på Mytilene High School (rektor var filosofen Ioannis Olympios), men tog examen. från Kydonia High School. 1922 lämnade hans familj äntligen Mindre Asien, men själv hann han inte gå ombord på fartyget. Han tillfångatogs och skickades, tillsammans med 3 000 andra flygare, till arbetarbataljonerna i 14 månader vid 18 års ålder. Hans erfarenheter av arbetargängen finns i hans första roman, The Number 31328. Venezis var en av endast 23 av hans landsmän som så småningom överlevde. 1923 släpptes han och återvände till Mytilini. Det fanns en anmärkningsvärd litterär rörelse ledd av Stratis Myrivilis. Han motiverade honom till och med att spela in sin fångenskap och sa karakteristiskt att han "lärde honom hur man håller pennan i handen". Nummer 31328 publicerades för första gången i uppföljare 1924 i tidningen Kampana of Mytilene, vars regissör var Myrivilis. År 1939 delade Venezis med Myrivilis det första statliga priset för prosa någonsin. 1956 var de båda kandidater till litteraturstolen vid Atens akademi, där Venezis valdes. I Mytilini arbetade han på Bank of Greece och 1932 förflyttades han och bosatte sig permanent i Aten (han var anställd på banken mellan 1930-1957). Två år före sin pensionering 1955, på uppmaning av den dåvarande guvernören Xenophon Zolots, skrev han ¨Chronicle of the Bank of Greece¨, en historia om bankens första 25 år. Han åtalades för sina politiska idéer av "Idonymous"-lagen, av Metaxas-diktaturen och under ockupationen arresterades han på anklagelse om att han hade talat om frihet, vid en sammankomst av bankens personal inne i huvudbyggnaden, vid tillfället årsdagen den 28 oktober. Han fängslades i "Block C" i Averof Prison och hans avrättning förhindrades efter protester från den andliga världen. Efter kriget spelade han en aktiv roll i landets intellektuella liv med officiella befattningar, till exempel som verkställande direktör för Nationalteatern, vice ordförande i Nationaloperans styrelse. 1957 valdes han till medlem av Atens akademi. Samtidigt var hans arbete mycket framgångsrikt i Grekland med ständiga nytryck och utomlands med många översättningar. Han var en extremt populär författare på sin tid, med ett radioprogram och en av grundarna av Gruppen av tolv, som med sitt självbetitlade pris lyfte fram efterkrigsromanen. De sista tre åren av sitt liv (1971-1973) led han av ett allvarligt hälsoproblem. Under denna tid hade han dragit sig tillbaka från allt socialt liv och när han inte låg på sjukhuset arbetade han med sina senaste böcker. Efter sin död publicerade han Microasia, Cheers, som hittades färdig i en fil bland hans papper med anteckningen: "För tryckaren". År 1979 publicerade "Hestia Bookstore" Sagan om de fyra, som hade skrivits för tidningen "Akropoli" 1958. Han dog den 3 augusti 1973 i Aten av cancer i struphuvudet. Han begravdes i Mithymna (Molyvos) på Lesvos mitt emot sitt hemland i Mindre Asien. Enligt hans testamente är hans grav anonym med endast ordet GALINI. 

3 Lúnasa, 1973 bás: Ilias Venezis scríbhneoir Gréagach Scríbhneoir Gréagach ab ea 

Ilias Venezis (fíorainm: Ilias Mellos, Aivali, 4 Márta, 1904 - An Aithin, 3 Lúnasa 1973), ball d'Acadamh na hAithne . Tháinig aithne air as a chuid úrscéalta The Number 31328 agus Galini. Le linn dó a bheith i láthair fada i litreacha, dhéileáil sé le beagnach gach foirm den fhocal scríofa. D'fhoilsigh agus d'fhoilsigh sé úrscéalta, gearrscéalta, staidéir, vignettes, beathaisnéisí, travelogues, imprisean taistil agus freisin scríobh an dráma "Bloc C". Bhí sé ina rúnaí agus ina stiúrthóir bainistíochta ar an Amharclann Náisiúnta sa tréimhse 1950-1952 chomh maith le bheith ina uachtarán ar a coiste ealaíne ó 1964 go 1967, ina chomhpháirtí den EIR (Fondúireacht Raidió Náisiúnta) ó 1954 go 1966 agus ina uachtarán freisin. de Fhéile Scannán Thessaloniki ó 1963 go 1966. Ainmníodh é don Duais Nobel sna blianta 1960 agus 1963 Tháinig sé ina bhall d'Acadamh na hAithne i 1957 agus bronnadh an Chéad Duais Stáit don Litríocht agus Moladh Acadamh na hAithne air as a úrscéal "Galini" Rugadh é i Kydonias (Aivali) san Áise Mion ar 4 Márta 1904 de réir a nóta dírbheathaisnéise. Tháinig a athair, Michael Mellos, ó Kefalonia agus as Lesbos a mháthair. Veinéis a tugadh ar sheanathair Dimitrios ar thaobh a mháthar. Chónaigh sé na chéad bhlianta dá shaol in Aivali, go dtí an Chéad Chogadh Domhanda, i 1914, nuair a lonnaigh sé lena mháthair agus a dheirfiúracha i Mytilene go dtí 1919. D’fhreastail Venezis ar Ardscoil Mytilene (b’é an fealsamh Ioannis Olympios an príomhoide), ach bhain sé céim amach. ó Ardscoil Kydonia. Sa bhliain 1922, d'fhág a theaghlach Áise Mion ar deireadh, ach ní raibh am aige féin dul ar bord na loinge. Gabhadh é agus cuireadh é, mar aon le 3,000 Aivalians eile, chuig Cathláin an Lucht Oibre ar feadh 14 mhí ag aois 18. Tá a thaithí ar na dronganna saothair le fáil ina chéad úrscéal, The Number 31328. Bhí Venezis ar dhuine den 23 duine a tháinig slán sa deireadh. Sa bhliain 1923 scaoileadh é agus d'fhill go Mytilini. Bhí gluaiseacht iontach liteartha faoi cheannas Stratis Myrivilis. Spreag sé fiú é chun a mbraighdeanas a thaifeadadh agus dúirt sé go tipiciúil gur "mhúin sé dó conas an peann luaidhe a shealbhú ina lámh". Foilsíodh Uimhir 31328 den chéad uair i seicheamháin i 1924 sa nuachtán Kampana of Mytilene, a raibh Myrivilis ina stiúrthóir air. Sa bhliain 1939, roinn Venezis an chéad Duais Stáit riamh do Phrós le Myrivilis. I 1956 bhíodar beirt ina n-iarrthóirí ar Chathaoirleach na Litríochta in Acadamh na hAithne, áit ar toghadh Veinéis. I Mytilini d’oibrigh sé i mBanc na Gréige agus i 1932 aistríodh é agus shocraigh sé go buan san Aithin (bhí sé ina fhostaí sa bhanc idir 1930-1957). Dhá bhliain sular éirigh sé as i 1955, ar áitiú an ghobharnóra Xenophon Zolots ag an am, scríobh sé ¨Chronicle of the Bank of Greece¨, stair de na chéad 25 bliain den Bhanc. Ionchúisíodh é mar gheall ar a chuid smaointe polaitiúla ag an dlí “Idonymous”, ag deachtóireacht Metaxas agus le linn na Gairme gabhadh é ar an gcúiseamh gur labhair sé faoi shaoirse, ag cruinniú d’fhoireann an bhainc taobh istigh den phríomhfhoirgneamh, ar an ócáid. chomóradh 28 Deireadh Fómhair. Cuireadh i bpríosún é i "Bloc C" de Phríosún Averof agus cuireadh cosc ​​ar a fhorghníomhú tar éis agóidí ón domhan spioradálta. I ndiaidh an chogaidh bhí ról gníomhach aige i saol intleachtúil na tíre le poist oifigiúla mar Stiúrthóir Bainistíochta na hAmharclainne Náisiúnta, Leas-Uachtarán Bhord Stiúrthóirí an Cheoldráma Náisiúnta. I 1957 toghadh é ina bhall d’Acadamh na hAithne. Ag an am céanna, d’éirigh go han-mhaith lena shaothar sa Ghréig le hathchlónna seasta agus thar lear le go leor aistriúcháin. Ba scríbhneoir thar a bheith mór le rá é ina lá, le clár raidió agus ina bhall de bhunaitheoirí an Group of Twelve, a léirigh an duais chéanna leis an úrscéal iarchogaidh. Sna trí bliana deiridh dá shaol (1971-1973) bhí fadhb thromchúiseach sláinte aige. Le linn an ama seo d’éirigh sé as an saol sóisialta ar fad agus nuair nach raibh sé san ospidéal, bhí sé ag obair ar na leabhair is déanaí a bhí aige. Tar éis a bháis, d'fhoilsigh sé Microasia, Cheers, a fuarthas réidh i gcomhad i measc a chuid páipéir leis an nóta: "Don printéir". I 1979 d'fhoilsigh an "Hestia Bookstore" The Tale of the Four, a bhí scríofa don nuachtán "Akropoli" i 1958. Fuair ​​sé bás ar 3 Lúnasa, 1973 san Aithin, de bharr ailse an laringe. Cuireadh é i Mithymna (Molyvos) i Lesvos os comhair a thír dhúchais Áise Mion. De réir a thoile, níl a uaigh gan ainm ach leis an bhfocal GALINI. 

3 Ağustos 1973 öldü: İlias Venezis Yunan yazar Ilias Venezis (gerçek adı: 

Ilias Mellos, Aivali, 4 Mart 1904 - Atina, 3 Ağustos 1973) Atina Akademisi üyesi bir Yunan yazardı. 31328 Sayısı ve Galini adlı romanlarıyla tanındı. Mektuplardaki uzun varlığı boyunca, yazılı kelimenin hemen hemen tüm biçimleriyle ilgilendi. Romanlar, kısa öyküler, araştırmalar, vinyetler, biyografiler, seyahatnameler, seyahat izlenimleri yayımladı ve yayınladı ve ayrıca "Blok C" adlı oyunu yazdı. Aynı zamanda 1950-1952 döneminde Ulusal Tiyatro'nun sekreteri ve genel müdürlüğünün yanı sıra 1964'ten 1967'ye kadar sanat komitesinin başkanlığını, 1954'ten 1966'ya kadar EIR'nin (Ulusal Radyo Vakfı) ortağı ve aynı zamanda başkanıydı. 1963'ten 1966'ya kadar Selanik Film Festivali'nden. 1960 ve 1963'te Nobel Ödülü'ne aday gösterildi. 1957'de Atina Akademisi'ne üye oldu ve "Galini" adlı romanıyla Birinci Devlet Edebiyat Ödülü ve Atina Akademisi Övgüsü'ne layık görüldü. Otobiyografik notuna göre 4 Mart 1904'te Küçük Asya'da Kydonias'ta (Aivali) doğdu. Babası Michael Mellos, Kefalonya'dan ve annesi Midilli'den geldi. Dimitrios'un anne tarafından dedesi Venezis'ti. Hayatının ilk yıllarını I. Dünya Savaşı'na kadar, 1914'te annesi ve kardeşleriyle birlikte Midilli'ye yerleştiği 1919'a kadar Aivali'de yaşadı. Kydonia Lisesi'nden. 1922'de ailesi sonunda Küçük Asya'dan ayrıldı, ancak gemiye binmek için zamanı yoktu. Daha 18 yaşındayken yakalandı ve 3.000 diğer Aivali ile birlikte 14 aylığına İşçi Taburlarına gönderildi. İşçi çeteleriyle ilgili deneyimleri, ilk romanı The Number 31328'de yer almaktadır. Venezis, sonunda hayatta kalan 23 vatandaşından biriydi. 1923'te serbest bırakıldı ve Midilli'ye döndü. Stratis Myrivilis'in önderlik ettiği dikkate değer bir edebi hareket vardı. Hatta onu tutsaklığını kaydetmesi için motive etti ve karakteristik olarak "ona kalemi elinde tutmayı öğrettiğini" söyledi. 31328 sayısı ilk kez 1924 yılında yönetmeni Myrivilis olan Midilli Kampana gazetesinde devam filmlerinde yayınlandı. 1939'da Venezis, Myrivilis ile ilk Devlet Düzyazı Devlet Ödülünü paylaştı. 1956'da ikisi de Venezis'in seçildiği Atina Akademisi Edebiyat Kürsüsü'ne aday oldular. Midilli'de Yunanistan Bankası'nda çalıştı ve 1932'de nakledildi ve kalıcı olarak Atina'ya yerleşti (1930-1957 yılları arasında bankada çalıştı). 1955'te emekli olmadan iki yıl önce, dönemin valisi Ksenophon Zolots'un ısrarı üzerine, Banka'nın ilk 25 yıllık tarihini anlatan “Yunan Bankası'nın Günlüğü”nü yazdı. Siyasi fikirleri nedeniyle "İsimsiz" yasa, Metaxas diktatörlüğü tarafından kovuşturuldu ve işgal sırasında, ana binadaki banka personelinin bir toplantısında, özgürlükten bahsettiği suçlamasıyla tutuklandı. 28 Ekim'in yıl dönümü. Averof Hapishanesi'nin "C Blok"unda hapsedildi ve manevi dünyanın protestoları üzerine infazı engellendi. Savaştan sonra, Ulusal Tiyatro Genel Müdürü, Ulusal Opera Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı gibi resmi görevlerle ülkenin entelektüel yaşamında aktif bir rol oynadı. 1957'de Atina Akademisi üyeliğine seçildi. Aynı zamanda, Yunanistan'da sürekli baskılarla ve yurtdışında birçok çeviriyle çok başarılı oldu. Zamanında son derece popüler bir yazardı, bir radyo programı ve kendi adını taşıyan ödülüyle savaş sonrası romanını öne çıkaran Onikiler Grubu'nun kurucu üyesiydi. Hayatının son üç yılında (1971-1973) ciddi bir sağlık sorunu yaşadı. Bu süre zarfında tüm sosyal hayattan çekilmiş, hastanede olmadığı zamanlarda son kitapları üzerinde çalışıyordu. Ölümünden sonra, kağıtları arasında bir dosyada hazır bulunan Microasia, Cheers'ı "Yazıcı için" notuyla yayınladı. 1979'da "Hestia Kitabevi" 1958'de "Akropoli" gazetesi için yazılan Dörtlü Hikaye'yi yayınladı. 3 Ağustos 1973'te Atina'da gırtlak kanserinden öldü. Anavatanı Anadolu olan Midilli'nin Mithymna'sına (Molyvos) gömüldü. Vasiyetine göre mezarı sadece GALINI kelimesi ile isimsizdir. 

Σφαιροβολία

στους ελαιώνες της Βιάννου (φ. Μ.Κυμάκη)


παλαιότερη ανάρτηση
Η Σφαιροβολία είναι το ολυμπιακό άθλημα που απεικονίζεται στην πρώτη σελίδα της Google, η οποία συνεχίζει την σειρά των αφιερωμάτων στα αθλήματα των Ολυμπιακών Αγώνων του Λονδίνου.

Το αγώνισμα της σφαιροβολίας ξεκίνησε στην περιοχή της σημερινής Σκωτίας, ως άθλημα ανάμεσα σε στρατιώτες. Ήταν μέρος της άσκησης και ενδυνάμωσής τους, μέτρο εύρεσης του δυνατότερου, αλλά και μέσο ανάδειξης εκείνων που άξιζαν να είναι στην άμεση συνοδεία και ασφάλεια του Βασιλιά.

Στη τουρκοκρατούμενη Ελλάδα λίγο πριν την Ελληνική Επανάσταση του 1821 αλλά και κατά τη διάρκεια αυτής, η σφαιροβολία αποτελούσε το κυρίαρχο αγώνισμα μεταξύ των Κλεφτών το λεγόμενο "λιθάρι"
Στη σύγχρονη μορφή του, το αγώνισμα αυτό δε γίνεται πλέον με όργανο κάποιες βαριές πέτρες ή βολίδες κανονιού, αλλά με σταθμισμένα όργανα από συμπαγές μέταλλο, χυτοσίδηρο ή μπρούτζο σχήματος σφαιρικού, καλούμενου σφαίρα και εξ αυτού το όνομα του αγωνίσματος.

Η σφαίρα (σφαιροβολίας) ζυγίζει 7,26 κιλά, (16 λίβρες) (για άνδρες) και 4 κιλά (για γυναίκες) με διάμετρο επίσης συγκεκριμένη, από 11-13εκ για τους άνδρες και από 9-11εκ για τις γυναίκες αντίστοιχα.

Η ρίψη γίνεται εντός των ορίων μιας κυκλικής περιοχής (βαλβίδας) τα όρια της οποίας δεν πρέπει να υπερβεί ο αθλητής κατά τη διάρκεια της προσπάθειάς του, με διάμετρο 2,13 μέτρα (7 πόδια). Στο ένα τμήμα της περιφέρειας της βαλβίδας (στη μεριά προς την οποία γίνεται η ρίψη) υπάρχει ένα σταθερό τμήμα ξύλου ,ο αναστολέας, (ύψους 10εκ και μήκους 122 εκ. ), σταθερά πακτωμένο στο έδαφος που χρησιμεύει τόσο ως σημείο κοντραρίσματος-φρεναρίσματος της κίνησης του αθλητή προς την κατεύθυνση της ρίψης, όσο και ως απώτερο όριο, εντός του οποίου πρέπει να κινηθεί ο αθλητής. Η βολή γίνεται προς τομέα κύκλου γωνίας 30 μοιρών με κέντρο το κέντρο της βαλβίδας.
Για να είναι η βολή έγκυρη πρέπει:
ο αθλητής: να μην υπερβεί τα όρια της βαλβίδας κατά τη διάρκεια της ρίψης ,να μην ακουμπήσει το πάνω μέρος του αναστολέα παρά μόνο το πλαϊνό αυτού μέρος και μέχρι να προσγειωθεί το όργανο, να αρχίσει την προσπάθεια από κατάσταση ηρεμίας, να εξέλθει της βαλβίδας από το οπίσθιο ήμισυ μετά το πέρας της βολής και έχοντας τον έλεγχο της κίνησης και την ισορροπία του.
το όργανο: να ριφθεί με το ένα χέρι, από το ύψος του λαιμού με ώθηση του βραχίονα με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι πίσω από το κύριο σώμα της σφαίρας ο αντίστοιχος ώμος με κίνηση της σφαίρας ευθύγραμμη και όχι ημικυκλική, ενδεικτική ότι χρησιμοποιείται ο βραχίονας ως μοχλός στην κίνηση και όχι ως ενεργός πρωταγωνιστής και να ριφθεί εντός του τομέα! Ντίνα Κ

older post Shot put is the Olympic sport featured on Google's front page, which continues the series of tributes to the sports of the London Olympics. The shooting competition began in what is now Scotland as a sport among soldiers. It was part of their training and strengthening, a measure of finding the strongest, but also a means of highlighting those who deserved to be in the immediate escort and security of the King. In Turkish-occupied Greece shortly before the Greek Revolution of 1821 but also during it, shooting was the dominant competition among the Thieves, the so-called "lithari" In its modern form, this competition is no longer played with some heavy stones or cannonballs, but with weighted instruments made of solid metal, cast iron or bronze in a spherical shape, called a sphere, hence the name of the competition. The (shot put) ball weighs 7.26kg, (16lb) (for men) and 4kg (for women) with a diameter also specific, from 11-13cm for men and from 9-11cm for women respectively. The throw is made within the boundaries of a circular area (valve) the limits of which the athlete must not exceed during his attempt, with a diameter of 2.13 meters (7 feet). In one part of the circumference of the valve (on the side towards which the throw is made) there is a fixed piece of wood, the stopper, (height 10cm and length 122cm), firmly fixed to the ground which serves both as a counter-braking point of the movement of the athlete in the direction of the throw, as well as the outer limit within which the athlete must move. The shot is in a 30 degree circle sector centered on the center of the valve. For the shot to be valid it must: the athlete: not to exceed the limits of the valve during the throw, not to touch the upper part of the stopper but only its side and until the instrument lands, to start the effort from a state of rest, to exit the valve from the hind half after the shot is over and having control of its movement and balance. the instrument: to be thrown with one hand, from the height of the neck with a push of the arm in such a way that the corresponding shoulder is behind the main body of the ball with a straight and not semicircular movement of the ball, indicative that the arm is used as lever in motion and not as an active protagonist and be thrown within the field! Dina K

Άγγελος Τερζάκης


3 Αυγούστου 1979 πέθανε: Άγγελος Τερζάκης Έλληνας συγγραφέας

O Άγγελος Τερζάκης (16 Φεβρουαρίου 1907 – 3 Αυγούστου 1979) ήταν Έλληνας λογοτέχνης της γενιάς του ’30 και δοκιμιογράφος. Έγραψε διηγήματα, μυθιστορήματα και θεατρικά έργα. Πολύ αξιόλογο είναι το δοκιμιακό του έργο: αυτός και ο Γεώργιος Θεοτοκάς είναι οι κύριοι εκφραστές του θεωρητικού προβληματισμού και των αναζητήσεων της ανανεωτικής γενιάς του ’30.

Ήταν γιος του πολιτικού Δημητρίου Τερζάκη (1870-1958). Γεννήθηκε στο Ναύπλιο στις 16 Φεβρουαρίου του 1907 και έζησε εκεί μέχρι το 1915, όταν και μετακόμισε στην Αθήνα, όπου τελείωσε το Γυμνάσιο και σπούδασε νομική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έλαβε την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος το 1929, αλλά εγκατέλειψε σύντομα τη δικηγορία για να αφοσιωθεί στη λογοτεχνία.

Στα γράμματα εμφανίστηκε το 1925 με τη συλλογή διηγημάτων Ο ξεχασμένος και έκτοτε ασχολήθηκε συστηματικά με την πεζογραφία και το θέατρο, όπου πρωτοεμφανίστηκε το 1936 με το έργο του Αυτοκράτωρ Μιχαήλ που ανέβασε τον ίδιο χρόνο το Εθνικό Θέατρο. Παράλληλα διηύθυνε και τα βραχύβια περιοδικά Πνοή και Λόγος. Το 1937 έγινε γραμματέας του Εθνικού Θεάτρου και αργότερα καλλιτεχνικός και γενικός διευθυντής του Δραματολογίου (1939-1942) και γενικός διευθυντής της ιστορίας και της δραματολογίας της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου (1950-1971) και γενικός διευθυντής της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου (1950-1975).

Πήρε μέρος στον Ελληνοϊταλικό Πόλεμο (1940-1941) και κατέγραψε τις εμπειρίες του σε κάποια από τα διηγήματά του και κυρίως στο βιβλίο του «Απρίλης». Το 1964 συνέγραψε για λογαριασμό του Γενικού Επιτελείου Στρατού το χρονικό του πολέμου, το οποίο εκδόθηκε με τον τίτλο «Ελληνική Εποποιία 1940-41».

Μετά τον πόλεμο συνέχισε την ενασχόλησή του με τα γράμματα: αρθρογραφούσε για πολλά χρόνια στην εφημερίδα Το Βήμα (φιλολογικός συνεργάτης) και από το 1948 θεατρικός κριτικός. Επίσης υπήρξε και διευθυντής του περιοδικού Εποχές (1963-1967).

Το 1969 τιμήθηκε με το Αριστείο Γραμμάτων της Ακαδημίας Αθηνών και το 1974 έγινε Ακαδημαϊκός. Επίσης τιμήθηκε δύο φορές με το πρώτο κρατικό βραβείο μυθιστορήματος (1938 και 1939), με το κρατικό βραβείο θεάτρου (1957) και πρώτο κρατικό βραβείο της ομάδας των δώδεκα καλύτερων ποιητών και πεζογράφων (1963)

Πέθανε στις 3 Αυγούστου 1979 στην Αθήνα. Γιος του είναι ο γνωστός Ελληνογερμανός συνθέτης Δημήτρης Τερζάκης (γενν. 1938). 

////////////////////

August 3, 1979 Died: Angelos Terzakis Greek writer 

Angelos Terzakis (February 16, 1907 – August 3, 1979) was a Greek writer of the 1930s generation and essayist. He wrote short stories, novels and plays. His essay work is very noteworthy: he and George Theotokas are the main exponents of the theoretical reflections and searches of the renewal generation of the 1930s. He was the son of the politician Dimitrios Terzakis (1870-1958). He was born in Nafplio on February 16, 1907 and lived there until 1915, when he moved to Athens, where he finished high school and studied law at the University of Athens. He was licensed to practice in 1929, but soon abandoned the practice of law to devote himself to literature. He appeared in letters in 1925 with the collection of short stories The Forgotten and since then he systematically dealt with prose and theater, where he first appeared in 1936 with the play Emperor Michael which was staged the same year by the National Theater. At the same time, he directed the short-lived magazines Pnoi and Logos. In 1937 he became secretary of the National Theater and later artistic and general director of the Dramatology (1939-1942) and general director of history and drama of the Dramatic School of the National Theater (1950-1971) and general director of the Dramatic School of the National Theater (1950 -1975). He took part in the Greco-Italian War (1940-1941) and recorded his experiences in some of his short stories and mainly in his book "April". In 1964, he wrote on behalf of the General Staff of the Army the chronicle of the war, which was published under the title "Greek Empire 1940-41". After the war he continued his occupation with letters: he wrote articles for many years in the newspaper To Vima (philological contributor) and from 1948 a theater critic. He was also the director of Epochs magazine (1963-1967). In 1969 he was honored with the Excellence in Letters of the Academy of Athens and in 1974 he became an Academician. He was also awarded twice with the first state prize for the novel (1938 and 1939), with the state prize for theater (1957) and first state prize of the group of twelve best poets and prose writers (1963). He died on August 3, 1979 in Athens. His son is the well-known Greek-German composer Dimitris Terzakis (b. 1938).

//////////////

3 August 1979 Gestorben: Angelos Terzakis, griechischer Schriftsteller 

Angelos Terzakis (16. Februar 1907 – 3. August 1979) war ein griechischer Schriftsteller der 1930er-Generation und Essayist. Er schrieb Kurzgeschichten, Romane und Theaterstücke. Besonders bemerkenswert ist seine Essayarbeit: Er und George Theotokas sind die Hauptvertreter der theoretischen Reflexionen und Suchen der Erneuerungsgeneration der 1930er Jahre. Er war der Sohn des Politikers Dimitrios Terzakis (1870–1958). Er wurde am 16. Februar 1907 in Nafplio geboren und lebte dort bis 1915, als er nach Athen zog, wo er die High School abschloss und Jura an der Universität von Athen studierte. 1929 erhielt er die Approbation, gab die Anwaltstätigkeit jedoch bald auf, um sich der Literatur zu widmen. In Briefen trat er 1925 mit dem Erzählband Die Vergessenen auf und beschäftigte sich seitdem systematisch mit Prosa und Theater, wo er erstmals 1936 mit dem Stück Kaiser Michael auftrat, das im selben Jahr vom Nationaltheater aufgeführt wurde. Gleichzeitig leitete er die kurzlebigen Zeitschriften Pnoi und Logos. 1937 wurde er Sekretär des Nationaltheaters und später künstlerischer und Generaldirektor der Dramatologie (1939-1942) und Generaldirektor für Geschichte und Drama der Schauspielschule des Nationaltheaters (1950-1971) und Generaldirektor der Schauspielschule des Nationaltheaters (1950-1975). Er nahm am Griechisch-Italienischen Krieg (1940-1941) teil und hielt seine Erlebnisse in einigen seiner Kurzgeschichten und vor allem in seinem Buch „April“ fest. 1964 verfasste er im Auftrag des Generalstabs der Armee die Chronik des Krieges, die unter dem Titel „Griechisches Reich 1940-41“ veröffentlicht wurde. Nach dem Krieg setzte er seine Beschäftigung mit Briefen fort: Er schrieb viele Jahre Artikel in der Zeitung To Vima (philologischer Mitarbeiter) und war ab 1948 Theaterkritiker. Er war auch Direktor der Zeitschrift Epochs (1963-1967). 1969 wurde er mit der Exzellenz in Literatur der Akademie von Athen geehrt und 1974 wurde er Akademiker. Außerdem wurde er zweimal mit dem ersten Staatspreis für den Roman (1938 und 1939), mit dem Staatspreis für Theater (1957) und dem ersten Staatspreis der Gruppe der zwölf besten Dichter und Prosaautoren (1963) ausgezeichnet. Er starb am 3. August 1979 in Athen. Sein Sohn ist der bekannte griechisch-deutsche Komponist Dimitris Terzakis (geb. 1938).