Τζίρο Χορικόσι Ιάπωνας σχεδιαστής αεροσκαφών
Ο
δρ. Τζίρο_Χορικόσι (ιαπωνικά: 堀越 二郎, 22 Ιουνίου 1903 – 11 Ιανουαρίου
1982) ήταν Ιάπωνας επικεφαλής μηχανικός πολλών σχεδίων μαχητικών
αεροσκαφών του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, συμπεριλαμβανομένου του μαχητικού
Mitsubishi A6M Zero.
Τζίρο Χορικόσι
Γενικές πληροφορίες
Όνομα στη
μητρική γλώσσα 堀越 二郎 (Ιαπωνικά)
Γέννηση 22 Ιουνίου 1903
Φουτζιόκα
Θάνατος 11 Ιανουαρίου 1982
Τόκυο
Αιτία θανάτου πνευμονία
Συνθήκες θανάτου φυσικά αίτια
Χώρα πολιτογράφησης Ιαπωνία
Εκπαίδευση και γλώσσες
Σπουδές Πανεπιστήμιο του Τόκιο
Πληροφορίες ασχολίας
Ιδιότητα μηχανικός αεροδιαστημικής
μηχανικός
Εργοδότης National Defense Academy of Japan
Mitsubishi Heavy Industries
Πρώτα χρόνια
Ο
Δρ. Jiro Horikoshi γεννήθηκε κοντά στην πόλη της Τοτσίγκι, Gunma
Prefecture της Ιαπωνίας, το 1903. Ο Horikoshi αποφοίτησε από το
νεοσύστατο Εργαστήριο Αεροπορίας (Kōkū Kenkyūjo) στο Τμήμα Μηχανολογίας
του Πανεπιστημίου του Τόκιο, και ξεκίνησε την καριέρα του στη Mitsubishi
Κινητήρες Εσωτερικής Καύσης Company Limited, η οποία αργότερα έγινε
Mitsubishi Heavy Industries, Ναγκόγια Εργοστάσιο Κατασκευής Αεροσκαφών.
Σχεδιαστής αεροσκαφών
Η
πρώτη δουλειά του Jiro Horikoshi ήταν το ελλατωματικό Mitsubishi 1MF10,
ένα πειραματικό αεροσκάφος που δεν πέρασε ποτέ το στάδιο του πρωτοτύπου
μετά από κάποια τεστ πτήσης. Ωστόσο, τα διδάγματα από αυτό το σχέδιο
οδήγησαν στην ανάπτυξη του πολύ πιο πετυχημένου Mitsubishi A5M (κωδική
ονομασία από τους Συμμάχους «Claude»), του οποίου η μαζική παραγωγή
άρχισε το 1936.
Λίγο καιρό αργότερα, ζητήθηκε απο τον Horikoshi
και την ομάδα του στη Mitsubishi το 1937 να σχεδιαστεί το Prototype 12
(που αντιστοιχεί στο 12ο έτος της εποχής Showa). Το Prototype 12
ολοκληρώθηκε τον Ιούλιο του 1940, και έγινε αποδεκτό από το
Αυτοκρατορικό Ιαπωνικό Ναυτικό. Αφού το 1940 ήταν το ιαπωνικό έτος 2600,
το νέο μαχητικό μετονομάστηκε ως «Πρότυπο 00» ή «Μηδέν» ή A6M Zero,
στην Ιαπωνία, γνωστό και ως Rei-sen (κυριολεκτικά σημαίνει «μηδενικός
αγώνας»). Στη συνέχεια, συμμετείχε σε πολλούς άλλους σχεδιασμούς
μαχητικών που κατασκευάστηκαν από τη Mitsubishi, συμπεριλαμβανομένου του
Mitsubishi J2M Raiden (Κεραυνός) και τουade Mitsubishi A7M Reppu
(Ισχυρή Θύελλα).
Μετά τον πόλεμο, ο Horikoshi συμμετείχε στο
σχεδιασμό του YS-11 με τον Hidemasa Kimura. Στη συνέχεια έφυγε απο την
Mitsubishi και άρχισε να διδάσκει σε εκπαιδευτικά και ερευνητικά
ιδρύματα. Από το 1963 έως το 1965, ήταν λέκτορας στο Πανεπιστήμιο του
Τόκιο Ινστιτούτο του Διαστήματος και Αεροναυτικής, και στη συνέχεια
δούλεψε ως καθηγητής στο National Defense Academy από το 1965 έως το
1969. Μεταξύ του 1972 και 1973, ήταν καθηγητής της πολυτεχνικής σχολής
του Nihon University.
Το 1956, ο Horikoshi συνεργάστηκε για ένα
βιβλίο για το Zero αεροσκάφος με τον Okumiya Masatake, στρατηγό της
JASDF και πρώην Αυτοκρατορικού Ναυτικού διοικητή που είχε οδηγήσει
μοίρες μαχητικών Zero κατά τη διάρκεια του πολέμου. Το βιβλίο εκδόθηκε
στις ΗΠΑ το 1956 ως Zero: The Story of Japan's Air War in the Pacific.
Ωντας
σε ημι-συνταξιοδότηση από τις αρχές της δεκαετίας του 1970, υπηρέτησε
ως σύμβουλος στην κοινότητα των κατασκευαστών Ιαπωνικών αεροσκαφών, και
συνέχισε να λαμβάνει επιστολές από λάτρεις των αεροσκαφών σε όλο τον
κόσμο. Σε ένα ταξίδι του στη Νέα Υόρκη, ταξιδεύει στο Long Island όπου
μένει στο Garden City Hotel, όπου ο Τσαρλς Λίντμπεργκ είχε περάσει τη
νύχτα πριν την υπερατλαντική του πτήση το 1927.
Στο δημοφιλή πολιτισμό
Horikoshi
είναι το αντικείμενο του The wind rises, μια μυθιστορηματική βιογραφική
ταινία κινουμένων σχεδίων του Χαγιάο Μιγιαζάκι, που κυκλοφόρησε το
2013, στην οποία η φωνή του αποδιδόταν από τον Hideaki Anno στην
ιαπωνική και τον Τζόζεφ Γκόρντον-Λέβιτ στην αγγλική μετάφραση.
Ειδικότερα, αν και η ταινία ακολουθεί την εξέλιξη του σχεδιασμού
αεροσκαφών του, οι λεπτομέρειες της προσωπικής του ζωής είναι εντελώς
πλασματικές (για παράδειγμα, είχε έναν μεγαλύτερο αδελφό, όχι μικρότερη
αδελφή και η γυναίκα του δεν είχε φυματίωση). Οι προσθήκες αυτές
προσαρμόστηκαν από τον Μιγιαζάκι από το μυθιστόρημα του Hori Tatsuo The
wind has risen.
Γειά σας και χαρά σας! ......... Λίγο πολύ όλοι την έχουμε την δόση μας και εγώ λίγο παραπάνω και επιπλέον μια δόση αυτοσαρκασμού ......... Ελπίζω να σας αρέσει το περιεχόμενο που δημιουργώ εδώ κάθε μέρα ...... Σας ευχαριστώ!
Σελίδες
▼
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου